Binnenland

Vaccinatiecampagne Heineken wekt veel woede op: ‘Ik heb geen woorden hiervoor’

Help mee door deze info met iedereen op je socials te delen!
Er is helaas geen gesproken versie van dit artikel beschikbaar

De nieuwe reclamecampagne van bierbrouwer Heineken wekt veel woede op. In de reclamespot zijn oude mensen aan het feesten in een club. Er wordt gesuggereerd dat de ouderen volledig gevaccineerd zijn en dus met hun vaccinatiebewijs naar binnen kunnen. Vervolgens verschijnt in beeld de slogan ‘The night belongs to the vaccinated. Time to join them.”

Daarmee roept de bierbrouwer mensen op een coronaprik te halen. De oproep schiet bij velen in het verkeerde keelgat. “Nee bedankt, wij prikken met mate,” zegt publicist Sietske Bergsma. “Dit soort eindtijdfeestjes helemaal prima. Own it lekker.”


Manipulatieve boodschap

Filmregisseur Dick Maas voegt toe: “Heineken promoot medische apartheid in een nieuwe commercial. Slechte smaak heeft een naam gekregen: Heineken.” Columnist Marianne Zwagerman: “Ik heb geen woorden hiervoor.”

“Boycot Heineken,” schrijft gezondheidswetenschapper Yvonne Simons. “Manipulatieve boodschap voor bierliefhebbers.”

Nooit meer drinken

Overigens sterven in Nederland dagelijks gemiddeld bijna 15 mensen aan de gevolgen van alcohol. Relatief veel jongeren zijn het slachtoffer. In Nederland is 3,6 procent van de sterfgevallen te wijten aan alcohol, direct of indirect.

“Dus om Heineken te kunnen drinken, moet je gevaccineerd zijn? Wow. Ik wist niet dat dat spul zo dodelijk was. Goed om te weten. Nooit meer drinken,” reageert journalist Lucas Hartong.

4.9 81 stemmen
Beoordeel dit artikel

Interessant

Vind je deze info goed?
Deel het met kennissen op je Socials!
+
Meld je aan op onze gratis PUSH meldingen
Aanmelden
?
+
Volg ons op ons gratis Telegram kanaal
Volg Ons
?
+
Steun ons met een vrijwillige bijdrage
Doneer
?

Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
guest
213 Reacties
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Reacties
Alle reacties zien
Jos
Jos
11 maanden geleden

Nooit meer een Heineken!

Geen schaap
Geen schaap
11 maanden geleden

Ik heb heel toevallig van de week nog een blik Heineken gedronken, en dat was dus de laatste ooit.

Rob Bentvelzen
Rob Bentvelzen
11 maanden geleden

Nooit meer heineken dus. Of gelieerde merken

michael
michael
11 maanden geleden

simpel nooit meer heineken drinken!!

Back to top button
Waarom Doneren?

Grote adverteerders, zoals Google, Microsoft, Taboola en anderen wilden steeds meer bepalen wat wij wel en niet op onze site plaatsten. Zij zijn onmiskenbaar verbonden aan de elite die ziekmakende censuur toepast. Om die reden hebben wij alle samenwerking met dat soort criminele adverteerders per direct gestopt.

Om te kunnen blijven bestaan hebben wij financiële hulp nodig van de lezer. NineForNews is er vóór jou. Zonder jouw steun is er geen NineForNews.

Help ons financieel met een vrijwillige bijdrage, zodat we je kunnen blijven informeren over dingen die op social media en de mainstream media zwaar gecensureerd worden.

Help ons! Help jezelf! En help je medemens! Doe nu een vrijwillige bijdrage.

Waarom Telegram?

Overheidscorruptie wordt steeds erger. Websites en domeinen worden in beslag genomen, omdat de criminele regering geen tegengeluid duldt.

Ons Telegram kanaal staat los van onze websites. Daar krijg je een overzicht van onze berichten, ook als we 'ineens' verdwijnen en met een andere nieuwe domeinnaam/website terugkomen.

Blijf onafhankelijk! Weet ons altijd te vinden! Abonneer je nu gratis en vrijblijvend op ons telegramkanaal.

Waarom Pushmeldingen?

Facebook en Twitter censureren steeds meer. Het nieuws dat NineForNews brengt wordt steeds vaker door ze geblokkeerd.

Met pushmeldingen informeren we je rechtstreeks, zonder risico op deze censuur.

213
0
We lezen graag je reactie!x