Natuur en Milieu

Is de aarde plat? Duizenden geloven dat we op een schijf met een glazen koepel leven

Help ons door dit met jouw kennissen op je social netwerk te delen!
Er is helaas geen gesproken versie van dit artikel beschikbaar

Duizenden jaren dacht de mensheid dat de aarde een platte schijf was waar je vanaf kon vallen of glijden. Rond de 14e eeuw waren de meeste wetenschappers het eens met het standpunt van de oude Grieken, namelijk dat de aarde een bol was.

Het blijkt nu dat vele duizenden mensen toch weer zijn overgestapt op de platte aarde-theorie. Er zijn zelfs mensen die zeggen dat de schijf zich onder een glazen koepel bevindt, waardoor we niet weg kunnen. Door middel van YouTube-filmpjes en websites wordt geprobeerd de mensheid ervan te overtuigen dat de aarde een platte schijf is.

---Lees verder na dit advertentieblokje---
https://www.ninefornews.nl/wp-content/uploads/2025/04/NFN-donatie-banner.png

Op de website Enclosedworld.com valt te lezen dat we zouden leven onder een gigantische koepel. Er staan een aantal YouTube-filmpjes op de site, getiteld Flat Earth Clues, die sinds vorig jaar worden gemaakt.

Truman Show

De website claimt dat de ‘platte aarde’ wordt beschermd door een reusachtige glazen koepel die niet kan worden bereikt door welk vliegtuig dan ook. De site wordt gerund door IT-specialist Mark Sargent uit Colorado, die afgelopen jaar onderzoek begon te doen naar zoals hij het zelf omschreef als ‘de meest belachelijke complottheorie ooit’, de platte aarde-theorie.

Tijdens zijn onderzoek raakte Sargent er echter van overtuigd dat de theorie klopte. Begin 2015 begon hij filmpjes te maken, waarin wordt gesteld dat onze beschaving net zoals Truman Burbank in de Truman Show in een nagemaakte wereld leeft en dat die wereld sinds 1956 voor het volk verborgen wordt gehouden.

“Mark hoopt dat ooit het honderd-apeneffect zal optreden, dat de meerderheid van de bevolking het met eigen ogen zal zien en dat de wereld letterlijk zal veranderen,” luidt het.

Maanlandingen

Hoe zit het dan met ruimtereizen? Sargent denkt dat de maanlandingen in scène zijn gezet. Toen de eerste ruimteraketten in de jaren vijftig werden gelanceerd ontdekte men de glazen koepel, zegt hij op zijn site.

In zijn video’s stelt hij dat de kernproeven in de jaren vijftig vergeefse pogingen waren om de koepel op te blazen. Sargent claimt bovendien dat iedere foto van de aarde vanuit de ruimte nep is. Op YouTube staan ook de nodige filmpjes waarin wordt beweerd dat de Falcon 9 van SpaceX, die in juni explodeerde, mogelijk tegen de koepel is gecrasht.

De site Theflatearthsociety.org is meer gebaseerd op de Bijbelse geschriften over de aarde. Dan is er nog de site Atlanteanconspiracy.com, die wordt gerund door de Amerikaanse yogaleraar Eric Dubay, die de ‘Nieuwe Wereldorde probeert te ontmaskeren’.

[Express]

2 1 stem
Artikel waardering

Interessant

Vind je deze info goed?
Klik hieronder en deel het op je Socials!
+
Meld je aan op onze gratis PUSH meldingen
Aanmelden
?
+
Volg ons op ons gratis Telegram kanaal
Volg Ons
?
+
Steun ons met een vrijwillige bijdrage
Doneer
?

Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
Aanmelden
Laat het mij weten wanneer er
guest

179 Reacties
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Reacties
Alle reacties zien
Arwijn
Arwijn
9 jaren geleden

Haha! Zeker weten plat! Tijd voor de grote Ontwaking!

wolfje
wolfje
9 jaren geleden

ons leven in scene gezet? het zou zoveel idioterie verklaren …

Axmann
Axmann
9 jaren geleden

Waarschijnlijk huizen deze ‘duizenden’ in bepaalde geestelijke inrichtingen.
Waarom zouden alle andere planeten rond zijn en alleen de aarde plat?
Overigens: hoe zit het dan met de ‘holle aarde’-theorie?

Martien
Martien
9 jaren geleden

Zucht. .

Polaris
Polaris
9 jaren geleden

Nergens op de aarde is er een Curve ofwel bolling waar te nemen.

Technisch gezien is het onmogelijk om vuurtorens op een afstand van 100 km kunt zien ze liggen volgens de berekening van de curvature 754 meter onder de horizon.

Water is altijd vlak dit kan iedereen begrijpen en zien voor zichzelf .

Technisch gezien is het onmogelijk om op een bol te leven.

Er is nergens rekening gehouden met de curvature van de aarde bij de aanleg van bruggen of spoorwegen wat technisch gezien onmogelijk is.

