Vrije Energie

Motion 1.1 besparingcel bespaart brandstof en vermindert uitstoot

Help anderen door dit artikel met iederen die je kent op je social media te delen!
Er is helaas geen gesproken versie van dit artikel beschikbaar

Niburu Free Energy en EvomotioN komen met de Motion 1.1 watergas-besparingcel. Een motor op 100 procent water blijkt op dit ogenblik niet haalbaar.

Er zou met de huidige techniek een tweede dynamo in een auto gebouwd moeten worden en dat is slechts bij een klein percentage van de auto’s realiseerbaar.

---Lees verder na dit advertentieblokje---

Met de Motion 1.1 besparingcel bespaart men minimaal 25 procent op de gemiddelde brandstofkosten. Daarnaast wordt de uitstoot van milieuvervuilend fijnstof of roet en NOx teruggebracht.

Natriumhydroxide

De Motion 1.1 kost €650,- inclusief btw en exclusief inbouwkosten. Er worden een handleiding en een instructievideo gemaakt zodat liefhebbers het apparaat ook zelf kunnen inbouwen. Normaal bouwt Niburu Free Energy de besparingcel zelf in of laat dat doen door inbouwstations die onder de vlag van Niburu Free Energy werken.

De prijs is lager dan in eerste instantie beoogd omdat de tussenhandel is uitgeschakeld. Mensen die een systeem aanschaffen krijgen een jaar garantie.

Qua kwaliteit en veiligheid verschillen de watergassystemen die al op de markt zijn. Bij het systeem van Niburu Free Energy komt geen natriumhydroxide vrij in de motor wat mogelijk voor slijtage zou kunnen zorgen.

Onderdelen

De Motion 1.1 kit bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Cel bestaande uit 16 RVS 316 platen inclusief pakkingen, houder en koppelingen
  • Watercontainer van HDPE met beugel, koppelingen en afsluitbare deksel
  • Bubbler van HDPE met koppelingen en beugel
  • Afkoelingsbuis in RVS inclusief aansluitkoppelingen
  • Zekering van 30 of 40 ampère inclusief zekering houder
  • 4 meter elektriciteitsdraad 10 kwadraat
  • 4 meter nylon slang 8 mm
  • 1 meter nylon slang 4 mm
  • Stekkers en doorverbinder voor elektriciteitsdraad
  • Schakelkast met PWM, EFIE en hoofdschakelrelais (schema’s volgen nog)
  • 2 liter demiwater aangemaakt met de juiste hoeveelheid (variabel) natriumhydroxide.
  • Handleiding voor bediening en installatie in Nederlands
  • 1 jaar fabrieksgarantie op alle onderdelen bij ordelijk gebruik volgens onze garantiebepalingen

motion1.1cell

motion1.1pwm

motion1.1systeem

EvomotioN

EvomotioN is een coöperatieve vereniging die kan worden gezien als een dochteronderneming van Niburu Free Energy. EvomotioN is opgericht om de technologieën die Niburu Free Energy voortbrengt te produceren en op de markt te brengen.

Er zijn nog veel mensen die denken dat watergasmotoren onmogelijk zijn. Om mensen te laten zien hoe watergas werkt is EvomotioN opgericht: evolution in motion.

evomotion25

Voor vragen, bestellingen of aanmelding voor een workshop of presentatie: [email protected]

Meer informatie over de Motion 1.1 besparingcel vindt u in de folder (pdf) die is gemaakt door EvomotioN en Niburu Free Energy.

Gerelateerd:

niburu vrije energie small

0 0 stemmen
Artikel waardering

Interessant

Vond je deze info interessant?
Deel het met kennissen op je Socials!
+
Meld je aan op onze gratis PUSH meldingen
Aanmelden
?
+
Volg ons op ons gratis Telegram kanaal
Volg Ons
?
+
Steun ons met een vrijwillige bijdrage
Doneer
?

Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
Aanmelden
Laat het mij weten wanneer er
guest

70 Reacties
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Reacties
Alle reacties zien
Lucien
Lucien
12 jaren geleden

In Pdf-File: “De Motion 1.1 Watergas cel kost €650,- inclusief BTW en
EXCLUSIEF inbouwkosten” en in de tekst staat : “De Motion 1.1 kost €650,- inclusief btw EN inbouwkosten”…

Joop Voortman
Joop Voortman
12 jaren geleden

U spreekt de ene keer over 650euro inclusief montage en btw en de andere keer over 650 euro over inclusief btw en exclusief montage. Denk dat dir een foutje is. Groetjes Joop

Lucien
Lucien
12 jaren geleden

Ik heb meer interesse in welke auto wél volledig op watergas kan rijden. Dan doe ik onmiddellijk mijn (diesel)auto weg en ga er voor! Alles of niets:)

kit
kit
12 jaren geleden

Jammer. Na alle veelbelovende berichten is dit toch heel erg minder. Zou het wel waar zijn of is het censuur?

M. Brandenburg
M. Brandenburg
12 jaren geleden

“Bij het systeem van Niburu Free Energy komt geen natriumhydroxide vrij in de motor wat mogelijk voor slijtage zou kunnen zorgen.” Het is alsof ik een blaadje van Greenpiece zit te lezen. Brengt het schade toe of niet. Zoja dan zoals nu duidelijk vermelden, Zonee/niet bekend, niets vermelden. Verdachtmaking op onzekerheden, maakt de persoon zelf minder geloofeaardig.

