D66-leider Kaag was maandagavond te gast bij Khalid & Sophie om te praten over Diepenheim, waar ze werd opgewacht door demonstranten met fakkels.
“Ik ga niet uitleggen waarom mensen daar met fakkels staan. Ik wil wel graag weten wat hen bezielt, hoe we de oplossingen beter kunnen uitleggen,” zei Kaag. “Hoe we de moeilijke keuzes samen kunnen bespreken. Maar dan moet je wel openstaan voor een gesprek.”
“En ik denk dat daar op zo’n moment helaas geen enkele basis voor is. Dat is jammer,” vervolgde ze.
In Nederland luisteren we naar elkaar. Overbruggen we onze verschillen met een goed gesprek. Dat blijf ik onverminderd doen. pic.twitter.com/IZW1A2T8Wl
— Sigrid Kaag (@SigridKaag) February 21, 2023
Maar wel weglopen
Minister Kaag zei dat over D66 vaak wordt gezegd dat de partij polariseert. “Dan denk ik: nee, we agenderen over thema’s zoals stikstof en de klimaataanpak, waar andere politieke partijen sinds jaar en dag hebben weggekeken of hebben gedaan alsof het allemaal niet zo belangrijk was. Maar het is superbelangrijk.”
Op Twitter schrijft ze: “In Nederland luisteren we naar elkaar. Overbruggen we onze verschillen met een goed gesprek. Dat blijf ik onverminderd doen.”
Gezondheidswetenschapper Yvonne Simons reageert: “Maar wel weglopen uit vak K als volksvertegenwoordigers iets zeggen wat je niet bevalt. ‘Goed gesprek’? Laat me niet lachen.”
D66-religie bij het vuilnis zetten
“Wie zijn toch die mensen? U praat alleen met mensen wier ideeën u aanstaan. Iedereen die u niet aanstaat, wordt verketterd, uitgesloten en gedemoniseerd. Dat is wat fascisten doen,” stelt neuroloog Jan Bonte.
“Sommige verschillen zijn niet overbrugbaar met een goed gesprek. Mensen gaan het niet opeens prima vinden dat ze hun bedrijven op valse gronden moeten sluiten omdat er iemand een goed gesprek met ze heeft gevoerd,” merkt Sander van Dam op.
Voormalig NOS-directeur Bauke Geersing haalt uit: “Het gaat erom dat de achteruitgang door het D66-beleid wordt gestopt. Dat we weer openstaan voor wetenschappelijke inzichten en de D66-religie bij het vuilnis zetten.”
Blijf op de hoogte & steun onafhankelijke journalistiek
Even voor je naar X gaat
X (voorheen Twitter) toont onze berichten alleen aan ingelogde gebruikers. Als je niet bent ingelogd bij X, krijg je de melding dat @9fornews nog niets heeft gepost — dat klopt niet, ons account is gewoon actief. Log dus in bij X.






80 procent van de coronapatiënten was gevaccineerd, blijkt uit cijfers van het RIVM
FBI doet inval bij insider om ‘buitenaardse brandstof’ in beslag te nemen. Deze zaak wordt steeds vreemder
Ze wisten precies waar het vliegtuig was: “Amerika lekte informatie over vliegroute neergehaalde Soe-24 aan Turkije”
Journalist Trouw betrapt op het schrijven van verzinsels
VIDEO: “Ieder jaar worden 17.000 tot 20.000 Nederlanders omgebracht door medicijngebruik”
Bodybuilder (63) overleden: ‘Degenen die denken dat het vaccin mensen doodt, kunnen mij gebruiken als test’
Oeps: Kankerinstituut geeft toe dat miljoenen mensen onterecht zijn behandeld voor kanker
Unilever knipt even met de vingers en premier Rutte is door de bocht. Wie is eigenlijk de baas in dit land?
Prof. Capel: die hele pandemie is afleiding, dit is waar het echt om gaat