Great ResetBinnenland

Voor wie zich verbaast over urenlange rijen: Schiphol is bezig met ‘building back better’

Help mee door deze info met jouw vrienden op je social media te delen!

Urenlange rijen, reizigers die hun vlucht missen en stapels met koffers. Dat is wat we de afgelopen maanden hebben gezien op Schiphol. Het levert de luchthaven bakken met kritiek op. Nu de zomerdrukte is begonnen, is de vraag of Schiphol nog grotere problemen kan voorkomen.

Voor wie zich verbaast over de urenlange rijen. [Dick] Benschop is bezig met building back better, schrijft Viruswaarheid-jurist Jeroen Pols op social media. Hij verwijst daarbij naar het jaarverslag van 2021.

---Lees verder na dit advertentieblokje---

We lezen daarin: “De luchtvaartsector begint zich te herstellen van de covidpandemie. Royal Schiphol Group wil sterker uit deze crisis komen: building back better. Daarbij spelen de behoeftes van onze klanten en stakeholders een belangrijke rol. Daarom willen we koploper zijn in duurzaamheid en kwaliteit.”

(Video verwijderd? Klik hier...)

Draaiboek van Schwab

‘Building back better’, ‘stakeholders’; dit alles lijkt rechtstreeks uit het draaiboek van Schwab te komen. Het is dan ook niet verrassend dat Benschop een eigen pagina heeft op de website van het World Economic Forum.

Terug naar het jaarverslag. “Onze ambitie is helder: wij zijn een groep van luchthavens die koploper willen zijn in duurzaamheid en kwaliteit. Twee grote trends gaan de manier van reizen bepalen: digitalisering en duurzaamheid.” Ook dit lijkt rechtstreeks uit het draaiboek van Schwab te komen.

“De grootste uitdaging voor de luchtvaart zijn de klimaatcrisis en het tempo van de verduurzaming van de luchtvaart. We kunnen dit aan, maar het tempo moet omhoog. In 2050 moet de luchtvaart bij net zero zijn – dat commitment is helder. En we moeten nu in de eerste jaren zo snel mogelijk gaan,” schrijft Benschop in het jaarverslag.

Vluchten schrappen

“Het jaar 2022 wordt het jaar van de duurzaamheid – een kickstart in de vergroening van het vliegen. We moeten het dilemma oplossen dat ons allemaal bezighoudt: we willen wel vliegen, maar niet ten koste van het klimaat,” aldus Benschop.

Pols: “Dit kan alleen door alle vluchten te schrappen. Er zijn geen elektrische verkeersvliegtuigen.”

En terwijl uw stikstofminister Christianne van der Wal van boeren verwacht dat ze hun uitstoot met 70 procent reduceren, stapt ze lekker op het vliegtuig naar Curaçao:

(Video verwijderd? Klik hier...)


5 92 stemmen
Beoordeel dit artikel

Interessant

Vond je dit artikel interessant?
Deel het met iedereen op je Socials!
+
Meld je aan op onze gratis PUSH meldingen
Aanmelden
?
+
Volg ons op ons gratis Telegram kanaal
Volg Ons
?
+
Steun ons met een vrijwillige bijdrage
Doneer
?

Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
guest

134 Reacties
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Reacties
Alle reacties zien
Victor Hugo
Victor Hugo
2 jaren geleden

Schiphol lijkt wel een hol schip geworden.

Joyce Ramgatie
Joyce Ramgatie
2 jaren geleden

Net als Covid-19 is de Stikstof beleid een GROTE FRAUDE !!

Psa
Psa
2 jaren geleden

2 vliegtuigen neer gestort en een man dood op het strand, het begint nu serieus te worden Als ik vd Wal was zou ik niet terug vliegen.

Nowhere to be found.
Nowhere to be found.
2 jaren geleden

Stakeholders are full of shit and destroy mankind! They are just a reflection of our leading (WEF) gouvernement, Rutte and Co.) and it smells endless in a bad way.

Back to top button
134
0
We lezen graag je reactie!x