Bob Ward van de London School of Economics schreef onlangs dat recente Amerikaanse winters niet ongewoon koud zijn.
Hij baseerde zich daarbij op de nieuwste cijfers van de Amerikaanse meteorologische dienst NOAA, waaruit zou blijken dat zeven van de laatste 10 Amerikaanse winters ‘warmer dan normaal zijn’.
Wat Ward daarbij niet vertelde was dat er nogal is geknoeid met de cijfers van NOAA. Gegevens over de winters van 2008 en 2014 zijn bijvoorbeeld dusdanig aangepast dat het lijkt alsof ze niet ongewoon koud waren.
Naar boven bijgesteld
Verschillende experts hebben zich hierover gebogen. Paul Homewood schreef op zijn blog Notalotofpeopleknowthat een artikel met de titel ‘Amerikaanse koude winters verdwijnen op mysterieuze wijze’.
De afgelopen jaren zijn temperaturen structureel naar boven bijgesteld waardoor het lijkt alsof het steeds warmer wordt.
De Britse journalist en schrijver Christopher Booker spreekt in de Britse Daily Telegraph van ‘één van de grootste wetenschappelijke schandalen aller tijden’.
Niets te maken
Ondertussen vallen klimaatwetenschappers over elkaar heen om de extreem koude Amerikaanse winters te linken aan global warming.
Toch blijkt uit wetenschappelijk onderzoek van het National Center for Atmospheric Research (NCAR) en de organisatie Climate Central dat de koudegolf in de VS niets te maken heeft met klimaatverandering, meldde persbureau AP.
Geen enkel bewijs
Klimaatwetenschappers claimden dat de straalstroom zich verder naar het zuiden verplaatst als gevolg van een opwarmende Noordpool en Noord-Amerika in de greep houdt.
De analyse van het NCAR vond hier geen enkel bewijs voor.
Foto: Game Freak2600 Wikimedia Commons
Blijf op de hoogte & steun onafhankelijke journalistiek
Even voor je naar X gaat
X (voorheen Twitter) toont onze berichten alleen aan ingelogde gebruikers. Als je niet bent ingelogd bij X, krijg je de melding dat @9fornews nog niets heeft gepost — dat klopt niet, ons account is gewoon actief. Log dus in bij X.






4000 sterfgevallen in Europa na ‘coronavaccins’: Nederland één van de koplopers
Deze Mexicaanse wetenschapper beweerde dat we in een Matrix leven die sjamanen kunnen manipuleren (en toen verdween hij)
Gruwelijk: dit troffen ze aan in het lichaam van een jonge gevaccineerde
Huisarts scherp in open brief: ‘Dit kabinet heeft wetenschap en humaniteit in de ban gedaan’
Overwinning: Rechtbank haalt streep door ontslag voor vrouw (25) die coronavaccin weigerde
Er is nog geen debat geweest over de digitale euro, maar koningin Maxima en Kaag doen net alsof het al besloten is
Medicijn dat al vele jaren aan vele patiënten wordt voorgeschreven blijkt levensgevaarlijk. Wat je moet weten
Honderden mensen bij azc-protest dat D66 wilde verbieden: ‘Ondermijning van het demonstratierecht’
We leven dus nog steeds in een ijstijd. Medeoprichter van Greenpeace onthult in dit filmpje wat ze je niet vertellen over klimaatverandering