Homepagina » Gezondheid » De mannen die ons dik maakten (video)

De mannen die ons dik maakten (video)

Het aantal mensen met obesitas neemt wereldwijd toe. Er zijn nu meer mensen die lijden aan overgewicht dan aan ondervoeding.

Twee derde van de Britse volwassenen is te zwaar en één op de vier is zwaarlijvig. Journalist Jacques Peretti ging op zoek naar de verantwoordelijken voor de radicale verandering van onze eetgewoonten.

Hoe beïnvloeden beslissingen die 40 jaar geleden zijn gemaakt in de Verenigde Staten de manier waarop we eten?

Glucose-fructosestroop

Peretti reisde af naar Amerika om het verhaal van glucose-fructosestroop te onderzoeken. De zoetstof werd in de VS in de zeventiger jaren geprezen door de minister van Landbouw Earl Butz onder Richard Nixon omdat overvloedige maïsvoorraden als sneeuw voor de zon verdwenen.

Het is goedkoper en zoeter dan suiker en wordt inmiddels verwerkt in de meeste levensmiddelen en frisdranken. Glucose-fructosestroop is niet alleen zoeter dan suiker, het verstoort de werking van leptine, het hormoon dat onder meer onze eetlust controleert. Wanneer je het eet of drinkt weet je dus niet wanneer je moet stoppen.

Diskrediet

De Britse voedingsdeskundige John Yudkin waarschuwde als één van de eersten voor de gevaren van suiker, maar zijn bevindingen werden destijds in Amerika in diskrediet gebracht. Een rapport door het Amerikaanse Congres gaf vet in plaats van suiker de schuld voor het toenemende aantal hart- en vaatziekten. De voedselindustrie kwam met allerlei lightproducten met een laag vetgehalte die bovendien gezond zouden moeten zijn voor het hart. Er werd nóg meer suiker toegevoegd aan de producten.

In de zeventiger jaren maakten Britse levensmiddelenfabrikanten gebruik van advertentiecampagnes om het eten van tussendoortjes te bevorderen. Fastfoodketens schoten als paddenstoelen uit de grond. Twintig jaar na de komst van McDonald’s was het aantal fastfoodrestaurants in Groot-Brittannië verviervoudigd.

Bron: BBC.co.uk

Gerelateerd:

 



Vond je deze info belangrijk? Deel het dan met je vrienden op Social Media
NineForNews.nl in je Facebook-nieuwsfeed?

Over Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.

40 reacties

  1. Ik krijg wurgneigingen bij mensen die denken dat dikke mensen overmatig en/of ongezond eten! Wij eten hier altijd hartstikke gezond, gebruiken geen suiker. Toch werd gebeurde er iets bij mijn moeder waardoor ze elke maand 2 kilo aan kwam. Ze nam een hormoonspiraal. De eerste paar maanden was er niks aan de hand en toen kwam het. Ook kreeg ze allerlei klachten qua bot en gewrichten. Op een gegeven moment kon ze bijna niet meer lopen van de pijn. De dokter nam haar niet serieus. Oja er werden bloedtesten gedaan maar daar kwam niks uit. Toen werd het na 5 jaar tijd om het spiraal te verwijderen en wat denk je?? In 1 klap van alle ellende af behalve het gewicht. Ze wordt zelfs niet meer zwaarder. In die 4,5 jaar is ze van 58 kilo naar 105 gegaan! Dus niks dat het alleen maar door het mondje gaat! Er zijn ook ziektes die iemand dik maken!

    1 likes
  2. .. het is bekend en nu kunnen mensen weer een keuze maken. Dus ben je zelf weer verantwoordelijk.

    0 likes
  3. Degene die je echt dik maakt ben jezelf. Ieder pondje komt door het mondje. Er is zoveel informatie over gezond voedsel en al zoooo lang !!! En dat gezonde voedsel hoeft echt niet zoveel te kosten. Markten zijn er overal. Dit artikel heeft de toon om iemand de schuld te geven. Maar niemand heeft je als dikkerd gedwongen je vol te vreten. Niemand !!!!!

