Het rapport van de coronacommissie van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden is gepubliceerd. De ‘enquêtecommissie’ in Amerika deed twee jaar onderzoek naar het coronabeleid. Het rapport sabelt de hele coronapolitiek neer. Er blijft haast niets van over.
Advocaat Michael Verstraeten las het en noemt enkele conclusies: er was geen wetenschappelijke basis voor de anderhalve meter, de lockdowns hebben meer kwaad dan goed gedaan en er is geen wetenschappelijke basis die aantoont dat de mondkapjesplicht heeft gewerkt.
In het rapport wordt ook uitgebreid stilgestaan bij de vaccins. Volgens de commissie is er te weinig aandacht voor de bijwerkingen van de vaccins, heeft de overheid zelf desinformatie verspreid en werden de vaccins veel beter voorgesteld dan ze waren.
????FINAL REPORT????
The Select Subcommittee on the Coronavirus Pandemic’s final report is the most thorough review of the pandemic conducted to date.
This report ensures COVID-19 accountability and serves as a roadmap for the U.S. to prepare for and respond to future pandemics. pic.twitter.com/4JMGCzx9w1
— Select Subcommittee on the Coronavirus Pandemic (@COVIDSelect) December 2, 2024
Dat geloof je toch niet?
De coronapassen hebben voor een lockdown gezorgd voor de ongevaccineerden en er werd te veel naar China geluisterd, concludeert de commissie verder.
Verstraeten: “Als de pers in ons land het nu nog aandurft om hierover te zwijgen, dan riskeren ze alle geloofwaardigheid te verliezen.”
Het rapport maakt ook in Nederland het nodige los. “Het is toch wat! Hadden we toch gelijk!? Wij, de wappies! De complotdenkers. Dat geloof je toch niet?” reageert advocaat Bart Maes.
Donkerbruin vermoeden
Journalist Eva Munnik is erg benieuwd naar de Nederlandse corona-enquêtecommissie. “Het is heel hard nodig dat ook wij lessen trekken uit de onwetenschappelijke en schadelijke coronamaatregelen die genomen zijn. En het demoniseren van kritische geluiden. Dat kan (veel) beter,” vindt ze.
Hoogleraar Ewald Engelen heeft een donkerbruin vermoeden dat dit grote nieuws niet in de Nederlandse media opduikt.
“En weer krijgen de complotdenkers en de wappies gelijk. Miljarden mensen zijn welbewust belogen en bedrogen door de Deep State. Zij zijn een gruwel. Dit is horror,” zegt financieel expert Ab Flipse.
Over de auteur: Robin de Boer is economisch geograaf. Volg hem hier op Substack.
Blijf op de hoogte & steun onafhankelijke journalistiek
Even voor je naar X gaat
X (voorheen Twitter) toont onze berichten alleen aan ingelogde gebruikers. Als je niet bent ingelogd bij X, krijg je de melding dat @9fornews nog niets heeft gepost — dat klopt niet, ons account is gewoon actief. Log dus in bij X.






Wob-bommetje: de ‘onafhankelijke’ wetenschap ligt zowat letterlijk in bed met de politiek en Big Pharma
Media bereiken nieuw dieptepunt met hit piece over oud-wethouder: ‘Complotdenker, anti-vaxxer en Rusland-verdediger’
De schokkende waarheid komt aan het licht: Amerika bewapent ISIS…
Geld komt uit het niets: “We tikken een zeven en 11 nullen in”
TIME: 10 beroemdheden die buitenaardsen hebben gezien
De geschiedenis van Big Pharma en de manier waarop zij de wereld manipuleert
Piramidevormig object gespot op NASA-foto van de maan. Enig idee wat dit is?
Markeer 28 september in je agenda, anders moet je 18 jaar wachten
Studie: Gevaccineerde kinderen hebben zeven keer meer kans op neurologische aandoeningen