Buitenland

Gelekt MIVD-document: Geen Buk-raketsystemen rond rampplek MH17. ‘Schokkend’

Help mee door dit met iedereen op je social netwerk te delen!
Er is helaas geen gesproken versie van dit artikel beschikbaar

Vlucht MH17 van Malaysia Airlines is neergehaald in een gebied waar op het moment van de ramp geen Buk-raketsystemen aanwezig waren. Dat blijkt uit een gelekt document van de MIVD, schrijft persbureau TASS.

In het document, dat naar Nederlandse aanklagers is gestuurd, staat dat vlucht MH17 buiten het bereik was van alle actieve Oekraïense en Russische Buk-systemen.

---Lees verder na dit advertentieblokje---
https://www.ninefornews.nl/wp-content/uploads/2025/04/NFN-donatie-banner.png

De belangrijkste conclusie die hieruit kan worden getrokken, is dat Nederland gedurende het conflict informatie had over de locaties van Buk-installaties, reageerde journalist Max van der Werff.

Niet eerder gezien

“Deze informatie hadden we nog niet eerder gezien,” zei hij tegen TASS.

Het document maakt deel uit van een reeks die door Bonanza Media, opgericht door Van der Werff, naar buiten is gebracht.

Er zijn in totaal vier documenten gepubliceerd.

Billy Six

Een ander stuk gaat over een gesprek tussen de Duitse onafhankelijke journalist Billy Six en Australische politieagenten.

Tijdens het gesprek merkte Six op dat ooggetuigen op de dag van het incident Oekraïense gevechtsvliegtuigen in de lucht hebben gezien.

Schokkend

Een derde document onthult dat Australische deskundigen die aan de zaak werkten afbeeldingen en screenshots hadden geanalyseerd waarmee geknoeid bleek te zijn.

“Zelfs na een jaar beschikten de Australiërs nog niet over de oorspronkelijke beelden,” zei Van der Werff, toevoegende dat ze het moesten doen met bewerkte afbeeldingen en beelden van social media.

“Dat is ook schokkend,” zei hij.

Twee gevechtsvliegtuigen

Het vierde stuk betreft een gesprek tussen Nederlandse agenten en een ooggetuige die vlak voor het incident twee gevechtsvliegtuigen van de Oekraïense luchtmacht over zag vliegen.

Enkele minuten later hoorde hij een harde knal en zag hij het vliegtuig neerstorten.

De Boeing 777, die op 17 juli 2014 crashte in Oost-Oekraïne, was op weg van Amsterdam naar Kuala Lumpur. Alle inzittenden kwamen om het leven.

[TASS]

5 3 stemmen
Artikel waardering

Interessant

Vind je dit artikel goed?
Klik hieronder en deel het op je Socials!
+
Meld je aan op onze gratis PUSH meldingen
Aanmelden
?
+
Volg ons op ons gratis Telegram kanaal
Volg Ons
?
+
Steun ons met een vrijwillige bijdrage
Doneer
?

Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
Aanmelden
Laat het mij weten wanneer er
guest

26 Reacties
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Reacties
Alle reacties zien
exegese
exegese
5 jaren geleden

En ze wisten het zo zeker ! Bijna nog voordat het vliegtuig was neergestort wisten ze zogenaamd zeker dat een Russische buk-raket de oorzaak was. Al de zogenaamde harde bewijzen zijn nu zeker weten uit de duim gezogen om de Russen in een kwaad daglicht te stellen. Het bewijs ligt nu op tafel en nu maar afwachten wat er mee gaat gebeuren, ik denk helemaal niets, hooguit verontwaardigde ontkenning. Dat zijn we gewend van de aartsleugenaars !

Henk Azie
Henk Azie
5 jaren geleden

En hier horen we meneer van Houts niet over……
Geen theater voor de onschuldige omgekomen Nederlanders.

piet
piet
5 jaren geleden

Er was toch laatst een bericht dat iemand (Rusland) erkende dat een foto met een vliegtuig erop ‘fake’ was?

Wellicht dat dat hele verhaal ook een bukverhaal is?

Ik neig altijd getuigen wel te geloven. Die vertellen vaak met zekere emotie, het hele verhaal, en hebben geen belang wie of wat het gedaan hebben. Dus ik neig toch te geloven dat een vliegtuig de MH17 neerschoot.