    0 likes
  4. [quote name=”Goed eten”]Degene die je echt dik maakt ben jezelf. Ieder pondje komt door het mondje. Er is zoveel informatie over gezond voedsel en al zoooo lang !!! En dat gezonde voedsel hoeft echt niet zoveel te kosten. Markten zijn er overal. Dit artikel heeft de toon om iemand de schuld te geven. Maar niemand heeft je als dikkerd gedwongen je vol te vreten. Niemand !!!!![/quote]
    Lezen is weer moeilijk

    Glucose-fructosestroop is niet alleen zoeter dan suiker, het verstoort de werking van leptine, het hormoon dat onder meer onze eetlust controleert. Wanneer je het eet of drinkt weet je dus niet wanneer je moet stoppen.

    Mensen worden verslaafd gemaakt aan dat goedje. Dus is het geen keus meer maar dwangmatig.

    0 likes
  5. [quote name=”Goed eten”]Degene die je echt dik maakt ben jezelf. Ieder pondje komt door het mondje. Er is zoveel informatie over gezond voedsel en al zoooo lang !!! En dat gezonde voedsel hoeft echt niet zoveel te kosten. Markten zijn er overal. Dit artikel heeft de toon om iemand de schuld te geven. Maar niemand heeft je als dikkerd gedwongen je vol te vreten. Niemand !!!!![/quote]

    Je bedoelt de markt met die mooie glanzende groenten en appeltjes? waar liters glansmiddel overheen gekwakt word? Schil je appeltje maar dik!

    Wat ik mis in dit verhaal is de werking van E621, dat spul wat tegen je hersenen zegt : eet meer, ik ben lekker!
    Ook bekend onder de andere-/sluipnamen zoals MSG monosodiumglutamate, aroma, natuurlijk aroma, gistextract

    Hier info en een video over de gevaren ervan

    http://www.symbolic.be/?CategoryID=369&ArticleID=1480

    0 likes
  6. Ik wil de uitdaging aangaan om het tegendeel te bewijzen ?
    ik ben 41 jr weeg 60kg kan alles eten en word niet dik!
    wedden dat ik win!

    0 likes
  7. Dik zijn is een keuze. Elk pondje gaat door het mondje. Zelf ben ik iets te zwaar (ongeveer 5 kilo) en het is mijn keuze om niet nog zwaarder te worden. Je volvreten en erg dik worden doe je puur zelf. Je kan naar niemand wijzen en niemand de schuld geven. Zo ook met dat doorgedraaide slankheidsisdeaal wat tot anorexia lijdt bij sommigen. Dat doet men ook zelf. Geen enkel medelijden mee.

    0 likes
  8. KOP:
    De mannen die ons dik maakten (video)
    dinsdag, 30 november 1999 01:00 geplaatst in: Gezondheid
    30 november 1999
    30 november 1999
    30 november 1999
    30 november 1999
    dus.
    is ninefornews.nl gehacked?
    of mag dat ook al niet gevraagd worden??

    0 likes
  9. @ Femke; De etiketten lezen kan ook. Er is zat goed en gezond voedsel te krijgen en minder eten kan ook. Dik zijn doe je zelf en is een vrije keuze. Roken is ook verslavend en ook een vrije keuze. Je kan een ander niet de schuld geven van je keuze. Omdat men graag anderen de schuld geeft is het voor de illuminati makkelijk mensen tegen elkaar uit te spelen.

    0 likes
  10. even een stukje uit “de sluier” die jullie afgelopen week plaatsten, even geen oordelen zoals ik hierboven in dit stuk en in de reacties lees, maar iets wat mij veel meer lijkt te kloppen dan een oordeel! Ik kan iedereen aanraden om het stuk de sluier volledig te lezen. Eetpatronen en obesitas. Dit programma wordt uitgevoerd door afbeeldingen van een bepaald soort voedsel dat obesitas veroorzaakt op het etherische brein te projecteren.

    0 likes
  11. ‘De voedselindustrie kwam met allerlei lightproducten met een laag vetgehalte die bovendien gezond zouden moeten zijn voor het hart. Er werd nóg meer suiker toegevoegd aan de producten.’

    Dit klopt niet:
    In lightproducten zitten meestal juist suikervervangers zoals het schadelijke aspartaam.

