Homepagina » Natuur en Milieu » Deutsche Post DHL experimenteert met elektrisch rijden. Dit zijn de desastreuze gevolgen
elektrisch rijden
Foto: © Superbass / CC-BY-SA-4.0 (via Wikimedia Commons)

Deutsche Post DHL experimenteert met elektrisch rijden. Dit zijn de desastreuze gevolgen

Elektrisch rijden begint voor Deutsche Post DHL een hoofdpijndossier te worden. Het bedrijf stopt in de loop van dit jaar met de productie van zijn eigen elektrische bestelwagens.

Volgens het post- en pakketbedrijf is er geen koper of partner gevonden voor de Streetscooter. Vorig jaar leed het bedrijf een verlies van 100 miljoen euro op het project, waarop nu is besloten om in te grijpen.

Dat er nu een streep gaat door het plan kost het bedrijf 300 miljoen tot 400 miljoen euro. De elektrische bestelwagens worden in Aken en Düren gemaakt.

Viel steeds vaker uit

Ook Swiss Post is gestopt met een experiment met elektrische wagens.

Het bereik van de bestelwagens bleek veel te beperkt. Zo konden sommige bezorgers in de wintermaanden alleen hun route afmaken door de verwarming uit te zetten.

De Streetscooter viel steeds vaker uit en moest gerepareerd worden. Het gevolg was dat er alsnog dieselbusjes de weg op moesten.

Elektrische bussen

Daarnaast is een experiment met elektrische bussen in Berlijn mislukt. Zo kon er tussen acht en 12 uur ’s ochtends gereden worden met de bussen, maar daarna moesten de diesels het overnemen.

Er is ondertussen wel een dubbele infrastructuur opgetuigd, die ook ongeveer twee keer zo duur is.

Volgens sommigen laat Tesla zien dat het ook anders kan. Maar zij vergeten dat Elon Musk vele miljarden dollars aan subsidies heeft gekregen.

Gigafactory

Zonder al die miljarden zou hij al lang failliet zijn geweest.

En omdat Europa elektrisch rijden nu volledig heeft omarmd, mag hij in Duitsland een zwaar gesubsidieerde Gigafactory bouwen.

Dat daarvoor een heel bos moet worden gekapt en goedkope Poolse arbeidskrachten worden ingehuurd, nemen de politici en media voor lief.

[EIKE]
0 0 stemmen
Beoordeel dit artikel
+
Meld je aan op onze GRATIS NineForNews PUSH meldingen
Aanmelden
+
Volg ons GRATIS NineForNews Telegram kanaal
Volgen

Over Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
guest
11 Reacties
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Reacties
Alle reacties zien
Axel M.
Axel M.
1 jaar geleden

De enige manier hoe dit elektrisch systeem wel kan werken is door de ongelimiteerde draadloze aardenergie die Nicola Tesla ( de grootste uitvinder ooit ! ) heeft (her)-uitgevonden. Maarja daar kan dat zootje tuig geen geld aan verdienen, vandaar dat J.P. Morgan toendertijd de subsidie aan Nicola Tesla voor ongelimiteerde draadloze aardenergie stop heeft gezet en zijn werk heeft vernietigd.

een tip ; verdiep je eens in het werk van Nicola Tesla dan kom je er ook achter dat de geschiedenis wat wij op school leren een façade is !!!

Axel M.

Ron
Ron
1 jaar geleden

Elon Musk een kerel gesubsidieerd om het ganse systeem te ontwrichten. De prijs van een aandeel staat in geen enkele verhouding tot de productieve waarde en zal dit ook nooit doen. Het is enkel een samenleving vernietiger net als Uber. Elektrisch rijden is compleet milieu onvriendelijk en niet te verantwoorden wat grondstoffen betreft. Tussen haakjes een Duitse Australier heeft een vacuummotor uitgevonden die functioneerd zonder één lek brandstof en een beetje elektriciteit als opstart daarna draait de motor tot hij versleten is. Der gravitations vacuum motor zie youtube. SGV-G.

Marcus1968
Marcus1968
1 jaar geleden

Voor de nulpunt-energie geïnteresseerden; Check het Infinity SAV project:

Russisch / Z-Koreaanse “10kW” Magneetmotor + Generator.

Ook de 5KW unit, die 15 duizend euro kost, zou al genoeg energie voor een heel huishouden produceren.

Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCq_qGHzYorAsR4sYi3m50sA/videos

Facebook: https://www.facebook.com/InfinitySAVTeam/

ADR
ADR
1 jaar geleden

Wat een onzinverhaal. Omdat Duitse post zich door een gladde verkoper heeft laten belazeren deugt elektrisch rijden niet?
Zo kun je ook stellen dat omdat de belastingdienst miljarden aan mislukte softwareprojecten verspilt computers niet deugen.

Als je honderden elektrische auto’s gaat kopen moet je wel je eisen en wensen goed op een rijtje hebben anders kom je in de problemen, vooral als je blind voor de laagste prijs gaat. Managers die voor twee ton per jaar niet weten wat ze doen zijn het probleem, niet elektrische auto’s!

x

Check Also

politicolo

Politicologe legt bloot: we hebben te maken met een technocratische wereldagenda, met als dekmantel een virus

Eerder dit jaar barstte in Duitsland een ...

media

‘Dit zou het énige onderwerp in de media moeten zijn. Er is iets aan de hand en het is ernstig’

In landen over de hele wereld ligt ...

Waarom Pushmeldingen?

Facebook en Twitter censureren steeds meer. Het nieuws dat NineForNews brengt wordt steeds vaker door ze geblokkeerd.

Met pushmeldingen informeren we je rechtstreeks, zonder risico op deze censuur.

Waarom Telegram?

Overheidscorruptie wordt steeds erger. Websites en domeinen worden in beslag genomen, omdat de criminele regering geen tegengeluid duldt.

Ons Telegram kanaal staat los van onze websites. Daar krijg je een overzicht van onze berichten, ook als we 'ineens' verdwijnen en met een andere nieuwe domeinnaam/website terugkomen.

Blijf onafhankelijk! Weet ons altijd te vinden! Abonneer je nu gratis en vrijblijvend op ons telegramkanaal.

Stuur jouw ideeBedenk een idee, kreet of one-liner voor op onze producten.

Elke maand kiezen we de beste, leukste of meest originele inzending. En als dat jouw inzending is, win je een T-shirt met jouw idee erop!

11
0
We lezen graag je reactie!x