Binnenland

Waar is het kabinet Rutte III nu eigenlijk mee bezig? Dit is het effect op de stikstofuitstoot als we straks nog maar 100 kilometer per uur mogen rijden

Help mee door dit artikel met je vrienden op je social media te delen!
Er is helaas geen gesproken versie van dit artikel beschikbaar

Iedereen mag straks nog maar 100 kilometer per uur op de snelweg rijden. De maatregel moet helpen om de stikstofcrisis op te lossen. Maar wat zal het effect zijn van deze maatregel? Want dat werd er niet bij gezegd.

Een politicus beweerde op televisie dat de maatregel vier procent zou schelen op de uitstoot van het verkeer.

---Lees verder na dit advertentieblokje---
https://www.ninefornews.nl/wp-content/uploads/2024/02/bezwaarmaker.png

Ingenieur Theo Wolters heeft het nagerekend en komt uit op 3,75 procent. Lijkt dus te kloppen.

0,225 procent

“Alleen: het autoverkeer veroorzaakt maar zes procent van de uitstoot,” merkt hij op.

“Het effect van de maatregel is dus maar zes procent keer 3,75 procent = 0,225 procent!” zegt hij.

En dat is voor 24 uur per dag naar 100 kilometer per uur, terwijl de huidige maatregel alleen overdag van kracht is.

De uiteindelijke winst valt dus nog lager uit.

Nihil

“Er kan gerust gezegd worden dat het effect van de maatregelen nihil en in ieder geval niet aantoonbaar is,” aldus Wolters.

Sterker nog: als het aantal auto’s met 0,5 procent per jaar blijft toenemen, zoals nu het geval is, dan heeft de maatregel over een half jaar al geen effect meer, merkt hij op.

Zo goed als niks

De Telegraaf schreef daarnaast dat uit cijfers waar het kabinet mee heeft gerekend blijkt dat de verlaging van de maximumsnelheid zorgt voor slechts 0,07 procent minder stikstofneerslag.

Dat is zo goed als niks.

[Climategate, Telegraaf]

0 0 stemmen
Beoordeel dit artikel

Interessant

Vind je dit waardevol?
Klik hieronder en deel het op je Socials!
+
Meld je aan op onze gratis PUSH meldingen
Aanmelden
?
+
Volg ons op ons gratis Telegram kanaal
Volg Ons
?
+
Steun ons met een vrijwillige bijdrage
Doneer
?

Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
guest

19 Reacties
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Reacties
Alle reacties zien
Jeff
Jeff
4 jaren geleden

Nou ja, ik vind de vraag voor het ?teken al voldoende. Maar je kan natuurlijk ook de vraag anders stellen …. waar zijn wij mee bezig, om het te accepteren?

salvar
salvar
4 jaren geleden

Ingenieur Theo Wolters heeft het nagerekend en komt uit op 3,75 procent. Lijkt dus te kloppen.
heeft hij ook berekend dat je dan langer onderweg bent?
ik kan rustig zeggen nee dus!
het is gewoon de grootste kolder en blijkbaar hebben alle kamerleden en de rest van het zootje niks onder de hersenpan.
nog veel plezier met het gekkenhuis .
we worden geregeerd door een stelletje idioten die eigenlijk allemaal op gesloten moeten worden en vooral de partij des doods en de groene malloten.

lang leve de normale burger die het spelletje doorziet.

Piet
Piet
4 jaren geleden

Eindeloos verhaal geworden.. de hele santekraam opdoeken en ieder voor zich is nog altijd beter als leeglopen op deze sukkels. Wordt wel langzaam aan tijd voor iets anders politiek technisch gezien ? En nee geen verkiezingen… wordt ook niets.

Bewust
Bewust
4 jaren geleden

We worden massaal voor het lapje gehouden met overheids- nepnieuws , waar Goebbels nog een puntje aan zou hebben kunnen zuigen . Steeds komt er weer een nieuw probleem uit de toverhoed om het volk te moeten laten opdraaien voor de kosten , waarvan het geld verdwijnt in de zakken van hen die toch al overvol gevuld zijn .
Moeten we Big Brother nog langer pikken ?
Waar gaat dit heen ? Of is het een afleiding om ongestoord 5G er door te kunnen drukken ………….!

Back to top button
19
0
We lezen graag je reactie!x