Homepagina » Het Complot » Staat vlucht MH370 veilig aan de grond op topgeheime basis?
Staat vlucht MH370 veilig aan de grond op topgeheime basis?

Staat vlucht MH370 veilig aan de grond op topgeheime basis?

Satellieten hebben twee objecten waargenomen die ‘eventueel verband houden’ met vlucht MH370 en de vermiste Boeing 777. Dat heeft de Australische premier Tony Abbott donderdag in het parlement verklaard. Eén van de objecten is 24 meter lang. De Maleisische minister van Transport verklaarde dat het om geloofwaardige informatie gaat, maar hij weet niet of de objecten gelinkt kunnen worden aan de vermiste vlucht van Malaysia Airlines.

De FBI wordt ingezet bij het terugvinden van gewiste data van de piloot Zaharie Ahmad Shah. Bij een huiszoeking in zijn woning in Kuala Lumpur werd duidelijk dat hij begin februari allerlei gegevens wiste uit een vluchtsimulator. Familieden van vermiste passagiers werden met harde hand uit een persconferentie gezet. Gefrustreerd door gebrek aan vorderingen in de zoekactie en betrouwbare informatie wilden ze Chinese journalisten spreken. Ze ontvouwden ook spandoeken. De veiligheidsdiensten sleepten hen letterlijk weg naar een aparte ruimte en de media kregen het verbod om met hen te spreken.

In het hotel in Peking waar familieleden van de inzittenden van het verdwenen vliegtuig verblijven heerst een sombere stemming. De familieleden klagen al 13 dagen over chaotische communicatie en gebrek aan geloofwaardigheid. “Ik geloof hier juist niks van,” reageert de moeder van een passagier op het nieuws dat mogelijk twee brokstukken gevonden zijn. “Ik geloof niks meer wat ze zeggen.”

Mensen die zich films als Close Encounters of the Third Kind (1977) en E.T. the Extra-Terrestrial (1982) kunnen herinneren, zullen bevestigen dat verhalen over buitenaards contact in die tijd een rage waren. Mensen tuurden massaal de hemel af in de hoop een vliegende schotel te zien.

Velen stonden versteld van het verhaal over de Bermudadriehoek en de bestseller The Bermuda Triangle (1974) door Charles Berlitz. Volgens één theorie werden schepen en vliegtuigen die door het mysterieuze gebied vliegen meegenomen door buitenaardsen in UFO’s. Deze theorie is ook dit keer al diverse keren genoemd. Wellicht is er een meer aardse verklaring voor de verdwijning van de Boeing.

Er waren mogelijk kapers aan boord van het toestel die de bemanning opdracht gaven om laag te vliegen en op deze manier van de radar te verdwijnen. Als dit waar blijkt te zijn is de eerste logische vraag welk motief de kapers hebben. Er zijn twee mogelijke verklaringen waarom het toestel niet meer op de radar is verschenen. De systemen aan boord van het vliegtuig kunnen enerzijds zijn uitgeschakeld, waarna het toestel een nieuwe koers is gevlogen. Anderzijds is het mogelijk dat het vliegtuig is overgebracht naar een topgeheime locatie die wordt omgeven door een digitaal schild, een beschermende koepel die uitgaande en binnenkomende signalen blokkeert.

Als het vliegtuig op een dergelijke locatie is geland kan het signalen ontvangen noch versturen. We hebben hier te maken met een Boeing 777-220ER van enkele verdiepingen hoog, 64 meter lang en een spanwijdte van 61 meter. Er is dus een brede landingsbaan nodig. Te denken valt aan een grote militaire basis. Het lijkt in ieder geval te gaan om een goed gecoördineerde actie.

Hoe dan ook is de verdwijning van vlucht MH370 waarschijnlijk één van de meest mysterieuze incidenten in de luchtvaartgeschiedenis. De huizen van de piloten zijn doorzocht, terroristische banden onderzocht en achtergronden van passagiers en hun mogelijke motieven op tafel gelegd. Onderzoekers staan echter nog altijd voor een raadsel.

