In juli schoot het aantal ‘coronabesmettingen’ omhoog, met een piek op 19 juli. Vervolgens kelderde het aantal besmettingen weer net zo hard. Als we in deze periode kijken naar het aantal testen, dan loopt dat precies parallel, zegt emeritus hoogleraar Pierre Capel in een nieuwe video.
“Maar kijk je naar het aantal ziekenhuisopnames of overledenen dan is er geen enkele piek te zien,” aldus Capel.
Aan het begin van de corona-uitbraak had de PCR-test nog drie primers en 25 cycli. “Dat was redelijk oké,” zegt hij. Vervolgens hebben ze twee primers eruit gegooid en het aantal cycli opgeschroefd naar 35-40. “Dan krijg je natuurlijk alles wat je hebben wilt.” Het gevolg was dat rond september vorig jaar het aantal ‘besmettingen’ de lucht in schoot.
“En op dit moment giert het allemaal de pan uit,” zegt Capel.
Je zou dus verwachten dat er veel mensen sterven aan corona. Dit blijkt niet het geval. Als je kijkt naar de case fatality rate, de verhouding tussen sterfgevallen en besmettingen, dan zie je aan het begin van de uitbraak een piek van ongeveer 13 procent in mei 2020. De case fatality rate is inmiddels gedaald tot bijna nul procent.
“Dan vraag je je af, what is going on?” zegt professor Capel.
Er is wel sprake van oversterfte. “Waar komt dat door? Dat zou een prikkelende vraag kunnen zijn en een prikkelend antwoord, maar dat kunnen we niet geven, want dat mag niet. Het kan niet covid-gerelateerd zijn.”
De covid-epidemie was vorig jaar. Als je de grafieken echt goed bekijkt, dan is er geen tweede, derde, vierde piek, benadrukt Capel.
Blijf op de hoogte & steun onafhankelijke journalistiek
Even voor je naar X gaat
X (voorheen Twitter) toont onze berichten alleen aan ingelogde gebruikers. Als je niet bent ingelogd bij X, krijg je de melding dat @9fornews nog niets heeft gepost — dat klopt niet, ons account is gewoon actief. Log dus in bij X.






Terminaal jongetje (10) had nog maar 3 dagen te leven, totdat zijn moeder hem dit gaf. Je gelooft nooit wat hij nu doet
De invloed van de photon belt op onze realiteit (video)
Israël voor Internationaal Strafhof gesleept: ‘Coronavaccin in strijd met Code van Neurenberg’
Bevroren ‘buitenaards wezen’ is internetsensatie
D66-fractievoorzitter Jan Paternotte struikelt over zijn eigen retoriek: ‘Stuitende domheid, da’s wat hij hier weer etaleert’
Geen enkele journalist durft het verhaal van deze arts te publiceren: ‘Denk dat ik dan mijn baan verlies’
Oekraïense leger VERSLAGEN en verdreven uit Rusland: ‘Europa heeft verloren, Koersk is bevrijd’
“Griepvaccin bevat gevaarlijk veel kwik”
Kijk: D66-Kamerlid Jan Paternotte geconfronteerd met zijn eigen hypocrisie