Gijs Groenteman en Marcel van Roosmalen geven in Van Roosmalen & Groenteman hun ‘scherpe, uitgesproken en vrolijke blik op de media’. Met twee wisselende gasten wordt de voorbije mediaweek doorgenomen. Deze week waren te gast: Alexandra van Huffelen (D66) en Henri Bontenbal (CDA).
In de vooraankondiging van het programma liet het tweetal weten dat er over president Trump zou worden gesproken. “Weg met Trump,” zei Groenteman. Hij richtte zich tot het publiek: “Wat vinden we van Trump?” Er klonk vervolgens boegeroep en ook deden mensen uit het publiek hun duim omlaag.
Verder is de @PubliekeOmroep volledig objectief hoor. En wij betalen voor die drek. pic.twitter.com/BBMqlRFkCp
— Criticaster1960 (@IkNet) February 17, 2025
(Video verwijderd? Klik hier...)
Gejuich
Groenteman: “Wat vinden we van Frans Timmermans?” Een luid gejuich steeg op uit de studio. “Yeah!” klonk het. Ook bij de aankondiging van de gasten werd (uitzinnig) gejuicht.
Het naast je neerleggen van moties, het spekken van milieuclubs om politici te beïnvloeden en het doen van beledigende uitspraken op sociale media verdient kennelijk gejuich.
Het lijkt wel een kleuterklas
“Verder is de publieke omroep volledig objectief hoor,” zegt gezondheidswetenschapper Yvonne Simons sarcastisch. “En wij betalen voor die drek.”
Medisch adviseur Wendy Mittemeijer merkt op: “Het lijkt wel een kleuterklas.”
Over de auteur: Robin de Boer is economisch geograaf. Volg hem hier op Substack.
De geheimen van Coral Castle (video)
Potvissen adopteren misvormde tuimelaar (video)
Krachtigste zonnevlam van het jaar (video)
Nederlandse Staat, Rutte, Gates en Bourla voor rechter gedaagd om vaccinatieschade
Dappere IC-verpleegkundige: er wordt gesproken over het weigeren van zorg aan ongeprikten
Dat is complete onzin. Farage botst in radio-uitzending hard met klimaatalarmist van Extinction Rebellion
Europarlementariërs sommeren EMA vergunning van Covid-vaccins onmiddellijk in te trekken
VIDEO: Top 5 duistere geheimen van het Vaticaan
Mysterie rond dood Jürgen Conings: ‘Er zijn veel anomalieën in het narratief’