Maar veel belangrijker, waarom kan ik een watergas kit online kopen voor 50 Dollar, dus minder dan 50 Euro. En waarom kost dit apparaat, dat volgens het genoemde niet meer doet dan de al bekende modellen, minimaal 13 keer zoveel dan de al bestaande modellen? Waar zit dit verschil in. Is er BV ook een garantie dat wanneer de 25% niet wordt behaalt dat men direct het betaalde bedrag terug betaald??

Dit zijn mijn belangrijkste vraag uit een hele lijst. Ik geloof wel dat watergas mogelijk moet zijn, niet als de voornaamste brandstof bron maar wel als katalysator.

Herman
Herman
12 jaren geleden

Hallo beste mensen,

Dit is super nieuws geweldig! We gaan natuurlijk dit systeem allemaal gebruiken. Dat zal heel logisch zijn!

Hier in het bericht staat dat de prijs inclusief inbouw is. Maar in de folder exclusief. Graag zou ik meer info willen over het gebruik van het water, het soort water en de productie daarvan.

Groet,

Herman

Xander
Xander
12 jaren geleden

Volgens mij is er niemand die niet gelooft in waterstof motoren. Alleen kost het energie om watergas of waterstof uit water te halen, en die energie gebruik je weer bij het in beweging brengen van de auto.

Dus nee, een auto laten rijden op water is niet mogelijk en dat zal ook nooit mogelijk worden (om waterstofbruggen los te koppelen binnen een molecuul heb je nu eenmaal energie nodig), maar waterstof zal de toekomst worden mits deze wordt opgewekt uit groene energie als zonne-energie.

Over de besparing van dit systeem heb ik de twijfels, die stroom om het apparaat aan de praat te krijgen (en dus watergas te maken uit water) is (P=U*I: 30 Ampere *12 volt = 360 Watt, kost gigantisch veel brandstof, benzine dus! Wellicht kan de extra energie van verbranding van het watergas daar enigszins compenseren.

Gerrit
Gerrit
12 jaren geleden

.. eeen heeeel e grote deceptie ..
Eerst kwam die er aan en nu slechts ineens is er een inbouw dinamo nodig ?
Motortje tetterde toch al lekker op water ?
Heeel veel vragen oproepend ja .. ook voor al de door mij opgeroepen cepticy die het nu in de broek doen van het lachen .. het laatste waar jullie op zitten te wachten ..

Ik
Ik
12 jaren geleden

Een motor op 100 procent water blijkt op dit ogenblik niet haalbaar.

Nee logies, maar dat wist iedereer die iets verstand heeft van techniek al vele jaren.
Het zal ook in de nabije toekomst niet haalbaar blijken.

Ik vind het een regelrechte schande dat jullie zo veel mensen geënthousiasmeerd hebben om te investeren in jullie nulpuntenergie progamma terwijl jullie wisten dat jullie er de ballen verstand van hadden.

Ook vind ik het schandalig dat jullie proberen een inferieur niet uitontwikkeld produkt aanbieden, aan mensen die jullie op zijn zachts gezegt gehersenspoeld hebben.
Mensen houd je geld in je zak of koop het bij een gerenomeert bedrijf.

Want het systeem werkt wel, maar deze mensen hebben een heel groot bord voor hun kop.
En om met frank colaris woorden te spreken: worden niet gehindert door kennis van zaken.

Staks word het systeem nog verboden door uitgebrande auto,s
dat zou eeuwig zonde zijn.

Debb3
Debb3
12 jaren geleden

Kan niet anders zeggen goed bezig Niburu. Jullie proberen het tenminste en hebben er alle goede bedoelingen bij om mensen echt te helpen en ja we leven nog steeds in deze werkende maatschappij en moeten jullie je ook aanpassen.. Maar weet zeker dat jullie ver zullen komen.

eco-ernie
eco-ernie
12 jaren geleden

toch bizar dat ik nergens een terugkoppeling zie in het aangeboden elektronische regelsysteem van het toerental van de motor of (ter beveiliging) de werktemperatuur ervan.
De pdf, verschaft geen extra info en dat het bedrijf zich met een .co domein presenteert wekt bij mij meteen argwaan.
Ik heb zelf met dit principe geëxperimenteerd en ontdekte vooral dat vervuiling bij de elektrolyse een groot probleem is zelfs met gedestilleerd water en RVS. En laat nou net de 1 jaars garantie aflopen op de km-stand van de gemiddelde autogebruik per jaar… Ook al zo’n downer.
VEEL te onzinnig duur deze oplossing NIET DOEN! Voor 650 euro kun je veel leukere experimenten doen met je auto. En wie gaat straks een gescheurde cilinderkop betalen als de temperatuur toch onverwacht snel en hoog opliep?

herman
herman
12 jaren geleden

jammer, zag mij al op 100% water rijden.
Dit is wel een tegenvaller en al helemaal niet interesant.

Lucien
Lucien
12 jaren geleden

waarom is de helft van de posts verdwenen? Begon net interessant te worden wat een derde te bieden had.. zijn reactie ook verdwenen.. hmm

Ruud
Ruud
12 jaren geleden

Ik vind het errug duur voor een installatie die slechts 25% bespaart.
Kortom: teleurstellend.