Vliegroutes over de zuidelijke halfrond verdwijnen van de radar over water, zie ook daar, flight routes flat earth, de meest onmogelijke richtingen worden genomen die over de Flat earth map een rechte lijn aangeven.

In een vliegtuig zit een attitude meter die aangeeft of het vliegtuig horizontaal vliegt, hier vliegt een piloot op .

Een vliegtuig zou constant zijn richting naar beneden moeten corrigeren als hij over een bol zou vliegen.

De UN Flag van de UN is de Flat Earth map.

Geen bewijs voor het Corriolis effect, voor ons gevoel staan we stil daarom kun je een time laps maken van de sterren die over ons heen draaien.

De zogenaamde zwaartekracht ofwel Gravity heet de Theorie of Gravity en heeft geen onderbouwing, daarom heet het ook de theorie van de zwaartekracht.

Etc etc , kijkt u zelf met een open mind naar deze documentaire en het moment komt dat de aarde geen bol meer kan zijn zoals ze dit ons van kinds af aan hebben ingeprent.

We hebben een anti virus nodig en die zit bij u zelf door dit met een open mind te bestuderen.

Zie hier de complete documentaire .

De Aarde is absoluut geen spinnende bal met al de snelheden die ze ons moeten doen geloven dat we dan weer om de zon draaien , en op zijn beurt weer door het universum , dit is grote onzin.

Flat Earth Clues | Full Documentary Movie 2015
https://www.youtube.com/watch?v=JoHoFhIxpXc

True World – Flat Earth Documentary
https://www.youtube.com/watch?v=fze7fuyRYTs

FLAT EARTH Curvature Mathematics Formulae
https://www.youtube.com/watch?v=9hbbE4DXq1Q

Richard
Richard
9 jaren geleden

Is de Aarde plat, hol of krom? Of is de Aarde rond?
Ik weet het niet,
Ik kan niet verder kijken dan de horizon.
En hij reikt steeds maar verder.
En op een gegeven moment,
ben ik te ver van huis.

lLoki
lLoki
9 jaren geleden

Gewoon een ordinaire afleidingsmanoeuvre om je weg te houden van de aardse zaken die je wakker maken..
Trap er niet in, de Aarde is weldegelijk een bol.

Marije
Marije
9 jaren geleden

Je kan natuurlijk nooit honderd procent zeker weten welke theorie waar is; bolle aarde, platte aarde, groeiende aarde. Een open geest is niet verkeerd in elk geval. Alleen vraag ik me in dit geval af hoe het dan zit met de enkele vrienden die ik ken en die een reis om de aarde hebben gemaakt en daarbij een dag verloren (of wonnen, de details zijn me ontgaan). Ik ben te lui om te gaan onderzoeken wat voor verklaring ze daar voor hebben bij deze of gene website.

rinus
rinus
9 jaren geleden

Ik ken de argumenten van de platte aarde aanhangers. Ze stellen onder andere dat een schip in de verte te zien is, terwijl dat niet zou kunnen als de aarde omlaag af buigt. Echter, als we aan de binnenkant van een holle bal leven, dan is het schip nog goed te zien, evenals landmassa’s op vele kilometers. Een platte aarde zou nooit kunnen werken. Over de glazen koepel is veel te doen nu er ijs onder hangt, en de AIVD met chemtrails moet sproeien om te voorkomen dat het ijs naar beneden komt, en er in ons land tienduizenden doden vallen. Vergeet ook het methaan uit de bodem niet, en we stikken onder dit glas met temperaturen van boven de veertig graden! Voor ik het vergeet: de koepel is dus een soort vissenkom, die begint op 100 kilometer hoogte. De zon en de maan bevinden zich dus in de lege ruimte daar dan weer boven. Veel mensen die eerst geloven in de platte aarde, stappen na langdurig onderzoek naar de feiten, alsnog over naar het model van de holle aarde, waar wij nu het einde van mensheid mee maken op zeer korte termijn.

Tijn
Tijn
9 jaren geleden

Dit soort misinformatie geeft aluhoedjes een slechte naam. Jammer.

Gaston
Gaston
9 jaren geleden

Ja inderdaad en de planeten en de maan die je aan de hemel ziet, zijn ook allemaal platte schijven, met hun oppervlak helemaal naar ons toe gericht. Of zouden het projecties op de glazen koepel zijn van een geheime filmprojector met een onzichtbare straal?

Kees
Kees
9 jaren geleden

De Bijbel laat al weten dat de Aarde rond (een kloot) is. Dus dan zal het wel zo zijn. Lees Jesaja 40:22. Verder wordt in Job 26:10 en Spreuken 8:27 al aangegeven dat het op hetzelfde moment dag en nacht kan zijn. Op een schijf zou je alleen lange(re) schaduwen hebben, en of licht of duisternis voor iedereen.

Kom op, we zouden nu toch beter moet weten, net als 4000 jaar geleden!!

