Homepagina » Financieel » Paus roept wereldleiders op ‘tirannie’ van geld te beëindigen
Paus roept wereldleiders op tirannie van geld te beëindigen

Paus roept wereldleiders op ‘tirannie’ van geld te beëindigen

Paus Franciscus heeft wereldleiders opgeroepen om een einde te maken aan de ‘verering van geld’ en meer te doen voor de armen.

Hij waarschuwde dat de onzekerheid in veel gebieden op aarde toeneemt terwijl de ‘levensvreugde’ in veel ontwikkelingenslanden afneemt.

“De verering van het Gouden Kalf heeft een nieuwe en harteloze betekenis gekregen in de geldcultus en het dictatorschap van een economie zonder gezicht en menselijk doel,” zei Franciscus tijdens een toespraak voor ambassadeurs in het Vaticaan.

Contraproductief

“Solidariteit wordt in tegenstelling tot de logica van de financiën en de economie vaak gezien als contraproductief,” zei hij. “Hoewel het inkomen van een minderheid exponentieel stijgt, zakt dat van de meerderheid in.”

De paus, voorheen de aartsbisschop van Buenos Aires Jorge Mario Bergoglio, nam het tijdens de Argentijnse economische crisis in zijn geboorteland op voor de ontheemden.

Consumptiegoederen

Franciscus zei dat het radicale ideologische vrije-marktdenken ‘een nieuwe, onzichtbare en soms virtuele tirannie’ heeft voortgebracht en dat mensen ‘worden gezien als consumptiegoederen’. Hij riep op tot wereldwijde financiële hervormingen die eenieder ten goede zullen komen.

Benedictus XVI, de voorganger van de huidige paus, was ook een voorstander van ethische financiële hervormingen en zag roekeloos kapitalisme als één van de redenen achter de wereldwijde economische crisis.

“Ik vraag de financiële instituties en politieke leiders van jullie land om de woorden van de heilige Johannes Chrysostomus in overweging te nemen: ‘De armen niet laten delen in uw eigen bezittingen is hen bestelen’,” zei hij.

Bron: AFP

Gerelateerd:

 



Vond je deze informatie waardevol? Klik dan hieronder om te delen op Facebook
NineForNews.nl in je Facebook-nieuwsfeed?

Over Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.

57 reacties

  1. Positieve instelling van de paus. Wl met een kanttekening naar mijn mening. Kijk naar het Vaticaan en de ‘rijkelijk’ versierde R.K. kerken. Ik zou zeggen: “Begin bij uzelf” in huidige taal “Walk the Talk”.

    1 likes
  2. Iets met een splinter en een balk..

    1 likes
  3. Jaaa allen naar een basisinkomen.nl !!

    1 likes
  4. Te beginnen met het kapitaal die het Vaticaan gaat uitdelen??

    1 likes
  5. Overheden inderdaad maar ook religeuze organisaties zoals het Vaticaan zelf. (Zelfreflectie)

    In het verleden zijn bepaalde landen geweldadig geplunderd en dat is terecht gekomen in de schatkist van religieuze organisaties (zoals het Vaticaan). En het zou een teken van wijsheid zijn het nu terug te geven aan die zelfde landen die nu sterven van de honger. En tegelijkertijd stoppen met hun creaties van controle, bijgeloof, angst en leugens.

    1 likes
  6. HaHa…Wat erg doorzichtig allemaal en erg en erg laat allemaal. Dit is het enigste onderwerp om nog zieltjes mee te kunnen winnen en om de andere onderwerpen de doofpot in te kunnen stoppen. MENSEN ONTWAAK EN BLIJF WAKKER ALSJEBLIEFT…

    1 likes
  7. wat weerhoudt de paus er van zelf het goede voorbeeld te geven ?
    het vaticaan is immers *****rijk !

    1 likes
  8. Hypocriet!!

    De middeleeuwse katholieke kerk zit lekker in z,n gouden kerkjes af te geven op de wereld.

    1 likes
  9. Hij bedoelt dat degene die met hard werken en die spaarzaam hebben geleefd het geld moet worden afgenomen? Om dan vervolgens net zo arm te worden als alle armen en de wereld weer gelijk en daarmee geheel onderdanig te maken aan religie van alle aard?

    Als deze Jezuïet zo begaan is met het lot van armen, dan laat hij er voor zorgen dat het rijke Vaticaan al het geld wat zij bezitten verbranden, want het is uiteindelijk een duivels middel.

    Mocht het katholieke Vaticaan dat voorbeeld geven en als arme, eenvoudige en sobere, doch liefdevolle en pedofielloze religie verder gaan, dan zal ik willen geloven (geloven is niet zeker weten) dat de paus een goed mens is en zijn woorden en geest zuiver zijn.

    1 likes
  10. Vooralsnog blijf ik zien dat geld de meeste mensen steeds armer gemaakt heeft……. in de breedste zin van het woord!

    1 likes
  11. Hoeveel geld hebben ze zelf niet uit de zakken van de armen geklopt door Geloofsbrieven te verkopen??KAPITALEN!!En moeten wij nog naar een Pedogroepje luisteren??De nieuwe paus??Is de duivel in schaapskledij!!!Breek al die kerkjes van hun af, en de armen zijn rijk!!!!Alleen al aan de gouden troep die erin staat.Bovendien houden ze HIV ook nog eens in stand!!!

    1 likes
  12. Dit is een leuke… maar ik vraag me toch een paar dingen af….. het Vaticaan is ontzettend rijk…. wat doet hij zelf op dit vlak? En wat moeten ze met al dat geld? Aan de armen geven zonder dat ze bekering daarvoor in de plaats vragen…. lijkt me een mooie geste…. En daarnaast….. heeft hij de bezem al eens door eigen huis gehaald…. Katholieke Kerk heeft ook heel veel schade berokkend…. maar zoals gewoonlijk (ja ja het is ook een mens) is het makkelijker om naar de buitenwereld te wijzen dan je eigen huisje schoon te vegen

    1 likes
  13. Ik zeg Nesara …. en iedere wereld burger een basis inkomen! Wat zijn schulden? Schulden zijn papiertjes, bitcoins, waar nooit waarde tegen over heeft gestaan! 1 en 1 = 2 en 2 en 2 is nooit 10 ? toch ?

