Het feit dat een klaslokaal geen goede omgeving is voor veel kinderen, betekent niet dat zij een stoornis hebben. Dat schrijft Joe Jarvis voor The Daily Bell.
Waarschijnlijk kunnen ze hun aandacht niet bij de les houden omdat ze verveeld zijn. Waarschijnlijk zijn ze hyperactief omdat ze de hele dag moeten stilzitten.
Kinderen moeten zich aanpassen en als dat niet lukt hebben ze een stoornis. Ze worden niet als individu behandeld, maar hun gedrag wordt aangepast met behulp van medicijnen.
Rondrennen
Het is vreemd dat er meer bereidheid is om kinderen aan de pillen te helpen dan het systeem te veranderen.
We moeten onze kinderen gewoon volpompen met medicijnen om de problemen op te lossen. De kinderen hebben een stoornis, niet het onderwijssysteem.
In Amerika komt ADHD het meest voor in de staten Kentucky en Arkansas, waar een groot deel van de jeugd graag vist en jaagt.
Kinderen uit die staten willen veel liever buiten spelen en rondrennen in plaats van stilzitten in een klaslokaal.
Hetzelfde hokje
In de staten waar ADHD het minst voorkomt, Nevada en New Jersey, zijn kinderen veel minder geïnteresseerd in vissen en jagen.
Kinderen hebben verschillende hobby’s. Waarom willen we ze toch allemaal in hetzelfde hokje duwen?
Er zijn verschillende manieren om te leren en verbanden te leggen. Maar door kinderen vol te proppen met pillen beroof je ze van hun creativiteit. Zodoende bereiken ze nooit hun volledige potentieel, aldus Jarvis.
Zoals we hebben gezien zetten sommige scholen ouders onder druk om hun kinderen medicijnen te geven. Ze komen voor de keuze te staan: of aan de pillen, of naar een andere school.
Drugs
Uit een studie van de Universiteit van Californië – Los Angeles is gebleken dat kinderen met ADHD op latere leeftijd vaker verslaafd raken aan drugs.
Door ze al op jonge leeftijd een stempel op te plakken worden ze anders behandeld door leraren, klasgenootjes en zelfs ouders.
Dit leidt er mogelijk toe dat ze zich gaan afzonderen, iets wat vaak drugsverslaving in de hand werkt.
Niets mis
Het leven van perfect normale kinderen wordt verwoest vanwege een nepstoornis. Het is een sociale ‘stoornis’, aangezien er fysiek niets mis is met de kinderen.
Dat ze niet in het huidige onderwijssysteem passen is juist een voordeel, geen stoornis, besluit Jarvis.
Man achter sterrenkindschedel overleden
Binnen enkele minuten verwijderd door YouTube: ‘Het vaccin veroorzaakt de echte pandemie!’
Biofotonen, ons levenslicht? (video)
Ondertussen in Australië: ‘Praat met niemand als je de deur uitgaat’
Vijf praktische manieren om je bewustzijn in 2012 te verruimen
Hoe Big Pharma kankeronderzoek vertraagt
Exclusief: Nieuwe ondergrondse tunnels ontdekt bij Bosnische piramides
Noorse prof. heeft spijt van lockdown: ‘Hadden we Zweden maar gevolgd’
Politici eisen onderzoek naar speciale behandeling Hillary Clinton. Gaat ze alsnog de bak in?