Henkie
Henkie
9 jaren geleden

Ik lig in ieder geval plat van lachen!! De aarde is plat ja hoor!!! En de ufo.s dan die steeds op en neer reizen en die kunnen zeker wel door de koepel heen komen en de maan die voor je neus staat ziet er ook erg plat uit kom maar eens met harde bewijzen dan met die onzin sh*t te komen!! bewijs eerst maar eens dan de aarde hol is daar is ook zoveel over te doen!! Wat een fantasie verhaal hebben ze weer ook al gehersenspoeld dat volk!!!

Droogtrommel
Droogtrommel
9 jaren geleden

Wat wel heel vreemd is, is dat we altijd maar dezelfde zijde van de maan kunnen zien.

Axmann
Axmann
9 jaren geleden

WIE zou die koepel over de ‘platte aarde’ dan gemaakt hebben? Ik heb nog nooit ZOiets belachelijks gehoord. Maar ja, er zijn diverse mensen die er hun brood mee moeten verdienen (door het schrijven van boeken). Als IK rijk kon worden met het verkopen van totale onzin, dan zou ik het óók doen. Er zijn namelijk altijd wel een stel goedgelovigen die alles voor ‘zoete koek’ slikken. Het is paradoxaal, maar hoe ongeloviger het verhaal klinkt, des te sneller zijn mensen bereid het te geloven.

StefanZ
StefanZ
9 jaren geleden

Iedereen mag geloven wat hij/zij wil, maarhier zakt ECHT mijn broek van af. Wat een onzin, enhoe erg is het met je gesteld, als je dat geloofd. Deze mensen moeten eens van die hasjpijp afblijven. Wat een kul !!!

Axmann
Axmann
9 jaren geleden

De aarde een platte schijf, omgeven door een soort glazen stolp dus. En als je hem hard schudt, gaat het sneeuwen. Hoe zou die glazen koepel ontstaan zijn; door de oerknal soms? Haha, wat een geleuter!

Axmann
Axmann
9 jaren geleden

By the way: wat is de dikte van die glazen koepel?

Polaris
Polaris
9 jaren geleden

Wat een afleiding allemaal met persoonlijke hersenspinsels en laten we bij het onderwerp blijven wat totaal niet gebeurt.

Kom eens met feiten en nogmaals ze hebben het over dat de aarde geen spinnende bal is, dat kun je meten en onderzoeken in deze tijd en je moet zelf hierover nadenken over de informatie die gegeven is over de Flat earth wat ze net een beetje beginnen te begrijpen.

Ze weten nog niet exact hoe bepaalde zaken in elkaar steken nou en ?
Een ding is zeker we leven niet op een spinnende bal en alles wijst erop dat het vlak is daarom verdwijnt dit onderwerp niet…

We zitten nu in een andere tijd en meer wetenschap hebben om dit zelf te onderzoeken ipv het over te laten aan de zogenaamde wetenschappers die ons bij de neus hebben genomen.

Genoeg bewijs dat Nasa de boel belazerd en die is degene die ons de CGI images van de aarde geeft en de duizelingwekkende afstanden van de sterren en dat we uit stof zijn ontstaan .
En dat de aarde biljoenen jaren oud is , natuurlijk kunnen ze dit zelf vaststellen met formules die geen mens snapt of waar je je ubehaubt in wil verdiepen.
Bent u vergeten dat dit een militaire afdeling is en de history van Nasa is ook goed terug te vinden en niet te vergeten wat er gebeurt is 15 jaar geleden wat onze ogen echt heeft geopend.

Je vertrouwd gewoon op wat ze ons vertellen en hier zijn we al gruwelijk de mist mee ingegaan op vele fronten zoals de meeste wel weten .

Je kunt een kind alles wijsmaken en dat hebben ze ook gedaan met de Globe waar we op leven.
Ze weten exact hoe de hersenen werken en hoe ze ons moeten manipuleren en dat is gelukt.

Gewoon een dagje informatie bestuderen en voor jezelf denken.

We willen (allemaal) de waarheid weten en niet belazerd worden !

Flat Earth is NOT a Psy Op ( ! )
https://www.youtube.com/watch?v=F7h7OA9fEGs

200 Proofs Earth is Not a Spinning Ball Videobook
https://www.youtube.com/watch?v=h5i_iDyUTCg

Denk niet dat Neil de Grasse Tyson ooit de discussie aan zal gaan wat hij al gemeld had toen hij gevraagd was voor een intervieuw over de Flat Earth, waarom niet denkt u als hij ons toch alleen de waarheid zou vertellen?!

Voor degene die niet weten wie hij is hij is een ; Neil deGrasse Tyson (New York, 5 oktober 1958) is een Amerikaanse astrofysicus en wetenschapscommunicator.

Dezelfde man wist meteen te antwoorden dat de poles niet gaan stiften, ik snap nu waarom.

Nee hij weet alles en zijn Visie is: de wetenschap is de waarheid het maakt niet uit of je het er mee eens bent of niet zegt hij zelf letterlijk ?!

Ik snap wel dat deze acteur de discussie niet aangaat..

Zelf onderzoek doen of stel vragen en toets het in op you tube, het meeste is al logisch beredeneerd..

