Dankzij inflatiecorrectie krijgt koning Willem-Alexander er komend jaar flink wat salaris bij. Bij de koninklijke familie als geheel gaat het om tienduizenden euro’s. Amalia deed eerder afstand van haar toelage, maar haar vader staat zijn extra duizenden euro’s niet af uit coulance voor zijn medeburgers.
Tijdens de Troonrede zei hij nog: “Het is pijnlijk dat Nederlanders moeite hebben om hun rekeningen te betalen.” FVD-voorman Thierry Baudet schrijft op Twitter: “Wat is het ook een figuur hè.”
Voor het eerst
Er gaat voor het eerst meer dan 50 miljoen euro naar het koningshuis. In de Miljoenennota staat 50,2 miljoen euro begroot voor de koninklijke familie. Willem-Alexander, koningin Maxima, prinses Amalia en prinses Beatrix hebben komend jaar 464.000 euro meer te besteden.
Willem-Alexander krijgt er 276.000 euro bij, waardoor zijn totale uitkering uitkomt op 6,41 miljoen euro.
Uitgejouwd
Donderdagochtend werd de koning uitgejouwd tijdens de opening van het nieuwe hoofdgebouw in het Radboudumc in Nijmegen. Demonstranten riepen onder andere ‘schaam je kapot’ en hielden omgekeerde Nederlandse vlaggen omhoog. Er was veel politie op de been.
Op Prinsjesdag werd hij ook uitgejoeld toen hij met de Glazen Koets door het centrum van Den Haag reed en tijdens de balkonscène.
Blijf op de hoogte & steun onafhankelijke journalistiek
Even voor je naar X gaat
X (voorheen Twitter) toont onze berichten alleen aan ingelogde gebruikers. Als je niet bent ingelogd bij X, krijg je de melding dat @9fornews nog niets heeft gepost — dat klopt niet, ons account is gewoon actief. Log dus in bij X.






Media kregen opdracht om RIVM ‘heel te laten’ tijdens coronacrisis: ‘Wat was ik naïef. Ik dacht dat het om de inhoud ging’
“Sluit niet langer de ogen voor het basisinkomen”
Mayatempel van de ‘avondzon’ gevonden in Guatemala (video)
FBI geeft documenten over onderzoek naar Bigfoot vrij. Lees ze hier
Neuroloog: straling mobieltjes oorzaak lekken bloed-hersenbarrière
Kijk: David Icke legt in 60 seconden uit wat het World Economic Forum van plan is
“Hegemonie wankelt”: Gaan Iran, Rusland en China de Amerikaanse dollar naar de rand van de afgrond drijven?
Ik heb nog nooit zoiets gezien. Archeologen doen verbazingwekkende vondst in verborgen kamer in Egyptische tombe
De lage prijs die je voor voedsel betaalt is een illusie: “We worden wereldwijd misleid”