Bert Wilmink
Bert Wilmink
12 jaren geleden

Vraagje,als ik het goed gelezen heb is dat inclusief inbouw klopt dat? zo ja kom ik graag langs groeten Bert.

Herman
Herman
12 jaren geleden

Ik begin onzettend te twijvelen als ik de reactie’s lees die gegeven worden. Hoe kan dat nou. Ik heb geen verstand van deze techniek. Maar ga er vanuit dat het werkt. Waarom is het nog niet helder terwijl het wel zo zou moeten zijn.
Ik heb wel een beetje verstand van de gewone techniek en inderdaad als LPG verbrand is de bedrijfs
temperatuur een stuk hoger. Hoe zit dat met deze
Kit.
Het mag geen telsell produkt worden.

Herrie
Herrie
12 jaren geleden

Kom maar op met een duidelijke bouwtekening.
Het is toch Free energy??
Lijkt wel alsof jullie geld vragen om geld te verdienen
Beetje jammer hoor

g.h.benard
g.h.benard
12 jaren geleden

Ik geloof wel in waterstof is de brandstof van alles is in alles te vinden maar je moet wel eerlijk blijven het staat in de kinderschoenen heb werk van harlin gezien is nog niet gereed voor publiek maar ziet er heel wat profesioneler uit als wat ik hier zie en er zijn geen beloftes gedaan die niet na gekomen kunnen worden

Mojomirosa
Mojomirosa
12 jaren geleden

Hoe zou Stan (Stanley) Meyers zijn water powered Buggy hebben laten rijden op water?
100 miles per gallon! Ja het werkte prima.
Hij kwam in het nieuws, de interesse was gewekt en volgens zijn broer is hij kort daarop vermoord (maart 1998).
Al zijn werkbeschrijvingen gestolen en de Buggy ook foetsie.

Erik
Erik
12 jaren geleden

Gefeliciteerd met deze stap vooruit en ik hoop dat jullie veel omzet halen. Misschien is er iets van een milieucertificaat aan te koppelen voor auto’s ouder dan 12 jaar die dan ook als milieuvriendelijk bestempeld kunnen gaan worden.

Zelf heb ik al 2 watergas sets geimporteerd van uit Duitsland en het is het zelfde principe en werkt voorals nog prima.

En wie weet zijn er in de toekomst nog hogere besparingenmogelijk met de resonantie technologie, veel geluk en wijsheid met jullie nieuwe onderneming!

Lucien
Lucien
12 jaren geleden

Voor zover ik weet maakt “Browns gas” gebruik van superefficiënte elektrolyse. Je kan verschillende toestellen kopen waarin deze technology geïntegreerd zit. Als je richting uitgaat van waterstof is Browns gas zeker het bekijken waard!

HARLIN
HARLIN
12 jaren geleden

tekeningen @ panacea university en
[email protected]

Succes

HARLIN

Robin Hood
Robin Hood
12 jaren geleden

Prachtig deze nieuwe en niet vervuilende vormen van energie in het licht te zetten.
Velen zijn het best wel zat zwaar te betalen om de brandstoftank te vullen met dure benzine of diesel.

robert
robert
12 jaren geleden

Wat is er gebeurd met de resonantieschakeling? Dit product maakt ineens gebruik van “gewone” elektrolyse of zie ik het verkeerd? Ik ga nu ook heel erg twijfelen aan jullie bedoelingen.

Als je geld nodig hebt, blijf daar dan open over. Zit ik ernaast en zijn ieders bedoelingen goed dan lijkt me dit gewoonweg geen verstandige zet..

bas
bas
12 jaren geleden

Dit lijkt een reguliere droge HHo generator van rvs 316 met 16 platen.
Dergelijke cellen verkoop ik voor 200-250 euro en zijn ook goedkoper te krijgen. Setjes van 50 euro is rommel overigens en zijn geen droge cellen.
De PWM kost ca 60 euro en een paar tientjes voor de slangen en reservoirs. Al met al is deze set dus dik dubbel te duur. Ik vind dat jammer aangezien Niburu de indruk wekt open source na te streven maar dit is puur commercieel en gewoon te duur. Verder wordt er maar vaag ingegaan op de werking.

jasper
jasper
12 jaren geleden

Ik vind een jaar garantie te weinig. Jammer dat het nog niet helemaal is gegaan zoals gewenst. Veel succes toegewenst met de verdere ontwikkelingen hierin.

bas
bas
12 jaren geleden

als vervolg op mijn reaktie hieronder.
Voor minder dan 650 euro heb je titanium platencellen waar je geen PWM meer nodig hebt. De rvs 316 cellen zijn niet de besten. Na alle ophef en artikelen op niburu vind ik dit produkt nietszeggend. Het is totaal niets nieuws
Bovendien is het dus veel te duur in vergelijk met vele andere versies met dezelfde componenten waar er tientallen van op de markt zijn. Er is dus niets nieuws uitgevonden, er wordt enkel geprobeerd commercieel zakken te vullen in mijn ogen. Als het anders is, dan graag eerlijke uitleg over wat dit systeem zo bijzonder maakt, wil er graag een kritische open discussie over voeren

HARLIN
HARLIN
12 jaren geleden

[quote name=”bas”]Dit lijkt een reguliere droge HHo generator van rvs 316 met 16 platen.
Beste Bas,
Waarom praten we anno 2012 nog over droge cellen?
Van orgine moet het zijn:
Sealed Serie Cell, de term dry is door een oud-collega van B Boyce verzonnen en
slaat nergens op, en even voor de duidelijkheid jij verkoopt op zeker
geen Sealed Serie Cells, deze zijn zeer duur omdat elke kamer is afgesloten van de volgende en daar is een redelijk complex kanalensysteem voor nodig om
te functioneren.
De prijs die Niburu hanteert noem ik
redelijk tot laag.