    0 likes
  12. [quote name=”glis1970″]Ik wil de uitdaging aangaan om het tegendeel te bewijzen ?
    ik ben 41 jr weeg 60kg kan alles eten en word niet dik!
    wedden dat ik win![/quote]

    Dat jij zegt dat je alles kan eten in overmaat wen niet dik wordt is leuk voor jouw maar dat wilt nog niet zeggen dat het niets met je doet.

    de meesten van dit soort mensen hebben meestal meer kans op een rand vet om je hart of dergelijke,dus ook die personen moeten niet denken dat ze nergens last van hebben of kunnen krijgen,dat is een droombeeld

    0 likes
  13. Er zijn meer oorzaken in mijn ogen dat er mensen zijn die te dik zijn. Waterige groeten en fruit bv en mobieltjes geeft je energie te kort en dat zet je aan het eten en dan heb je nog de blokkades. IK eet niet veel en ben dik, Ja en ! Ik werd wat dikker door de zwangerschappen en kreeg een flinke blokkade door een verkrachting en heb een paar jaar bijna alleen voor de raam gestaan naar buiten te staren en werd nog dikker en dikker, tja dat krijg je als je bijna niet meer beweegt. Maar het deed me goed daar te staan te staren naar de duiven die rond vlogen. Hou er rekening mee dat niet iedere dikke, dik is door de vreet.
    En ja afvallen dat kan maar moet ik dat doen omdat vele me als lui zien en als vreter ? Moet ik afvallen omdat ik verkracht ben ? Ja ondertussen moet ik dat omdat ik last heb van mijn knieen. Helaas ik was het nooit van plan omdat te doen maar heb helees nou geen keus en zal moeten afvallen als ik zonder pijn wil lopen.

    0 likes
  14. Hmm , ik vroeg me af, zou het niet kunnen dat de toegevoegde stofjes een plek in je lichaam aanspreken die normaal gesproken met geluk gevult zouden moeten zijn (voldaan gevoel)? Also, zou het dik en vol eten aldus niet een gelukkigheids probleem zijn inwat op de verkeerde manier gestilt word ? Volgens mij zijn dikke mensen niet heel gelukkig en komt dik zijn ook meer aan de zgn onderkant van de samenleving voor dan mensen met bijvoorbeeld een goed sociaal bewogen vak .

    0 likes
  15. @ Marcel

    Etiketten lezen is idd belangrijk, maar als je niet weet waar al die E-nummers voor staan krijg je ongemerkt toch wel heel veel troep binnen, vooral als je uitgaat van de oprechtheid van onze overheden, voedingscentra(whahaha…eerlijk over eten…) etc die je vertellen dat het veilige additieven zijn. Vandaar dus mijn opmerking. Als je gezondheidsschade wilt voorkomen(waaronder overgewicht)zul je dus bewuster met voeding moeten omgaan. dwz jezelf informeren en niet zomaar klakkeloos alles over nemen wat een overheid met allerlei belangen in de voedselindustrie zegt.

    [quote name=”Marcel”] Omdat men graag anderen de schuld geeft is het voor de illuminati makkelijk mensen tegen elkaar uit te spelen.[/quote]

    Beetje rare opmerking als je zelf iedereen met een kilo extra generaliseerd met ‘ieder pondje gaat door het mondje’ Daarmee doe je precies waartegen je ageert in je post…

    0 likes
  16. @ Femke; Ik heb het hier niet om een kilootje extra. Er zijn nogal wat mensen dit 30 of 40 kilootjes extra hebben en die zijn er veel (Amerikaans dik zeg maar). Dat is een keuze om je zover vol te “vreten”. Zelf ben ik misschien 5 kilootjes te zwaar.

    0 likes
  17. Vet opslag is een reactie van het lichaam om alle additieven die in de bloedstroom zitten op te slaan in vet cellen,dat doet het omdat 9 vam de 10 stoffen niet goed af te breken zijn. Dus reserveerd het lichaam deze cellen ,wanneer je afvalt zul je zien dat sommige delen niet veel minder in omvang worden.Na het afvallen wijst bloedonderzoek uit dat er veel afvalstoffen in zitten dat logisch is ,want de gereserveerde vetcellen worden ook deels aangesproken.

    0 likes
  18. Oh dat is wel heel makkelijk natuurlijk om zoiets op de elitie en multinationals te schuiven. Ik ontken absoluut niet dat ons voedsel vol met troep zit en dat fastfood domineert.

    Maar het dik worden doe je imo toch echt voor het grotendeel zelf. Hoeveel mensen vreten zich niet klem als een nijlpaard… mensen die soms 10-30.000 calorieën per dag verorberen en kilo’s per maand aankomen. En dan heb ik het niet enkel over obesitas of morbide obesitas. Nee grof gezegd, mits je een ziekte hebt, gaat ieder pondje door het mondje.

