De energierekening zal komende jaren tot zo’n 400 euro kunnen oplopen voor huishoudens, vooral door een hogere gasprijs. Dat wordt komende jaren een te zware last voor financieel al kwetsbare huishoudens. Daardoor dreigt de energiearmoede verder toe te nemen.
Zonder gerichte maatregelen zullen duizenden gezinnen op den duur niet meer in staat zijn om hun energierekening te betalen.
“Natuurlijk door de stupide klimaatplannen. Doordat we van het gas af moeten. Doordat ze het Groninger gasveld hebben gesloten,” stelt FVD-leider Thierry Baudet.
Nederlanders hebben recht op betaalbare energie. #FVD pic.twitter.com/7Zbep15GNS
— Thierry Baudet (@thierrybaudet) October 11, 2024
Dit kabinet gaat daar gewoon mee door
“En dit kabinet, met de PVV erin, met de BBB erin, gaat daar gewoon mee door,” vervolgt Baudet. “Het is niet meer te betalen. Het is niet meer te doen.”
Hij roept op: stop met de krankzinnige klimaatplannen, stop met die windmolens – het kost alleen maar geld – die zonneakkers overal, gooi Groningen weer open, gooi kerncentrales open, gooi de kolencentrales weer open. Nederland heeft recht op betaalbare energie! Het kan gewoon. Het is een kwestie van politieke wil.”
Als onze belangen voorop zouden staan bij de mensen die pretenderen onze volksvertegenwoordiger te zijn, dan zou energie bijna gratis kunnen zijn, merkt jurist Jeroen Pols op.
Hoelang pikken we dit nog?
“In plaats daarvan wordt alles opzettelijk schaars gemaakt en de economie bewust in de vernieling geholpen,” stelt Pols. “Elke keer als we onze auto’s voltanken, voelen we ons beroofd en bestolen. Als we onze verwarming aanzetten, krimpt onze maag samen bij de gedachte aan de eindafrekening.”
Intussen ziet de Nederlandse bevolking lijdzaam toe hoe zij door haar eigen overheid als melkkoe tot de laatste druppel uitgemolken wordt met onbetaalbare energieprijzen terwijl grote ondernemingen miljardenwinsten boeken, zegt hij. “Hoelang pikken we dit nog?”
Ondertussen trekt het kabinet maar liefst 10 miljard euro uit voor steun aan Oekraïne. “Deep State Dick gaat weer veel van uw geld weggeven en onze energierekening duurder maken,” reageert uitgever Tom Zwitser.
Over de auteur: Robin de Boer is economisch geograaf. Volg hem hier op Substack.
Blijf op de hoogte & steun onafhankelijke journalistiek
Even voor je naar X gaat
X (voorheen Twitter) toont onze berichten alleen aan ingelogde gebruikers. Als je niet bent ingelogd bij X, krijg je de melding dat @9fornews nog niets heeft gepost — dat klopt niet, ons account is gewoon actief. Log dus in bij X.






Niet president Trump, maar de diepe staat bestuurt Amerika. Assad haalt uit in dit interview
Politie maakt excuses voor huisbezoek aan demonstrant, hoe anders ging het er in coronatijd aan toe
“Ik leef al 13 jaar zonder suiker”
Van Haga boekt succesje: ministerie van VWS moet in actie komen op straffe van dwangsom
VIDEO: Reddingsteams spotten ‘vreemde wezens’ bij Popocatépetl-vulkaan
Maak kennis met de 19-jarige ‘anti-Greta’ die waarschuwt dat we het alarmisme van Thunberg moeten bestrijden
Het nieuwe normaal: Belgische agent geeft jongen zonder mondkapje vuistslag
Beluister hier de geluidsopname van de veelbesproken zitting in Leeuwarden over COVID-19-injecties als biowapen
“Wat getuigen van de Roswell-crash zeggen doet je de rillingen over de rug lopen”