Gezondheid

Unilever verzwijgt feiten in peperdure Becelcampagne

Help mee door dit met kennissen op je socials te delen!
Er is helaas geen gesproken versie van dit artikel beschikbaar

Unilever startte deze week een massale marketingcampagne. Op donderdag stond in alle Nederlandse dagbladen een paginagrote advertentie over Becel pro-activ met plantensterolen.

De multinational verzwijgt in zijn campagne bewust mogelijke risico’s en bijwerkingen van de plantensterolen in de kunstboter.

---Lees verder na dit advertentieblokje---
https://www.ninefornews.nl/wp-content/uploads/2024/04/uwonvrede.nl_-1.png

De fabrikant stuurde in Duitsland alle artsen een pakket over Becel pro-activ. In een brief uit Unilever zijn bezorgdheid over de rechtszaak op 17 augustus die door Foodwatch in Duitsland is aangespannen.

Protestmail

De voedselwaakhond eist dat Unilever niet langer ontkent dat er negatieve gezondheidseffecten kunnen ontstaan door de consumptie van plantensterolen in Becel pro-activ.

Eerder dit jaar stuurden meer dan 1500 mensen een protestmail aan Unilever. Bovendien won Becel pro-activ het Gouden Windei 2012 als meest misleidende product van het jaar.

Het bedrijf heeft zich kennelijk weinig aangetrokken van de emails en stemmen want er komt vooralsnog geen einde aan de misleidende praktijken.

Gouden Windei

De winnaar van het Gouden Windei 2012 kampt met tegenslagen. De verkoopcijfers vielen tegen. Toen ontdekte men een nieuwe doelgroep voor Becel pro-activ: vrouwen in de overgang. Karin Bloemen acteert in reclamespotjes hoe ze zonder sporten gezond wordt van margarine met plantensterolen. Om ‘objectiever’ te lijken is daarbij zelfs een ‘neutrale stichting’ opgericht.

Unilever en Monsanto lobbyen als onderdeel van de TransAtlantic Business Dialogue (TABD) samen tegen handelsbarrières op het gebied van biotechnologie. In 1998 verkocht Unilever zijn zaadbedrijf Plant Breeding International aan Monsanto.

De eerste Bilderbergconferentie in 1954 in Oosterbeek werd gefinancierd door Unilever en de Amerikaanse Central Intelligence Agency (CIA).

Bron: Foodwatch.nl

Gerelateerd:

 

0 0 stemmen
Beoordeel dit artikel

Interessant

Vond je deze informatie interessant?
Klik hieronder en deel het op je Socials!
+
Meld je aan op onze gratis PUSH meldingen
Aanmelden
?
+
Volg ons op ons gratis Telegram kanaal
Volg Ons
?
+
Steun ons met een vrijwillige bijdrage
Doneer
?

Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
guest

43 Reacties
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Reacties
Alle reacties zien
Ab
Ab
11 jaren geleden

Die hadden toch dat gouden windei gewonnen?

San
San
11 jaren geleden

Oh ja, Karin Bloemen, het boegbeeld van slank zijn en een gezonde leefstijl………….zucht (heel diep)

Go with the Flow
Go with the Flow
11 jaren geleden

Ha Unilever is zich niet bewust, dat er een opvallende dubbele boodschap in dit spotje zit, het druipt werkelijk van de beeldbuis, het spotje en het acteerwerk van Karin B zegt over duidelijk “jullie kijkbuis kinderen worden allemaal in de maling genomen”. Maar goed!!! mensen het is de bedoeling dat je onderzoekt en ervaringen opdoet anders kun je je er niet uit leren, ik heb ook wel achter de reclames aangelopen. Ik zelf ben in een periode van veel ziek zijn mijn voeding gaan veranderen, geen kunsmatige toevoegingen, kleurstoffen/e nummers/zoetstoffen enz, ik ben een stuk gezonder geworden, ik ben een aantal jaren van mijn medicatie Astma af( terwijl de Dokter zei daar nooit meer af te komen) ik heb lucht voor 10. Ik had gewoon besloten mijn medicijnen niet meer te nemen, en te gaan geloven dat mijn eigen immuun systeem weer zou gaan werken. Ik ben zelf nu in de overgang!! en echt ik heb er werkelijk geen probleem mee, en soms een opvliegertje , neem ik voor lief en lach ik weg.

Debb3
Debb3
11 jaren geleden

Wat mensen toch willen geloven haha en die Karin bloemen mag zich wel diep schamen en ach ja voor geld doen mensen erg veel. Namasté

Back to top button
43
0
We lezen graag je reactie!x