Tis wel fijn dat onafhankelijke sites wel duidelijke informatie geven van wat er gebeurd is. Maar over MH17 wordt je toch wat heen en weer geslingerd. Alsof het nog niet helemaal duidelijk is.

Louise
Louise
5 jaren geleden

Als overheden met dicht getimmerde verhalen komen, kun je er donder opzeggen dat ze zelf de verantwoording hebben voor een ernstige gebeurtenis…Vooral als er met veel drama rituelen omheen gebouwd zijn…..
Dit is het verhaal en niet anders!…Hoe meer ze de zaak betreuren en de daders al voor ogen hebben, gewoon bij hetzelfde standpunt blijven…Overdreven medeleven van de slachtoffers, en te vuur en zwaard de zelfverzonnen vijand aanvallen….Hoe doorzichtig allemaal , blijkt later…………alhoewel er nog genoeg mensen zijn die alles klakkeloos geloven…….Complot theorieën worden zo in het leven geroepen en ze zijn er wat blij mee, zij blijven gewoon bij hun eigen verhaal en ach complot theorieën zijn een leuk tijds verdrijf, ze zijn dus veilig…….
Dat geldt niet alleen met de MH17 , ook de dood van Kennedy, 9/11, Oorlogen, zelfs onze Pim…………Er gaan veel mensen dood met geheimen…

Barry
Barry
5 jaren geleden

Men zal toch aan het BUK verhaal blijven vasthouden, het is hoe dan ook Rusland die verantwoordelijk is, volgens onze corrupte regering. Hoe is het mogelijk dat de Oekraine elke vorm van bewijs iedere keer weet te omzeilen en achter te houden. Maar ja, met de EU achter je kun je veel, heel veel rotzooi onder het tapijt vegen. Mijn jongste zoon noemt het tuig en wat heeft hij gelijk.

Pjoter
Pjoter
5 jaren geleden

Ik ga even een goed boek lezen, daar word ik verdraagzamer van en geeft me de hoop, dat het allemaal weer goed komt.

Jeff
Jeff
5 jaren geleden

Je mag je handen dichtknijpen met Putin, die zich niet laat verleiden waar hij toe uitgelokt wordt. Nou maar hopen dat diens opvolger net zo verstandig is.

Eelke Piers
Eelke Piers
5 jaren geleden

Ukraïne heeft het veto-recht. Dus zal niets van dit alles in een officiële rechtszaak geaksepteerd worden

Sebastiaan
Sebastiaan
5 jaren geleden

Bellingcrap met hun sprookjes en hun fact finding missies op internet. Herinneren we Douma nog met de nep gifgas aanval? Alle aanklagers zijn ontslagen en Danyo/Daniel Romijn hoofdonderzoeker van #Bellingcrap is ontslagen door Eliot Higgings.
Vanaf dag 1 heb ik gezegd dat Oekraïne #MH17 heeft neergeschoten maar dat kwam Europa en Nederland niet echt uit vanwege het toen spelende Oekraïne verdrag.
#bellingcrap #EliotHigginsExposed
https://twitter.com/Deus_Abscondis/status/1229535252323823616?s=20

Elise
Elise
5 jaren geleden

Volgens mij heeft dit ongeluk te maken met het associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne. Op 27 juni 2014 werd dit al goedgekeurd door de EU enz. Maar er waren tegengeluiden en het referendum werd uitgevoerd volgens de wet. Uitslag was nee, maar door dit ongeluk heeft onze regering(Rutte en Co/adviseurs) besloten om het toch te doen.
Wat er op neer komt is dat het ongeluk een “chantage/druk middel” is geweest. Heb ergens gelezen dat er in de omgeving een Israëlische basis lag. En dat daar die gevechtsvliegtuigen zijn opgestegen. En die staan niet op de radar, door nieuwe technologie.
Het was sowieso raar dat men er niet meteen naar toe was gegaan. Men heeft de bewijzen bewust verborgen.
Maar goed, dit kan alleen door de top bevestigd worden. Vond het ook vreemd dat de herdenking/begrafenis van dit ongeluk zo groots werd opgezet. Alsof het een soort van schuldgevoel was.
Ik zie het als offer om de NWO op te zetten. De actie van Timmerfrans was ook vreemd te noemen(plunder fabel) en al om die reden stinkt het zaakje! Dat zegt eigenlijk al genoeg!
Dat zo iemand een belangrijke positie heeft in de EU. Dat is zorgwekkend/gevaarlijk/niet normaal.

