Homepagina » Propaganda » Hoe je al 40 jaar wordt beetgenomen door de Nederlandse media. Journaliste fileert NOS Journaal
Hoe je al 40 jaar wordt beetgenomen door de Nederlandse media. Journaliste fileert NOS Journaal

Hoe je al 40 jaar wordt beetgenomen door de Nederlandse media. Journaliste fileert NOS Journaal

Elke nieuwsconsument staat bloot aan een wijdverbreid maar lang verzwegen fenomeen: verregaande partijdigheid van de media met misleiding als gevolg. Dat stelt historica en journaliste Els van Diggele in haar nieuwe boek De misleidingsindustrie.

Een goed voorbeeld hiervan is volgens haar de berichtgeving over Israël en Palestina.

Kranten, radio en televisie vergeten hun publiek en zetten de anders zo strikt nageleefde ambachtelijke journalistieke mores probleemloos overboord, aldus Van Diggele.

Kuddementaliteit

Door deze methode wordt het publiek al meer dan 40 jaar beetgenomen; het laat zich een onvolledig en eenzijdig journalistiek verhaal opdienen.

“En hoe kan het ook anders?” vraagt ze. “Waarom zouden lezers, kijkers en luisteraars twijfelen aan een vertrouwd beeld dat hun decennialang is voorgehouden?”

Van Diggele zegt hoogst verbaasd te zijn over de kuddementaliteit van de Nederlandse media.

Klakkeloos

Standpunten worden nagenoeg ongecontroleerd door veel journalisten klakkeloos van elkaar overgenomen.

Van Diggele verdiepte zich geruime tijd in de praktijken van deze misleidingsindustrie op de redactie van NRC Handelsblad.

Verder fileerde zij de meest bekeken Nederlandse nieuwsbron, het NOS Journaal.

Het boek ‘De misleidingsindustrie’ is hier verkrijgbaar.

5 1 stem
Beoordeel dit artikel
+
Meld je aan op onze GRATIS NineForNews PUSH meldingen
Aanmelden
+
Volg ons GRATIS NineForNews Telegram kanaal
Volgen

Over Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
guest
5 Reacties
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Reacties
Alle reacties zien
Willie
Willie
2 jaren geleden

Niet verwonderlijk dat de mensen voor een tig aantal procent zitten te suffen, ja ook de NOS is een stinkend geval: https://www.youtube.com/channel/UCJkOZZrGNEJYDhzVwd24Bfg
https://www.youtube.com/watch?v=C5iYJqxRJPY&t=833s
https://www.youtube.com/watch?v=Vc-uysS6Tlw

Jon
Jon
2 jaren geleden

“De kuddementaliteit van de Nederlandse media”? Ze zal bedoelen: van de Nederlanders!

Rob
Rob
2 jaren geleden

Dat is bij aardig wat mensen allang bekend. MSM zijn domweg propagandakanalen van de elite om het volk te laten geloven wat zij willen dat je gelooft. Kijk naar de gezichten en de uitdrukkingen en je ziet hoe fake het is. En dat moet dan de alternatieve nieuws kanalen ‘fact checken’. Waarheidszoekers ‘fact checken’ aan de hand van eigen leugens, als dat niet naar een verborgen agenda riekt dan weet ik het ook niet meer. Er was iemand die met het idee kwam om valse berichten van MSM kanalen te ‘fact checken’ als een leugen, bedrog etc waar mogelijk en zoveel mogelijk. Dat mede om een nieuwe AI te verwarren die de elite aan het ontwikkelen is. Het oude AI schijnt er niet meer te zijn.

Erde
Erde
2 jaren geleden

Luister niet meer naar hen.
Geluid dat geen oor vind, sterft in de leegte.

x

Check Also

hulp

NineForNews heeft je hulp nodig

Het wordt steeds duidelijker zichtbaar dat overheden, ...

president

President Kroatië is klaar met alle hysterie: ‘Er zijn genoeg mensen ingeënt’

De Kroatische president Zoran Milanovic zei eerder ...

Waarom Pushmeldingen?

Facebook en Twitter censureren steeds meer. Het nieuws dat NineForNews brengt wordt steeds vaker door ze geblokkeerd.

Met pushmeldingen informeren we je rechtstreeks, zonder risico op deze censuur.

Waarom Telegram?

Overheidscorruptie wordt steeds erger. Websites en domeinen worden in beslag genomen, omdat de criminele regering geen tegengeluid duldt.

Ons Telegram kanaal staat los van onze websites. Daar krijg je een overzicht van onze berichten, ook als we 'ineens' verdwijnen en met een andere nieuwe domeinnaam/website terugkomen.

Blijf onafhankelijk! Weet ons altijd te vinden! Abonneer je nu gratis en vrijblijvend op ons telegramkanaal.

Stuur jouw ideeBedenk een idee, kreet of one-liner voor op onze producten.

Elke maand kiezen we de beste, leukste of meest originele inzending. En als dat jouw inzending is, win je een T-shirt met jouw idee erop!

5
0
We lezen graag je reactie!x