Propaganda

CNN betrapt op het verspreiden van nepnieuws

Help door dit met jouw kennissen op je social media te delen!
Er is helaas geen gesproken versie van dit artikel beschikbaar

Het Amerikaanse televisienetwerk CNN is op heterdaad betrapt bij het verspreiden van nepnieuws over Syrië en aanverwante onderwerpen. Het nieuws is in scène gezet, in een Hollywood-jasje gestoken om het volk te misleiden.

De Syrische activist Danny, die elke week onder de aandacht wordt gebracht door de reguliere media, blijkt gebeurtenissen met zijn cameraploeg te ensceneren.

---Lees verder na dit advertentieblokje---
https://www.ninefornews.nl/wp-content/uploads/2024/05/eu-dictatuur-of-nexit.png

Gelekte beelden laten zien dat CNN verzonnen nieuws verspreidt om de wereld te laten geloven in de oorlogspropaganda. Het interview met CNN-presentator Anderson Cooper, anno 2008 het gezicht van het televisienetwerk, blijkt van begin tot eind bedacht te zijn. Zo is op commando wapengekletter te horen en vertelt de camerman Danny wat hij moet zeggen. Danny verscheen in vele televisieshows, echter lijkt zijn verslaggeving over Syrië met de dag te veranderen.

Het is niet voor het eerst dat CNN wordt betrapt op het verzinnen van nieuws. Toen CNN-correspondent Charles Jaco in 1990 verslag deed van de Golfoorlog werd duidelijk dat hij zich op een filmset bevond. Het beeldmateriaal werd gelekt door medewerkers van CNN.

Wellicht het meest overtuigende bewijs dat de reguliere media de rol vertolken van Hollywood-theater werd geleverd tijdens de aanslagen van 11 september. De BBC deed ‘live’ verslag van het instorten van WTC7 (het gebouw van de gebroeders Salomon) terwijl het tijdens de uitzending op de achtergrond nog duidelijk overeind stond. Zo’n 18 minuten later stortte het gebouw daadwerkelijk in.

Het nieuwsbericht werd opgesteld door Rothschild-persbureau Reuters, maar kennelijk te vroeg naar de BBC verstuurd. Een klein uur later werd het bericht ook naar alle andere reguliere media gezonden.

Hill & Knowlton

Een belangrijk argument in het winnen van de Amerikaanse publieke en politieke opinie voor militair ingrijpen ten tijde van de Golfoorlog was een getuigenis die een vrouw deed voor een groep Amerikaanse congresleden. De vrouw vertelde verpleegster te zijn geweest in het stadsziekenhuis van Koeweit en beschreef huilend hoe Iraakse troepen baby’s uit de couveuses haalden.

Achteraf bleek de jongedame de dochter te zijn van een Koeweitse ambassadeur. PR-bedrijf Hill & Knowlton was ingeschakeld om de publieke opinie te manipuleren door deze leugen voor $10 miljoen in scène te zetten.

Virtuele werkelijkheid.

{qtube vid:=p-DCZxsrt9I}

Bron: Futuredatabank.com

Gerelateerd:

 

0 0 stemmen
Beoordeel dit artikel

Interessant

Vind je dit interessant?
Deel het met vrienden op je Socials!
+
Meld je aan op onze gratis PUSH meldingen
Aanmelden
?
+
Volg ons op ons gratis Telegram kanaal
Volg Ons
?
+
Steun ons met een vrijwillige bijdrage
Doneer
?

Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
guest

0 Reacties
Inline Reacties
Alle reacties zien
Back to top button
0
We lezen graag je reactie!x