Binnenland

Vaccinatiecampagne Heineken wekt veel woede op: ‘Ik heb geen woorden hiervoor’

Help anderen door dit artikel met iedereen op je social netwerk te delen!
Er is helaas geen gesproken versie van dit artikel beschikbaar

De nieuwe reclamecampagne van bierbrouwer Heineken wekt veel woede op. In de reclamespot zijn oude mensen aan het feesten in een club. Er wordt gesuggereerd dat de ouderen volledig gevaccineerd zijn en dus met hun vaccinatiebewijs naar binnen kunnen. Vervolgens verschijnt in beeld de slogan ‘The night belongs to the vaccinated. Time to join them.”

Daarmee roept de bierbrouwer mensen op een coronaprik te halen. De oproep schiet bij velen in het verkeerde keelgat. “Nee bedankt, wij prikken met mate,” zegt publicist Sietske Bergsma. “Dit soort eindtijdfeestjes helemaal prima. Own it lekker.”

---Lees verder na dit advertentieblokje---
https://www.ninefornews.nl/wp-content/uploads/2024/02/bezwaarmaker.png
https://www.ninefornews.nl/wp-content/uploads/2024/03/open_the_door_to_your_heart.jpg

Manipulatieve boodschap

Filmregisseur Dick Maas voegt toe: “Heineken promoot medische apartheid in een nieuwe commercial. Slechte smaak heeft een naam gekregen: Heineken.” Columnist Marianne Zwagerman: “Ik heb geen woorden hiervoor.”

“Boycot Heineken,” schrijft gezondheidswetenschapper Yvonne Simons. “Manipulatieve boodschap voor bierliefhebbers.”

Nooit meer drinken

Overigens sterven in Nederland dagelijks gemiddeld bijna 15 mensen aan de gevolgen van alcohol. Relatief veel jongeren zijn het slachtoffer. In Nederland is 3,6 procent van de sterfgevallen te wijten aan alcohol, direct of indirect.

“Dus om Heineken te kunnen drinken, moet je gevaccineerd zijn? Wow. Ik wist niet dat dat spul zo dodelijk was. Goed om te weten. Nooit meer drinken,” reageert journalist Lucas Hartong.

4.9 81 stemmen
Beoordeel dit artikel

Interessant

Vind je dit belangrijk?
Deel het met anderen op je Socials!
+
Meld je aan op onze gratis PUSH meldingen
Aanmelden
?
+
Volg ons op ons gratis Telegram kanaal
Volg Ons
?
+
Steun ons met een vrijwillige bijdrage
Doneer
?

Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
guest

213 Reacties
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Reacties
Alle reacties zien
Jos
Jos
2 jaren geleden

Nooit meer een Heineken!

Geen schaap
Geen schaap
2 jaren geleden

Ik heb heel toevallig van de week nog een blik Heineken gedronken, en dat was dus de laatste ooit.

Rob Bentvelzen
Rob Bentvelzen
2 jaren geleden

Nooit meer heineken dus. Of gelieerde merken

michael
michael
2 jaren geleden

simpel nooit meer heineken drinken!!

Back to top button
213
0
We lezen graag je reactie!x