Homepagina » Natuur en Milieu » Deze week in Goochelen met cijfers: het mysterie van de verdwenen hittegolven. Hoe het KNMI je voor de gek houdt
Deze week in Goochelen met cijfers: het mysterie van de verdwenen hittegolven. Hoe het KNMI je voor de gek houdt

Deze week in Goochelen met cijfers: het mysterie van de verdwenen hittegolven. Hoe het KNMI je voor de gek houdt

Afgelopen weekend kwam er een einde aan de hittegolf, die in totaal 13 dagen duurde. Een warme zomer zoals we die nu hebben, gaan we in de toekomst nog veel vaker zien, waarschuwde KNMI-wetenschapper Geert Jan van Oldenborgh. We gaan eens kijken hoe het KNMI met de cijfertjes knoeit om gewenste uitkomsten te krijgen.

Geograaf Rob de Vos van de website klimaatgek deed een opvallende ontdekking: het KNMI is na 2015 opeens 16 hittegolven ‘kwijtgeraakt’.

Omdat deze hittegolven zich voordeden tussen 1901 en 1950 lijkt het alsof het aantal hittegolven in de afgelopen decennia is toegenomen.

Geen sprake

Op 4 juni 2015 plaatste De Vos een overzicht van de hittegolven sinds 1901. De tabel van het KNMI telde van 1901 tot 1951 liefst 23 hittegolven.

Deze tabel is inmiddels niet meer te vinden op de website van het KNMI. Het instituut heeft een nieuwe tabel gemaakt waarin voor dezelfde periode nog maar zeven hittegolven worden geteld.

Het KNMI is dus tussen 2015 en 2018 zomaar 16 hittegolven kwijtgeraakt, alle uit de periode tussen 1901 en 1951, merkt De Vos op.

In het artikel uit 2015 had de geograaf ook een grafiek toegevoegd om aan te tonen dat er van een toename van het aantal hittegolven geen sprake is.

Goochelen met cijfers

“Er zijn dus in drie jaar tijd 16 hittegolven zomaar ‘verdwenen’ uit het archief van het KNMI,” schrijft hij. “Waar zijn ze gebleven?”

Het KNMI heeft besloten de etmaaltemperaturen van De Bilt van 1901 tot 1951 te ‘homogeniseren’ oftewel ‘bij te stellen’. Goochelen met cijfers noemen we dat.

De homogenisering betekent dat voor alle jaren tussen 1901 en 1951 de jaartemperatuur ongeveer 0,2 graden Celsius lager uitvalt dan de gemiddelden op basis van de gemeten data.

En voor de periode van 1955 tot 1970 werden de temperaturen naar boven bijgesteld.

Bewust verlaagd

Het gevolg is dat er door de homogenisatie zomaar 16 hittegolven verdwenen zijn uit de hittegolftabel. Het resultaat: na 1950 tellen we nu veel meer hittegolven dan in de eerste helft van de 20e eeuw, aldus De Vos.

En zo lijkt het opeens alsof de temperatuur stijgt en het aantal hittegolven toeneemt.

Selffulfilling prophecy heet dit: wanneer wat je verwacht en voorspelt, werkelijkheid wordt. “De temperaturen in De Bilt zijn tussen 1901 en 1951 bewust verlaagd,” besluit De Vos.

[klimaatgek]
0 0 stem
Beoordeel dit artikel
+
Meld je aan op onze GRATIS NineForNews PUSH meldingen
Aanmelden
+
Volg ons GRATIS NineForNews Telegram kanaal
Volgen
KLIK HIER en zeg NEE tegen een corona-vaccinatie d.m.v. T-shirts, sweaters, mokken, etc.

Over Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
guest
50 Reacties
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Reacties
Alle reacties zien
salvar
salvar
2 jaren geleden

als dit zo is schande knmi,schande,schande,schande.

Wil
Wil
2 jaren geleden

op 6 januari 2015 zat de lucht vol met chemtrails. Het KNMI noemde dat vliegtuigstrepen. Toen begreep ik met wat voor mensen je te maken hebt bij onze staatspropaganda. Geldt ook voor het NOS journaal.

