De GGD’en plaatsten woensdag een bericht over het herstelbewijs op social media. “Heb je corona en wil je een herstelbewijs? Laat je direct testen. Je krijgt alleen een herstelbewijs na een positieve test bij de GGD of een andere testaanbieder,” schreven de GGD’en.
Waarom wordt dit bericht nu op social media verspreid? GGD GHOR Nederland licht toe: “In de zomer van 2022 gaven we op onze socialmediakanalen antwoord op een aantal van de meestgestelde vragen van mensen over corona. Deze post is daar onderdeel van.”
Heb je #corona en wil je een #herstelbewijs? Laat je direct testen. Je krijgt alleen een herstelbewijs na een positieve test bij de GGD of een andere testaanbieder. Een testafspraak bij de GGD maak je via https://t.co/EIFbFTa6LV of 0800-1202. Lees meer op: https://t.co/relV9ZWDWX pic.twitter.com/G6u4dWSMDd
— GGD GHOR Nederland (@GGDGHORNL) August 31, 2022
Herstelbewijs voor de democratie
Veel mensen kunnen het bericht niet waarderen. Peter Vlemmix, mediadirecteur van Ongehoord Nederland, zegt: “Het enige herstelbewijs dat we nodig hebben, is voor de Nederlandse democratie.”
Poppenkast
Maarten van den Berg twittert: “Stel hè. Je bent 40. Je hebt al twee keer corona doorgemaakt. En je bent er niet ziek van geworden. Kunnen we nu alsjeblieft eindelijk concluderen dat deze poppenkast totaal onzinnig is?” Hij voegt toe dat segregeren op vaccinatiestatus of antistoffenstatus niet bijdraagt aan publieke gezondheid.
Controlemaatschappij
“Waarom zou ik een herstelbewijs willen hebben? Bijna alle Nederlanders hebben corona één of meerdere keren gehad, net zoals de griep. We gaan toch ook geen griep-herstelbewijzen uitdelen!? Waarom voorsorteren op een controlemaatschappij? Niet normaal maken wat niet normaal is!” reageert onderzoeksjournalist Thomas Bollen.
Ellende
Ondernemer Hans Zandvliet schrijft: “Het staat mensen vrij om zich te laten vaccineren, maar stop met die herstelbewijsellende. Of is dit de opmaat naar een nieuwe ronde segregatiebeleid? Dat werkte niet best de vorige keer trouwens.”
Blijf op de hoogte & steun onafhankelijke journalistiek
Even voor je naar X gaat
X (voorheen Twitter) toont onze berichten alleen aan ingelogde gebruikers. Als je niet bent ingelogd bij X, krijg je de melding dat @9fornews nog niets heeft gepost — dat klopt niet, ons account is gewoon actief. Log dus in bij X.






De EU heeft zojuist het internet gesloopt. Dit filmpje geeft uitleg
Onbekend object waargenomen bij de zon (Update)
Pepijn van Houwelingen (FVD): ‘Totalitaire ophokwet van Hugo de Jonge is ongekend misbaksel’
Begin je dag met water en citroen
Door de bank genomen: De macht zit niet in de politiek maar in de grote bedrijven
De realiteit van onze dromen
Brisante e-mails van gezondheidsinspectie over Rob Elens opgedoken: ‘Lees en huiver… zo gaat dat in Nederland’
Zo antwoordt Pieter Omtzigt op de vraag of hij partijen UITSLUIT
UFO vastgelegd boven Marsaxlokk?