“We genieten allemaal wel eens van zoete frisdranken, maar laten we eerlijk zijn: het is vergif.” Grafisch ontwerper Fabio Pantoja uit Nicaragua ontwierp met die boodschap een ‘eerlijk logo’ voor Coca-Cola.
Het eerlijke logo bevat nog steeds het karakteristieke lettertype en de Coca-Colaletters, maar in plaats van witte letters gebruikte Pantoja alle lichaamsdelen en organen die worden aangetast door de zoete drank in de vorm van letters.
Onder meer de hersenen, de lever, blaas, maag, dunne darm, nieren, het zenuwstelsel, de botten, het hart, de ogen, dikke darm, huid en de pancreas worden beschadigd al je Coca-Cola drinkt.
Pantoja zegt dat hij het ontwerp vooral heeft gemaakt om er zelf een les uit te trekken. “Ik wil Coca-Cola niet bekritiseren, het is gewoon een geheugensteuntje om dat vergif voor eens en voor altijd niet meer te drinken.”
Frisdrank lost tandglazuur op en is gelinkt aan onder meer een verhoogd risico op diabetes, hartziekte, osteoporose en voortplantingsproblemen. Toch blijven we er ieder jaar liters van naar binnen werken.
NU.nl komt met ‘hallucinant stuk’ over FVD: ‘Extreem gevaarlijk’
Hond weigert gewonde baasje alleen te laten en begeleidt hem naar het ziekenhuis
Renner doet boekje open over ‘vreemde’ Tour de France: ‘Veel jongens hebben last van ademhalingsproblemen’
Inheemse stam krijgt miljoen hectare regenwoud terug
Leugens mainstream media over hydroxychloroquine hebben duizenden levens gekost
Dit gebeurt er als een journalist wél kritische vragen stelt tijdens een persconferentie over corona
Gideon van Meijeren en Tjeerd de Groot (D66) clashen tijdens debat: ‘Wat een kinderachtige reactie’
De dag dat een hele school een vliegende schotel zag. Deze geluidsopname werpt nieuw licht op Australisch UFO-mysterie
Het mysterie van de vliegende bollen (video)