Nietzoslimdieamis
Nietzoslimdieamis
2 jaren geleden

Ik geloof ook niet in global warming, het weer veranderd al eeuwen, tevens ligt dat ook aan de zonkracht las ik, hier in het zuiden van nederland herinner ik me in de jaren 90 nog veel mooie en warme zomers en toen werd er niet geklaagd over global warming, ene zomer hebben we een hete en andere zomer een natte, dat is nou eenmaal gewoon nederland en hier in het zuiden van nederland blijft het nog lang boven de 25 dit jaar, zowieso deze week nog en wie weet langer, hier in kerkrade momenteel 29 graden, dus vraag u eens af… de hittegolf voorbij? Echt niet!

David
David
Reactie op  Nietzoslimdieamis
2 jaren geleden

Echt even bijleren over die zonkracht en meer: https://climate.nasa.gov/ en dan specifiek https://climate.nasa.gov/faq/ waar alle ‘feitjes’ die men ‘ergens’ heeft gelezen worden ontkracht.

Ivanneau
Ivanneau
2 jaren geleden

De leugen regeert en de comateuze bevolking slikt alles voor zoete koek.

Louise
Louise
2 jaren geleden

Sinds alles geautomatiseerd is klopt nergens meer iets van..Vroeger hadden we Pelleboer e.a en de weersvoorspelling was veel beter… Nu praten ze zelfs over gevoels temperatuur ?? Dat bestaat niet eens iedereen voelt wat anders ( subjectief)..En dan hebben we het niet eens over al die code’s…. De mens is niks meer gewend….Bij een warme zomer horen soms flinke onweders…..Wat me wel irriteert is dat bijstellen, b v buienradar geeft aan, volgende week 25 grdn, de volgende dag wordt het weer warm 34 grdn… gelukkig hebben wij in het westen een stevige wind……..

Mikkie
Mikkie
Reactie op  Louise
2 jaren geleden

Ik ben 60. Ik heb alleen maar herinneringen aan lange warme zomervakanties. En met ervoor en erna tijden van hete schoolweken waar we altijd gym op het sportveld buiten hadden. We woonden op het platteland en het gras was zomers altijd geel en knisperend van de droogte en warmte. En we zwommen dagelijks in plaatselijke zwembadje of in de zandafgraving een paar km verderop. Dát was normaal. Mijn oom en tante gingen de hele zomervakantie kamperen. Op een waddeneiland. Er was best wel eens een regendag maar over het algemeen stralend zomerweer. Ik had een collega met elke zomer pech. Het kpn maanden mooi weer zijn maar als hij ging regende het. Of het nou Nl, B, of Frankrijk was.. en iedereen weet hoe de zomers in Frankrijk zijn…

David
David
Reactie op  Mikkie
2 jaren geleden

Dat heb ik met 38 jaar ook maar dat komt omdat tijd in je jeugd voor je gevoel langzamer gaat: alles duurt langer. De zomervakanties leken wel eindeloos immers, en zulke lange vakanties heb je daarna nooit meer gehad. Daarnaast laat je brein je qua herinneringen meer in de steek dan je zou willen (vooral jeugdherinneringen) en vult deze de vage kaders die je had in met intense beelden. Zoals dat gaat met alles wat je in je jeugd meemaakt.

Mooi verhaal in het kader van ‘opa vertelt’ maar in de praktijk blijkt er maar 20% echt zo gebeurt te zijn.

Willie
Willie
Reactie op  Louise
2 jaren geleden

Dat bijstellen gebeurt niet alleen door de KNMI wat op zich al een snode daad is. Het gebeurt ook bij registratie van aardbevingen etc. Dat hevigheid daarvan wordt altijd weer bijgesteld: men mag niet weten en/of gewaarschuwd zijn. We worden gewoonweg belazerd! Geschiedenis die wij voorgeschoteld krijgen klopt niets van en ik durf te stellen dat er nog veel meer niet klopt van wat wij voorgeschoteld krijgen: we worden “onwetend” gehouden. Lees ook het boek van Marco van Burken: “OTTO III, Verduisteraar van de Middeleeuwen”. Als je ziet wat men toen al uitvrat om de mensen te belazeren dan kun je nagaan dat het met de huidige systemen en automatisering “een fluitje van een cent” is om de boel naar hun hand te zetten. Ik was een buitenkind en ik kan mij herinneren dat we op school vrij kregen “als de mussen van het dak vallen” hetgeen betekende 30 graden. Is ook wel eens voorgevallen in mijn lagere- en middelbare schoolkindtijd, maar meestal hadden we toch echt heerlijke warme zomers. Ben nu bijna 72 jaar en nee dit is niet “oma’s” verhaal dat vroeger alles beter was. Wat zeker beter was was de diversiteit aan Nederlands fruit zoals kersen, peren en appelen, pruimen etc.: die zie je niet meer en het aanbod nu is veelal smakeloos maar dat kan door de manier van bewaren komen of door andere oorzaken. Wat ik wil zeggen is dat ook ons voedsel gemanipuleerd wordt, eigenlijk wordt praktisch alles gemanipuleerd van bovenaf!