    De meeste mensen vreten, vreten vreten en oh ja, vreten nogmaals. Overconsumptie ten voeten uit. 😉

    Net zoals rokers die de fabrikanten gaan aanklagen en de sitautie uit hun jeugd.

    Het wordt makkelijker gemaakt om vet te worden, maar wat je in je “muil” stopt dat bepaal je toch echt zelf mensen!

    0 likes
  19. [quote name=”Marcel”]@ Femke; De etiketten lezen kan ook. Er is zat goed en gezond voedsel te krijgen en minder eten kan ook. Dik zijn doe je zelf en is een vrije keuze. Roken is ook verslavend en ook een vrije keuze. Je kan een ander niet de schuld geven van je keuze. Omdat men graag anderen de schuld geeft is het voor de illuminati makkelijk mensen tegen elkaar uit te spelen.[/quote]

    Ik ben het met je eens tot op zekere hoogte. Ik denk dat het allerbelangrijkste is dat we ons goed laten informeren! Mensen die verkeerd voedsel binnen krijgen zijn niet altijd in staat dit te veranderen. En dat je zelf verantwoordelijk bent voor je eigen keuze ben ik ook wel met je eens maar als dit bewust op de markt gebracht wordt, wordt het wel moeilijker lijkt me.
    Dus kennis is macht!

    Ergens vind ik wat je zegt dus ook wat kortzichtig omdat mensen dom worden gehouden. Dit zou je moeten weten als je “wakker” naar de wereld kijkt.

    0 likes
  20. [quote name=”365Y”]Hmm , ik vroeg me af, zou het niet kunnen dat de toegevoegde stofjes een plek in je lichaam aanspreken die normaal gesproken met geluk gevult zouden moeten zijn (voldaan gevoel)? Also, zou het dik en vol eten aldus niet een gelukkigheids probleem zijn inwat op de verkeerde manier gestilt word ? Volgens mij zijn dikke mensen niet heel gelukkig en komt dik zijn ook meer aan de zgn onderkant van de samenleving voor dan mensen met bijvoorbeeld een goed sociaal bewogen vak .[/quote]

    Uitstekende analyse hierboven welke ook wetenschappelijk werd onderzocht maar als er minnen voor gegeven worden zegt dat al genoeg over het niveau van de egos die hierover menen mee te denken.. , ik heb dat zonder egoisme gezegt .

    0 likes
  21. [quote name=”dymph”]Er zijn meer oorzaken in mijn ogen dat er mensen zijn die te dik zijn. Waterige groeten en fruit bv en mobieltjes geeft je energie te kort en dat zet je aan het eten en dan heb je nog de blokkades. IK eet niet veel en ben dik, Ja en ! Ik werd wat dikker door de zwangerschappen en kreeg een flinke blokkade door een verkrachting en heb een paar jaar bijna alleen voor de raam gestaan naar buiten te staren en werd nog dikker en dikker, tja dat krijg je als je bijna niet meer beweegt. Maar het deed me goed daar te staan te staren naar de duiven die rond vlogen. Hou er rekening mee dat niet iedere dikke, dik is door de vreet.
    En ja afvallen dat kan maar moet ik dat doen omdat vele me als lui zien en als vreter ? Moet ik afvallen omdat ik verkracht ben ? Ja ondertussen moet ik dat omdat ik last heb van mijn knieen. Helaas ik was het nooit van plan omdat te doen maar heb helees nou geen keus en zal moeten afvallen als ik zonder pijn wil lopen.[/quote]
    Respect!

    0 likes
  22. @mark

    Als men onnodige troep door je eten gooit om financieel beter van te worden, en de gevaren ervan door officiele instanties laat verzwijgen dan is mijn mening dat je als overheid en multinational crimineel bezig bent. E621 laat je je klem eten, het werkt namelijk op receptoren in je hersenen die je vervolgens vertellen dat je meer nodig hebt. glucose-fructose verstoord je hormoonwerking, met als gevolg hetzelfde signaal, meer eten…

    @Marcel

    Een klein vetreserve kan geen kwaad, ik zou blij zijn met een reserve van 5 schamele kilootjes in de tijd van economische malaise^^ 30 kilo is veel, gevaarlijk veel. Voor sommigen idd door ziekte zoals stofwisselingsstoornisen en schildklierproblematiek, of idd een verstoorde hormoonbalans. Anderen zullen zich wellicht moeten inlichten mbt tot voedselkwantiteit, maar vooral ook kwaliteit!