    1 likes
  14. Bah wat schijnheilig van de Paus.Laat hij de hongers nood gebieden helpen,de mensen die door natuur rampen alles zijn kwijt geraakt.Inderdaad hij is een wolf in schaaps kleren,of hij probeert zijn ziel te redden. in de bank van het vatikaan zit genoeg geld.Ook moeder Therescha was een vrouwelijke paus zij had ook genoeg geld,en de zieken liet ze gewoon creperen en zette spuitjes die niet gestereliceerd waren,in de naam van Jezus die ook pijn leed met de kruising.Nou ik vind het maar sadistich.tuurlijk zijn de armen niet blij of vrolijk zonder eten en fatsoenlijk drinkwater.
    een woord SCHIJNHEILIG.

    1 likes
  15. [quote name=”tony”]Ik zeg Nesara …. en iedere wereld burger een basis inkomen! Wat zijn schulden? Schulden zijn papiertjes, bitcoins, waar nooit waarde tegen over heeft gestaan! 1 en 1 = 2 en 2 en 2 is nooit 10 ? toch ?[/quote]

    Is dat niet precies wat deze paus wil, iedereen gelijk? Zou het niet beter zijn dat ieder mens een soeverein en vrij mens is die kan beschikken over zijn leven, gedachten en eigen have en goed?

    Filosofie van de vrijheid http://www.youtube.com/watch?v=ZHREjZFDK4w

    Met een basisinkomen zal men waarschijnlijk ook verplicht worden aan voorwaarden te voldoen; bijv. een chip in je lichaam en onderdanig of horig zijn aan degene die deze uitkering zal verzorgen.

    We moeten misschien wel naar een systeem waarbij geld en macht toebehoort aan het gehele volk en niet aan corrupte private centrale banken of aan collectivistische overheden.

    Of misschien is een geldloze wereld wel de meest beste oplossing? Dan is het niet meer zoeken naar een winst in geld, maar zoeken naar winst in leven.

    1 likes
  16. Yeah Whatever……

    0 likes
  17. O wat zijn we weer lekker zuur hier. Precies wat de paus zo mooi aanduid dat de levensvreugde verdwijnt. Nee ik ben geen katholiek, sterker nog ik ben een fel tegenstander van de kerk maar vind dit wel een positief bericht dat we veel serieuzer zouden moeten nemen dan dat goedkope Hollandse afzeiken. Pffff zeg, hier word ik pas depressief van en als jullie mijn landgenoten zijn laat de bom dan maar vallen.

    0 likes
  18. [quote name=”Peter 68″]O wat zijn we weer lekker zuur hier. goedkope Hollandse afzeiken.[/quote]
    De observatie van het ontbreken van zelfrefectie is wat anders als afzeiken.

    0 likes
  19. [quote name=”Johan”]Positieve instelling van de paus. Wl met een kanttekening naar mijn mening. Kijk naar het Vaticaan en de ‘rijkelijk’ versierde R.K. kerken. Ik zou zeggen: “Begin bij uzelf” in huidige taal “Walk the Talk”.[/quote]
    Is ‘Walk the Talk’ huidige taal? Hoe kom je dáár nou bij. ‘Geen woorden maar daden’ is het.

    0 likes
  20. op @13, Peter 68
    Van welke bom zou je dan willen dat ‘ie mag vallen op ons landgenoten, de waterbom of de waterstofbom?

    Be mindful of your true thoughts, your true inner feelings may them make real some day…

    OEPS sorry. Wees je bewust van je ware gedachten, je ware gevoelens zouden deze tot werkelijkheid kunnen brengen op een dag…

    Doe mij maar de waterbom trouwens. Lekker verfrissend, en goed voor de volksgezondheid 🙂

    0 likes
  21. [quote name=”Westbound”][quote name=”Johan”]Positieve instelling van de paus. Wl met een kanttekening naar mijn mening. Kijk naar het Vaticaan en de ‘rijkelijk’ versierde R.K. kerken. Ik zou zeggen: “Begin bij uzelf” in huidige taal “Walk the Talk”.[/quote]
    Is ‘Walk the Talk’ huidige taal? Hoe kom je dáár nou bij. ‘Geen woorden maar daden’ is het.[/quote]

    Bij wijze van spreken… de discussie gaat nu niet over taal… Ik sluit me ook aan bij geen woorden maar daden

    0 likes
  22. HET VERHAAL VAN DE SLANG (met vele koppen)

    Er was eens een slang met vele koppen. Een van de hogere koppen zei plots tegen andere hoge koppen: “Laat ons een einde maken aan de verering van geld en meer voor de arme koppen doen”.

    De andere hogere koppen konden geen eens ‘pap’ zeggen zo snel waren sommige minder hogere koppen klaar met toebijten hoe hypocriet de eerste hoge kop wel niet bezig was.

    Waren de nekken van de minder hogere koppen wat langer zodat ze tot de hoge koppen konden reiken, ze zouden meteen weten wat er te doen stond: de kop eraf bijten van het liefst ALLE hypocriete hogere koppen. Een stelletje klaplopers bij elkaar zijn het immers, die koplopers! Eraf, weg, exit mundo!

    Er was ook een kop bij wiens nek lang genoeg was om in de staart van de slang te bijten, maar dat mocht niet, van geen een van alle andere koppen.
    “Jij blijft van mijn staart af” werd door een ieder fulminant en aldus eensgezind in koor geroepen, “anders gaat je kop eraf!”…

    … en zo geschiedde het dat de slang een slang bleef met 1 staart en vele koppen.

    Moraal van het verhaal ? Make up your own mind… eeeuuhh (sorry!) … bedenk het zelf.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Ouroboros
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Oerslang

    0 likes
  23. (voortzetting van bericht ervoor)

    Nog ff voor de gein, voor wie nog ff mee wil doen:

    Stel je een slang voor (niet te groot) met vele koppen (niet te veel).
    Stel je voor dat de slang fier rechtop staat, op zijn staart dus, als een ballerina op haar spits als het ware.
    Stel je al die koppen voor, hoog en laag in de lucht, langnekkig en kortnekkig, elkaar toebijtend, nabijtend, verbijtend, afbijtend , gewoon bijtend of nagelbijtend (dat laatste kan uiteraard niet bij slangen, maar goed, you got the picture, right?) …

    Zie je het voor je?

    Stel je nou voor dat alle koppen – langnekkig of kortnekkig – hetzelfde soepelnekkig besluit zouden nemen, namelijk met z’n allen in de eigen staart te willen gaan bijten. Ze hebben dit besluit kunnen nemen omdat ze hebben ingezien dat ze de staart met z’n allen delen namelijk…

    Kun je je dat niet voorstellen, fantaseer het gewoon bij elkaar. Dat mag.