Emile
Emile
Reactie op  Willie
2 jaren geleden

Bedankt voor de titel van dat boek , ga hem kopen.
Heb jaren geleden een duitser gezien die met de theorie kwam dat er door een keizer en een paus de tijd vooruit was gezet , maar dat ging erom dat ie graag de keizer wilde zijn tijdens het jaar 1000 meen ik, tja, wij hebben dan 2000 meegemaakt, maar als je niet kon wachten en je was machtig dan verplaatst je het zelf naar morgen 😉 , wat is tijd ?, het is wat we ervan maken denk ik 🙂 , Chinezen zitten toch ook al ergens in 4000.
En is het nu 2018 of 1818 of 1245 , who cares.
De maya kalender z’n 2012 is wellicht over 1000 jaar, of het is al 1000 jaar geleden gebeurt.

En in the early days waren er maar een paar die konden lezen en schrijven.
300 jaar skippen had letterlijk voor niemand een impact, puur psychologisch voor degene die het aanpaste.
Je ging slapen als het donker werd en je stond weer op bij dageraad.
En of een jaar 365 dagen duurde en je jaartallen hebt kon iedereen een zorg zijn, ze stonden er niet eens bij stil denk ik.(95% van de aarde bewoners, niet de geleerden, religeuze figuren etc..)
Seizoenen waren belangrijk maar niet de jaartallen.
Maar ben benieuwd naar het Otto III tijdperk 🙂

Willie
Willie
Reactie op  Emile
2 jaren geleden

Het gaat inderdaad over die keizer. En in die tijd was het natuurlijk veel gemakkelijker om de boel te belazeren dan nu, hoewel het blijkbaar ook nu mogelijk is dankzij hersenspoeling (en dat al eeuwen en eeuwen lang), hetgeen betekent dat al eeuwenlang door de over ons gestelde (r)overheid gehersenspoelde ouders ja zeg maar alle soorten van gehersenspoelde opvoeders, te weten “onder”wijzers/leraren, “geleerden”/schetenwappers hun kinderen en pupillen hersenspoelen.

Louise
Louise
2 jaren geleden

@ Mikki,
Ja die ervaring heb ik ook , opgegroeid in t Haagse alle zomervakantie naar de duinen ,heel lang buiten spelen… En raadt eens wat , in de winter sneeuw hutten bouwen….
Tegen verbranding een beetje nivea op de schoudertjes……. In die tijd nooit van huidkanker gehoord….
Maar misschien zit het m daar wel in, altyd buiten….en wat te denken door weer en wind naar school met de fiets…
Wat me wel opvalt de laatste jaren, er is veel minder mist in de herfst, geen idee hoe dat komt …….

Willie
Willie
Reactie op  Louise
2 jaren geleden

Zelfde ervaring, ben nu bijna 72 jaar oud. Over die mist daar zeg je wat. Nog niet bij stil gestaan, maar je hebt gelijk. Vroeger veel mist in de herfst, nu bijna niet meer.

Frans2
Frans2
Reactie op  Louise
2 jaren geleden

Dat komt door minder vervuiling in de lucht. De mist kwam ook vaak in het weekend, dan hadden de industrieën en auto’s 5 dagen lang vervuild. In het weekend zakte dat weer weg.
80 mistdagen in 1985 naar 40 mistdagen nu.

https://www.knmi.nl/kennis-en-datacentrum/achtergrond/mist-en-nevel-zijn-de-afgelopen-30-jaar-sterk-afgenomen

Silvia
Silvia
2 jaren geleden

Eerst ook de posts over het ufo event in Groningen, mensen in Groningen weten van niks en je ziet of hoort er niets meer over. Ook hier staat nepnieuws tussen. Nu weer een oproep voor grote groepsmedtatie.