Er is inmiddels een top 10 samengesteld van mogelijke oorzaken voor de verdwijning van de Boeing 777:

1. Het vliegtuig landde op de Andamaneilanden

Op een bepaald ogenblik vloog het vliegtuig in de richting van de Andamaneilanden. Volgens CNN is het goed mogelijk dat het vliegtuig daar ook geland is. Er zijn vier luchthavens op de eilanden. De landing van een Boeing 777 zou echter zeker opgemerkt zijn.

2. Het vliegtuig landde in Kazachstan

Een vliegtuigkaping met als eindbestemming Kazachstan behoort volgens de BBC tot de mogelijkheden, vooral omdat er gespeculeerd wordt dat er miljardairs aan boord van het vliegtuig zaten. De luchtvaartautoriteiten in Kazachstan verwijzen de hypothese naar de prullenmand. Het vliegtuig zou eerst door het luchtruim van India, Pakistan en Afghanistan gevlogen zijn, dat doe je niet onopgemerkt.

3. Het vliegtuig landde op de Malediven

In de vluchtsimulator die in beslag is genomen tijdens de huiszoeking in de woning van piloot Zaharie Ahmad Shah zouden gegevens zijn gevonden die wijzen in de richting van de Malediven. De Haaveru Online meldt dat mensen op de grond een Boeing zagen overvliegen op extreem lage hoogte.

4. Het vliegtuig vloog zuidelijk naar de Indische Oceaan of Australië

Nadat de Boeing 777 van de radar verdween, heeft het toestel nog 7 uur gevlogen. Experts zeggen dan ook dat er gezocht moet worden in de extremen van het afgebakende zoekgebied. In dit scenario wordt het enorm moeilijk om het vliegtuig terug te vinden.

5. Piloot kaapte vliegtuig uit politieke overwegingen

Piloot Zaharie Ahmad Shah had sterke politieke banden met PKR, de grootste oppositiepartij van Maleisië. De leider van die partij, Anwar Ibrahim, werd enkele uren voor de Boeing spooloos van de radar verdween, veroordeeld tot vijf jaar cel wegens sodomie. Anwar heeft in de media toegegeven dat de schoonfamilie van zijn zoon banden had met de piloot.

6. Het vliegtuig is gekaapt door Oeigoeren

Nog een mogelijkheid: het vliegtuig is gekaapt door Oeigoerse moslimseparatisten uit China. Ze zouden het toestel geland hebben in de Taklamakan in China. In totaal waren 153 van de 239 inzittenden Chinees. Enkele dagen geleden meldden bronnen binnen het onderzoek aan de BBC dat de grens tussen Kirgizië en China de meest voor de hand liggende locatie voor een landing is. Ook hier zou het toestel het luchtruim van meerdere landen moeten doorkruisen om China te bereiken.

7. Het vliegtuig leed aan een mechanisch defect

Gelijktijdig met de verdwijning van het vliegtuig zouden inwoners van het Maleisische kustdorp Marang geluiden hebben gehoord die deden denken aan een vliegtuig in moeilijkheden. De vraag is dan wel waarom het toestel niet in de omgeving is teruggevonden.

8. Er gebeurde opnieuw wat er met vlucht 447 van Air France gebeurde

In juni 2009 verdween vlucht 447 van Rio de Janeiro naar Parijs plots van de radar. Na vijf dagen werden wrakstukken gevonden die van het toestel zouden zijn. Bijna twee jaar later werden het vliegtuig en de lichamen van de inzittenden gevonden op de bodem van de Atlantische Oceaan.

9. Alle passagiers zijn om het leven gekomen als gevolg van decompressie

Onderzoekers vragen zich af waarom het toestel eerst op veel grotere hoogte vloog dan gebruikelijk is voor een commerciële vlucht om daarna onder de radar te duiken. Volgens voormalig RAF-piloot Sean Maffett kan het de bedoeling zijn geweest om de passagiers te doden door de decompressie. Dat zou verklaren waarom de passagiers hun telefoon niet opnamen.