    0 likes
  23. OM NOM NOM NOM NOM… Oeps… Ik bezoek nooit geen Mc Donalds/KFC/Burger King enz meer…

    *gulp*

    0 likes
  24. Het blijft me verbazen. Ik ben de 40 al een paar jaar gepasseerd en heb een zittend beroep. Ik sport niet maar zorg er wel voor dat ik iedere dag lekker een eindje kan lopen.

    Ik ben 182cm en weeg net 75 kilo. En zit dagelijks tussen de snack schransende collega’s welke 5 broekmaten meer en 10 jaar minder oud zijn.
    Het geheim? Er is geen geheim.
    Ik gebruik mijn gezonde hersentjes en IK bepaal wat IK eet, hoeveel en wanneer.
    Niet de maatschappij, niet de winkeliers, niet de industrie, niet de “mannen die ons dik maken”.
    Wat een flauwekul.
    TENZIJ je een fysieke of geestelijke aandoening/ziekte hebt ben JIJ diegene die bepaalt of je dik wordt ja/nee.
    JIJ bent de baas.
    Niemand anders kan je opdringen vetmakende rotzooi te vreten.
    Als je de schuldige van je overgewicht wilt zien; PAK EEN SPIEGEL.

    0 likes
  25. [quote name=”Goed eten”]Degene die je echt dik maakt ben jezelf. Ieder pondje komt door het mondje. Er is zoveel informatie over gezond voedsel en al zoooo lang !!! En dat gezonde voedsel hoeft echt niet zoveel te kosten. Markten zijn er overal. Dit artikel heeft de toon om iemand de schuld te geven. Maar niemand heeft je als dikkerd gedwongen je vol te vreten. Niemand !!!!![/quote]
    je he[quote name=”Goed eten”]Degene die je echt dik maakt ben jezelf. Ieder pondje komt door het mondje. Er is zoveel informatie over gezond voedsel en al zoooo lang !!! En dat gezonde voedsel hoeft echt niet zoveel te kosten. Markten zijn er overal. Dit artikel heeft de toon om iemand de schuld te geven. Maar niemand heeft je als dikkerd gedwongen je vol te vreten. Niemand !!!!![/quote]
    helemaal mee eens!

    0 likes
  26. [quote name=”nostradamus”][quote name=”Goed eten”]Degene die je echt dik maakt ben jezelf. Ieder pondje komt door het mondje. Er is zoveel informatie over gezond voedsel en al zoooo lang !!! En dat gezonde voedsel hoeft echt niet zoveel te kosten. Markten zijn er overal. Dit artikel heeft de toon om iemand de schuld te geven. Maar niemand heeft je als dikkerd gedwongen je vol te vreten. Niemand !!!!![/quote]
    Lezen is weer moeilijk

    Glucose-fructosestroop is niet alleen zoeter dan suiker, het verstoort de werking van leptine, het hormoon dat onder meer onze eetlust controleert. Wanneer je het eet of drinkt weet je dus niet wanneer je moet stoppen.

    Mensen worden verslaafd gemaakt aan dat goedje. Dus is het geen keus meer maar dwangmatig.[/quote]
    daar heb je wel gelijk in maar als je tegen die mensen over gezonde voeding begint weigeren ze te luisteren.

    0 likes
  27. Wel grappig hier te lezen hoe onnozel mensen ook kunnen zijn lol, ik ga nooit naar de mac of kfc ! of ieder pondje komt door het mondje. Waarschijnlijk zijn dat de mensen die heel verantwoord nep suiker in de koffie doen en een lekker glaasje cola zero nuttigen 😛 ga niet oordelen over mensen als je het halve verhaal niet eens weet of had je doppen open gedaan op deze site.
    we weten allemaal dat de meeste mensen verslaafd worden gemaakt. Eigen keuze? loop eens door de supermarkt en probeer eens een compleet 2 weken boodschap te doen die 100% verantwoord! dus geen suiker/vet/vage E nummers en ga zo maar door. Succes!!

