Homepagina » Mens en Dier » Kamerleden kritisch over actiefilm waarmee De Jonge ongevaccineerden wil overhalen: ‘Nutteloze spot’
de jonge
Foto: Hugo de Jonge (European People's Party CC BY 2.0)

Kamerleden kritisch over actiefilm waarmee De Jonge ongevaccineerden wil overhalen: ‘Nutteloze spot’

Met korte filmpjes in de bioscoop en op social media wil minister Hugo de Jonge jongeren verleiden een coronaprik te halen. Hierin speelt GGD-arts Ashis Brahma de hoofdrol. Volgens de GGD valt in deze doelgroep ‘de meeste vaccinatiewinst’ te halen.

“The name is Brahma… Ashis Brahma. Binnenkort zie je hem ook in bioscoopreclames voorbij scheuren. De GGD-arts geeft razendsnel antwoord op de vraag waarom je beter die prik kunt halen, ook als je jong en gezond bent,” schrijft De Jonge op social media bij één van de filmpjes, een actiefilm.

Ben ik nou zo slim of….?

Bij diverse Kamerleden valt de campagne niet in goede aarde. “Pssssst Hugo de Jonge, alleen jongeren die reeds gevaccineerd zijn kunnen deze reclame in de bioscoop zien. Dat is dus juist niet de doelgroep. Ben ik nou zo slim of….?” vraagt Denk-fractievoorzitter Farid Azarkan.

D66-Kamerlid Jan Paternotte schiet De Jonge meteen te hulp: “Farid Azarkan snapt testen voor toegang niet.”

Waarop het Denk-Kamerlid reageert: “Farid Azarkan spreekt dagelijks met jongeren. Die zijn allang klaar met testen voor toegang. Leuk bedacht, maar indirect vaccinatiedwang.”

Ongevaccineerde jongeren komen de bios toch niet in?

Zijn fractiegenoot Tunahan Kuzu voegt toe: “Is er dan echt niemand bij het ministerie van VWS die dan zegt: maar Hugo… ongevaccineerde jongeren komen de bios toch niet in? En laten jongeren zich wel testen om naar de bios te gaan?”

Ook BBB-voorvrouw Caroline van der Plas is niet te spreken over de actiefilm. “De (meeste) jongeren in de bioscoop zijn toch al gevaccineerd? Wat heeft deze nutteloze spot gekost? Vraag ik mij af,” schrijft ze.

4.7 64 stemmen
Beoordeel dit artikel
+
Meld je aan op onze GRATIS NineForNews PUSH meldingen
Aanmelden
+
Volg ons GRATIS NineForNews Telegram kanaal
Volgen

Over Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
guest
142 Reacties
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Reacties
Alle reacties zien
ProAsfalt
ProAsfalt
1 maand geleden

Als dat een echte arts is dan zal hij zich over een aantal jaar moeten verantwoorden voor de tuchtrechter en of het tribunaal samen met heel veel andere artsen.
Trouwens als acteur ook als medeplichtige.

Biowarfare
Biowarfare
1 maand geleden

De Nederlandse overheid,

Leuker kunnen we het niet maken, wel dommer!

caso
caso
1 maand geleden

Ze zullen ook wel vallen dat hij geen riem omheeft, maar daar is een uitzondering voor bij zulke klassiekers dacht ik.

Anka
Anka
1 maand geleden

Zelfstandig en Logisch denken is een Kunst!

Deze Hoge Kunst is aan De Jonge voorbij gegaan! Bij deze op Hoogglans Gepolijste Holle Noot is iedere gedachte abstinent!

x

Check Also

coronapas

Als onderbouwing voor 2G-coronapas gebruikte De Jonge studie die daar nooit voor bedoeld is: ‘Dit is misleiding’

Coronaminister Hugo de Jonge gebruikte als onderbouwing ...

noack

‘Klokkenluider Andreas Noack vermoord na onthullingen over grafeenoxide in coronaprik’

De politie deed vorig jaar november een ...

Waarom Pushmeldingen?

Facebook en Twitter censureren steeds meer. Het nieuws dat NineForNews brengt wordt steeds vaker door ze geblokkeerd.

Met pushmeldingen informeren we je rechtstreeks, zonder risico op deze censuur.

Waarom Telegram?

Overheidscorruptie wordt steeds erger. Websites en domeinen worden in beslag genomen, omdat de criminele regering geen tegengeluid duldt.

Ons Telegram kanaal staat los van onze websites. Daar krijg je een overzicht van onze berichten, ook als we 'ineens' verdwijnen en met een andere nieuwe domeinnaam/website terugkomen.

Blijf onafhankelijk! Weet ons altijd te vinden! Abonneer je nu gratis en vrijblijvend op ons telegramkanaal.

Stuur jouw ideeBedenk een idee, kreet of one-liner voor op onze producten.

Elke maand kiezen we de beste, leukste of meest originele inzending. En als dat jouw inzending is, win je een T-shirt met jouw idee erop!

142
0
We lezen graag je reactie!x