
Vlak voordat de Boeing 777 van Malaysian Airlines op 8 maart van de radar verdween heeft de copiloot van vlucht MH370 nog geprobeerd een telefoontje te plegen. Dat hebben bronnen rond het onderzoek tegen de New Straits Times gezegd. Volgens hen maakte het mobieltje van Fariq Abdul Hamid contact met een zendmast toen het vliegtuig laag in de buurt van het Maleisische eiland Penang vloog.
Voordat het signaal naar een volgende zendmast kon worden gestuurd om een daadwerkelijk telefoongesprek te laten plaatsvinden, was de verbinding alweer verbroken. “De telecomtoren verwerkte het telefoontje dat hij probeerde te maken,” aldus de ingewijden. “Waarschijnlijk werd de verbinding toen verbroken omdat het toestel snel wegvloog van de toren en geen volgende toren bereikte.”
Het laatste telefoongesprek dat Hamid wel voerde, was twee uur voor de vlucht van Kuala Lumpur richting Beijing. Hij belde toen met iemand die hij wel vaker telefonisch sprak. Vlak voordat hij aan boord ging, stuurde hij nog een WhatsApp-berichtje.
Volgens experts kunnen mobiele telefoons verbinding maken als een vliegtuig lager vliegt dan 7000 voet. Na de aanslagen op 11 september 2001 werd gezegd dat sommige passagiers tijdens de kapingen via hun mobiele telefoon contact konden maken met bekenden, waardoor gegevens over de daders bekend werden.
Jarenlang hielden de Amerikaanse overheid en de media vol dat vanuit de vermeende gekaapte toestellen telefoontjes waren gepleegd vanaf een hoogte van 30.000 voet. Openbaar aanklager Ted Olson vertelde aan CNN dat zijn vrouw Barbara, die aan boord zou zijn geweest van Vlucht 77, hem op 11 september 2001 twee keer had gebeld en dat ze enkele minuten hadden gesproken.
In 2003 toonde dr. A.K. Dewdney na een serie experimenten aan dat mobiele telefoongesprekken vanuit vliegtuigen op een hoogte van 1000 voet ‘extreem onwaarschijnlijk’ zijn. Dewdney stelde de maximale hoogte waarop een mobiele telefoon contact kan maken met een zendmast vast op 7000 voet. Op het moment dat Olson met zijn vrouw zou hebben gesproken, vloog Vlucht 77 volgens de officiële route op een hoogte van 35.000 voet.
In 2006 bevestigde de FBI dat Barbara Olson op 9/11 één telefoontje probeerde te plegen, maar geen verbinding kreeg. De FBI geeft nu toe dat 13 van de 15 zogenaamde telefoongesprekken tussen passagiers en bekenden op 9/11 nooit hebben plaatsgevonden. Het is technisch gezien onmogelijk dat sommige passagiers via hun mobiele telefoon gegevens van de zogenaamde daders hebben doorgegeven.
De Amerikaanse financier en oprichter van muziekdeelsite LimeWire Mark Gorton heeft een aantal essays verspreid waarin hij stelt dat 9/11 het werk is geweest van een meedogenloze geheime Cabal, het grootste misdaadsyndicaat in de Verenigde Staten. Deze groep zit volgens Gorton ook achter de moord op John F. Kennedy, Martin Luther King, senator Paul Wellstone en honderden andere Amerikanen.
Sinds 9/11 hebben doodseskaders volgens Gorton diverse getuigen, politici, advocaten en journalisten gedood die de waarheid over de aanslagen naar buiten probeerden te brengen, waaronder getuigen Katherine Smith, dr. David Graham, Kenneth Johannemann, Bertha Champagne en Barry Jennings en de journalisten Hunter S. Thompson en Philip Marshall. Heeft dezelfde Cabal opnieuw toegeslagen en vlucht MH370 gekaapt?
Volgens een ervaren piloot uit Iran is het onacceptabel dat de autoriteiten zeggen dat de Boeing 777 is verdwenen, omdat de meeste vliegtuigen een Air Traffic Control (ATC) transponder aan boord hebben. Piloot Alireza Mortezazadeh van Iran Aseman Airlines legde uit dat met deze transponder een code wordt verstuurd naar luchtverkeersleiders met de locatie van het vliegtuig, de hoogte en het vluchtnummer.
Als deze transponder is uitgeschakeld, kan het vliegtuig nog steeds worden gezien op de radar. Er wordt dan alleen geen informatie meer verstuurd van het vliegtuig naar de luchtverkeerstorens, aldus Mortezazadeh. Hij voegde toe dat er gelijk actie wordt ondernomen op het moment dat een transponder geen signalen meer verstuurt.
Zelfs als de tranponder is uitgeschakeld en een vliegtuig niet meer op de radar verschijnt, wordt het nog steeds op de militaire radar opgevangen. Mortezazadeh is dan ook van mening dat de verklaring van de luchtvaartindustrie onacceptabel is. Hij benadrukte dat de Maleisische autoriteiten belangrijke informatie achterhouden.
[New Straits Times, International Business Times, PressTV]
Massale acties Occupy-beweging vandaag
Wetenschappers ontdekken gigantische Mayastad onder de jungle. Welke geheimen liggen hier verborgen?
VIDEO: Ongeneeslijk zieke Annabel ‘genezen na bezoek aan de hemel’
Coronacrisis wordt aangedreven door misinformatie en paniek, zegt deze Duitse arts
Ook oud-basketballegende Shaquille O’Neal gelooft dat de aarde plat is
Defensieminister Ollongren vindt het ‘heel stoer’ om te werken aan afschrikking tegen Rusland
Door wie zijn de mysterieuze Bosnische piramides gebouwd?
Mark Rutte voert ’typisch psychopathisch beleid’
‘Verheerlijking van moslimterrorisme’ op Nederlandse tv wekt woede: ‘Het is knotsknettergek dat dit kan’