Voor iedereen:
Let goed op met de aanschaf van een
Watergasreactor! De kennis betreffende deze technologie is dun gezaaid!

HARLIN

HARLIN
HARLIN
12 jaren geleden

@ BAS

Het is duidelijk dat je zaken doet met DP
Ook is allang duidelijk dat Titanium een
heel slecht plan is (max 6maanden op z’n best en daarna steeds minder, maar de meeste klachten komen al na 3 mnden.
Ga over op de B3 cellen van de meester zelve hydrogengarage.com
Maar gebruik aub nooit meer Titanium!!

Voor het tegengaan van loogdampen(h2o+NaOH) heb je een 0,2 micron filter nodig ZONDER metalen fittingen!
Gebruik NOOIT metalen fittingen waar je
watergas door heen gaat

HARLIN

Yoop
Yoop
12 jaren geleden

Ik had ooit eens een idee hoe energie op te wekken zonder het gebruik van electra of het verbrandingsprincipe.

Ik ben het principe ooit eens per ongeluk tegengekomen toen ik ergens mee aan het knutselen was.

Het theoretische verhaal ziet er zo uit:

_ F+ (gasoverdruk)
|
|
_ > . 0 (nulpunt, tijd & gasdruk)
| |
| |
| |
| |
+—-|—(spiegellijn omkeren van
| | van F- naar F+)
|—-|
| |
+ + _ F-

F- > F + = een perpetuum mobile.
F+ < F - = een stilstand ofwel het electra of het verbrandingsprincipe. Geef het idee vrij als de tijd daar is.

Bart Baillière
Bart Baillière
12 jaren geleden

Er bestaat al sinds jaren een Duitse technologie die de bestaande brandstof optimaliseert door middel van Effectieve Micro-organismen, elektronenoverschot, frequentie- en implosietechnologie: de HTKC of Hoge Temperatuur Keramisch Chip.
Hiermee is er een gemiddelde brandstofbesparing van 10% te halen en daalt de schadelijke uitstoot aanzienlijk (tot -70%). Ook zorgt de module ervoor dat de motor stiller wordt en langer meegaat. Bij oudere motoren zonder electronica kan de brandstofbesparing oplopen tot 20%. Ook een verbetert vermogen en stillere motor is merkbaar. De module is eenvoudig in de brandstoftoevoerleiding te plaatsen en heeft een onbeperkte werking zonder onderhoud. Meer info op http://www.htkc.be

jasper
jasper
12 jaren geleden

Ik lees hier herhaaldelijk dat er ‘enorme’ vooruitgang is geboekt door het Niburu free energy team. Dit zou open source info zijn dus ik vraag me af wat hier van is geworden?

Het systeem dat hier wordt geboden is een standaard HHO setje dat je voor rond de $300,- op ebay kan krijgen of voor minder zelf kan samen stellen. Tevens vergeet men te vertellen dat dit systeem alleen voor benzine motoren werkt. Voor diesel heb je andere elektronica nodig.
Wil je niet het risico lopen je auto op te blazen heb je ook nog een degelijke ‘flashback arrestor’ nodig. Zie ik niet in de lijst staan (?)
Het rendement is 20% MAXIMAAL ipv minimaal en sterk afhankelijk van het type en jaar van de auto. Als je niet in een heel oud brik rijdt is 15% MAX. realistischer.

jasper
jasper
12 jaren geleden

Aanvullend. De messing/metalen fittingen vergaan waar je bij staat door het zeer agressieve Natriumhydroxide. Ze corroderen enorm snel en lossen als het ware gewoon op.
Beter zou zijn de fittingen in kunststof uit te voeren.

Ab
Ab
12 jaren geleden

Na al de reacties gelezen te hebben, vindt ik het ineens erg jammer dat het een commercieel tintje krijgt. Maak er dan NIburu Energy van.

dymph
dymph
12 jaren geleden

dit las ik hier

Er zou met de huidige techniek een tweede dynamo in een auto gebouwd moeten worden en dat is slechts bij een klein percentage van de auto’s realiseerbaar

Welke auto’s zijn dat, zodat wie een andere auto aanschaft er al rekening mee kan houden.

Blup
Blup
12 jaren geleden

Ik heb hier op Niburu.nl al eens eerder links geplaatst naar HHO inbouwstations en verkopers in NL. Die zijn ook nog eens zo’n 300 euro geodkoper.
^50 euro zal ik in ieder geval nooit betalen voor zoiets.

Ondertussen lees ik dat ik niet de enige ben hier in de reacties.