    Er is er dus een staart, en dat houdt in dat alle neuzen dezelfde kant opgaan (weliswaar vanuit verschillende richtingen, maar dat is verder geen probleem).

    Stel je nou ook nog voor dat de koppen dat doen op een beetje een ordelijke, symmetrische manier.
    De ene helft gooit de nek over de linker boeg, de andere helft gooit ‘m over de rechter boeg.
    De tekort-nekkigen krijgen zelfs wat nek van de telang-nekkigen, zodat iedereen de staart te pakken kan krijgen …

    Welk beeld is het dat er in je geestesoog ontstaat ? (eerst visualiseren voordat je verder leest…)

    Juist. 1 HART.

    Dat is de “collectieve ouroboros”.

    Nou. Zin gekregen om mee te doen?
    Zoek, vind en bijt in je eigen staart.

    Ga nekken dus, volgens het motto: “wat zich lief heeft, nekt zich”… :):):)

    0 likes
  24. De kerk is gebaat bij arme mensen. Immers, wie anders moet ze gaan bekeren? Armen laten zich bekeren omdat ze daarna wat geld en wat hulp krijgen van de kerk. En soms krijgen ze dat niet eens, maar worden ze gewoon bedonderd.
    Het zou de Paus sieren indien hij uitsprak dat de kerk geen arme mensen (van een andere godsdienst natuurlijk) meer gaat bekeren, maar ze gaat helpen zonder bekering als wederdienst terug te vragen/eisen. En de eigen armen meer gaat helpen.

    0 likes
  25. The Pope is the richest People in the World, and also the biggest landowner, he could save Billions of people by giving them Land for grow their own food, if there is a Hell, they will go there for sure

    0 likes
  26. [quote name=”Westbound”][quote name=”Johan”]Positieve instelling van de paus. Wl met een kanttekening naar mijn mening. Kijk naar het Vaticaan en de ‘rijkelijk’ versierde R.K. kerken. Ik zou zeggen: “Begin bij uzelf” in huidige taal “Walk the Talk”.[/quote]
    Is ‘Walk the Talk’ huidige taal? Hoe kom je dáár nou bij. ‘Geen woorden maar daden’ is het.[/quote]
    Ik vond hem wel sterk. Je kan ook zeggen: vóórleven.

    0 likes
  27. [quote name=”Don”][quote name=”Peter 68″]O wat zijn we weer lekker zuur hier. goedkope Hollandse afzeiken.[/quote]
    De observatie van het ontbreken van zelfrefectie is wat anders als afzeiken.[/quote]
    Het is na wakker worden, wakker blijven. En ja, is het niet logisch dat het puissant rijke Vaticaan na zijn oproep begint met het goede voorbeeld? Als er al sprake is van een geloof, dan hoort dat in soberheid te zijn in plaats van in de extreme rijkdom en dure rommel waar ze zich mee omgeven.

    0 likes
  28. Of misschien is een geldloze wereld wel de meest beste oplossing? Dan is het niet meer zoeken naar een winst in geld, maar zoeken naar winst in leven.[/quote]

    Daar gaan wij uiteindelijk over de hele wereld wel naar toe, helaas gaat dit proces nog wel lang duren. De nieuw geboreren en de jonge kinderen gaan de Nieuwe Wereld meemaken, De kinderen hebben gelukkig nog steeds DE TOEKOMST…
    En wij krijgen de kans om daaraan mee te werken.

    0 likes
  29. Slijmwoorden van een kliek, die donders goed weet, dat ze het werelds gezien akelig verknalt hebben, voor zichzelf door de jaren heen.Huichelwoorden van de wolf in schaapskledij waar het slijm vanaf loopt,om die vieze kliek weer kracht te geven, is denken dat de mensheid achterlijk is.En toch zijn er zwakkeren van Geest die weer mee lopen te slijmen, en zeggen het licht te hebben gezien.Vreemd als dit licht, duisternis uitstraald.

    0 likes
  30. IIS, dus volgens jou werken arme mensen niet hard genoeg en zijn ze niet spaarzaam met hun geld.
    Altijd een rare redenering van mensen met veel geld, zij hebben er hard voor gewerkt, het is van hun.
    Dat mensen arm zijn is hun eigen schuld en die hoef je dan ook niet te helpen.
    Je hebt dus pas recht op rijkdom als je een hebzuchtige egoist bent, oke.

    0 likes
  31. Het Katholieke geloof is de bijbelse “Hoer van Babylon”.Dronken van haar walgelijkheden.

    0 likes
  32. Tell it like it is

    [quote name=”legaal”]Bah wat schijnheilig van de Paus.Laat hij de hongers nood gebieden helpen,de mensen die door natuur rampen alles zijn kwijt geraakt.Inderdaad hij is een wolf in schaaps kleren,of hij probeert zijn ziel te redden. in de bank van het vatikaan zit genoeg geld.Ook moeder Therescha was een vrouwelijke paus zij had ook genoeg geld,en de zieken liet ze gewoon creperen en zette spuitjes die niet gestereliceerd waren,in de naam van Jezus die ook pijn leed met de kruising.Nou ik vind het maar sadistich.tuurlijk zijn de armen niet blij of vrolijk zonder eten en fatsoenlijk drinkwater.
    een woord SCHIJNHEILIG.[/quote]

    Dit vind ik nu een goed voorbeeld van het gedachten goed op deze site.
    Kwakkelloos en onwetend alles op de grote Samenzweeringshoop gooien. Je leest ergens wat en hoppa!!!!

    Je weet zelfs niet eens, hoe je de naam van dat ze moeder Teresa schrijft.

    Laat staan dat je van de hoed en de rand weet.

    Ik denk dat jij niet eens een 1000ste van wat zij voor de mensheid betekend heeft op jou naam hebt staan.

