Omega 3-vetzuren in visolie voorkomen dat kanker groeit en zich uitzaait, blijkt uit onderzoek. Daarnaast verkleinen ze de kans op de ziekte.
Visolie halveert de groei van tumoren en uitzaaiingen waardoor vrouwen met borstkanker langer leven.
De olie heeft daarnaast een beschermend effect tegen borstkanker, ontdekten wetenschappers van de Universiteit van Nebraska.
Andere kankersoorten
Ze zeggen dat visolie de immuunreactie tegen kanker stimuleert. Dat kan betekenen dat het middel ook effectief is tegen andere kankersoorten.
Visolie stimuleert de aanmaak van zogeheten T-cellen, witte bloedcellen die het immuunsysteem versterken en die kankerremmende eigenschappen hebben.
Muizen werden onderverdeeld in twee groepen: de ene groep kreeg een dieet dat rijk was aan omega 3-vetzuren, de andere groep kreeg voedsel met omega 6-vetzuren.
Minder snel
Muizen die voedsel kregen dat rijk was aan omega 3-vetzuren, hadden meer T-cellen in hun bloed en minder ontstekingen.
Tumoren ontwikkelden zich bij deze dieren minder snel en in sommige gevallen kregen ze helemaal geen kanker.
Half zo groot
Na 35 dagen waren de tumoren van de dieren in deze groep slechts half zo groot in vergelijking met die van de muizen in de groep die omega 6-vetzuren kreeg.
Het onderzoek is verschenen in Clinical & Experimental Metastasis.
Blijf op de hoogte & steun onafhankelijke journalistiek
Even voor je naar X gaat
X (voorheen Twitter) toont onze berichten alleen aan ingelogde gebruikers. Als je niet bent ingelogd bij X, krijg je de melding dat @9fornews nog niets heeft gepost — dat klopt niet, ons account is gewoon actief. Log dus in bij X.






Altijd op de hoogte via pushberichten van NineForNews. Zo zet je ze aan!
‘Armste president’ ter wereld rijdt in Kever en geeft salaris weg
Jeff Hoeyberghs haalt uit naar Marc Van Ranst & Ab Osterhaus: ‘Vertegenwoordigers van Big Pharma!’
‘OMT-lid Marc Bonten is het contact met de realiteit verloren’
De invloed van medicinale cannabis op de menselijke gezondheid (video)
Medisch directeur Pfizer bij Jinek: we zijn continu aan het leren hoe het immuunsysteem reageert op het ‘vaccin’
Opgelet: Braziliaanse studie onthult gezondheidsgevaren van kunstmatige zoetstoffen
Geen bewijs voor agressieve plannen Iran. Britse generaal doet opvallende uitspraken (en steekt spaak in wiel van oorlogshaviken)
We moeten gaan beseffen dat klimaatverandering van alle tijden is en dat de mens daar bitter weinig invloed op heeft. Hoogleraar vertelt hoe het echt zit