Blup
Blup
12 jaren geleden

[quote name=”bas”]Dit lijkt een reguliere droge HHo generator van rvs 316 met 16 platen.
Dergelijke cellen verkoop ik voor 200-250 euro en zijn ook goedkoper te krijgen. Setjes van 50 euro is rommel overigens en zijn geen droge cellen.
De PWM kost ca 60 euro en een paar tientjes voor de slangen en reservoirs. Al met al is deze set dus dik dubbel te duur. Ik vind dat jammer aangezien Niburu de indruk wekt open source na te streven maar dit is puur commercieel en gewoon te duur. Verder wordt er maar vaag ingegaan op de werking.[/quote]
Jij verkoopt ze zelf? Heb je een linkje voor meer info? Ben zelf ook voornemens met zoiets te experimenteren, maar ik heb geen conventionele cylinder motor in mijn auto, dus daar komt nog wat bij kijken misschien.

eco-ernie
eco-ernie
12 jaren geleden

wat ik enorm mis, bij ALLE waterstof-toevoeg installaties, is een oplossing met externe waterstof productie op werkelijk groene energie (zonnepanelen/wind) die de geproduceerde waterstof opslaat in een tank. De tank kan dan in de auto geplaatst worden en via een regelklep zijn waterstof in het inlaat circuit laten.
VOORDELEN ;
1) Werkelijk een groene toevoeging!
2) Iedereen kan eerst met zijn eigen auto en een dergelijke (kleine) tank met waterstof, uitproberen wat de resulaten zijn qua verbruik en motortemperatuur etc. Zonder aan het sleutelen te moeten en de auto volledig in takt te laten.
3) Waterstof productie uit de auto weg halen opent de deur naar vele andere toepassingen. Ook onderhoud wordt veel makkelijker (bereikbaarheid) maar het los laten van de 12vdc uit de auto is ook weer gunstiger om een hoger rendement uit de productie van waterstof te halen.

Wat is nou leuker dan met je windmolen waterstof maken, en dat aan je buurman verkopen?

bas
bas
12 jaren geleden

@ eco energie
zie Bob lazars Corvette http://www.youtube.com/watch?v=rfBdPKxk35k Deze reed dan wel volledig op h2.

Je idee is zeker interessant. Thuis de tank vullen en al het onboard geklooi met alle risico’s op verbrande dynamo’s , water bijvullen en de boel controleren vervalt.
Gewoon een druktank in je auto. Je hebt wel honderden liters h2 gas nodig voor een paar uurtjes rijden overigens.
Gevaar is dat je thuis dus een opslag van h2 gaat maken.

HARLIN
HARLIN
12 jaren geleden

De metalen fittingen waar watergas door stroomt dragen bij aan het verminderen van de ortho-Waterstof en ortho-Zuurstof, mono-atomaire waterstof en mono-atomaire Zuurstof die je met bepaalde pulsen hebt verkregen.
Ortho- en monoatomaire-waterstof en zuurstof bestaan enkele seconden en
komen van nature niet voor onder atmosferische druk en het is dus van belang om deze direct na produktie
snel te verbranden voor max. effect!
De metalen fittingen hebben door elektromagnetische effecten een negatieve
uitwerking door de ‘kernspin vd atomen weer om te gooien.
H1 of orthowaterstof leveren veel meer energie dan gewone H2 en hier is het waar
de ene reactor (met toebehoren) verschilt
van de andere, ook stopt hier de kennis
betreffende HydrOxy
Kortom Waterstof is magnetisch, gebruik
aub geen metalen fittingen.
Raak platen nooit met handen aan
er kan zich Cr6 vormen door het hoge Chroom-gehalte van RVS316L

HARLIN

Bart Dirks
Bart Dirks
12 jaren geleden

watergas brand, en heeft een implosie en explosie.

leuk, groen, en efficient!

Hoe we dit precies moeten brengen op de makrt is dan ook de grote vraag.

ik denk dat het een beter plan is om een totaal nieuw motor onterp te maken, wat uiteraard zijn verbranding haalt uit watergas. maar dan zal er iemand aan moeten gaan zitten om een proto type motor te ONTWERPEN.. en ik zou zelf dan kiezen om de uitlaat (water damp ) gassen op te vangen in een gesloten circuit, om het vervolgens te recyclen. grote litium accu’s met een tesla coil en we wekken Mobiel op de weg onze eigen stroom op..

onder hoge druk de watergas in een injectie laten in spuiten en doormiddel van stoom en hiite, en electronica moet het ‘zelf suporting’ kunnen worden.. Maar dit vraagd een compleet nieuwe motor techniek. ik heb voor eens speed-boot motor al een ‘grof’ conept op papier..

bas
bas
12 jaren geleden

@bart recyclen van de uitlaatgassen gebeurt ook bij de GEET motor van Pantome. Dit werkt. Is niet commercieel te krijgen dus zelf bouwen. Besparing is nog groter dan de hho kits en met name de lage uitstoot is verbazingwekkend.

Een nieuwe motor ontwerpen hoeft niet, de otto motor is prima geschikt om op h2 te draaien of voor GEET toepassing

eco-ernie
eco-ernie
12 jaren geleden

[quote name=”dymph”]
tweede dynamo in een auto gebouwd moeten worden

Welke auto’s zijn dat, zodat wie een andere auto aanschaft er al rekening mee kan houden.[/quote]

–> niemand gaat een tweede dynamo inbouwen (of je moet een oude landrover hebben waar je lekker veel ruimte in het motorcompartiment hebt en een krukas poellie met dubbele-V) dat is erg ongebruikelijk. Je zal altijd kiezen voor een grotere dynamo die meer vermogen kan leveren op dezelfde maat (multi-)V-snaar en bestaande montagepunten. Ik denk dat meeste middenklasauto’s (als in 99%) zó compact gebouwd zijn dat een groter model dynamo net zo goed uitgesloten is. Modellen auto’s die gemaakt zijn om in vele uitvoeringen geleverd te worden, hebben vaak een optie voor diverse vermogens van de dynamo.
Maar dan nog, je gaat geen nieuwe auto kopen met de intensie er een waterstof unit in te prutsen.