    0 likes
  33. [quote name=”Tell it like it is”][quote name=”legaal”]Bah wat schijnheilig van de Paus.Laat hij de hongers nood gebieden helpen,de mensen die door natuur rampen alles zijn kwijt geraakt.Inderdaad hij is een wolf in schaaps kleren,of hij probeert zijn ziel te redden. in de bank van het vatikaan zit genoeg geld.Ook moeder Therescha was een vrouwelijke paus zij had ook genoeg geld,en de zieken liet ze gewoon creperen en zette spuitjes die niet gestereliceerd waren,in de naam van Jezus die ook pijn leed met de kruising.Nou ik vind het maar sadistich.tuurlijk zijn de armen niet blij of vrolijk zonder eten en fatsoenlijk drinkwater.
    een woord SCHIJNHEILIG.[/quote]

    Dit vind ik nu een goed voorbeeld van het gedachten goed op deze site.
    Kwakkelloos en onwetend alles op de grote Samenzweeringshoop gooien. Je leest ergens wat en hoppa!!!!

    Je weet zelfs niet eens, hoe je de naam van dat ze moeder Teresa schrijft.

    Laat staan dat je van de hoed en de rand weet.

    Ik denk dat jij niet eens een 1000ste van wat zij voor de mensheid betekend heeft op jou naam hebt staan.[/quote]
    Ja hoor. Je hebt gelijk. De tranen schieten me in de ogen als ik aan al die goedheid denk. Het negeren van de armen in Ierland voor WOII, het uitroeien van de natuurvolkeren met hun misiewerk. Wat voor missie? Iedereen met belachelijke verhaaltjes in slaap houden, geld lospeuteren bij de rijken. Onderdrukking van vrouwen, heksenverbranding. En meer. Zielsontroerend.
    En doe niet zo kinderachtig over foute schrijfwijzen. Dit is geen taalklupje.

    0 likes
  34. #30 kengai

    Volgens mij heb ik nergens gezegd dat arme mensen niet hard genoeg (willen) werken. Maar dat ze arm zijn is niet de schuld van iemand die gek genoeg is om zich dood te werken en daarom misschien wat meer bezit dan een doorsnee mens.

    Armen zijn er omdat het systeem zoals we die nu kennen totaal corrupt en verrot is. Zouden we niet met z’n allen veel meer bezitten en zelfstandiger zijn als de overheid het geld wat ze stelen en afpersen van de burger beter zouden verdelen? Of nog beter; het afpersen of afdwingen van geld tot een minimum zouden beperken en alleen daaraan besteden waar het werkelijk nodig is, bijv. aan de armen.

    Maar als rijken, en wat is rijk, als iemand € 10.000,- heeft gespaard ben je in sommige ogen al rijk. Maar goed, we gaan zoals jij wilt de boel verdelen; we zullen dan eerst beginnen met Beatrix, Bill Gates en alle andere exceptioneel rijken. We beginnen dan boven aan in de piramide en werken zo door naar beneden totdat alle armoede in de wereld is verdwenen. Wedden dat dit niet zal worden getolereerd door de machtselite. Vandaar dat men geld zal halen bij anderen, bij degene die hard hebben gewerkt en spaarzaam hebben geleefd, die zullen worden uitgekleed, want zo blijven de ECHTE rijken buiten schot en zullen de armen echt niet rijker worden en zal de armoede onder de zogenaamde rijken alleen maar toenemen en komen er dus alleen maar meer armen.

    Stelen van rijken en geven aan armen, dit heeft nimmer gewerkt en pakte het werkelijke probleem nimmer aan Op deze wijze verdelen? Dan veel succes gewenst met dit Nationaal Socialistisch model.
    De nazi’s in Brussel willen ons graag dergelijke ideeën verkopen.

    (stelen van de staat is weer een ander verhaal, dat is terug halen wat eerder werd gestolen)

    0 likes
  35. Franciscus: “Het radicale ideologische vrije-marktdenken heeft ‘een nieuwe, onzichtbare en soms virtuele tirannie’ voortgebracht… mensen ‘worden gezien als consumptiegoederen’.

    ZO, daar kan Ayn Rand een puntje aan zuigen.

    Tijd voor een liefderevolutie.
    Dankjewel Franciscus.

    0 likes
  36. Tell it like it is

    [quote name=”Linda”][quote name=”Tell it like it is”][quote name=”legaal”]

    (Ik heb even geknipt anders paste het er niet op)

    .[/quote]

    Dit vind ik nu een goed voorbeeld van het gedachten goed op deze site.
    Kwakkelloos en onwetend alles op de grote Samenzweeringshoop gooien. Je leest ergens wat en hoppa!!!!
    Je weet zelfs niet eens, hoe je de naam van dat ze moeder Teresa schrijft.
    Laat staan dat je van de hoed en de rand weet.
    Ik denk dat jij niet eens een 1000ste van wat zij voor de mensheid betekend heeft op jou naam hebt staan.[/quote]
    Ja hoor. Je hebt gelijk. De tranen schieten me in de ogen als ik aan al die goedheid denk. Het negeren van de armen in Ierland voor WOII, het uitroeien van de natuurvolkeren met hun misiewerk. Wat voor missie? Iedereen met belachelijke verhaaltjes in slaap houden, geld lospeuteren bij de rijken. Onderdrukking van vrouwen, heksenverbranding. En meer. Zielsontroerend.
    En doe niet zo kinderachtig over foute schrijfwijzen. Dit is geen taalklupje.[/quote]

    Als je tijdens het schrijven van een reactie een roodstreepje krijgt onder een woord, mag (moet niet)je je cursor er opzetten en op je rechter muisknop drukken. Je krijgt dan een spellingsuggestie te zien. deze mag je aanklikken en dan verschijnt de juiste spelling.

    Zo zie je, er zitten ook goede kanten aan deze maatschappij.

    Er zijn op deze wereld maar enkele zielen die hier voor het eerst rond lopen. De meesten van ons zijn hier al vele vele malen geweest.
    Je zou kunnen zeggen dat “bewuste” mensen oude zielen zijn. die er de meeste levens op hebben zitten.
    Zeker zij, zijn mede verantwoordelijk voor alles wat er op deze wereld gebeurd.

    0 likes
  37. IIS, het vervelende is ook van de middelmatige rijken, hebben ze eenmaal meer dan bv. 50.000 op de bank staan, dat ze zich dan gaan gedragen als armoedzaaiers, personeel mag niks kosten, hun eten moet zo goedkoop mogelijk, de auto voor een beurt na de garage brengen is veel te duur en geld aan een goed doel geven kan al helemaal niet, goede doelen worden door arme mensen gefinancieerd niet door de wat rijkere mensen.
    De mens heeft blijkbaar de neiging om als maar gieriger te worden naarmate ze meer geld hebben.
    Je hebt volkomen gelijk dat we als eerste Beatrix en cornuiten zouden moeten aanpakken en het vaticaan.

