Natuur en Milieu

Elektrische auto vervuilender dan groene diesel. Dit zijn de verschillen

Help ons door dit artikel met jouw kennissen op je socials te delen!
Er is helaas geen gesproken versie van dit artikel beschikbaar

Moderne auto’s die op hernieuwbare diesel rijden, hebben per 100 gereden kilometers de minste CO2-uitstoot. De elektrische auto komt op de tweede plaats, blijkt uit onderzoek van studio Gear Up, een onderzoeksbureau voor duurzame brandstof. Auto’s op groengas stoten ongeveer net zoveel CO2 uit als stekkerauto’s.

Dat een elektrische auto vervuilender is dan een auto op groene diesel heeft te maken met de Nederlandse elektriciteitsmix.

Studio Gear Up onderzocht hoeveel CO2 er omgerekend per liter brandstof vrijkomt.

Groene diesel zorgt voor een uitstoot van ongeveer 2,2 kilogram CO2 per 100 kilometer. Dat is aanzienlijk minder dan de uitstoot van een elektrische auto (6-8 kilo per 100 kilometer).

Slechter uit de bus

Normaal gesproken is rijden op elektriciteit goedkoper dan rijden op diesel, maar dat geldt niet voor automobilisten die afhankelijk zijn van laden bij openbare laadpunten of die lange afstanden moeten afleggen.

Voor hen is elektrisch rijden duurder dan rijden op hernieuwbare diesel. Opladen aan een openbare laadpaal is namelijk duurder en snelladen is het duurst. Elektrisch rijden komt hier dus slechter uit de bus.

Op enkele plekken in Nederland is groene diesel te tanken. Citroën heeft het vrijgegeven en ook vrachtwagens mogen het al gebruiken.

[DuurzaamBedrijfsleven via studio Gear Up]

0 0 stemmen
Beoordeel dit artikel

Interessant

Vind je dit artikel belangrijk?
Klik hieronder en deel het op je Socials!
+
Meld je aan op onze gratis PUSH meldingen
Aanmelden
?
+
Volg ons op ons gratis Telegram kanaal
Volg Ons
?
+
Steun ons met een vrijwillige bijdrage
Doneer
?

Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
guest
11 Reacties
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Reacties
Alle reacties zien
Willem
Willem
2 jaren geleden

Tja dit weten we allemaal al natuurlijk, maar machthebbers en de corrupte EU drukken het toch steeds meer door, de wereld moet kapot nietwaar.

Dan nog deze, ook heel belangrijk is de afbraak van samenlevingen

Hoe de mensheid gek te maken, nou door bijvoorbeeld gemeente ambtenaren met het intellect van een aardbei borden met tekst te laten maken. Zoals deze bij een in aanbouw zijnde speeltuin in Rotterdam waar wat vandalisme roet in het eten gooide, “Vanwege vandalisme zijn de werkzaamheden vertraagd. Hierdoor duurt het langer voordat de werkzaamheden zijn afgerond.” Ja als weldenkend mens krab je jezelf toch wel even achter de oren bij zoveel slimheid, werkzaamheden vertraagd dus duurt langer voor we klaar zijn, ja goh, zou het?

En dan deze, hekken met verboden toegang voor verpleeghuizen waar mensen kapot van verdriet meer toenadering zochten tot hun familie, ja we zijn goed bezig met ons allen, hoe lang pikken we dit nog? Zouden ze dit bedoelen met het nieuwe normaal?
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2449127/Hekken-om-verpleeghuizen-vanwege-fysiek-contact-en-boodschappen

exegese
exegese
2 jaren geleden

Tel daar de extra vervuiling en milieubelastende details van het winnen van benodigde grondstoffen, het produceren en recyclen van elektrische auto’s bij op en de groene leugen ligt open en bloot op tafel. Miljarden van ons zuur verdiende geld wordt ook hier gepompt in subsidie voor zogenaamd groene oplossingen. Maar welke je ook onder de loep neemt, er klopt nooit iets van wat ze beloven ! Het klootjesvolk betaalt het gelag, zoals gewoonlijk.

Paapje
Paapje
2 jaren geleden

uit onderzoek van studio Gear Up, een onderzoeksbureau voor duurzame brandstof.
Wij van wc eend onderzoek.

Elke onderzoekbureau van een specifieke groep weet het wel zo te schrijven dat het in hun voordeel komt..

Echt onafhankelijk onderzoeken die als mee nemen zijn er bijna niet.

Sjazon
Sjazon
2 jaren geleden

Velen zullen een electrische auto niet eens zozeer rijden uit milieuoverwegingen, maar omdat er een behoorlijke subsidie op zit. Scheelt toch wat in de kosten.

Back to top button
Waarom Doneren?

Grote adverteerders, zoals Google, Microsoft, Taboola en anderen wilden steeds meer bepalen wat wij wel en niet op onze site plaatsten. Zij zijn onmiskenbaar verbonden aan de elite die ziekmakende censuur toepast. Om die reden hebben wij alle samenwerking met dat soort criminele adverteerders per direct gestopt.

Om te kunnen blijven bestaan hebben wij financiële hulp nodig van de lezer. NineForNews is er vóór jou. Zonder jouw steun is er geen NineForNews.

Help ons financieel met een vrijwillige bijdrage, zodat we je kunnen blijven informeren over dingen die op social media en de mainstream media zwaar gecensureerd worden.

Help ons! Help jezelf! En help je medemens! Doe nu een vrijwillige bijdrage.

Waarom Telegram?

Overheidscorruptie wordt steeds erger. Websites en domeinen worden in beslag genomen, omdat de criminele regering geen tegengeluid duldt.

Ons Telegram kanaal staat los van onze websites. Daar krijg je een overzicht van onze berichten, ook als we 'ineens' verdwijnen en met een andere nieuwe domeinnaam/website terugkomen.

Blijf onafhankelijk! Weet ons altijd te vinden! Abonneer je nu gratis en vrijblijvend op ons telegramkanaal.

Waarom Pushmeldingen?

Facebook en Twitter censureren steeds meer. Het nieuws dat NineForNews brengt wordt steeds vaker door ze geblokkeerd.

Met pushmeldingen informeren we je rechtstreeks, zonder risico op deze censuur.

11
0
We lezen graag je reactie!x