Homepagina » Bewustzijn » Creëer resultaten door jezelf krachtig te kunnen verkopen
Creëer resultaten door jezelf krachtig te verkopen

Creëer resultaten door jezelf krachtig te kunnen verkopen

We leven in een competitieve wereld. Als je resultaten wilt bereiken, zul je er op de een of andere manier voor moeten zorgen dat je gezien wordt. Daarbij is de juiste timing van cruciaal belang.

Concurrentie bestaat in vele vormen en is in elk opzicht steeds moordender. Je concurreert voor een nieuwe job met tig andere kandidaten. Of als je een bepaald idee hebt en je wilt anderen overtuigen, dan zul je bepaalde kwaliteiten in huis moeten hebben om dit voor elkaar te krijgen. Kortom, het is belangrijk in deze maatschappij om jezelf, in figuurlijke zin, zo goed mogelijk te kunnen verkopen.

Want als jij jezelf niet goed kunt verkopen, gaat een ander ervandoor met datgene dat jij voor jezelf voor ogen had. Jezelf goed kunnen verkopen vereist een bepaalde vorm van lef. Je moet dingen durven zeggen en doen. Je zult met een bepaalde flair jezelf en/of je ideeën moeten kunnen laten zien.

Resultaten creëer je zelf

Wanneer je dat onder de knie hebt, overtuig je (potentiële) werkgevers, vrienden en zelfs partners. Zij zullen hierdoor een positief gevoel bij jou krijgen. En als je het spel goed speelt, streef je zelfs mensen met betere kwalificaties dan jij met het grootste gemak voorbij. Het is uiteindelijk het gevoel dat de ander bij jou heeft dat in 99% van de gevallen de doorslag geeft om voor jou te kiezen.

Wanneer je jezelf goed kunt verkopen, betekent dat niet dat je hoog opgeeft over jezelf. Het is niet de bedoeling dat je een braller of opschepper wordt. Het gaat erom de juiste psychologische technieken te kennen, waarmee je mensen op een eerlijke, krachtige manier kunt overtuigen dat jij degene bent voor wie ze moeten kiezen.

Waarom verkopen de meeste mensen zichzelf niet goed?

Als klein kind vinden mensen het leuk en schattig als je het over jezelf hebt. Maar zodra je naar school gaat, verandert dat. De ‘Logical song’ van de band Supertramp illustreert dat heel goed. Je moet logisch worden, verantwoordelijk en vooral niet te veel over jezelf praten. Eigenlijk wordt je geleerd om jezelf klein te houden en te maken. Jezelf wegcijferen. Want opvallen is arrogant en voor je het weet vinden mensen je verwaand. In deze maatschappij en cultuur zijn het anderen die belangrijker zijn dan jij.

Jezelf klein maken, is dat wel zo goed?

Het gevolg hiervan is dat je jezelf in je volwassen leven enorm tekort doet. Je haalt jezelf vaak naar beneden en je praat over je tekortkomingen en zwakheden, in plaats van over je sterke kanten. Zo zijn de meeste mensen geprogrammeerd. Je moet bescheiden zijn, dat is netjes. Bescheidenheid siert de mens, zeggen ze zelfs. Tot op zekere hoogte is dat inderdaad waar, maar waar ligt de grens?

Als jij bescheiden bent tijdens een sollictatiegesprek en een andere kandidaat is minder bescheiden en demonstreert uitbundig en met flair zijn of haar sterke kanten, dan is de kans heel groot dat de keuze niet op jou zal vallen.

Over je minder sterke punten praten heeft nog een ander negatief effect. En dat is dat de mensen met wie je praat het al vrij snel met je eens zullen zijn. Is dat wat je wilt? Nee, natuurlijk niet! Maar dat was wel het gevolg van jouw nette bescheidenheid.

Onthul de verborgen schakelaar

Dus hoe kun je jezelf dan wel succesvol verkopen, zonder belachelijk, arrogant of overdreven over te komen?

Wel, je zult als het ware een soort innerlijke schakelaar moeten creëren, waarbij je snel kunt omschakelen naar een expressieve jij, die op de juiste momenten de juiste dingen zegt en doet.

Zie het als een spel. Wanneer je de spelregels in je onderbewustzijn aanmaakt en activeert, zul je vanzelf het spel spelen met de beste kansen voor jezelf. Je voelt je voortaan super zelfverzekerd, je bent ontspannen en je straalt deze ontspannenheid en zelfverzekerdheid op de juiste manier uit.

Anderen zullen een positief gevoel bij jou krijgen en al snel met een wauw-gevoel zitten. En omdat wat je zegt en doet automatisch van binnenuit komt, kom je authentiek, eerlijk en echt over. En dat ben je ook! Met de resultaten die je voor ogen hebt als gevolg.

Leer snel jezelf succesvol verkopen

Trancewerk heeft een specifieke sessie ontwikkeld die je exact kan helpen om dit te realiseren bij jezelf. De sessie ‘Jezelf succesvol verkopen’, helpt je de juiste mindset te krijgen om voor jezelf en je ideeën op te komen. Je leert jezelf perfect te presenteren en op de juiste manier, met flair te verkopen.

Deze sessie is bij uitstek geschikt om te leren hoe je anderen compleet wegblaast, zodat je op cruciale momenten als beste uit de bus komt.

Je kunt deze sessie nu downloaden, tijdelijk vanaf slechts 27 euro.

Klik hier voor meer info en downloaden

+
Meld je aan op onze GRATIS NineForNews PUSH meldingen
Aanmelden
+
Volg ons GRATIS NineForNews Telegram kanaal
Volgen

Over Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
x

Check Also

Faalangst

Faalangst! Hoe kom je er vanaf?

Ben je ooit zo bang of onzeker ...

positief zelfbeeld bg

5 rake tips om zelfkritiek te wissen en je veel beter te voelen over jezelf

Het is normaal en gezond wanneer je ...

Waarom Pushmeldingen?

Facebook en Twitter censureren steeds meer. Het nieuws dat NineForNews brengt wordt steeds vaker door ze geblokkeerd.

Met pushmeldingen informeren we je rechtstreeks, zonder risico op deze censuur.

Waarom Telegram?

Overheidscorruptie wordt steeds erger. Websites en domeinen worden in beslag genomen, omdat de criminele regering geen tegengeluid duldt.

Ons Telegram kanaal staat los van onze websites. Daar krijg je een overzicht van onze berichten, ook als we 'ineens' verdwijnen en met een andere nieuwe domeinnaam/website terugkomen.

Blijf onafhankelijk! Weet ons altijd te vinden! Abonneer je nu gratis en vrijblijvend op ons telegramkanaal.

Stuur jouw ideeBedenk een idee, kreet of one-liner voor op onze producten.

Elke maand kiezen we de beste, leukste of meest originele inzending. En als dat jouw inzending is, win je een T-shirt met jouw idee erop!