    0 likes
  38. krankzinnige gekken die beweren de plaatsvervanger van jezus christus op aarde te zijn moeten dat eerst bewijzen en anders hun bakkes dicht houden, net als degenen die beweren te regeren bij de gratie gods en waarvan er onlangs nog eentje gekroond is, stelletje malloten.

    0 likes
  39. Ik zal voor jullie vertalen wat hij brabbelt .In het geheim word er een boodschap verzonden .Het vaticaan staat bovenaan de lijst van grootste inkopers van MTN ( Medium Term Note ).simpel gezegd bank papier.Heden word dit alleen verkocht door banken aan de hoogste bieder and dat zijn de Chinezen .De Christian walk foundation is een op koper van het zojuist vermelde.Doordat de Chinezen hoogste bod plaatsen komt Vaticaan niet in de buurt en nu huilen ze het uit onder de motto stop met waarmee jullie bezig zijn .Wij willen ook meedoen dus maak plaats voor ons .

    0 likes
  40. #37 kengai

    Kom op zeg, dat zijn toch je reinste vooroordelen en uiteindelijk moeten mensen zelf weten hoe ze willen leven of wie ze willen zijn.

    Als iemand met geld gierig wil zijn of bovenop zijn geld wil gaan zitten is dat altijd nog zijn zaak en goed recht en niet een reden om iemand zijn geld af te nemen, en weet je dat ondernemers die geld hebben verdient daar ook veel belasting over hebben betaald? Dat een enkele ‘rijkaard’ een waardeloze mentaliteit heeft staat los van geld, want zouden alle arme mensen wel over een goed en royaal karakter beschikken?

    Zullen we dan ook gelijk maar onze kinderen afgeven, omdat sommige stelletjes geen kinderen kunnen krijgen? Waarom niet gelijk je vrouw verplicht delen met een eenzame buurman, want die kan misschien wel geen vrouw vinden en zou graag af en toe een nachtje met haar willen delen, de arme ziel!!

    Proef in je reactie veel onvrede en ook en vorm van jaloezie, maar je hebt nog geen antwoord gegeven op de vraag waarom niet te beginnen bij de top van alle echte grote rijkaards, of zijn die volgens jou weer een ander soort rijken, omdat ze zo aardig lijken doen in de media en mogen ze daarom wel beschikken over onmetelijk veel rijkdom en een doorsnee spaarder niet?

    Of heb je moeite met mensen die veel verdienen bij de overheid, want daar heb ik als afgeperste belastingbetaler wel heel veel moeite mee, die kosten de gemeenschap namelijk wel geld en zetten daarbij ook nog een grote mond op als je vindt dat ze mogen doodvallen en dat het een stelletje profiteurs zijn. De overheid kunnen we echt wel zonder, in ieder geval heel veel minder.

    0 likes
  41. #37 kengai

    Bij deze nog een correctie op mijn laatste reactie; zag in eerste instantie niet een vraag beantwoord wat je dus wel hebt gedaan, mijn fout en daarvoor mijn excuus.

    0 likes
  42. [quote name=”Tell it like it is”][quote name=”Linda”][quote name=”Tell it like it is”][quote name=”legaal”]

    (Ik heb even geknipt anders paste het er niet op)

    .[/quote]

    Dit vind ik nu een goed voorbeeld van het gedachten goed op deze site.
    Kwakkelloos en onwetend alles op de grote Samenzweeringshoop gooien. Je leest ergens wat en hoppa!!!!
    Je weet zelfs niet eens, hoe je de naam van dat ze moeder Teresa schrijft.
    Laat staan dat je van de hoed en de rand weet.
    Ik denk dat jij niet eens een 1000ste van wat zij voor de mensheid betekend heeft op jou naam hebt staan.[/quote]
    Ja hoor. Je hebt gelijk. De tranen schieten me in de ogen als ik aan al die goedheid denk. Het negeren van de armen in Ierland voor WOII, het uitroeien van de natuurvolkeren met hun misiewerk. Wat voor missie? Iedereen met belachelijke verhaaltjes in slaap houden, geld lospeuteren bij de rijken. Onderdrukking van vrouwen, heksenverbranding. En meer. Zielsontroerend.
    En doe niet zo kinderachtig over foute schrijfwijzen. Dit is geen taalklupje.[/quote]
    Er zijn op deze wereld maar enkele zielen die hier voor het eerst rond lopen. De meesten van ons zijn hier al vele vele malen geweest.
    Je zou kunnen zeggen dat “bewuste” mensen oude zielen zijn. die er de meeste levens op hebben zitten.
    Zeker zij, zijn mede verantwoordelijk voor alles wat er op deze wereld gebeurd.[/quote]
    Normaal gesproken reageer ik niet op dit soort opmerkingen: “Er zijn op deze wereld maar enkele zielen die hier voor het eerst rond lopen”, maar nu voel ik me toch geroepen om er even aandacht aan te schenken. Waar haal je deze informatie vandaan? Ik zie om me heen heel veel JONGE ZIELEN (DE MEERDERHEID). Ook een ziel maakt fases door: De baby, kleuter, teenager, volwassen en oude zielen fase. Een oude ziel is de destructieve fase (kleuter-teenager) al lang voorbij.

    0 likes
  43. [quote name=”Hunting Wolf”]Slijmwoorden van een kliek, die donders goed weet, dat ze het werelds gezien akelig verknalt hebben, voor zichzelf door de jaren heen.Huichelwoorden van de wolf in schaapskledij waar het slijm vanaf loopt,om die vieze kliek weer kracht te geven, is denken dat de mensheid achterlijk is.En toch zijn er zwakkeren van Geest die weer mee lopen te slijmen, en zeggen het licht te hebben gezien.Vreemd als dit licht, duisternis uitstraald.[/quote]

    Go Hunting Wolf Go! Raak gesproken !(geschreven)

    0 likes
  44. Tell it like it is

    [quote name=”Paquita”][quote name=”Tell it like it is”][quote name=”Linda”][quote name=”Tell it like it is”][quote name=”legaal”]

    (Ik heb even geknipt anders paste het er niet op)

    .[/quote]

