De ouders van een 4-jarig jongetje uit het Engelse Nottinghamshire steunen nieuw onderzoek naar de vraag of cannabis hersenkankercellen kan doden.
Experts van de Universiteit van Nottingham gaan kijken naar de effecten van cannabidiol (CBD) op hersentumoren bij kinderen.
De 4-jarige William Frost werd drie jaar geleden gediagnosticeerd met een ependymoom, een vorm van hersentumor, en wordt nu door de experts behandeld.
Afgenomen
“We kregen vorig jaar te horen dat er niets meer voor William kon worden gedaan,” vertelt vader Steve.
“Dat konden we niet accepten en we besloten te kijken naar alternatieve behandelingen,” vervolgt hij.
De ouders van William begonnen met een ketogeen dieet, waarbij je vooral vetten eet, en CBD. Zes maanden later was de omvang van de hersentumor met twee derde afgenomen.
Herstel
Inmiddels gaat het jongetje weer naar school. Zijn ouders zijn erg benieuwd naar het onderzoeksproject omdat ze graag willen weten of CBD heeft bijgedragen aan het herstel.
Hoofdonderzoeker Richard Grundy merkte op dat hersentumoren bij kinderen verantwoordelijk zijn voor de meeste kankerdoden, maar dat er maar weinig onderzoek naar wordt gedaan.
“Steeds meer gezinnen gebruiken CBD en daarom is het erg belangrijk om te bewijzen of het effectief is tegen hersentumoren,” vervolgde hij.
Verwachten
Het onderzoeksteam gaat in het laboratorium tumorcellen kweken, zonder en met CBD-moleculen. Na zeven dagen wordt gekeken hoeveel cellen zijn afgestorven.
“We verwachten dat hersentumorcellen door cannabidiol stoppen met groeien en afsterven,” zei professor Grundy.
Blijf op de hoogte & steun onafhankelijke journalistiek
Even voor je naar X gaat
X (voorheen Twitter) toont onze berichten alleen aan ingelogde gebruikers. Als je niet bent ingelogd bij X, krijg je de melding dat @9fornews nog niets heeft gepost — dat klopt niet, ons account is gewoon actief. Log dus in bij X.






Zoeken naar buitenaardse objecten op de Maan
SETI-project Londen: Het meisje van Mars
Drie kabinetten Rutte zijn negen jaar ‘f*ck de burger en lang leve het grootbedrijf’ geweest. Hoogleraar haalt fel uit
Premier Rutte niet bij toeslagendebat en dit is de schandalige reden
‘Gecrashte vliegende schotel’ op Antarctica ontdekt op Google Earth
McDonald’s gebruikte rot vlees
De familie Rothschild bezit vijf keer zoveel als de acht rijkste mensen ter wereld samen
We kunnen niet altijd waarnemen wat we toch duidelijk zien
Egyptologen erkennen het bestaan van de Bosnische piramides. Kijk hoe ze vervolgens worden aangepakt door het establishment