vladi
vladi
Reactie op  Silvia
2 jaren geleden

ach silvia,je kunt natuurlijk ook gaan breien.

fff

365Y
365Y
2 jaren geleden

Wereldwijd zijn er veel meer weersextremen te ervaren dan honderd jaren geleden . De mens versterkt dit proces . As je dat gegeven hardnekkig blijft ontkennen/ niet meetelt, ben je vele malen misleidener bezig dan de enkele cijfertjes die om wat voor reden dan ook , niet meer in de huidige weermetingen aanwezig zijn . Ik bedoel , waar is de zo stug volhoudende onderwerp bedenker nu eigenlijk mee bezig , een dubbele agenda, bekende vervuilende sponsors zoeken … laat maar .

KaAsLijF
KaAsLijF
Reactie op  365Y
2 jaren geleden

“Wereldwijd zijn er veel meer weersextremen te ervaren dan honderd jaren geleden”….is dat zo ?

Dat is hetzelfde als ik zou beweren; dat er 100 jaar geleden, veel meer knappe vrouwen zouden zijn dan nu. Op basis van wat zou ik dit weten ? Geen internet of computerdatafiling…..net als voor het weer wereldwijd. Heb je dit van horen zeggen ?

Knap van jouw. Wat dubbele agenda’s betreft, kan jij er volgens mij ook wel iets van.

Eksegese
Eksegese
2 jaren geleden

En al die records die bijna wekekijks sneuveken geloof ik ook geen snars van. Ik hoop dat we binnenkort weer een ekfstedentocht krijgen. Dan zijn ze weer even stil, hoop ik.

peter snijder
peter snijder
Reactie op  Eksegese
2 jaren geleden

ach, de klimaathysterici zijn weer in de aanval, bijzondere opwarming,
in het voorjaar, maart aantal dagen bijzonder koud.
gek, toen heb ik de heren niet gehoord over temperatuurdaling.
warme en koude perioden wisselen elkaar af zo lang deze planeet bestaat,met daarin extremen naar beide kanten.
dat de heren van het knmi de zaak belazeren om hun gelijk te halen is schandalig.
het is dan ook de reden,dat wij m.b.t de klimaatdiscussie,nooit enige vorm van wederhoor via de staatsomroep, (nos), te zien en te horen krijgen.

Frans2
Frans2
Reactie op  Eksegese
2 jaren geleden

[ geloof ik ook geen snars van ]
Maar je doet tegelijkertijd niks om het tegendeel te bewijzen terwijl dat zo godvergeten makkelijk is.
Als het om Nederlandse cijfers gaat kun je zelf bijhouden wat de dagelijkse temperatuur is.
En vergelijk die dan met voorgaande jaren. Dan merk je gemiddeld 25 zomerse dagen in de afgelopen jaren en dit jaar zitten we helaas nu al op 40.

Maar jij gaat niet meten want je bent bang dat je dan ongelijk krijgt van je eigen waarnemingen.

Eksegese
Eksegese
Reactie op  Frans2
2 jaren geleden

@Frans2,bang ben ik helemaal nergens meer voor. Die dagen zijn voorbij. En de ldugens worden vanzelf ontmaskerd. Je kunt immers wel een bepaald aantal menaen voor bepaalde tijd voor de gek houden, maar zeker niet allemaal en ook zeker niet voor altijd. Daarom hoeft ik daar hekemaal niet bang voor te zijn, ook niet voor degenen die koste wat kost de leugens in keven trachten te houden.

Frans2
Frans2
Reactie op  Eksegese
2 jaren geleden

[ En de ldugens worden vanzelf ontmaskerd. ]
Hoeveel jaar roep je dat nu al? En wie ontmaskert straks als jij en verder eigenlijk iedereen gaat afwachten tot een ander wat doet?