Abraxas
Abraxas
9 jaren geleden

Het fijne van een geloof in een platte aarde, is dat het de mensheid weer bijzonder maakt in tijden waarin het lijkt alsof wij maar één onbenullig planeetje zijn in een achterhoek van een redelijk betekenisloos melkweg stelsel. Dit is ook waarom je de gelovers zo hard hoort schreeuwen; flat earth filosofie is een dogmatische cult waarbinnen al heel lang besloten is wat de waarheid is. Interssant fenomeen: Flat earthers zijn heeeel vaak (ex)-christen jongeren en jong volwassenen. Aan de ene kant afzetten tegen het geloof van de ouders, aan de andere kant nog steeds op zoek naar een fantastische werkelijkheid, waarvan zij de ware volgelingen zijn..

In dit gesprek (een uur lang) probeert een flat earther een filosoof van zijn gelijk te overtuigen. het kijken waard: https://www.youtube.com/watch?v=hsOz_J6tJVU

Jaytje
Jaytje
9 jaren geleden

Wat ik vrij apart vind, is dat wat hun stellen veel meer vragen opwerpt als dat ze beantwoorden, zoals: Wat of wie heeft/hebben de koepel dan gemaakt, en hoe hebben ze dat gedaan… wat voor ‘machine’ moet dat zijn geweest om dat te maken, en laat staan wat voor materiaal het wel niet moet zijn (ze hebben het over atoombommen die er op zijn afgevuurd…), waar zit de koepel vast…in het ijs van de voor hun zogenaamde ‘polen’ (aan de rand)? En waarom zitten wij op een schijf terwijl alles in en om ons heen bol is; moleculen en atomen zijn ook bollen.
En hoe wordt eb en vloed dan veroorzaakt op een platte schijf?
En dat sommige zeggen dat de zwaartekracht wordt veroorzaakt door het opwaarts verplaatsen van de ‘schijf’ kan ook niet want snelheid voel je niet, acceleratie wel…wat zou betekenen als we constant zouden accelereren, we toch na een tijd de snelheid van het licht zouden bereiken omdat we steeds sneller gaan om maar de ‘zwaartekracht’ te kunnen onderhouden…?
Het verklaard in ieder geval wel dat er intelligent leven in ons universum is, want wie dit heeft kunnen maken zijn wel hele slimme jongens.

Jonathan
Jonathan
9 jaren geleden

Mensen, even zonder gekheid, dit is natuurlijk de grootste bullsh*t die er is… als je in een vliegtuig zit, en je let op de horizon, kun je zien dat het schuin afloopt, naar een bol toe…

Sommige dingen wat er volgens de kneusjes gezegt worden (in dit artikel) stroken wel; zoals de maanlanding in de jaren 50. Deze zijn in scene gezet… Neil Armstrong was ook niet de eerste (60er jaren???)….

Maar kom op zeg… als de aarde echt plat zou zijn, en een glazen koepel eromheen zou zitten, zou je je afvragen WIE HEEFT DIE KOEPEL GEMAAKT?

bovendien zit je ook nog met vulkanische activiteit… als de aarde plat zou zijn, zou er geen kern zijn, en dus geen lava naar boven komen…

Die mensen zijn bezig de mensheid te manipuleren… zodat wij straks staan te juichen als de New World Order begint!

1 tip voor iedereen; GELOOF HIER NIET IN! DE AARDE IS ROND ALS EEN BOL! NET ALS ALLE ANDERE PLANETEN! uiteindelijk zul je alleen jezelf bij de poot hebben als je die onzin van “een platte aarde” gaat geloven….

leon***
leon***
9 jaren geleden

die koepel lijkt er idd tezitten en lijkt op mat glas.
alleen is die koepel niet van glas die is opgebouwd uit vliegtuigstrepen
ofwel chemtrails

Same old story
Same old story
9 jaren geleden

Hmmmmm…. Het zou kunnen..
Het is in feite zo ,dat wij helemaal niet weten of hij rond of plat is…
Het is allemaal van horen zeggen..
Bouw een raket vlieg omhoog en kom er zelf achter …
Plus wat maakt het uit ..rond of plat ..
In mijn opinie gaat het er toch om HOE je hier leeft ,niet waarop

P@trici@
P@trici@
9 jaren geleden

zeker op een site als deze had ik meer ‘open mind’ verwacht. Ik weet niet of de aarde hol, plat, vierkant, of wat dan ook is. Maar ik vind het wel leuk om hierover na te denken. Beter dan tv kijken 😉 Beetje met je eigen gedachten spelen en je dingen afvragen.