    Dit vind ik nu een goed voorbeeld van het gedachten goed op deze site.
    Kwakkelloos en onwetend alles op de grote Samenzweeringshoop gooien. Je leest ergens wat en hoppa!!!!
    Je weet zelfs niet eens, hoe je de naam van dat ze moeder Teresa schrijft.
    Laat staan dat je van de hoed en de rand weet.
    Ik denk dat jij niet eens een 1000ste van wat zij voor de mensheid betekend heeft op jou naam hebt staan.[/quote]
    Ja hoor. Je hebt gelijk. De tranen schieten me in de ogen als ik aan al die goedheid denk. Het negeren van de armen in Ierland voor WOII, het uitroeien van de natuurvolkeren met hun misiewerk. Wat voor missie? Iedereen met belachelijke verhaaltjes in slaap houden, geld lospeuteren bij de rijken. Onderdrukking van vrouwen, heksenverbranding. En meer. Zielsontroerend.
    En doe niet zo kinderachtig over foute schrijfwijzen. Dit is geen taalklupje.[/quote]
    Er zijn op deze wereld maar enkele zielen die hier voor het eerst rond lopen. De meesten van ons zijn hier al vele vele malen geweest.
    Je zou kunnen zeggen dat “bewuste” mensen oude zielen zijn. die er de meeste levens op hebben zitten.
    Zeker zij, zijn mede verantwoordelijk voor alles wat er op deze wereld gebeurd.[/quote]
    Normaal gesproken reageer ik niet op dit soort opmerkingen: “Er zijn op deze wereld maar enkele zielen die hier voor het eerst rond lopen”, maar nu voel ik me toch geroepen om er even aandacht aan te schenken. Waar haal je deze informatie vandaan? Ik zie om me heen heel veel JONGE ZIELEN (DE MEERDERHEID). Ook een ziel maakt fases door: De baby, kleuter, teenager, volwassen en oude zielen fase. Een oude ziel is de destructieve fase (kleuter-teenager) al lang voorbij.[/quote]

    Je mist compleet wat ik zeg.

    0 likes
  45. Zie een eerdere reactie van mij, dit is ter aanvulling. Een kruis zou een pluspunt moeten en kunnen zijn maar steeds weer vaker blijkt dat het een minteken wordt en is. De wolf in schaapskleren (de paus) misbruikt GOD, de Almachtige voor het katholieke geloof. GOD is overal en in iedereen, daar is een kerk helemaal niet voor nodig. De zoon van GOD, Jezus begaf zich onder de mensen en liet de Wonderen gebeuren door zijn Vader zonder welke kerk of moskee dan ook. Als Jezus met een mitrailleur was overgegaan dan hadden wij die toch ook niet op een kerk gezet of als halsketting gedragen…

    0 likes
  46. @45 Aequus
    in lucas 19 vers 27 zijn woorden van jezus genoteerd.

    doch de vijanden van mij, die niet wilden dat ik over hen koning werd,brengt
    hen hier en slacht ze voor mijn ogen.

    vriendelijke groeten,nora.

    0 likes
  47. [quote name=”nora woolschot”]@45 Aequus
    in lucas 19 vers 27 zijn woorden van jezus genoteerd.

    doch de vijanden van mij, die niet wilden dat ik over hen koning werd,brengt
    hen hier en slacht ze voor mijn ogen.

    vriendelijke groeten,nora.[/quote]

    Jezus vertelde daar een verhaal/illustratie van een persoon die koningsmacht wilde verkrijgen .Lucas was een arts die het verhaal van horen zeggen heeft overgenomen en neergepend, kan zomaar zijn dat hij dat zelf vertaald heeft in ‘afslachten’,er is ook geknoeid met vertalingen sowieso uitkijken dus.

    0 likes
  48. @kim

    geweldig kim,was je erbij.

    0 likes
  49. Tell it like it is

    Het komt op mijn over dat veel mensen hun negativiteit op de
    paus, de kerk, god en jezus projecteren.

    Dit kan toch ook gewoon op de maatschappij, de regering, of de bankierswereld?

    Of waarom niet op Moslims, Christenen en Joden?

    Neem het voorbeeld van Srebrenica, Egypte of aan Duitsland in 1940-45.

    Echt, het is een heel goed idee om je negativiteit op iets te projecteren.

    0 likes
  50. [quote name=”nora”]@kim

    geweldig kim,was je erbij.[/quote]

    Ja.

    0 likes
  51. [quote name=”Tell it like it is”]Het komt op mijn over dat veel mensen hun negativiteit op de
    paus, de kerk, god en jezus projecteren.

    Dit kan toch ook gewoon op de maatschappij, de regering, of de bankierswereld?

    Of waarom niet op Moslims, Christenen en Joden?

    Neem het voorbeeld van Srebrenica, Egypte of aan Duitsland in 1940-45.

    Echt, het is een heel goed idee om je negativiteit op iets te projecteren.[/quote]
    Omdat de rkk heel veel op zijn kerfstok heeft. Over Jezus heb ík nog nooit iets gehoord. En mag iedereen zelf weten waar hij moeite mee heeft en dat uit?

    0 likes
  52. Tell it like it is

    [quote name=”Linda”][quote name=”Tell it like it is”]Het komt op mijn over dat veel mensen hun negativiteit op de
    paus, de kerk, god en jezus projecteren.

    Dit kan toch ook gewoon op de maatschappij, de regering, of de bankierswereld?

    Of waarom niet op Moslims, Christenen en Joden?

    Neem het voorbeeld van Srebrenica, Egypte of aan Duitsland in 1940-45.

    Echt, het is een heel goed idee om je negativiteit op iets te projecteren.[/quote]
    Omdat de rkk heel veel op zijn kerfstok heeft. Over Jezus heb ík nog nooit iets gehoord. En mag iedereen zelf weten waar hij moeite mee heeft en dat uit?[/quote]

    Dat moeite hebben mag. Maar dat uiten?
    Is dat verstandig?

    Als je wakker ben Linda zie je dat het geen enkele zin heeft en dat het zelfs een aafregtse werking heeft.

    Je moeite groeit alleen maar en je zend negatievitijd uit waar door andere die niet zo wakker zijn dit oppikken en het uiten op een gewelddadige manier.

    Wie is er dan verantwoordelijk?
    De gene die het uitzond of de gene die het oppikte en uitte.

    Ik denk dat je altijd verantwoordelijk bent voor alles wat je uitzend.

    Dit is mijn visie en het hoeft niet het jouwe te zijn.

    Groet Tell It like it is.