10. Het vliegtuig zal worden gebruikt voor een terroristische aanslag

Er gaan geruchten dat het vliegtuig ergens aan de grond is gezet om voorbereidingen te treffen voor een terroristische aanslag. Het vliegtuig zou ergens gecamoufleerd aan de grond staan en worden uitgerust met een nieuwe transponder. Het zou erg moeilijk maar niet onmogelijk zijn om zoiets te doen, aldus Maffett.

Dan zijn er nog de nodige luchtvaartbloggers die zo hun eigen theorie hebben opgesteld. Volgens Keith Ledgerwood vloog het vermiste vliegtuig bewust in de radarschaduw van een ander toestel, Singapore Airlines SIA68, dat naar Spanje vloog. Daardoor was het toestel van Malaysia Airlines niet meer traceerbaar door radarapparatuur en was vliegen door het luchtruim van India en Afghanistan geen probleem meer, aldus Ledgerwood.

[PressTV]
0 0 stemmen
Beoordeel dit artikel
+
Meld je aan op onze gratis PUSH meldingen
Aanmelden
+
Volg ons op ons gratis Telegram kanaal
Volg Ons
+
Steun ons met een vrijwillige bijdrage
Doneer

Over Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
guest
30 Reacties
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Reacties
Alle reacties zien
Sander
Sander
7 jaren geleden

Of hij is gewoon neergestort.
Desalniettemin logisch dat mensen naar mogelijkheden bedenken waarbij de inzittende nog zouden kunnen leven.

biko g
biko g
7 jaren geleden

Valse hoop en aan waanzin grenzende ‘theorieen’.
Ding ligt ergens aan diggelen zoals gebruikelijk na een crash.

marco
marco
7 jaren geleden

Als hij al op die basis zou staan dan moeten daar toch satelliet beelden van zijn??

grijzemuis
grijzemuis
7 jaren geleden
x

Check Also

pilo

Piloot slaat alarm over bijwerkingen: ‘Dit moet stoppen’

Bij Real America’s Voice vertelden piloten over ...

mh17

Spectaculaire telefoontaps: ‘Oekraïense straaljager schoot MH17 neer’

Als je na de ramp met vlucht ...

Waarom Doneren?

Grote adverteerders, zoals Google, Microsoft, Taboola en anderen wilden steeds meer bepalen wat wij wel en niet op onze site plaatsten. Zij zijn onmiskenbaar verbonden aan de elite die ziekmakende censuur toepast. Om die reden hebben wij alle samenwerking met dat soort criminele adverteerders per direct gestopt.

Om te kunnen blijven bestaan hebben wij financiële hulp nodig van de lezer. NineForNews is er vóór jou. Zonder jouw steun is er geen NineForNews.

Help ons financieel met een vrijwillige bijdrage, zodat we je kunnen blijven informeren over dingen die op social media en de mainstream media zwaar gecensureerd worden.

Help ons! Help jezelf! En help je medemens! Doe nu een vrijwillige bijdrage.

Waarom Pushmeldingen?

Facebook en Twitter censureren steeds meer. Het nieuws dat NineForNews brengt wordt steeds vaker door ze geblokkeerd.

Met pushmeldingen informeren we je rechtstreeks, zonder risico op deze censuur.

Waarom Telegram?

Overheidscorruptie wordt steeds erger. Websites en domeinen worden in beslag genomen, omdat de criminele regering geen tegengeluid duldt.

Ons Telegram kanaal staat los van onze websites. Daar krijg je een overzicht van onze berichten, ook als we 'ineens' verdwijnen en met een andere nieuwe domeinnaam/website terugkomen.

Blijf onafhankelijk! Weet ons altijd te vinden! Abonneer je nu gratis en vrijblijvend op ons telegramkanaal.

30
0
We lezen graag je reactie!x