Het is altijd hetzelfde liedje, een hoop roepen maar nooit zelf eens iets onderzoeken, zelfs niet als dat reuze simpel is. Temperatuur zelf meten. Vliegen van Santiago naar Sydney.

eksegese
eksegese
Reactie op  Frans2
2 jaren geleden

Beste Frans 2, waar gaat het bovenstaand artikel nou eigenlijk over ? Gerotzooi met cijfers !!!! Men is heeel druk bezig de waarheid weg te censureren van het gehele internet. En jij dacht mij te kunnen sommeren onderzoek te gaan doen naar bewijs wat met alle macht wordt achtergehouden of wat ze hebben laten verdwijnen ?
Ik moet de eerste trol nog tegenkomen die beslag gaat leggen op mijn tijd en/of energie voor Jan Doedel. Er is inmiddels genoeg gerotzooi met cijfers boven water gekomen door klimaathystrici oftewel bedriegers die de menseheid de stuipen op het lijf wil jagen met hun leugens. Zoals Al Gore gigantisch door het ijs gezakt is. Mensen opzadelen met een schuldgevoel en een dikke rekening presenteren. Dat is overduidelijk hun plan dat moge inmiddels meer dan duidelijk zijn. Mijn intuïtie zegt dat al jaren lang, en die heeft me nog nooit in de steek gelaten. Succes nog verder met je getrol.

Frans2
Frans2
Reactie op  Frans2
2 jaren geleden

[ Mijn intuïtie zegt ]

Ha, op die tour.
Ik sommeer niks niemand, ik leg gewoon bloot dat jij verwijten maakt maar geen bewijs verzamelt.
Want dit zei je: “En al die records die bijna wekekijks sneuveken geloof ik ook geen snars van” en daar sprak ik je op aan, dat je dat zelf kunt bewijzen.
Maar ja, dan zou zomaar kunnen blijken dat die records kloppen.

eksegese
eksegese
Reactie op  Frans2
2 jaren geleden

Die records kloppen niet. En dat weet jij net zo goed als ik. Doch alles en iedereen wordt geregeerd en gedicteerd door oplichters en leugenaars en jij staat maar wat graag aan hun kant. Succes ermee, maar ik verzeker je dat je met de hele bende vroeg of laat door de mand valt, met jou erbij. Daar zit ik niets over in. Je kunt blijven roepen dat ik dat al heel lang zeg. Geduld is een schone zaak. Des te harder zal ik genieten als het zover is.
Er zijn leugens, er zijn hele grote leugens en er zijn statistieken.
Daar gaat ook bovenstaand artikel over, en zo komen er nog veel meer.

Frans2
Frans2
Reactie op  Frans2
2 jaren geleden

[ Die records kloppen niet. ]
Dat beweer je zonder bewijs.
We moeten maar op jouw intuïtie afgaan terwijl je gewoon te bang bent om zelf te gaan meten en de vervelende waarheid onder ogen te moeten zien: de records kloppen, en diep in je hart weet je het. Maar je zit nog in je bubbel en je fase van cognitieve dissonantie.

joepiedepoepie
joepiedepoepie
Reactie op  Frans2
2 jaren geleden

@Frans,

In de jaren ’80 sprak men van “zure regen”. Er zou volgens de wetenschappers in 2007 geen blad meer aan de bomen zitten.
Vervolgens kregen we “het gat in de ozonlaag”. In 2015 zou volgens wetenschappers de hele wereldbevolking huidkanker hebben.
Vervolgens kregens “global warming”. Dit ging weer niet op in de koele periodes die de aarde in een cyclus van ongeveer 12 jaar kent,
Dus spreken de “wetenschappers” nu over “climate change”.

Je hebt leugens en je hebt statistieken. Maar hier wordt zelfs gelogen over statistieken!

Eksegese
Eksegese
Reactie op  Frans2
2 jaren geleden

Bewijzen worden in hoog tenpo in allerijl van het internet gegumd.onder het mom van nepnieuws. Dit wordt echter gedaan door tuig wat hun eigen nepnieuws in gevaar ziet komen. In 1975 en 1976 was exact hetzelfde aan de hand dan nu of heviger. Toen had het niemand over klimaatverandering. Als je temperaturen en co2 gehaltes over een nog veel langere periode bekijkt blijkt er helemaal niets bijzonders aan de hand te zijn. Jammer he

Frans2
Frans2
Reactie op  Frans2
2 jaren geleden

Ga je nu een hele rits off-topic reacties plaatsen om te verbergen dat je geen antwoord hebt? Dat je geen bewijs wilt verzamelen om je bewering dat de records niet kloppen te staven?
Zwak.

eksegese
eksegese
Reactie op  Frans2
2 jaren geleden

En Jij ? heb jij bewijs voor al die records die plotseling sneuvelen ? Echt bewijs en niet van de bedriegers waar je mee heult ? Want zoals gezegd bovenstaand artikel laat zien dat ze liegen en bedriegen.