    0 likes
  53. [quote name=”Tell it like it is”]
    Als je wakker ben Linda zie je dat het geen enkele zin heeft en dat het zelfs een aafregtse werking heeft.
    Je moeite groeit alleen maar en je zend negatievitijd uit waar door andere die niet zo wakker zijn dit oppikken en het uiten op een gewelddadige manier.

    Wie is er dan verantwoordelijk?
    De gene die het uitzond of de gene die het oppikte en uitte.

    Ik denk dat je altijd verantwoordelijk bent voor alles wat je uitzend.

    Dit is mijn visie en het hoeft niet het jouwe te zijn.

    Groet Tell It like it is.[/quote]
    Moeite en oppotten vind ik persoonlijk ernstiger. Als je het uit ben je het kwijt, kan het verwerkt worden. En je kan je hersens slijpen aan wat je van anderen leest, je gedachten veranderen, plaatjes completer krijgen. Ik geloof niet in de opvatting van wat je aandacht geeft voedt je. Ik denk dat je voedt wat je oppot of verwaarloost. En bovendien, wat denk je van je uiten over geloofsgroepen? Ik vind dat veel gevaarlijk. Je mag je uiten over systemen. En kritiek is niet hetzelfde als negativiteit. Het is tegengas. Negativiteit is voor mij ongefunceerd negatief zijn. Dat is hier beslist niet het geval. Je voedt iets door te zwijgen. Dat geeft ongewenstheden de ruimte om door te gaan.

    0 likes
  54. Tell it like it is

    [quote name=”Linda”][quote name=”Tell it like it is”]
    Als je wakker ben Linda zie je dat het geen enkele zin heeft en dat het zelfs een aafregtse werking heeft.
    Je moeite groeit alleen maar en je zend negatievitijd uit waar door andere die niet zo wakker zijn dit oppikken en het uiten op een gewelddadige manier.

    Wie is er dan verantwoordelijk?
    De gene die het uitzond of de gene die het oppikte en uitte.

    Ik denk dat je altijd verantwoordelijk bent voor alles wat je uitzend.

    Dit is mijn visie en het hoeft niet het jouwe te zijn.

    Groet Tell It like it is.[/quote]
    Moeite en oppotten vind ik persoonlijk ernstiger. Als je het uit ben je het kwijt, kan het verwerkt worden. En je kan je hersens slijpen aan wat je van anderen leest, je gedachten veranderen, plaatjes completer krijgen. Ik geloof niet in de opvatting van wat je aandacht geeft voedt je. Ik denk dat je voedt wat je oppot of verwaarloost. En bovendien, wat denk je van je uiten over geloofsgroepen? Ik vind dat veel gevaarlijk. Je mag je uiten over systemen. En kritiek is niet hetzelfde als negativiteit. Het is tegengas. Negativiteit is voor mij ongefunceerd negatief zijn. Dat is hier beslist niet het geval. Je voedt iets door te zwijgen. Dat geeft ongewenstheden de ruimte om door te gaan.[/quote]
    Ik vind aan jezelf werken als je ergens moeite mee hebt de beste oplossing.

    0 likes
  55. “Ik denk dat je altijd verantwoordelijk bent voor alles wat je uitzend.”

    Ja geloof ik ook, maar dat wil niet zeggen dat je gewoon maar positief moet denken.

    Voorbeeld: Als mijn zoon met zijn lepel in de vla slaat, zorg ik er voor dat het stopt. Als ik niet te moe ben doe ik dat zonder boos te worden, maar ik doe het altijd met liefde.

    Ik ben niet tegen hem ik houd intens veel van hem. Maar de volgorde is dit: 1. ik stop hem
    2. ik leg uit dat ik dit niet meer wil. 3. ik leg uit dat ik dit gedrag niet meer wil en dat ik hemzelf niet afkeur.

    Zo kunnen we dat ook doen met bankiers, pharmaceuten, RK machtshebbers etc.

    En zo ben ik benieuwd of iemand Neil Keenan volgt. Ik vind het boeiend, maar erg complex. Iemand een analyse, uitleg?

    http://jhaines6.wordpress.com/2013/05/20/neil-keenan-lays-one-on-indonesian-prosecutor-hell-to-pay-and-here-it-comes/

    0 likes
  56. [quote name=”Tell it like it is”][quote name=”Linda”][quote name=”Tell it like it is”]
    Als je wakker ben Linda zie je dat het geen enkele zin heeft en dat het zelfs een aafregtse werking heeft.
    Je moeite groeit alleen maar en je zend negatievitijd uit waar door andere die niet zo wakker zijn dit oppikken en het uiten op een gewelddadige manier.

    Wie is er dan verantwoordelijk?
    De gene die het uitzond of de gene die het oppikte en uitte.

    Ik denk dat je altijd verantwoordelijk bent voor alles wat je uitzend.

    Dit is mijn visie en het hoeft niet het jouwe te zijn.

    Groet Tell It like it is.[/quote]
    Moeite en oppotten vind ik persoonlijk ernstiger. Als je het uit ben je het kwijt, kan het verwerkt worden. En je kan je hersens slijpen aan wat je van anderen leest, je gedachten veranderen, plaatjes completer krijgen. Ik geloof niet in de opvatting van wat je aandacht geeft voedt je. Ik denk dat je voedt wat je oppot of verwaarloost. En bovendien, wat denk je van je uiten over geloofsgroepen? Ik vind dat veel gevaarlijk. Je mag je uiten over systemen. En kritiek is niet hetzelfde als negativiteit. Het is tegengas. Negativiteit is voor mij ongefunceerd negatief zijn. Dat is hier beslist niet het geval. Je voedt iets door te zwijgen. Dat geeft ongewenstheden de ruimte om door te gaan.[/quote]
    Ik vind aan jezelf werken als je ergens moeite mee hebt de beste oplossing.[/quote]
    Jij doet voorkomen dat het aan ons ligt als we weigeren te pikken hoe we belazerd worden. Je hoopt mensen te stoppen die zich uiten. Je propageert in plaats daarvan kritiek op geloofsgroepen, waar individuen hun eigen keuzes maken en waar alleen maar onverdraagzaamheid en discriminatie van komt.
    Ik vind jou een heel gevaarlijk mens.

