De situatie in de Nederlandse ziekenhuizen wordt steeds penibeler, schrijft het AD. De krant baseert zich op nieuwe cijfers van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). Meer dan een derde van de ziekenhuizen zou er niet meer in slagen alle kritiek planbare zorg volgens de planning te leveren als gevolg van de toestroom van coronapatiënten.
Tien intensivisten van Brabantse ziekenhuizen stuurden daarnaast een brandbrief aan demissionair minister Hugo de Jonge waarin ze schrijven dat de Nederlandse bevolking ‘niet lijkt te beseffen hoe dicht we ons momenteel bevinden bij het moment dat de grens van onze IC-capaciteit bereikt wordt’.
Grootste en meest destructieve maffiasyndicaat
Is de situatie werkelijk zo nijpend? Journalist Melchior Meijer reageert: “In het voorjaar van 2013 mocht ik kijken op een IC. Er was een piek van mensen met ARDS. Zulke pieken komen en gaan. Als getij. De zorg is efficiënt gesloopt. Raakt al overbelast door een natte scheet.”
Toen vrijdag bekend werd dat de Europese Commissie een deal heeft gesloten met farmaceut Pfizer voor de levering van nog eens 1,8 miljard (!) vaccins, schreef Meijer dat het farmaco-medische conglomeraat ‘het grootste en meest destructieve maffiasyndicaat is dat ooit heeft bestaan’.
Er is geen pandemie, mensen
“Ik vermoedde dit toen ik over bagatellen als fraude in het statine-onderzoek schreef en aan de schandpaal ging. Dat de misdaad deze vormen kon krijgen… Onmogelijk. Not,” aldus de journalist.
Er klinkt bijval van columniste Ebru Umar. “Ik heb het wel gehad met dit sadistische experiment. Er is geen pandemie, mensen. De zorg is uitgekleed, dat is alles,” twittert ze.
“Die drukte in ziekenhuizen is niet de schuld van de doorsnee Nederlander, maar van verzekeraars en ons uitgeklede zorgstelsel. Mensen die willen leven zijn niet de boosdoener. De overheid die het zorgstelsel blijft uitkleden wél.”
Er zijn vandaag 17 coronapatienten bijgekomen op de Nederlandse IC’s! Groot alarm!
Voorjaar 2013 mocht ik kijken op een IC. Er was een piek van mensen met ARDS. Zulke pieken komen en gaan. Als getij. De zorg is efficiënt gesloopt. Raakt al overbelast door een natte scheet.
— Melchior Meijer (@PolderPaleo) April 22, 2021
Blijf op de hoogte & steun onafhankelijke journalistiek
Even voor je naar X gaat
X (voorheen Twitter) toont onze berichten alleen aan ingelogde gebruikers. Als je niet bent ingelogd bij X, krijg je de melding dat @9fornews nog niets heeft gepost — dat klopt niet, ons account is gewoon actief. Log dus in bij X.






Miljardenplannen en hogere lasten: Coalitieakkoord ‘Aan de slag’ ontketent storm van kritiek
Oud-hoofd MIVD overstelpt met kritiek na uitspraken over afluisterpraktijken in Nederland: ‘Wat een enge man’
Nieuw rapport: meer dan 10.000 volledig gevaccineerde patiënten kregen corona
Amerikaanse actrice twittert over chemtrails: “Wat sproeien ze in hemelsnaam over ons uit?”
Maak kennis met Oscar, de kat die sterfgevallen kan voorspellen
16 parlementsleden krijgen te horen: coronaplannen werden 56 jaar geleden al gesmeed
Kijk: Rutte zet ongevaccineerde kinderen weg als zondebok, als gevaar voor opa en oma
In Duitsland zegt een rechter dat berichten die de regering tegenspreken verwijderd mogen worden, ook als ze waar zijn
Geestelijke zegt in deze speech dat Holocaust een industrie is geworden en laat zich kritisch uit over familie Rothschild