Buitenland

Sterke twijfels bij officiële verhaal over MH17-ramp. Onafhankelijk onderzoeker en filmmaakster komen met documentairereeks

Help mee door dit artikel met kennissen op je social netwerk te delen!
Er is helaas geen gesproken versie van dit artikel beschikbaar

Onafhankelijk onderzoeker Max van der Werff en filmmaakster Yana Yerlashova hebben al ruim 23.000 euro ingezameld voor hun aanstaande documentairereeks over de ramp met vlucht MH17 van Malaysia Airlines in Oekraïne.

De reden dat ze deze reeks maken is drieledig: na vijf jaar is het officiële onderzoek nog altijd niet transparant, blijven veel vragen onbeantwoord en zijn er veel redenen om te twijfelen aan het officiële verhaal.

---Lees verder na dit advertentieblokje---
https://www.ninefornews.nl/wp-content/uploads/2024/02/bezwaarmaker.png

Yerlashova maakte eerder al twee films over MH17. Ze stuitte op belangrijke wrakstukken en zorgde ervoor dat die in handen kwamen van de Onderzoeksraad voor Veiligheid.

Twijfels

Nergens in het eindrapport werd naar de wrakstukken verwezen. Yerlashova heeft dan ook zo haar twijfels over het officiële onderzoek.

Van der Werff heeft in de afgelopen vijf jaar meer dan 2500 uur besteed aan het bestuderen van de MH17-ramp.

Hij is drie keer uitgebreid door het JIT geïnterviewd en heeft spullen overhandigd die hij had gekregen van omwonenden van de rampplek.

Mank

Hij heeft sterke twijfels bij de officiële versie van de gebeurtenissen.

De onderzoeker stelt dat het officiële MH17-onderzoek van het JIT op essentiële onderdelen mank gaat.

Corrupt en crimineel

Zo zijn mensen die op de dag van de ramp straaljagers hebben gezien, en bij wie de wrakstukken van de Boeing in de tuin neerkwamen, nooit benaderd door het Joint Investigation Team (JIT).

“Ik denk dat Nederland een grote fout heeft gemaakt door met Oekraïne in zee te gaan. Men heeft onderschat hoe corrupt en crimineel het zittende regime is,” benadrukte Van der Werff.

Bekijk ook onderstaand filmpje:

[Kickstarter]

5 1 stem
Beoordeel dit artikel

Interessant

Vind je dit artikel interessant?
Deel het met vrienden op je Socials!
+
Meld je aan op onze gratis PUSH meldingen
Aanmelden
?
+
Volg ons op ons gratis Telegram kanaal
Volg Ons
?
+
Steun ons met een vrijwillige bijdrage
Doneer
?

Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
guest

10 Reacties
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Reacties
Alle reacties zien
johan den haag
johan den haag
4 jaren geleden

Ik denk dat Rutte ermee in zijn maag zit.

Als Nordstream 2 doorgaat ( ik mag hopen en bidden van wel) dan krijgt Oekraine steeds minder belang.

Ook niet onbelangrijk: Er is aangetoond dat er geen inmenging was in uitslag verkiezing Trump door de Russen. Hopelijk maakt dit weer ruimte voor diplomatie en kunnen Trump en Poetin het eens worden over het strategisch belang om Oekraïne in de invloedsfeer van de Russen te laten.

Deze 2 zaken zijn van doorslaggevende aard voor de uitkomst van dit MH17 debacle.

Nu, bidt mee, loop mee op 9 mei met de vredesmars voor Rusland, want menigeen onderschat hier de kracht en invloed van op de handel en wandel van het wereldgebeuren.

Peter snijder
Peter snijder
4 jaren geleden

Het JITteam dient door zijn zeer eenzijdig onderzoek opgeheven te worden.
Uit alles,zoals hierboven vermeld, blijkt,dat het doel was om geopolitieke redenen Rusland te bashen en via vetorecht Oekraiene uit de wind te houden.
Inderdaad, nooit onderzocht de door bewoners geziene straaljagers.
Nog steeds niet onderzocht of de buk raketten in de jaren 80 ,90, aan Oekraiene geleverd zijn.
Enfin, het doofpot MH 17 duurt voort.

weg met ons
weg met ons
4 jaren geleden

Het betrof hier een vliegtuig van Malaysia Airlines, waarbij het wrak is overgebracht naar Nederland, dit i.v.m de vele NL passagiers aan boord. Dat is toch een heel vreemde gang van zaken, stel het betrof hier een KLM toestel, zou men het dan het wrak naar Maleisië hebben gebracht, omdat er bijv. veel maleisiers aan boord waren? Een logistiek probleem kan het niet zijn geweest, met een paar keer op en neer vliegen had men het toestel overal heen kunnen transporteren.

De zwarte dozen, een idem verhaal, moesten naar Engeland en daarna? Nooit meer iets van gehoord. Ooggetuigen deden melding over ‘stinkende lijken’, was het niet interessant geweest om daar verder op in te gaan? De Oekraïense radarsystemen stonden uit, juist op dat moment en werd nota bene daarbij het vliegtuig richting oorlogsgebied gedirigeerd, klinkt zeker niet verdacht, klinkt ook niet als pure uitlokking?

Het lijkt na het neerstorten van de MH-17 (of MH370, or whatever else) er eerder op de onderste steen verder naar onderen moest, dan naar boven.

En het lijkt er ook verdacht veel op dat het beoogde effect van “de Russen de schuld in de schoenen schuiven” niet helemaal is gelukt en dat een toestel neer laten komen in oorlogsgebied gebied even een ander effect heeft gesorteerd dan waar men (zoo nazi’s) van uitging, ook omdat de publieke opinie niet lag te slapen en lastige vragen begon te stellen. Het MH-17 verhaal sterft i.i.g. een zachte dood en de MH370 blijft onvindbaar en roept bij niemand vragen op hoe het kan dat een Boeing toestel zomaar van de radar verdwijnt en niemand kan zeggen hoe of waar het is verdwenen of waar het verder is gevlogen(stond daarna niet toevallig geparkeerd in Tel Aviv of op Diego Garcia?)

Verder zou het verstandig zijn uit pure lijfsbehoud niet verder te spitten, ook omdat dit totaal zinloos is en de waarheid achter gesloten deuren blijft zolang de zio nazi’s aan de macht zijn. De macht ligt al sinds 23-12-1913 stevig in de handen van de zionisten en sindsdien is de macht alleen maar toegenomen. Met daarbij georkestreerde wereldoorlogen, politieke revoluties en opstanden organiseren (= kapen van landen met installeren van puppet regeringen, incl. Nederland en Europa) en het opblazen van schuldenberg met economische en monetaire crisissen tot gevolg (waardoor meer macht over geld = dus meer macht over landen, banken en burgers/slaven).

Back to top button
10
0
We lezen graag je reactie!x