    0 likes
  57. [quote name=”Tell it like it is”][quote name=”Paquita”][quote name=”Tell it like it is”][quote name=”Linda”][quote name=”Tell it like it is”][quote name=”legaal”]

    (Ik heb even geknipt anders paste het er niet op)

    .[/quote]

    Dit vind ik nu een goed voorbeeld van het gedachten goed op deze site.
    Kwakkelloos en onwetend alles op de grote Samenzweeringshoop gooien. Je leest ergens wat en hoppa!!!!
    Je weet zelfs niet eens, hoe je de naam van dat ze moeder Teresa schrijft.
    Laat staan dat je van de hoed en de rand weet.
    Ik denk dat jij niet eens een 1000ste van wat zij voor de mensheid betekend heeft op jou naam hebt staan.[/quote]
    Ja hoor. Je hebt gelijk. De tranen schieten me in de ogen als ik aan al die goedheid denk, etc.[/quote]
    Er zijn op deze wereld maar enkele zielen die hier voor het eerst rond lopen. De meesten van ons zijn hier al vele vele malen geweest.
    Je zou kunnen zeggen dat “bewuste” mensen oude zielen zijn. die er de meeste levens op hebben zitten.
    Zeker zij, zijn mede verantwoordelijk voor alles wat er op deze wereld gebeurd.[/quote]
    Normaal gesproken reageer ik niet op dit soort opmerkingen: “Er zijn op deze wereld maar enkele zielen die hier voor het eerst rond lopen”, maar nu voel ik me toch geroepen om er even aandacht aan te schenken. Waar haal je deze informatie vandaan? Ik zie om me heen heel veel JONGE ZIELEN (DE MEERDERHEID). Ook een ziel maakt fases door: De baby, kleuter, teenager, volwassen en oude zielen fase. Een oude ziel is de destructieve fase (kleuter-teenager) al lang voorbij.[/quote]

    Je mist compleet wat ik zeg.[/quote]
    Hoi “Tell it like it is”, Als dát zo is, dan stel ik het zeer op prijs als je me jouw visie nogmaals uit wilt leggen. Groetjes van Paquita.

    0 likes

Laat een bericht achter

Let op! Als je een reactie achterlaat ga je automatisch akkoord met onze spelregels. Klik hier om onze spelregels te zien.

Je e-mail adres wordt niet getoond.Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*

x

Check Also

Afvallen met hypnotherapie

Bizar effectieve methode om gegarandeerd af te vallen

Als het gaat om afvallen, dan weet ...

diabetesvrij

Hoe je snel en gratis van diabetes geneest zonder onzin

Diabetes is een ziekte waarbij je bloedsuikerwaarde ...

Het onzichtbare fenomeen dat je dwarsboomt

Het onzichtbare fenomeen dat je dwarsboomt

Ken je het verschijnsel dat je weet ...

Machocultuur zorgt ervoor dat we met z'n allen veel te lange werkdagen maken. Internetondernemer laat zien dat het anders kan

Veel te lange werkdagen als gevolg van machocultuur maken ons ziek. Internetondernemer laat zien dat het anders kan

We maken met z’n allen veel te ...

Een werkweek van 4 uur: hoe doe je dat? Deze fulltime internetondernemer laat het je zien

Een werkweek van 4 uur: hoe doe je dat? Deze fulltime internetondernemer laat het je zien

Een werkweek van 4 uur, dat zou ...

Het is nu wetenschappelijk bewezen dat meditatie de gezondheid van het brein verbetert. Kijk wat de effecten zijn

Het is nu wetenschappelijk bewezen dat meditatie de gezondheid van het brein verbetert. Kijk wat de effecten zijn

Yoga en meditatie kunnen je psychisch welbevinden ...

De laatste IJslandse McDonald's-burger die zelfs na 10 jaar maar niet wil bederven. Zo ziet hij er nu uit

De laatste IJslandse McDonald’s-burger die zelfs na 10 jaar maar niet wil bederven. Zo ziet hij er nu uit

De laatste McDonald’s op IJsland ging in 2009 ...

China houdt mysterieuze Witte Piramide verborgen voor het Westen. Het raadsel van de Chinese piramides

China houdt mysterieuze Witte Piramide verborgen voor het Westen. Het raadsel van de Chinese piramides

Op zo’n 100 kilometer van Xi’an bevindt ...

Ervaar de diepste
ontspanning ooit
  • Voel je snel 100% beter met de heerlijkste, diepste ontspanning ooit
  • Geniet snel van een fijne, intens diepe rust en krijg meer energie
Je meldt je hiermee aan op de 100% gratis en vrijblijvende Trancewerk nieuwsbrief. Je kunt je altijd weer afmelden.
Trancewerk stuurt gegarandeerd nooit spam en je gegevens blijven beschermd.
50%
Dankjewel voor je aanmelding.

Er is een e-mail verstuurd met een bevestigingslink.

Deze e-mail is afkomstig van Trancewerk.nl. Zij stellen de sessie 'Diepe Ontspanning' gratis ter beschikking.

Ga naar je mailbox en open de e-mail.

Klik op de bevestigingslink en je ontvangt binnen enkele minuten instructies...

Heel veel plezier!


P.S.: Dit geschenk kost normaal € 49,99.
Je krijgt dit gratis, omdat je je aanmeldt op de Trancewerk nieuwsbrief. Dit is 100% vrijblijvend, kost niets en je kunt je altijd weer afmelden.
Leer wat de échte oorzaak is van je overgewicht en los dit op
Bijna klaar...
Ontdek waarom een dieet NOOIT blijvend werkt en wat wél werkt
Krijg onbetaalbare tips en trucs die tot een permanent slank lijf leiden
Je meldt je hiermee aan op de 100% gratis en vrijblijvende Trancewerk HypnoSlank e-cursus. Je kunt je altijd weer afmelden.
Trancewerk stuurt gegarandeerd nooit spam en je gegevens blijven beschermd.
50%
Dankjewel voor je aanmelding.

Er is een e-mail verstuurd met een bevestigingslink.

Deze e-mail is afkomstig van
Trancewerk.nl. Zij stellen de e-cursus 'HypnoSlank' gratis ter beschikking.

Ga naar je mailbox, open de e-mail
en klik op de bevestigingslink en je
ontvangt binnen enkele minuten
les 1...

Heel veel plezier!


P.S.: Met deze gratis e-cursus loop je
het 'gevaar' dat je binnenkort je
garderobe kunt vervangen met
kleinere maten!
REGISTREER JE VOOR DIT WEBINAR
Wanneer?
donderdag, 13 juni 2019
20:00 uur
Wie?
*
*
Je gegevens zijn naar de organisator gestuurd. Je wordt verder via e-mail op de hoogte gehouden.