    0 likes
  28. @ Paradox…Amen!

    gemanipuleerd voedsel…

    sla: een slakropje word tegenwoordig gekweekt om mooi rond, en vast te zijn. Ik bedoel, een doorgeschoten los kropje sla met beestjes(gatver er zat een slak in de sla bij de Appie!!) past niet in het schap van de supermarkt en niet in de hokjes van ons gemakzuchtig gemaakte brein brein(net zoals die kromme komkommer overigens) Dus voor kosmetisch uiterlijk en gemak worden groenten aangepast. Het gevolg is dan dat een plant niet meer in balans is.

    Hoe kan die gemanipuleerde, ongebalanceerde, plant jou dan in balans brengen?( met dank aan Mellie Uyldert, wijze vrouw)

    We zijn zo enorm ver verwijderd van onze natuur, de enige manier om al de klachten die daarvandaan komen aan te pakken is je verdiepen en je bewust worden en zoveel mogelijk terug te keren naar die(jouw) natuur.

    0 likes
  29. [quote]
    daar heb je wel gelijk in maar als je tegen die mensen over gezonde voeding begint weigeren ze te luisteren.[/quote]

    Dat is wat een verslaving nou eenmaal met een mens doet. Je maakt een heroïne junk ook niet blij met wat coke

    0 likes
  30. [quote name=”nostradamus”][quote]
    daar heb je wel gelijk in maar als je tegen die mensen over gezonde voeding begint weigeren ze te luisteren.[/quote]

    Dat is wat een verslaving nou eenmaal met een mens doet. Je maakt een heroïne junk ook niet blij met wat coke[/quote]

    En dat is waar het uiteindelijk om gaat.
    Verslaving (aan wat dan ook; computerspelletjes, eten, drugs sex). Een keuze.

    0 likes
  31. ik wil spek!!!veel spek.

    0 likes
  32. [quote name=”Femke”]@mark

    Als men onnodige troep door je eten gooit om financieel beter van te worden, en de gevaren ervan door officiele instanties laat verzwijgen dan is mijn mening dat je als overheid en multinational crimineel bezig bent. E621 laat je je klem eten, het werkt namelijk op receptoren in je hersenen die je vervolgens vertellen dat je meer nodig hebt. glucose-fructose verstoord je hormoonwerking, met als gevolg hetzelfde signaal, meer eten…
    [/quote]

    Dan zou toch ieder mens in ‘rijkere’ landen dit moeten ervaren vroeg of laat… Ik eet ook wel eens ‘junkfood’ evenals vrienden en kennisen maar de meesten blijven normaal, en dat zijn echt geen sportfreaks. Ik geloof best dat de een er gevoeliger is voor de ander, maar ik denk dat de gemakzucht en ook eigen mentaliteit hier buitenom aan meespelen.

    0 likes
  33. [quote name=”Marcel”][quote name=”nostradamus”][quote]
    daar heb je wel gelijk in maar als je tegen die mensen over gezonde voeding begint weigeren ze te luisteren.[/quote]

    Dat is wat een verslaving nou eenmaal met een mens doet. Je maakt een heroïne junk ook niet blij met wat coke[/quote]

    En dat is waar het uiteindelijk om gaat.
    Verslaving (aan wat dan ook; computerspelletjes, eten, drugs sex). Een keuze.[/quote]

    Waarom zou jij luisteren naar mensen die jouw niet acepteren zoals jij bent ? Die jouw als lui aan zien en als een vreter, moet je deze mensen serieus nemen ? Die mogen van mij hard aan zich zelf werken want die hebben nog een weg te gaan naar mij idee. En eten waar je zin in hebt noem je toch geen verslaving. Kom op zeg ! Doen er zoveel maar de dikkers zijn verslaaft wooowww. Kom op geef me nog een trap ! Deze dikke kan het hebben !

    0 likes
  34. Dit trof ik net aan bij nujij, toeval ?

    http://www.nujij.nl/algemeen/getreiter-van-oudere-vrouw-leidt-tot.17618274.lynkx#axzz1ySM1jRhd

    En dit zijn kinderen.
    Wat doen vele volwasne.

    HE ! Jij bent dik hier een dieet ppsssttt jij bent verslaaft he, of lui maar ,,, dit kan jouw helpen ik hebt het beste met je voor, echt waar. En dan krijg je een dieet in je handen gedrukt. O ja per mail kan het ook.
    Nee deze woorden worden niet letterlijk gebruikt, maar jij weet als dikkert heel goed wat ze denken en sommige posten hier liegen er niet om.
    Denk na als mens en laat een mens in zijn waarde.