Frans2
Frans2
Reactie op  Frans2
2 jaren geleden

Jij beweert, jij bewijst.

Maar zelfs deze zomer met nu al bijna 50 zomerse dagen is zo overduidelijk anders dan de vorige zomer met 25 dagen dat mijn geheugen genoeg is. Want ik heb geen airco thuis, behalve een verrijdbare in de slaapkamer. En geen airco in de auto.
Ik zit nu al meer dan een maand binnen en de aircorekening voor de slaapkamer loopt op. Dat wordt bevestigd door mijn maandelijkse verbruikscijfers.
Vorige zomer 1 pak ijsjes. Nu aan mijn 3e pak toe.

eksegese
eksegese
Reactie op  Frans2
2 jaren geleden

Hier een aantal opeenvolgende filmpjes van (Duitse) interviews met Nederlandse ondertiteling, die zeer duidelijk uiteenzetten dat heel die klimaatonzin volledig uit de lucht gegrepen is.

https://www.climategate.nl/klimawandel-video/

All Gore voorspelde dat de Noorpoolkap in 2013 volledig ijsvrij zou zijn. Wij zouden volgens hem inmiddels tot ons middel door het water moeten waden in onze lage landen. Quatsch !!!

https://pjmedia.com/eddriscoll/2013/12/14/yet-another-final-countdown-expires/

Frans2
Frans2
Reactie op  Frans2
2 jaren geleden

Oh, je gaat alwéér off-topic?
Je bent een slecht verliezer.

Eksegese
Eksegese
Reactie op  Frans2
2 jaren geleden

Off topic my ass. In die filmpjes wordt precien en tot in detail uitgelegd hoe en waarom de klimaatmaffia de plank opzettelijk steeds weer misslaat. Het wordt tijd dat meer mensen dat in gaan zien.

Frans2
Frans2
Reactie op  Frans2
2 jaren geleden

@joepiedepoepie
Wel heel off-topic, maar als we niks gedaan hadden zouden die voorspellingen wel eens uitgekomen kunnen zijn.
Als je ergens niks meer van hoort, kan dat ook betekenen dat het opgelost is, in plaats van dat het een hoax was.

Wat je blijkbaar niet weet is dat er talloze maatregelen genomen zijn om minder zure regen te veroorzaken.
Auto’s kregen katalysators, het zwavelgehalte in brandstoffen werd omlaag gebracht, kolencentrales bouwden ontzwavelingsinstallaties en in het oostblok gingen de meeste vervuilers gewoon failliet na de val van de muur. Zo is in Europa de zwaveldioxide uitstoot met wel 70% verminderd.

Overigens is zure regen in Azië een groeiend probleem, je weet wel, China met zijn talloze kolencentrales…

Het verbieden van bepaalde koolwaterstoffen heeft tot het herstel van de ozonlaag geleid. Toen men onlangs zag dat het herstel stagneerde ontdekte men via satelliet enorme koolwaterstofemissies in China. Daar blijkt men illegaal die stoffen te gebruiken in isolatiemateriaal.

Als je ergens niks meer van hoort, kan dat ook betekenen dat het opgelost is, in plaats van dat het nooit een probleem was. Het geval met de ozonlaag toont aan dat er nog steeds instanties zijn die het probleem monitoren, iets wat onnodig zou zijn als het probleem een hoax is.

joepiedepoepie
joepiedepoepie
Reactie op  Frans2
2 jaren geleden

Hoezo off topic?
Op 22 november 2009 is “The Climate Institute” gehacked. Ongeveer 5000 INTERNE emails zijn indertijd op het internet geplaatst over “Global warming”.

Uit deze INTERNE emails blijkt dat het één grote oplichting is.
Dus laat me aub niet lachen.

Tot op de dag van vandaag wordt dit instituut door de VN gebruikt/ misbruikt voor de “climate change” gelduitdezakklopperij.

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2009/11/20/AR2009112004093.html??noredirect=on

Een citaat….
“In one e-mail from 1999, the center’s director, Phil Jones, alludes to one of Mann’s articles in the journal Nature and writes, “I’ve just completed Mike’s Nature trick of adding in the real temps to each series for the last 20 years (i.e., from 1981 onwards) and from 1961 for Keith’s to hide the decline.”

