Homepagina » Natuur en Milieu » Deutsche Post DHL experimenteert met elektrisch rijden. Dit zijn de desastreuze gevolgen
elektrisch rijden
Foto: © Superbass / CC-BY-SA-4.0 (via Wikimedia Commons)

Deutsche Post DHL experimenteert met elektrisch rijden. Dit zijn de desastreuze gevolgen

Elektrisch rijden begint voor Deutsche Post DHL een hoofdpijndossier te worden. Het bedrijf stopt in de loop van dit jaar met de productie van zijn eigen elektrische bestelwagens.

Volgens het post- en pakketbedrijf is er geen koper of partner gevonden voor de Streetscooter. Vorig jaar leed het bedrijf een verlies van 100 miljoen euro op het project, waarop nu is besloten om in te grijpen.

Dat er nu een streep gaat door het plan kost het bedrijf 300 miljoen tot 400 miljoen euro. De elektrische bestelwagens worden in Aken en Düren gemaakt.

Viel steeds vaker uit

Ook Swiss Post is gestopt met een experiment met elektrische wagens.

Het bereik van de bestelwagens bleek veel te beperkt. Zo konden sommige bezorgers in de wintermaanden alleen hun route afmaken door de verwarming uit te zetten.

De Streetscooter viel steeds vaker uit en moest gerepareerd worden. Het gevolg was dat er alsnog dieselbusjes de weg op moesten.

Elektrische bussen

Daarnaast is een experiment met elektrische bussen in Berlijn mislukt. Zo kon er tussen acht en 12 uur ’s ochtends gereden worden met de bussen, maar daarna moesten de diesels het overnemen.

Er is ondertussen wel een dubbele infrastructuur opgetuigd, die ook ongeveer twee keer zo duur is.

Volgens sommigen laat Tesla zien dat het ook anders kan. Maar zij vergeten dat Elon Musk vele miljarden dollars aan subsidies heeft gekregen.

Gigafactory

Zonder al die miljarden zou hij al lang failliet zijn geweest.

En omdat Europa elektrisch rijden nu volledig heeft omarmd, mag hij in Duitsland een zwaar gesubsidieerde Gigafactory bouwen.

Dat daarvoor een heel bos moet worden gekapt en goedkope Poolse arbeidskrachten worden ingehuurd, nemen de politici en media voor lief.

[EIKE]


Vond je dit artikel waardevol? Denk er dan aan het op je social media te delen
NineForNews.nl in je Facebook-nieuwsfeed?

Over Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.

11 reacties

  1. De enige manier hoe dit elektrisch systeem wel kan werken is door de ongelimiteerde draadloze aardenergie die Nicola Tesla ( de grootste uitvinder ooit ! ) heeft (her)-uitgevonden. Maarja daar kan dat zootje tuig geen geld aan verdienen, vandaar dat J.P. Morgan toendertijd de subsidie aan Nicola Tesla voor ongelimiteerde draadloze aardenergie stop heeft gezet en zijn werk heeft vernietigd.

    een tip ; verdiep je eens in het werk van Nicola Tesla dan kom je er ook achter dat de geschiedenis wat wij op school leren een façade is !!!

    Axel M.

    32 likes
    • Yup, we moeten dit blijven verkondigen aangezien er nog teveel mensen zijn die je glazig aankijken als je het over deze onderwerpen hebt..

      15 likes
      • Mensen die dit nu nog niet beseffen zullen het ook nooit beseffen denk ik, leven is ook eigenlijk te kort om je druk te blijven maken om zaken waar je/we toch geen invloed op uit kunnen oefenen.

        2 likes
      • Haha wat een onzin artikel, dit.
        Wat mislukt aant hun experiment is het zelf bouwen van de voertuigen. Er zijn voldoende bewijzen in de autoindustrie (ondertussen al lang niet meer enkel Tesla) dat bereik geen issue meer is. Of rijden die bestelwagens meer dan 500km per dag?
        Overigens is het tijdperk dat Tesla van subsidies leeft al lang voorbij. De technologie ontwikkelen had idd subsidie nodig. Nu is ze er, open source. Door iedereen te gebruiken.

        1 likes
    • In zijn biografie vraagt Tesla om Morgan niet al te hard te veroordelen. De wereld was helaas nog niet klaar voor de ontdekkingen van Tesla en Morgan resoneerde simpelweg met die/onze wereld.

      Over groots gesproken!

      4 likes
  2. Elon Musk een kerel gesubsidieerd om het ganse systeem te ontwrichten. De prijs van een aandeel staat in geen enkele verhouding tot de productieve waarde en zal dit ook nooit doen. Het is enkel een samenleving vernietiger net als Uber. Elektrisch rijden is compleet milieu onvriendelijk en niet te verantwoorden wat grondstoffen betreft. Tussen haakjes een Duitse Australier heeft een vacuummotor uitgevonden die functioneerd zonder één lek brandstof en een beetje elektriciteit als opstart daarna draait de motor tot hij versleten is. Der gravitations vacuum motor zie youtube. SGV-G.

    5 likes
  3. Inderdaad de klimaatmaffia maakt meer kapot dan je lief is.

    3 likes
  4. Voor de nulpunt-energie geïnteresseerden; Check het Infinity SAV project:

    Russisch / Z-Koreaanse “10kW” Magneetmotor + Generator.

    Ook de 5KW unit, die 15 duizend euro kost, zou al genoeg energie voor een heel huishouden produceren.

    Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCq_qGHzYorAsR4sYi3m50sA/videos

    Facebook: https://www.facebook.com/InfinitySAVTeam/

    2 likes
  5. Wat een onzinverhaal. Omdat Duitse post zich door een gladde verkoper heeft laten belazeren deugt elektrisch rijden niet?
    Zo kun je ook stellen dat omdat de belastingdienst miljarden aan mislukte softwareprojecten verspilt computers niet deugen.

    Als je honderden elektrische auto’s gaat kopen moet je wel je eisen en wensen goed op een rijtje hebben anders kom je in de problemen, vooral als je blind voor de laagste prijs gaat. Managers die voor twee ton per jaar niet weten wat ze doen zijn het probleem, niet elektrische auto’s!

    1 likes
  6. Hee Willem die ” leven is ook eigenlijk te kort om je druk te blijven maken om zaken waar je/we toch geen invloed op uit kunnen oefenen. ” schreef , waarom doe jij dan niet alvast zelf de handboeien om ?! Ik wil wel eens weten wat jij later tegen je kinderen ( als je die hebt ) gaat zeggen als ze je vragen ; papa, wat heb jij er aan gedaan om deze gevangenisstaat waar wij nu in leven te voorkomen ?

    DENK NA

    Axel M.

    1 likes
  7. aan ADR

    zal ik even een paar dingen voor je opzommen waarom een elect. auto ( nog ) niet werkt, dat het dus WEL aan de elect. auto ligt ;
    1. het gerbruikt net zoveel energie als 10 huishoudens tesamen, iets wat het electrischnet niet aan kan. 10 auto’s die in één straat staan opteladen komen dus overeen met 100 huishoudens + de huizen zelf nog en dan dat keer zóveel straten.
    2. na 100.000 km is een electrische auto total loss doordat de accu dan vervangen moet worden wat rond de E 30,000 kost wat de auto dan niet meer waard is.
    3. pas na een jaar of 8 ( ligt eraan hoeveel je rijd ) poduceerd het minder co2 dan een diesel, wat het dus niet haald omdat de auto na 100.000 km total loss is.
    4. voor het maken van één accu komt zoveel co2 vrij dat het al bijna geen zin meer heeft om er voor co2 reductie erin te gaan rijden.
    5. in de accu’s zit veel zwaar metaal en andere rotzooi dat het practies niet te Recyclen is.
    6. om het electrischnet te ontlasten hebben ze het opladen zo duur gemaakt dat het behoorlijk duurder is om in te rijden dan in een normale auto.
    7. bij het langzaam opladen wat het electrischnet minder belast duurt het een dag om een accu opgeladen te krijgen.

    moet ik nog even voor je door gaan of heb je al door dat jouw standpunt niet klopt.

    Axel M.

    1 likes

Laat een bericht achter

Let op! Als je een reactie achterlaat ga je automatisch akkoord met onze spelregels. Klik hier om onze spelregels te zien.

Je e-mail adres wordt niet getoond.Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*

x

Check Also

coronavirus

Waarom het hoge sterftecijfer door het coronavirus in Italië zeer misleidend is

In Italië zijn inmiddels 8215 coronadoden te ...

coronavirus

Expert: ‘Reactie op coronavirus is grotesk, absurd en heel erg gevaarlijk’

De reactie op het coronavirus is grotesk, ...

Ervaar de diepste
ontspanning ooit
  • Voel je snel 100% beter met de heerlijkste, diepste ontspanning ooit
  • Geniet snel van een fijne, intens diepe rust en krijg meer energie
Je meldt je hiermee aan op de 100% gratis en vrijblijvende Trancewerk nieuwsbrief. Je kunt je altijd weer afmelden.
Trancewerk stuurt gegarandeerd nooit spam en je gegevens blijven beschermd.
50%
Dankjewel voor je aanmelding.

Er is een e-mail verstuurd met een bevestigingslink.

Deze e-mail is afkomstig van Trancewerk.nl. Zij stellen de sessie 'Diepe Ontspanning' gratis ter beschikking.

Ga naar je mailbox en open de e-mail.

Klik op de bevestigingslink en je ontvangt binnen enkele minuten instructies...

Heel veel plezier!


P.S.: Dit geschenk kost normaal € 49,99.
Je krijgt dit gratis, omdat je je aanmeldt op de Trancewerk nieuwsbrief. Dit is 100% vrijblijvend, kost niets en je kunt je altijd weer afmelden.
Leer wat de échte oorzaak is van je overgewicht en los dit op
Bijna klaar...
Ontdek waarom een dieet NOOIT blijvend werkt en wat wél werkt
Krijg onbetaalbare tips en trucs die tot een permanent slank lijf leiden
Je meldt je hiermee aan op de 100% gratis en vrijblijvende Trancewerk HypnoSlank e-cursus. Je kunt je altijd weer afmelden.
Trancewerk stuurt gegarandeerd nooit spam en je gegevens blijven beschermd.
50%
Dankjewel voor je aanmelding.

Er is een e-mail verstuurd met een bevestigingslink.

Deze e-mail is afkomstig van
Trancewerk.nl. Zij stellen de e-cursus 'HypnoSlank' gratis ter beschikking.

Ga naar je mailbox, open de e-mail
en klik op de bevestigingslink en je
ontvangt binnen enkele minuten
les 1...

Heel veel plezier!


P.S.: Met deze gratis e-cursus loop je
het 'gevaar' dat je binnenkort je
garderobe kunt vervangen met
kleinere maten!
AANMELDEN GRATIS WORKSHOP
Wanneer?
donderdag 2 april
20:00 uur
Wie?
*
*
Je gegevens zijn naar de organisator gestuurd. Je wordt verder via e-mail op de hoogte gehouden.