Herman de Graaf
Herman de Graaf
5 jaren geleden

Steeds verbaas ik me er over hoe erg we worden gemanipuleerd en bedrogen.
En een groot deel van de Nederlanders wil kennelijk hierin meedoen, anders waren er allang lynchpartijen geweest.
Het is heel erg, heel schandalig.
Toch heb ik vertrouwen in de toekomst.
Als er een einde komt aan het landverraad dat ons teistert.

PREDATOR
PREDATOR
5 jaren geleden

Triest triest triest…Het valt wel een beetje op dat dit hele gebeuren aardig stinkt.
Bij Air Crash Investegation duurt een láng onderzoek 4 jaar…en dan duurt het lang.
Hoelang moeten de arme nabestaanden nog wachten op de echte waarheid..Wat een land is dit aant worden zeg..Verraad aan het eigen volk.
Word er misselijk van.

Marijke Schelleman
Marijke Schelleman
5 jaren geleden

Er was kort na de ramp een filmpje op internet – gemaakt door een mevrouw die in de buurt woont – en daarop was veel te zien. De stoffelijke overschotten lagen “op een hoopje” en er was geen “vers” bloed, de lichamen roken naar formaldehyde. In de koffers zaten winterkleren – eigenaardig als je op weg bent naar een warm land. Ook “op een hoopje” Nederlandse paspoorten – voorzien van een gat (dus verlopen). Er is iets heel erg mis met deze ramp!!!

Steven
Steven
5 jaren geleden

Ik heb zo’n idee dat het vliegtuig doelbewust is neer geknalt om zodoende de russen de schuld te kunnen geven in de hoop een oorlog te kunnen uitlokken.
De enige verstandige hier is PUTIN.
Die hele EU bende moet opgerolt worden.. die jagen iedereen de dood in!!

Denker
Denker
5 jaren geleden

Probeer dit bericht eens op het platform van de nabestaande te krijgen, ben benieuwd of er mensen tussen zitten die wat kritischer gaan kijken en welke vragen ze gaan stellen. Leg een bom in het hok en zie de ravage die het aanricht. Misschien als er een keer goed geroerd wordt in de beerput, en deze gebeurtenis opnieuw onderzocht wordt door een onafhankelijke partij, er verschillende hooggeplaatste functionarissen zijn die met het schaamrood op de kaken massaal hun functie neer zullen leggen, waarna wij ze met pek en veren kunnen bestrooien.

Emile
Emile
5 jaren geleden

Het was een MIG-29 , met een dertig kilo kop op de raket.
In het MH 17 rapport stelt Rusland dat de gaten van de scherven in de romp te klein zijn voor BUK raket scherven, maar die vraag en het antwoord van het JIT daarop blijft uit volgens het rapport.
Er is visueel contact geweest vanuit de MIG en per ongeluk (of wellicht expres) raken ze een met Russische vlag gekleurde Malaysian Airways MH17 uit de lucht.
Het hele BUK verhaal was vanaf dag 1 hoogst onwaarschijnlijk , alleen al om het feit dat het om één enkel voertuig zou gaan en die kan simpelweg in z’n ééntje nooit een vliegtuig van 11 km uit de lucht schieten , de raket heeft geen GPS etc.. , je moet het allemaal handmatig instellen.
Maar dan geef je Bellingcat de opdracht om een hele colonne ergens op de foto te nemen want tja, er moeten toch radarvoertuigen bij zitten.
Maar goed, het word weer een John F kennedy’tje zoals ik het altijd zeg.
NIemand word veroordeeld , niemand word uitgeleverd, nabestaanden blijven in Limbo, as always !!

Harry
Harry
5 jaren geleden

Waarom worden de opnames van de cockpit voice recorder en flight data niet vrijgegeven? Deze zijn in handen van westerse instanties. Tot zo lang is Rutte c.s. Hoofdschuldige

Back to top button
26
0
We lezen graag je reactie!x