Mann said the “trick” Jones referred to was placing a chart of proxy temperature records, which ended in 1980, next to a line showing the temperature record collected by instruments from that time onward. “It’s hardly anything you would call a trick,” Mann said, adding that both charts were differentiated and clearly marked.

But Myron Ebell, director of energy and global warming policy for the Competitive Enterprise Institute, said this and other exchanges show researchers have colluded to establish the scientific consensus that humans are causing climate change.”

In de periode van eind 2009 – halverwege 2011 waren er nauwelijks berichten over climate change totdat de schapen het zich niet meer konden herinneren. Sindsdien is men weer volop bezig MET DEZELFDE GEMANIPULEERDE CIJFERS!

Je wordt gewoon genept waar je bij staat.

@Frans2, koop dit boek, lees het en ga nadenken.
http://www.theclimategatebook.com

“A lie is still a lie, even if everyone believes it.
The truth is still the truth, even if noone believes it”.

Frans2
Frans2
Reactie op  Frans2
2 jaren geleden

@ joepiedepoepie
[ Hoezo off topic? ]

Dit draadje gaat over de bewering van eksegese dat de records van de laatste weken fake zijn.
Bovenstaand artikel gaat over verdwenen hittegolven.
En dan kom jij met zure regen en de ozonlaag, dat noem ik dan terecht off topic. Als ik dan toch off topic uitleg waarom zure regen en ozonlaag grotendeels zijn opgelost, ga je daar helemaal niet op in maar kom je met nóg meer off topic info.

Zo kun je geen debat voeren.

eksegese
eksegese
Reactie op  Frans2
2 jaren geleden

@Frans 2, uit alles blijkt keer op keer dat ze liegen en bedriegen, puur en alleen om mensen op te zadelen met een schuldgevoel over het milieu zodat ze niet tegen zullen stribbelen als er een dikke rekening gepresenteerd wordt in de vorm van allerlei milieuheffingen geheel ten onrechte zo blijkt steeds. En jij wou beweren dat jij dat niet ziet, en niet weet ? Hou toch op man !

jvdm
jvdm
Reactie op  Frans2
2 jaren geleden

Frans, wat ben jij een ongelooflijke zeur. Iemand mag niet eens meer zeggen dat ie ergens geen snars van gelooft, want dan ga jij zitten zeiken over bewijs. Ja, als dat bewijs voor handen was, zei die persoon niet ‘ik geloof er niks van’. Tjongejonge, heb je niks beters te doen dan zeuren? Ga liever in op de inhoud van dit artikel in plaats van anderen dwars te zitten. Over dit artikel heb je niks te mekkeren, maar wel pik je 1 reactie eruit om je woede op bot te vieren. Ruzie maken om niks, dat is wat je doet. Wat de een wel gelooft en de ander niet, daar kun je gewoonweg niet over discussieren. En wat cijfers betreft: dat kwam in dit artikel aan de orde. Ben je het dus niet eens met dit artikel, bewijs jij dat dan, zou ik zeggen. Dat je begint te zeuren over iemands mening mbt zure regen o.i.d. is niet relevant, want in de eerste opmerking van exegese stond hierover nog niks en daar begon je al met je gemekker. Alles wat daarna kwam, is niet meer relevant, als je zelf al idioot reageert. Je vertikt het gewoon om het laatste woord aan een ander te laten, je moet en zult gelijk hebben (wat evenmin is gebaseerd op cijfers, trouwens) en daarom ga je zoeken naar andere dingen om over te zeuren. Veel geblaat en weinig wol. Erg kinderachtig. Maar misschien word je inderdaad wel betaald om anderen zo lastig te vallen (trollen dus), wie weet.

peter
peter
Reactie op  Frans2
2 jaren geleden

Die zure regen is ondermeer tot staan gebracht dankzij maatregelen als katalysators. De groei van het gat in de ozonlaag is ondermeer tot staan gebracht dankzij een verbod op cfk’s en de global warming is gewoon meetbaar met een thermometer. Is het nou zo moeilijk om je een beetje zorgvuldig te informeren?

joepiedepoepie
joepiedepoepie
Reactie op  peter
2 jaren geleden

Yup, nog zo’n heerlijke zionistische trol die alles slikt wat hem door de propagandistische hoernalisten wordt voorgeschoteld.
Wat doe je dan nog bij ninefornews?