Bart Dirks
Bart Dirks
12 jaren geleden

@ Bas, ik ken de geet motor van pantone uiteraard… mooi concept, alleen ik zie het allemaal zo klungelig in de ontwikkeling vooruit komen. als er 1 totaal concept zou ontwikkeld worden: namelijk een ‘all in the box’ princiepe…

waar een aandrijfas uit komt, en het hele systeem gemonteerd en ‘verzegeld’ geleverd word.. 3 losse modules. modul een: 3 traps geschakelde variomaat versnellings bak.

module 2 is de ‘energy’ & recyle unit.

module 3 is de ‘motor’ welke draait op 6 mini Turbine’s aangedreven door een zelfde soort princiepe als een straal motor met CONITNUE afgave van koppel / vermogen..

de variomaat is de omgedraaide werkwijze, want we laten het ‘onodige’ vermogen wegslippen, inplaats we het besparen met opwekken..

dit nieuwe concept maakt dus het lanceren van een ‘watergas motor’ vele male makkelijker kwa technische reseach. omdat je het ontwerp ‘op’ watergas, en dus geen rekening hoeft te houden met alle tegenvallers….

Rob
Rob
12 jaren geleden

Zou in dit kader ook iets meer willen zien van de ‘joe cell’, want het lijkt daar verdacht veel op of vergis ik me..?

http://peswiki.com/energy/Directory:Joe_Cell

https://www.youtube.com/watch?v=AJsYKv8_eY8&feature=bf_prev&list=PLBAF035EB823D668E

Paul
Paul
12 jaren geleden

Kent iemand de film The Wave nog?
Moest ik even aan denken bij het zien van dit logo.

Marciano
Marciano
12 jaren geleden

Niet helemaal mee eens. Er is uiteraard energie voor nodig om waterstof te splitsen van het zuurstof ion. Maar hoeveel…
Voorbeeld, waterdamp samenpersen tot water vraagt veel energie. Water laten condenseren gaat relatief makkelijk. Uiteraard is condensatie van water niet het splitsen van een water molecuul, maar je begrijpt mijn punt? Ik ben zelf laborant, maar ik ken geen gegevens over de zgn. Ionkracht tussen bepaalde ionen welke een atoom of molecuul vormen. Als deze gegevens bekend zouden zijn dan is het makkelijk om te bepalen of bijv. Electrolyse zinvol is. Is er dan nog energie over om de auto te laten rijden?
Graag jullie reacties, misschien zie ik het verkeerd?

Peter
Peter
12 jaren geleden

Ik ben enorm teleurgesteld nu.
Ik volg Niburu ruim 3 jaar.
Ben ook volledig mee op vele door de site geplaatste items.( en zal dat ook blijven )
Keek enorm uit naar de generator ( voor de occupy beweging )en/of auto op water.
Volgens mij is de geloofwaardigheid in Free Energy van Niburu in één klap verdwenen.
Ruikt sterk naar het systeem van de oude garde.
jammer , jammer , jammer.

robert
robert
12 jaren geleden

Het enige wat ik nog kan hopen is dat dit een afleidingsmanoeuvre is om straks zonder belemmering het echte werk naar buiten te kunnen brengen…

Paul
Paul
12 jaren geleden

[quote name=”Marciano”]Ik ben zelf laborant, maar ik ken geen gegevens over de zgn. Ionkracht tussen bepaalde ionen welke een atoom of molecuul vormen.[/quote]Je bent zelf laborant, dus geschoold in de scheikunde, maar weet niet wat de krachten binnen een molecuul zijn?

eco-ernie
eco-ernie
12 jaren geleden

Hallo Niburu punt ennel, er zijn al 50 heftige reacties op dit artikel en geen enkele reactie of uitleg terug!!!
Ik ontvang zojuist een offerte terug van amerika (hydrogengarage.com); Voor vierhonderd euro incl. (verzend en btw) krijg ik B3 cell, met bubbler en PWM. Die trekt nog geen 5 ampère en wordt geconditioneerd geleverd. Dus meteen presteren! Met mijn oude 205je diesel uit 1992 verwacht men minstens 30% besparing en mag ik de unit altijd terugsturen en krijg ik mijn geld terug als dat niet lukken zou. Men heeft al 7 jaar deze units probleemloos geleverd en promoot ze nu voor een levensduur van 25 jaar.
Kijk, daar kan ik wat mee dus je raadt al wat ik ga doen.
Jullie hebben al twee dagen de tijd gehad om bovenstaande artikel verder toe te lichten of anders, te zeggen waarom niemand van Niburu iets doet met alle reacties van jullie fans.
Dit gaat niet goed Niburuanen!