Henk001
Henk001
9 jaren geleden

Always keep an open mind, but make sure your brains don’t fall out…

Droogtrommel
Droogtrommel
9 jaren geleden

Om nou gelijk de platte aarde gelovers nou te beschuldigen (mond dood maken) van aluhoedjes, vind ik tever gaan. Kan iemand mij een link geven over wat te denken over zon’s op/ondergang? wat de platte aarde gelovers erover zeggen?

ster
ster
9 jaren geleden

Als je van usa kan vliegen naar de eu en terug en je kan van de europa naar china vliegen en terug en je akn van china naar usa vliegen en terug dan is de aarde rond naar mijn idee

Droogtrommel
Droogtrommel
9 jaren geleden

Wil nog iets weten. hoe kan het dat als ik een ballon los laat in de lucht, dat deze een beetje boven mij blijft hangen, terwijl ik op aarde sta en deze 1666 km per uur richting het oosten draait. Eigenlijk zou ik van deze ballon moeten weg schieten als een raket.

Bas2
Bas2
9 jaren geleden

OK, ik ben om de aarde is plat.

http://www.deaardsewaarheid.com

Polaris
Polaris
9 jaren geleden

Flat Earth:Confessions of An Airline Pilot
https://www.youtube.com/watch?v=VaUBrui9L1I

Flat Earth – US Army Artillery Radar Operator: No curve is used – SW29
https://www.youtube.com/watch?v=0Jr8j26boIQ

Flight Instructor: We all fly over a FLAT EARTH – SW24
https://www.youtube.com/watch?v=8TL30VW5hJY

US Navy Missile Instructor confirms FLAT EARTH – SW21
https://www.youtube.com/watch?v=xJOB0vcZ4NI

US Navy Submarine Chief: What Curve? – Flat Earth SW23
https://www.youtube.com/watch?v=dFi98T8phoI

De beroepsmatige mensen komen naar voren met informatie en komen tot de conclusie dat de aarde vlak is.

Droogtrommel
Droogtrommel
9 jaren geleden

We zitten dus gevangen in een heel grote kooi.

Speedy
Speedy
9 jaren geleden

De aarde is wel degelijk plat. En het is ook heel simpel aan te tonen dat de aarde niet om de zon draait, en de zon zich niet 150 miljoen km van de aarde bevindt.

Zie: https://www.youtube.com/watch?v=GDaiw-G1VGE
en: https://www.youtube.com/watch?v=b_ppPXChyTo

Eerst goed kijken, dan pas commentaar leveren.

Voor wie nog meer wil: https://www.youtube.com/watch?v=JoHoFhIxpXc

En wat de kromming betreft… simpel: die is er NIET.

[quote]The people at NASA claim that Earth is a sphere with a radius of 3963 miles (6377.83 km). If you are at point P on the earth’s surface and move tangent to the surface a distance of 60 miles (90 km) then you can form a right angled triangle as in the diagram*. Using the theorem of Pythagoras a² = 3963² + 60² = 15708969 and this A = 3963.45 miles (6378.55 km). Thus your position is 3963.45 – 3963 = 0.45 miles (0.72 km) above the surface of the earth. Hence the earth’s surface curves at approximately half a mile over every 60 miles (90 km). However, we can see Chicago from 60 miles (90 km) away in this photograph proving our earth is flat.

* Diagram: http://i.imgur.com/KKHlGDD.gif%5B/quote%5D

Speedy
Speedy
9 jaren geleden

Toevoeging bij bovenstaande reactie:

However, we can see Chicago from 60 miles (90 km) away in this photograph proving our earth is flat.
zie -> http://i.imgur.com/zUDpiuK.jpg

Richard
Richard
9 jaren geleden

De onmogelijkheid van de waterpas?

elotra
elotra
9 jaren geleden

De zon staat heel dichtbij misschien iets verder als de maan. Kijk er maar eens goed na! Soms zie je zelfs wolken achter de zon.

Droogtrommel
Droogtrommel
9 jaren geleden

Heeft iemand een verklaring voor de aantrekkings kracht van de aarde als deze rond zou zijn? Op de equator is de omtrek 40.000 km, dit gedeeld door 24uur is 1666 km per uur, dus ik heb een bepaalde hoeveelheid neer waardse druk nodig om niet weg te vliegen, op de noordpool zou ik eigenlijk totaal niet bewegen door de aard rotatie, hoe kan iemand verklaren dat ik daar niet plat gedrukt zal worden?

Mich
Mich
9 jaren geleden

Wat een onzin, iedere dag zijn er vluchten tussen San Fransisco en bijvoorbeeld Sydney, en dan via de korte….. route, zie Flightradar.com

Martin
Martin
9 jaren geleden

Ik wacht al jaren op foto s van de aarde van space waar je de Eiffel toren aan de zijkant horizontaal kunt zien staan.

En de onderkant van de aarde waar ze op hun kop staan zonder iets te merken, sterke lijm of zo?
Maar die mensen denken dan dat de andere aan de bovenkant op hun kop staan, hoe kan dit nou en niemand merkt hier iets van?
Zouden die foto s daarom niet genomen worden want daar wordt je toch bang van?

Peter
Peter
9 jaren geleden

De bijbel zegt in Job 26.10

Job 26:10

He has inscribed a circle on the face of the waters
at the boundary between light and darkness

Isaiah 40:22

He sits enthroned above the circle of the earth,
and its people are like grasshoppers.
He stretches out the heavens like a canopy,
and spreads them out like a tent to live in.