Er zijn GENOEG MSM sites waarbij je je heerlijk kunt vergeilen aan de officiële “experts”. Ga daar lopen trollen, want als er ook maar één woord wordt gerept over iets wat niet strookt t.o.v. de officiële dogma’s, dan komen gasten zoals jij wel even vertellen hoe het nu precies zit.

Follow the money and you’ll get (closest) to the truth.
Ga eens zelf op onderzoek uit.

Het geel worden en verliezen van naalden bij larixen werdt zelfs door gasten zoals jij toegeschreven a.g.v. zure regen.

Heb jij Überhaubt gehoord van die hack uit 2009? Hrb jij überhaubt de moeite genomen meer dan 5000 emails door te spitten? Heb jij je ooit verdiept in de handel in emissierechten en de energiebelasting die wij (het klootjesvolk) met zijn allen moeten ophoesten?

Het ultieme doe van deze “Global Warming” hoax is het installeren van een wereldwijde controle en belastingen van energiegebruik op een totalitaire manier.

Bas
Bas
2 jaren geleden

Komt het toch uit dat Putin de eerlijkste politicus is. Hij zegt openlijk dat de opwarming oplichting is.

deze
deze
Reactie op  Bas
2 jaren geleden

niet alleen Poetie, maar ook trompettie ! die is/was sowieso al wars van het ” klimaatverdrag ” en gelijk hebben ze! allemaal grote leugens om een nieuwe ” wet ” tegen de natuur te maken met hun gemanipuleer en geld uit de mensen zuigen met zogenaamde klimaatverandering en globale warming up.. kom op mensen, het is gewoon een ouderwetse goede zomer! Zo waren de zomers toen ik jong was elk jaar!
Niks geks aan de hand, het enige wat er WEL aan de hand is dat ” ze ” vreselijke haast hebben met hun uitdunprogramma (s) om de mensen te laten geloven in iets wat er niet is.. het is duidelijk.. ze schijten in hun broek dat er steeds meer mensen wakkerder worden en het door gaan hebben dat de hemel soms vol kruizen staan, waarna er een roomachtige, dikke vieze brij op ons neerdaalt.. waar denk je dat al die ziektes o.a. van daan komen .. niet alleen door roken hoor ! maar goed, wie ben ik ..
Ik kwam via de site van Vrijland achter een band die mij zeer aanspreekt, het is geweldig om de zaken te combineren met MUSE ! ( bijv. luister eens het nummer Starlight of Absolution ) en zeg niet dat het op U2 lijkt.. want dat is gewoon dus wel zo haha.. alleen stukken dynamischer als die zonnebril..

in ieder geval wordt het steeds gekker bij de npo / vooral het weerjournaal en de uitzending van afgelopen avond in het dollarprogramma nieuwsuur.. hoe zuur…
het werd gezegd alsof er ” opeens ” complete uitdroging heerst.. oke, het is wel droog in de natuur, maar dat is heel normaal in de zomer zoals deze soort.. zo als het behoort!
ze durven n.a.w. niet meer zo veel te sproeien om ons in de waan te brengen..
net als het, op het zeik-vervelende af de verhalen over allerlei jonge mensen die vermist worden en dan weer niet of allerlei belachelijke speurtochten.. wat een land is dit geworden zeg..

x

Check Also

thunberg

Virale video: Greta Thunberg kan simpele vraag niet beantwoorden zonder script

Wat gebeurt er als publieke figuren zonder ...

UvA

UvA krijgt felle kritiek na reactie op Gezond Verstand: ‘Dit is wat mij betreft de grens’

De Universiteit van Amsterdam (UvA) heeft laten ...

Waarom Pushmeldingen?

Facebook en Twitter censureren steeds meer. Het nieuws dat NineForNews brengt wordt steeds vaker door ze geblokkeerd.

Met pushmeldingen informeren we je rechtstreeks, zonder risico op deze censuur.

Waarom Telegram?

Overheidscorruptie anno 2020 wordt steeds erger. Websites en domeinen worden in beslag genomen, omdat de criminele regering geen tegengeluid duldt.

Ons Telegram kanaal staat los van onze websites. Daar krijg je een overzicht van onze berichten, ook als we 'ineens' verdwijnen.

Stuur jouw ideeBedenk een idee, kreet of one-liner voor op onze producten.

Elke maand kiezen we de beste, leukste of meest originele inzending. En als dat jouw inzending is, win je een T-shirt met jouw idee erop!

50
0
We lezen graag je reactie!x