Marciano
Marciano
12 jaren geleden

Nee, naar mijn weten is er geen krachtseenheid bekend tussen ionen. Alleen het aantal vrije electronenparen van een bepaald ion welke voor een binding kan zorgen. Dit zegt niet alles over de bindingssterkte. Een ion met 2 vrije electronen hoeft niet altijd een sterkere band te hebben dan een ion met maar 1 vrij electron.

bas
bas
12 jaren geleden

@marciano, je hebt geen notie over waar dit over gaat blijkt.

@robert, hoop is gebrek aan kennis, net als geloof. Niburu gooit zn eigen glazen in met deze commerciele aktie. Ten eerste inhoudelijk/geloofwaardig omdat dit setje in tientallen varianten te koop is op de markt.
Ten tweede wordt het opensource “we moeten alles delen” volledig teniet gedaan door de prijs waarvoor dit setje wordt verkocht

Abel
Abel
12 jaren geleden

Waarom zouden ze uitleg moeten geven eco-ernie? Je verwacht toch ook niet van de Albert Heijn een verklaring waarom een product duurder is dan bij de C1000?

Als iemand een besparingcel wil kopen dan doet hij dat wel. En zo niet, dan niet. Het is typisch Nederlands om alles altijd tegen elkaar af te wegen. Iedere euro moet worden verantwoord. Ik vind het dan ook helemaal niet gek dat de banken hier nog zo veel macht hebben.

Marciano
Marciano
12 jaren geleden

Er werd eerder geopperd dat auto’s waarschijnlijk nooit op zelf gefabriceerde waterstof zouden kunnen rijden op dit forum. Dit omdat het verbreken van het watermolecuul zo veel energie kost dat er niet genoeg energie over zou zijn om de auto te laten rijden. De electrolyse zou te langzaam gaan.

Als natuurkundig vastgesteld kan worden hoeveel energie er nodig is om het watermolecuul te splitsen, kan ook worden nagegaan of dit bewerkstelligd kan worden met de electriciteit die de auto produceert om de hoeveelheid water om te zetten in waterstof. Als dit te veel energie vraagt hoef je er ook niet aan te beginnen lijkt me.

Abel
Abel
12 jaren geleden

Natuurlijk valt er iets voor te zeggen, maar het is altijd gemakkelijk om pioniers onderuit te halen. Er wordt gepoogd een nieuwe weg in te slaan.

We kunnen ook lekker blijven rijden op benzine en diesel. Net zo gemakkelijk. Onlangs was in het nieuws dat uitlaatgassen kankerverwekkend zijn. Ik bedoel, wie wil er nu vooruitgang?

g.h.benard
g.h.benard
12 jaren geleden

het is al lang bewezen dat er meer energie gewonen word als er in gaat zelfs niburu heefd dit al met deze reactor voor elkaar min mening is we willen er allemaal een verbrandings motor op aansluiten deze zijn voor fossile brandstoffen gemaakt met veel elektronica om deze te regelen deze elektronica kan besparing met waterstof tegen gaan maar we kunnen nog veel meer met dit gas koken huis verwarmen lassen zelfs afval verbranden op heel hoge temperatuur. ik denk dat voor watergas in een auto je beter een mini turbine op water kan laten draaien die elektromatoren van stroom voorziet kun je meteen de olie maatschappijen links laten liggen

Een site om in de gaten te houden is http://www.tothierennietverder.com is nog onder constructie maaris de bedoeling dat er veel over dit onderwerp gepubliceerd word en kunnen jullie tevens de opbouw van een revolutionere lekspannings vrije reactor zien staat al wel wat op de site maar moet nog afgemaakt worden

Red Skywalker
Red Skywalker
12 jaren geleden

“Er zou met de huidige techniek een tweede dynamo in een auto gebouwd moeten worden en dat is slechts bij een klein percentage van de auto’s realiseerbaar.”

Ok, geen auto dan, maar een generator? Stel ik heb een 2 KVA generator, hoeveel Watt hou ik nog over voor praktisch gebruik? Stel dat dit nog zo’n paar honderd Watt is, dan heb ik schone energie uit water, ook al is het rendement laag. Maar dat kan vast nog wel verbeterd worden.

Diante
Diante
12 jaren geleden

Heb het idee dat er veel dingen wordt begonnen maar niet afgemaakt.

Wat is er over gebleven van de ster die circa 20x meer stroom zou maken dan dat je erin stopt?

Als dat echt werkt, dan is dat toch de oplosing voor het energieverbruik om op water te rijden?

Een andere betrouwbare kit kun je ook hier kopen…

http://www.hydrotuning.info/

Op waterstof rijden is overigens niets nieuws, het bestaat al begin 1900 eeuw of eerder zelfs, alleen alles wordt helaas weer tegen gehouden.

Ben zelf ook met een uitvinding bezig wat stroom kan maken uit zichzelf, moet alleen nog de juiste (radiaal ring)magneten vinden en dan werkt het.
Wellicht is dit ook de oplossing voor het stroomverbruik wat nodig is om op waterstof te rijden.

Abel
Abel
12 jaren geleden

Ik heb me laten vertellen dat de kits van een aantal concurrenten van mindere kwaliteit zouden zijn. Zo kwam er iemand bij Free Energy langs met een goedkopere watergasgenerator, maar die bleek al na 1 sessie onderhevig aan corrosie. Niet voor de lange termijn dus.

g..h.benard
g..h.benard
12 jaren geleden

[quote name=”Diante”]Heb het idee dat er veel dingen wordt begonnen maar niet afgemaakt.