Gen. 1:6. And God said, Let there be lights in the firmament. Genesis 1:14.”

And God said, “Let there be lights in the vault of the sky to separate the day from the night/

Psalm 150

1Praise the Lord! Praise God in his sanctuary; praise him in his mighty firmament!

Droogtrommel
Droogtrommel
9 jaren geleden

Lol de tijd klopt ook niet meer bij een platte aarde.

Droogtrommel
Droogtrommel
9 jaren geleden

Vind het idee van een platte aarde overigens niet slecht. Maar hoe kan het dat de aarde niet verlicht word, en de maan wel.

Brian
Brian
9 jaren geleden

Flat Earth, Magnetic Sun
https://www.youtube.com/watch?v=KzCB1FU9tHE

Mooi om te zien!

Polaris
Polaris
9 jaren geleden

Hier wordt de geschiedenis, de Grieken, Einstein en de andere wetenschappers besproken..

Geocentrism : Galileo was Wrong
https://www.youtube.com/watch?v=Y8XfTUgCRlc

Anoniem
Anoniem
9 jaren geleden

Natuurlijk is de aarde gewoon rond (wat extreme gekkies ook beweren), maar dat weerhoud ons er niet van om erover te speculeren! De immer educatieve vlogger Vsauce heeft nu een filmpje op YouTube geplaatst waarin hij uitlegt hoe het leven op een hypothetische platte aarde eruit zou zien. Onzinnig natuurlijk, maar uiterst vermakelijk

http://www.astroblogs.nl/2014/12/08/hoe-zou-het-leven-op-een-platte-aarde-eruit-zien/#comment-77463

Polaris
Polaris
9 jaren geleden

Mensen zijn niet gek van beide kanten, we zijn geprogrammeerd in ons denken
Santos Bonacci breekt het en maakt het simpel, net als vele oplossingen in dit leven eenvoudig zijn.
Daarom probeer ik ook altijd zoveel mogelijk mijn boerenverstand te gebruiken en niet te vergeten wat voor gevoel je erbij hebt.

Zie het voorbeeld van( 5.30 in video ) als de aarde een halve cirkel gemaakt heeft om de zon wat een afstand is van 186.000,000 miles .
En wat ziet men dan dat Polaris nog steeds op dezelfde plaats staat als we omhoog kijken naar het Noorden.
Ik noem dit geen speculeren meer, sorry en eerlijk gezegd moet ik ook hard lachen als je nadenkt hoe belachelijk het klinkt ook met al die gefabriceerde getallen.
Mooi weergegeven in de video en dan wordt de onmogelijkheid wat visueler.

Patricia Steere/Santos Bonacci. #51. Flat Earth
https://www.youtube.com/watch?v=vEac25GUzx0

ik vind het zeer interessant om dit te volgen en om de aarde opnieuw te bestuderen waar ik iedere dag op loop.
Mensen gaan de onmogelijkheid gewoon zelf zien op een gegeven moment, vandaar dat dit zo explosief is.

Dan het voorbeeld wat hij gaf dat er tijdens een eclipse is waargenomen dat de zon en de maan op hetzelfde moment zichtbaar waren, ook te vinden in link onder.

http://www.earthnotaglobe.com/library/Modern_Mechanix_Voliva_Challenge.pdf

Blijft zeker leuk om erover te speculeren, bedankt voor je reactie en link.

Horace
Horace
9 jaren geleden

Is het mogelijk dat een platte aardegelovige een foto of video laat zien van het randje van de aarde? Dat is dus het/een eindpunt of de rand waar je van de aarde zou afvallen als je nog een stap verder zet. Ben heel benieuwd hoe die afgrond of wat ik mij daar dan bij voor zou moeten stellen uitziet. Val je dan bijvoorbeeld de ruimte in of val je op die glazen koepel waar niets doorheen kan (behalve dan meteorieten e.d.)?

Als de aarde echt plat is moeten er toch wel foto’s en video’s van zijn? Ik bedoel dus geen opname vanuit een vliegtuig waarbij je de ronding van de aarde niet zou kunnen zien, maar gewoon op de aarde zelf gemaakt, door iemand die dus bij het randje stond en daar een opname naar beneden van heeft gemaakt.

Ben ook wel benieuwd naar waar die grens zich bevindt en als dat bijvoorbeeld (ook) in een oceaan is, waarom het water er dan niet af valt.

Theo
Theo
9 jaren geleden

Henk001
8 januari 2016 11:11 op 11:11

4+3=2=9

Als de aarde een halve cirkel om de zon heeft gemaakt, is polaris wel degelijk iets verschoven. Om precies te zijn 0,00745 boogseconde. Waaruit een afstand van 432 lichtjaar is af te leiden.

Ik heb eens gekeken hoeveel een lichtjaar is.

IETS VERSCHOVEN?!