    0 likes
  35. [quote name=”Vonzie”]Wij eten hier altijd hartstikke gezond, gebruiken geen suiker. Toch werd gebeurde er iets bij mijn moeder waardoor ze elke maand 2 kilo aan kwam. Ze nam een hormoonspiraal. De eerste paar maanden was er niks aan de hand en toen kwam het. Ook kreeg ze allerlei klachten qua bot en gewrichten. Op een gegeven moment kon ze bijna niet meer lopen van de pijn. De dokter nam haar niet serieus. Oja er werden bloedtesten gedaan maar daar kwam niks uit. Toen werd het na 5 jaar tijd om het spiraal te verwijderen en wat denk je?? In 1 klap van alle ellende af behalve het gewicht. Ze wordt zelfs niet meer zwaarder. In die 4,5 jaar is ze van 58 kilo naar 105 gegaan! Dus niks dat het alleen maar door het mondje gaat! Er zijn ook ziektes die iemand dik maken![/quote]

    De aardappel-allergie kan de oorzaak zijn. Jomanda heeft dat eens gezegt tegen mensen die overgewicht hadden.

    0 likes
  36. @Mark

    Misschien hebben jouw vrienden en kennissen er vooralsnog minder last van, feit is wel dat men in de westerse landen langzaamaan steeds dikker word. Tevens zitten we al jaren in crisis na crisis, gevolg 2-verdieners, weinig tijd, veel kant en klaar, steeds meer chemische troep in ons eten, minder voedingsstoffen binnen, dus meer eten om toch aan je energiebehoefte te kunnen voldoen.

    De keuringsdienst van waarde heeft een trilogie over het maken van boerenkool met worst. Ik denk dat je nooit meer een kant en klare maaltijd haalt

    http://keuringsdienstvanwaarde.kro.nl/seizoenen/2009

    0 likes
  37. [quote name=”johnno_koefr”]ik wil spek!!!veel spek.[/quote]

    Ja! Ik ook, lekker van de bioboer, met dikke rand witspek!

    0 likes
  38. [quote name=”365Y”]Uitstekende analyse hierboven welke ook wetenschappelijk werd onderzocht maar als er minnen voor gegeven worden zegt dat al genoeg over het niveau van de egos die hierover menen mee te denken.. , ik heb dat zonder egoisme gezegt .[/quote]

    De wetenschap die wij nu leren is allemaal kwats vaak lekker aan gedikt om de werkelijkheid buitenschot te houden. Zelfs nu dat je over andermans ego’s spreekt wil zeggen dat je wel met een ego spreekt. Volg je um nog een beetje?

    0 likes
  39. In 1965 woog ik nog geen 45 kg. Door een longaandoening “mocht” ik twaalf jaren veel pillen nemen. In zeer korte tijd had ik een enorm overgewicht. En door de zwangerschappen kwam de hormoonhuishouding nog meer onder druk te staan. Resultaat? Obesitas. O Help, zelfs een professor die onderzoek doet naar morbide obesitas vertelt me; bij U staan we met de rug tegen de muur. Minder eten kan niet en in uw levensmiddelen zitten geen toevoegingen. Maar ik weet dat iemand me nakijkt en denkt; mens wat ben jij dik. Maar als iemand beter kijkt, toevoegingen aan voeding kun je weer vinden in de structuur en kleur van de huid, en aan je haren en nagels. Brood, gebak, jams, limonadesiroop enz. maak ik zelf. En biologische groenten uit eigen tuin. En iedere dag wat voedingssuplementen. Meer kan ik niet doen om mezelf zo gezond mogelijk te houden. Ieder die commentaar heeft; probeer het zelf eens op deze manier. Zo levensmiddelen gebruiken houd je wel van de straat.

    0 likes
  40. ik weet er alles van,ik heb morbide obesitas,ik eet al 8 jaar droog brood,en nog kom ik 2 kilo per week aan.artsen staan voor een raadsel,die weten het ook allemaal niet meer.en onderwijl denkt mijn omgeving dat het mijn eigen schuld is dat ik zo dik ben geworden.bij mijn geboorte woog ik 5 kilo,op mijn 10de woog ik 50 kilo,bij mij is het dus een genetische ziekte.ik leed lange tijd aan orthorexia omdat ik bang werd van alles wat ik in mijn mond stopte.dus leefde zo gezond mogelijk.ik hoef maar iets op brood te doen en mijn aankom gewicht verdubbeld.het is niet leuk als mensen je als een circus project gaan zien,maar ik baal nog meer dat artsen niet weten wat er met mij aan de hand is.