Ben zelf ook met een uitvinding bezig wat stroom kan maken uit zichzelf, moet alleen nog de juiste (radiaal ring)magneten vinden en dan werkt het.
Wellicht is dit ook de oplossing voor het stroomverbruik wat nodig is om op waterstof te rijden.[/quote]

Als je het leuk vind mag je bij ons op de site je bevindingen kwijt neem contact op [email protected]
Wij gaan gewoon verder vandaag nieuwe reactor gedraaid veelbelovend lekspanning blijkt totaaal of bijna weg te zijn

g..h.benard
g..h.benard
12 jaren geleden

[quote name=”Abel”]Ik heb me laten vertellen dat de kits van een aantal concurrenten van mindere kwaliteit zouden zijn. Zo kwam er iemand bij Free Energy langs met een goedkopere watergasgenerator, maar die bleek al na 1 sessie onderhevig aan corrosie. Niet voor de lange termijn dus.[/quote]
Hellaas zijn er te veel personen die hier een slag uit proberen te slaan het geen niet mag dat er kosten worden gemaakt is duidelijk maar de bedoeling moet blijven uiteindelijk de reguliere fosiele brandstof maatschappeien de nek om te draaien en voor iedereen een toegankelijke energiebron te leveren waardoor we onafhankelijker worden kijk op http://www.tothierennietverder.com

Diante
Diante
12 jaren geleden

[quote name=”g..h.benard”][quote name=”Diante”]Heb het idee dat er veel dingen wordt begonnen maar niet afgemaakt.

Ben zelf ook met een uitvinding bezig wat stroom kan maken uit zichzelf, moet alleen nog de juiste (radiaal ring)magneten vinden en dan werkt het.
Wellicht is dit ook de oplossing voor het stroomverbruik wat nodig is om op waterstof te rijden.[/quote]

Als je het leuk vind mag je bij ons op de site je bevindingen kwijt neem contact op [email protected]

Ik wil nog even wachten met het delen ervan totdat het eerste prototype daadwerkelijk klaar is.
Als het zover is, dan zal ik het hier posten.

g..h.benard
g..h.benard
12 jaren geleden

[quote name=”Diante”][quote name=”g..h.benard”][quote name=”Diante”]Heb het idee dat er veel dingen wordt begonnen maar niet afgemaakt.

Ben zelf ook met een uitvinding bezig wat stroom kan maken uit zichzelf, moet alleen nog de juiste (radiaal ring)magneten vinden en dan werkt het.
Wellicht is dit ook de oplossing voor het stroomverbruik wat nodig is om op waterstof te rijden.[/quote]

Als je het leuk vind mag je bij ons op de site je bevindingen kwijt neem contact op [email protected]

Ik wil nog even wachten met het delen ervan totdat het eerste prototype daadwerkelijk klaar is.
Als het zover is, dan zal ik het hier posten.[/quote]
oke dat is heel goed we willen u alleen de mogelijkheid bieden om bekendheid te geven op uw voorwaarden

Diante
Diante
12 jaren geleden

Het principe is heel simpel waar ik mee bezig ben, haal een magneet door een spoel (of koperen buis) en het wekt stroom op.
Met andere woorden, als je dit eindeloos kunt herhalen zonder een andere energiebron nodig te hebben, dan heb je systeem wat eindeloos stroom opwekt. Uiteraard met nog enkele toepassingen die ik later kenbaar maak anders werkt het niet, en het is tevens geruisloos. (en wrijvingsloos aangezien er geen lagers nodig zijn, dus ook geen slijtage).

Weet nog niet hoeveel stroom het precies opwekt per spoel, al zou het maar een halve volt zijn, dan ben ik daar al meer dan tevreden mee aangezien het gehele ontwerp ruim 100 keer zoveel wordt….en het is nog steeds een proefopstelling wat nog te verbeteren valt.

Marcel
Marcel
12 jaren geleden

[quote name=”Diante”]Het principe is heel simpel waar ik mee bezig ben, haal een magneet door een spoel (of koperen buis) en het wekt stroom op.[/quote]

Gefeliciteerd! U heeft zojuist de dynamo uitgevonden!

Oh wacht…

mb
mb
12 jaren geleden

“dat is slechts bij een klein percentage van de auto’s realiseerbaar”.
Is een klein percentage niet genoeg dan ?

Diante
Diante
12 jaren geleden

Een dynamo blijft niet uit zichtzelf draaien, bij mijn uitvinding (wat niet echt een dynamo is) blijft het wel uit zichzelf werken. 🙂

En een dynamo slijt, wat bij mijn idee ook niet van toepassing is, dus het zal niet kapot gaan en dus 100% betrouwbaar.
Zoiets moeten we hebben!

Je wilt natuurlijk niet zonder stroom in huis komen te zitten of in de auto.

Sander Q
Sander Q
12 jaren geleden

Veel te duur! op deze site heb je een complete kit voor 130 euro. Volgens de makers kan het besparen TOT 60% http://www.hho-plus.com

simon
simon
12 jaren geleden

wat ik zo vreemd vind is dat er nergens over inbouw adressen word gepraat daar waar je echt meer info en uitleg krijg over de kosten inbouw en onderhoud en of het uberhoupt wel kan op elke wagen

Back to top button
70
0
We lezen graag je reactie!x