1 Lichtjaar

Eén lichtjaar is de afstand die het licht in één jaar aflegt.
En dan wil je natuurlijk ook wel weten hoeveel kilometer een lichtjaar is…
Wel, het licht heeft een snelheid van 300.000 km/sec., dat wil zeggen: in één seconde legt het licht 300.000 kilometer af. (dat is ongeveer 7 keer rond de aarde in één seconde!).
In één minuut is dat 60 x 300.000 = 18 miljoen kilometer.
In één uur 60 x 18 miljoen = 1080 miljoen kilometer.
In één dag 24 x 1080 miljoen kilometer = ongeveer 26.000 miljoen kilometer. Dat is 26 miljard kilometer.
Per jaar legt het licht 365 x 26 miljard = 9500 miljard kilometer af. Ofwel 9,5 biljoen kilometer.
Dat schrijven we zo: 9.500.000.000.000!

En dan maal 432?!
Bezopen getallen slaat nergens op!

Dit is mooi als we het dan toch over getallen hebben.

Ancient Knowledge Pt.6/1 – Number 9 Code, Vortex Based Math, Flower of Life, Fibonacci, Time, 432Hz
https://www.youtube.com/watch?v=ZG4dRUOWwtg

Polaris
Polaris
9 jaren geleden

Gewoon zelf je boeren verstand en gevoel gebruiken in onze wereld vol van leugens ..

Flat Earth: Proof That The Sun Cannot Be 93.000.000 Miles Away
https://www.youtube.com/watch?v=rPHckG3o6NQ

Government Secrets & Big Hoaxes Flat Earth by themorgile Earth not a globe
https://www.youtube.com/watch?v=ge9T4KfGHRo

Droogtrommel
Droogtrommel
9 jaren geleden

Ik weet niet, maar de platteaarders hebben wel leuke theoriën. Ik kon van Vancouver mount saint Helens zien liggen, terwijl die 300 mijl ver weg is. Maar misschien dat licht ook ombuigt, wie weet. Ik heb zelf niet de mogelijkheid of de kennis om zelf te onderzoeken.

Horace
Horace
9 jaren geleden

Ik heb niets tegen goede (complot)theorieën, ze kunnen vermakelijk of interessant zijn en in sommige kan ik ook wel meegaan. Maar deze vind ik persoonlijk nogal vergezocht en als iemand dan steeds dwingend vertelt “dat je je boerenverstand moet gebruiken” dan roept dat iets bij mij op in de trant van doe dat nou toch even zelf.

Verstand van verschuivingen, lichtsnelheden en hoe dat te berekenen heb ik ook niet, maar ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die dat wel hebben en dat zijn niet allemaal aliens of medewerkers van NASA, CIA of wat voor duistere organisatie dan ook.

En zolang niemand een simpel fotootje of videootje kan laten zien van de rand van de wereld, waar gaat het dan over.

Polaris
Polaris
9 jaren geleden

Horace
19 januari 2016 22:13 op 22:13

@Polaris
Volgens mij zijn er wel foto’s en video’s van de maan en aarde vanuit de ruimte, maar die zullen ongetwijfeld wel ‘gemanipuleerd of gephotoshopt’ zijn volgens jou. Maar of die opnames wel of niet nep zijn doet er niet toe.
==
Beste Horace ,
In de strijd naar de waarheid en in dit geval mbt de vorm van de aarde kunnen we niet uitgaan van veronderstellingen.
Daarom is dit zo,n grote discussie want die zijn er nu net niet, dus ja allemaal geen echte opnames of foto,s.

Of de informatie die ze ons geven echt is of niet dat maakt niet uit volgens jou?
Ik denk dat je iets anders bedoeld want dit is onlogisch als je op zoek bent naar de waarheid en juist essentieel anders heeft geen enkele discussie enig nut.

Nee, natuurlijk kan ik geen foto laten zien van de rand van de aarde als we niet eens weten hoe de rand eruit ziet.
Het enige wat we kunnen zien vanuit grote hoogtes is een uitgestrekte Horizon die vlak is zonder curve.
En ja er zijn mensen die dit willen uitvinden voor zichzelf maar helaas is het zwaar bewaakt en je mag er niet komen.
Degene die dit wil doen is Matt Powerland ofwel Matt Boylan hij was een van de eerste die de Flat Earth opnieuw aan het licht heeft gebracht en hij had in 2011 er al een video over. WIKILEAKS FLAT EARTH CONSPIRACY part 1 https://www.youtube.com/watch?v=QciLVJZNq4c

Het antwoord op jou simpele vraag kan ik alleen antwoorden is het niet schrikbarend dat wij geen echte foto hebben of opname terwijl de ronde aarde ons als realiteit gegeven is?

Sinds midden 2015 is de Flat Earth losgegaan en hopelijk zal de tijd het leren hoe de aarde er echt uitziet, met Dome zonder Dome, infinite Plane wel of niet we weten het nog niet exact.
Een ding is zeker er is geen Curve te vinden, nergens op deze plaats waar we leven terwijl we op een bol zouden moeten leven.

Deze video van Matt is van vandaag 20-1 2016.

flat earth – THE APOCALYPSE
https://www.youtube.com/watch?v=0nPC1K9C3xA

mvgr voor jou Horace.

