Een piloot van vliegmaatschappij Envoy Air raakte tijdens het opstijgen vanaf Chicago O’Hare International Airport buiten bewustzijn en is later doodverklaard. De copiloot kon de stuurknuppel overnemen en het vliegtuig veilig aan de grond zetten.
Envoy Air Flight 3556 was zaterdagavond op weg naar Columbus in Ohio. De piloot vloog voor American Eagle, dat evenals Envoy Air onderdeel is van American Airlines.
FAA is now investigating after the captain of American Eagle (Envoy) Flight 3556 became incapacitated shortly after taking off from ORD Saturday night. The captain died later at a hospital. The copilot safely landed the plane at ORD. 57 passengers & crewpic.twitter.com/pcvFIuUCM9
— Kris Van Cleave (@krisvancleave) November 22, 2022
(Video verwijderd? Klik hier...)
Hartaanval
“We moeten terugkeren. Piloot is buiten bewustzijn,” zei de copiloot enkele seconden na het opstijgen tegen de verkeerstoren. Korte tijd later landde het toestel veilig.
De piloot, Patrick Ford, werd tevergeefs gereanimeerd, liet Ric Wilson van Envoy Air weten aan collega-piloten. “We zijn diepbedroefd door dit verlies.”
De Amerikaanse luchtvaartautoriteit FAA heeft een onderzoek ingesteld naar het incident. Volgens bronnen is Ford overleden aan een hartaanval.
BREAKING REPORT: Envoy Air Pilot, Captain Patrick Ford DIES SUDDENLY AFTER TAKEOFF from Chicago Airport en route to Columbus, Ohio…
MEDIA SILENT…
— Chuck Callesto (@ChuckCallesto) November 23, 2022
Diverse piloten
Dit jaar zijn al diverse piloten overleden in de cockpit. In september overleed bijvoorbeeld een Boeing-piloot tijdens een vlucht in Rusland. De man werd onwel en overleed voordat hij medische hulp kon krijgen. De copiloot maakte een noodlanding.
In juli stierf een piloot van de Indonesische vliegmaatschappij Citilink in de cockpit. Een kwartier na take-off werd gemeld dat de piloot ‘een gezondheidsprobleem’ had. De Airbus A320 kon veilig aan de grond worden gezet.
[BNO News]
Hoe gaat het met de gevaccineerden op de snelweg ??
Ook voor het eerst hoor ik dagelijks heel veel AMBULANCE SIRENE GELUID…
Die hadden vast allemaal last van onderliggend lijden….
En DAT is nu ook precies de reden, waarom mijn man en ik, sinds wij begin maart 2020 terugkwamen uit Portugal, na daar heerlijk 10 weken te hebben overwinterd, NOOIT meer de binnenkant van een vliegtuig hebben gezien.
En als je dan bedenkt, dat wij soms wel DRIE KEER per jaar gingen vliegen naar bestemmingen als Turkije, Egypte en Bali, dan is dat best wel bijzonder te noemen.
JUIST omdat je, zodra je een vliegtuig instapt, je volledig moet vertrouwen op degene, die de stuurknuppel van het vliegtuig in handen heeft, hebben wij een onderbuikgevoel gekregen om hier niet op te vertrouwen.
Nu weet ik ook wel, dat er natuurlijk ook nog een co-piloot in het vliegtuig zit, maar toch….
Er zijn natuurlijk altijd TWEE personen in de cockpit geweest en dat is natuurlijk niet voor niets.
Ik weet, dat een aantal piloten zich niet heeft laten prikken met dat experimentele goedje en daarom zou het heel goed mogelijk kunnen zijn, dat bij iedere vlucht in ieder geval één van de twee ongeprikt is.
Dat is natuurlijk ook de verklaring, waarom er niet inmiddels de nodige vliegtuigen vol met passagiers uit de lucht zijn komen vallen.
Maar voor mijn man en mij is het inmiddels, net zoals het gaan naar een priklocatie, hetzelfde als meedoen aan een Russische roulette.
Zoals ik het zie, zullen er binnenkort DRIE piloten in de cockpit moeten zitten.
Wat ik dan weer helemaal niet begrijp, is dit: WAAR zijn die strenge medische keuringen gebleven, die piloten allemaal, ik dacht, zo’n twee, misschien wel drie keer per jaar, moesten ondergaan?
Of zijn die keuringsartsen inmiddels zo incompetent geworden, dat hun helemaal niets meer opvalt aan deze piloten?
VRAGEN, VRAGEN, VRAGEN.
Even off topic, maar best wel belangrijk.
A.s. zaterdag is de ledendag van Forum voor Democratie.
Ik heb gisteren gelezen dat er inmiddels zo’n 3000 aanmeldingen zijn. Dat is aardig, maar waar zijn de andere 47.000 leden?
Ik denk dat het nog NOOIT zo belangrijk is geweest om de kanjers van FvD juist NU te supporten. En dat doe je het beste door erbij te zijn.
Laten wij er met z’n allen voor zorgen, dat wij een niet te missen signaal afgeven aan die Jan Paternotte van D66, dat WIJ achter Forum staan.
En HOE doe je dat beter dan daar te zijn.
Tot er een vliegtuig neerstort hebben dd sheeple niks door. En dan nog moeten er honderd vliegtuigen neerstorten voordat de sheeple wakker worden… dan halen ze hun schouders op, halen het nieuwste Zyklon B spuitje om zichzelf vrijwillig te euthanaseren zodat ze lekker op vakantie kunnen tijdens alle dreigingen en crises om ons heen. Totale nutteloze zombies. Ik bid dat de wakkere groep binnenkort einde eens gaat beseffen dat WIJ met meer zijn en dat zodra WIJ verenigen dit allemaal heel snel kan worden opgelost. Maar het zal nog wel even duren… één of twee jaar nog en dan is 85% NFN lezer ipv NOS zombie.