    0 likes

Laat een bericht achter

Let op! Als je een reactie achterlaat ga je automatisch akkoord met onze spelregels. Klik hier om onze spelregels te zien.

Je e-mail adres wordt niet getoond.Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*

x

Check Also

Het onzichtbare fenomeen dat je dwarsboomt

Het onzichtbare fenomeen dat je dwarsboomt

Ken je het verschijnsel dat je weet ...

Machocultuur zorgt ervoor dat we met z'n allen veel te lange werkdagen maken. Internetondernemer laat zien dat het anders kan

Veel te lange werkdagen als gevolg van machocultuur maken ons ziek. Internetondernemer laat zien dat het anders kan

We maken met z’n allen veel te ...

Een werkweek van 4 uur: hoe doe je dat? Deze fulltime internetondernemer laat het je zien

Een werkweek van 4 uur: hoe doe je dat? Deze fulltime internetondernemer laat het je zien

Een werkweek van 4 uur, dat zou ...

Het is nu wetenschappelijk bewezen dat meditatie de gezondheid van het brein verbetert. Kijk wat de effecten zijn

Het is nu wetenschappelijk bewezen dat meditatie de gezondheid van het brein verbetert. Kijk wat de effecten zijn

Yoga en meditatie kunnen je psychisch welbevinden ...

davos

Tegenpolen Trump en Thunberg in Davos: president veegt vloer aan met klimaatalarmisten en onthult hun achterliggende agenda

In het Zwitserse Davos is het World ...

canada

Canada en VS begraven onder sneeuw, veel records aan diggelen. ‘Zoiets heb ik nog nooit eerder gezien’

Het ‘sneeuwt’ records in de Verenigde Staten ...

Ervaar de diepste
ontspanning ooit
  • Voel je snel 100% beter met de heerlijkste, diepste ontspanning ooit
  • Geniet snel van een fijne, intens diepe rust en krijg meer energie
Je meldt je hiermee aan op de 100% gratis en vrijblijvende Trancewerk nieuwsbrief. Je kunt je altijd weer afmelden.
Trancewerk stuurt gegarandeerd nooit spam en je gegevens blijven beschermd.
50%
Dankjewel voor je aanmelding.

Er is een e-mail verstuurd met een bevestigingslink.

Deze e-mail is afkomstig van Trancewerk.nl. Zij stellen de sessie 'Diepe Ontspanning' gratis ter beschikking.

Ga naar je mailbox en open de e-mail.

Klik op de bevestigingslink en je ontvangt binnen enkele minuten instructies...

Heel veel plezier!


P.S.: Dit geschenk kost normaal € 49,99.
Je krijgt dit gratis, omdat je je aanmeldt op de Trancewerk nieuwsbrief. Dit is 100% vrijblijvend, kost niets en je kunt je altijd weer afmelden.
Leer wat de échte oorzaak is van je overgewicht en los dit op
Bijna klaar...
Ontdek waarom een dieet NOOIT blijvend werkt en wat wél werkt
Krijg onbetaalbare tips en trucs die tot een permanent slank lijf leiden
Je meldt je hiermee aan op de 100% gratis en vrijblijvende Trancewerk HypnoSlank e-cursus. Je kunt je altijd weer afmelden.
Trancewerk stuurt gegarandeerd nooit spam en je gegevens blijven beschermd.
50%
Dankjewel voor je aanmelding.

Er is een e-mail verstuurd met een bevestigingslink.

Deze e-mail is afkomstig van
Trancewerk.nl. Zij stellen de e-cursus 'HypnoSlank' gratis ter beschikking.

Ga naar je mailbox, open de e-mail
en klik op de bevestigingslink en je
ontvangt binnen enkele minuten
les 1...

Heel veel plezier!


P.S.: Met deze gratis e-cursus loop je
het 'gevaar' dat je binnenkort je
garderobe kunt vervangen met
kleinere maten!
AANMELDEN GRATIS WORKSHOP
Wanneer?
donderdag 23 januari
20:00 uur
Wie?
*
*
Je gegevens zijn naar de organisator gestuurd. Je wordt verder via e-mail op de hoogte gehouden.