Volgens het WEF van Klaus Schwab staan er roerige tijden te wachten. Eerder deze week verscheen er een onheilspellend bericht op de website van zijn organisatie waarin wordt gewaarschuwd dat we ons moeten voorbereiden op ‘een tijdperk van schokkende gebeurtenissen’.
Het WEF klaagt over een gebrek aan mondiaal leiderschap sinds het einde van de pandemie. Volgens de auteur van het artikel, professor Maha Hosain Aziz van de New York University, heeft dat onder meer te maken met het feit dat supermachten verwikkeld zijn in oorlogen en kampen met uitdagingen.
De oplossing die ze aandragen is een wereldregering.
Democratie in verval
Het WEF waarschuwt dat ‘desinformatie’ een bedreiging vormt voor ‘het grootste verkiezingsjaar uit de geschiedenis’. Ze willen dus meer censuur.
Verder waarschuwt het WEF dat de democratie ‘in verval’ is.
De maatschappelijke onrust neemt toe en het WEF is voorbereid op protesten. Ze erkennen dat lang niet iedereen de uitslag zal accepteren.
In de meeste landen blijven burgers hun leiders zelfs na het uitbrengen van hun stem tegenspreken, staat in het artikel. In alle politieke systemen vochten mensen terug. Zij zijn ervan overtuigd dat er een betere, meer effectieve manier is om te besturen.
Nieuw soort angst
Met andere woorden: de mensen zijn onbestuurbaar geworden en richten zich tegen overheden. Het World Economic Forum is voorbereid om elke opstand de kop in te drukken.
Verder lezen we in het artikel dat klimaatverandering en AI een uitdaging vormen voor de mentale gezondheid van mensen.
Psychologen zeggen dat klimaatverandering leidt tot een ‘nieuw soort angst’, die het lastig maakt om te functioneren en zelfs kan aanzetten tot zelfmoord. Ja, echt. Hordes mensen geloven dat de aarde over een paar jaar vergaat door de grote klimaatapocalyps.
Meest onheilspellende
Ze voorspellen dat tegen 2027 de helft van alle banen zal zijn verdwenen door de snelle opkomst van AI.
Deze angsten worden aangewakkerd door dezelfde organisatie die ze wil verzachten.
Het meest onheilspellende is misschien wel het vierde tussenkopje van het artikel: een tijdperk van schokkende gebeurtenissen.
Drie schokkende gebeurtenissen
In dit post-pandemische tijdperk waarin we doormodderen kunnen we volgens het WEF alles verwachten. Mondiale risico’s nemen verder toe door ‘onverwachte, ontwrichtende, schokkende gebeurtenissen’, voorziet de organisatie.
Het WEF noemt drie mogelijke schokkende gebeurtenissen: een nieuwe extremistische groep duikt op, een cyberpandemie of een eilandnatie verdwijnt als gevolg van ‘klimaatverandering’.
De organisatie van Schwab belooft maatschappelijke onrust, economische ineenstorting, de Derde Wereldoorlog en het verdwijnen van een natie.
Ze maken mensen bang voor onzichtbare vijanden, waarna de regering zich opwerpt als redder van het volk. Welke regering? Een wereldregering die de controle heeft over de gehele mensheid.
[ZeroHedge via ArmstrongEconomics.com]
Over de auteur: Robin de Boer is economisch geograaf. Volg hem hier op Substack.
Blijf op de hoogte & steun onafhankelijke journalistiek
Even voor je naar X gaat
X (voorheen Twitter) toont onze berichten alleen aan ingelogde gebruikers. Als je niet bent ingelogd bij X, krijg je de melding dat @9fornews nog niets heeft gepost — dat klopt niet, ons account is gewoon actief. Log dus in bij X.






Oud-congreslid blaast deksel van doofpot, noemt 9/11 grootste schandaal uit de geschiedenis
Vliegtuigpassagier filmt ufo boven schiphol
Amerikaanse Democraten en hun bondgenoten in Kiev waren verwikkeld in duister complot. Oekraïense functionarissen komen met onthullend bewijs
Baanbrekend onderzoek linkt boosterprik aan kankersterfte, dit is slechts het topje van de ijsberg
Hoe Europa Oekraïense vluchtelingen dwingt om zich te laten vaccineren
Arts schrijft over zijn reis naar het hiernamaals waar hij ‘aartsengelen ontmoette’
Arts Wolfgang Wodarg waarschuwt: dit kan er gaan gebeuren komende winter
Kuipers kiest vlak voor cruciaal debat en parlementaire enquête voor ‘vlucht naar buitenland’
Oostenrijker die inenting weigert, krijgt boete van 3600 euro: ‘Het wordt steeds gekker’