Jossi
Jossi
8 jaren geleden

Laat 6 GoPro’s zelfde tijd rond de aarde de lucht in aan een luchtballon met daartussen 90° en je hebt een 3D-projectie van de aarde! Wat zitten die gekken in godsnaam te lullen?
Vroeger konden die gelovigen mensen alles wijsmaken maar dat is verleden tijd…
Of hoe verklaar je dat wanneer wij daglicht ontvangen het in andere landen pikdonker is?
Misschien heeft de zon halve rolluiken die om beurten sluiten? lol
Mensen zijn nog steeds gelovige apen.

Yoepie
Yoepie
8 jaren geleden

Jesus heeft gezegd, als jij de waarheid wilt zien ben je vrij.

Ik zeg altijd ga zelf op onderzoek uit. Dan kom je er van zelf achter.

De Hubble is nooit gebouwd en dus ook nooit de ruimte ingeschoten! Alle images komen van de ariane die gemaakt worden vanuit een vliegtuig.
Rondom onze planeet zou het sterven van de ruimte schroot en satellieten, waarom zie ik er nooit een voor de maan?
Als ik avonds naar de maan kijk er er zijn veel wolken dan zie ik ook wolken achter de maan?
dit is na te googlen “wolken achter de maan en zon”
Het Antarctica verdrag, is er juist voor dat geen enkel vliegtuig naar de zuidpool mag gaan. Hier zijn de doom wanden. Een vliegtuig zou hier op klappen. Op de zuidpool de randen van de doom kan je niet leven, ook water bevriest hier -95 graden.
Oceaan onderzoekers hebben een meer onder de oceaan gevonden? Maar konden er niet invaren!
En alles staat beschreven op de Sumerische Kleitabletten. De AARDE IS PLAT!
En zoek wel naar de goede vertaling en niet de vertaling van vrijmetselaarrij.

Het enige waar ik zelf nog geen oplossing in zie zijn de verschillende rassen en kleuren.
Maar naar mijn inzien heeft elk ras, huidskleur een eigen werelddeel bewoond. Het lijkt net of er 6 dimensies samen gevoegd zijn tot een dimensie. De Sumerische teksten praten ook van de annunaki
die uit de 6de dimensie gekomen zijn. En dit is waarschijnlijk ook de reden dat er zo veel verschillende skeletten bouwwerken etc gevonden zijn/worden.

Hier twee sites waar alles na te lezen is,
renes-wereld.nl/sumerische-kleitabletten/
itshisstory.com/globe

En als je het nu wel of niet wilt geloven, jij bent immers toch je eigen slaaf van je eigen hoofd.
Als je maar niet zo stom bent om broeder te worden van de vrijmetselarij en je ziel aan Lucifer
te geven!!

faye
faye
8 jaren geleden

Ik las ergens dat ze er langzaam ingezogen werden. Je weet niet waar je aan begint, maar mensen die er 100% achterstaan zijn geesteszieke mensen. Dat is mijn overtuiging.
Nu weet iedereen waar hij aan begint.
Maar ik kwam eigenlijk zeggen dat het in elk geval het Licht was.
En als die mensen daar het Licht Jezus noemen heb ik daar geen enkel probleem mee.
Wat dat betreft ben ik in het verkeerde land geboren, mensen daar zijn veel spiritueler dan hier.
Maar dat kan ook niet anders met dit onderwijs alleen al wat er ingeramd wordt, wat zeg ik, baby’s worden na de geboorte al heel snel bij de moeder weggehaald, en de Albert Pike gekte die ze erdoor willen drukken.
Ik geef ze weinig kans.

faye
faye
8 jaren geleden

Daar is de platte aarde theorie weer, zou het van Albert Pike afkomen zo hardnekkig ze ons willen laten geloven dat we op een prison planet zitten?
Eerst was de aarde alleen een platte schijf maar toen mensen gingen vragen waar je er dan vanaf kon springen verzon de kliek, die het niet meer aan die idioot konden vragen, er zelf maar een glazen koepel omheen.
Het past wel perfect in Albert Pike’s hersenkronkels. Die vent was knettergek.

Hawks
Hawks
8 jaren geleden

De titel van dit artikel zegt het al: duizenden geloven dat de Aarde plat is. En de rest van de mensen weet dat het anders zit.

Yoep
Yoep
8 jaren geleden

Jongels een simpele theorie.

Ze stellen / aannamen (niemand weet als het zo is) dat de aarde met meer dan 3 miljoen kilometer door het heelal kruist. Dat de zwaartekracht ons op de bolle planeet drukt. We draaien en tollen.
Oke, ooit op een draaimolen gestaan van 5km/p uur? beschermende kleding aangedaan, want je word er vanaf gegooid. Oja natuurlijk de zwaartekracht is op de planeet anders dan dat je buiten de dampkring bent.
KEEP DREAMING . De aarde is zo plat als een pannekoek en we kunnen niet weg in onze vorm behalve als energie.

Back to top button
179
0
We lezen graag je reactie!x