De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) heeft meerdere artsen die off-label coronamedicatie voorschreven een boete opgelegd. Het gaat inmiddels om een bedrag van ruim 30.000 euro. Sommige artsen weigeren de inspectie juridisch te erkennen omdat ze hebben gehandeld vanuit de eed van Hippocrates en de verklaring van Helsinki. De inspectie negeert deze principes, aldus de artsen.
Als de artsen nogmaals off-label coronamedicatie voorschrijven, zal de volgende boete minstens verdubbelen. Dit betekent effectief dat de artsen geen corona meer kunnen behandelen.
Niet eens naar gevraagd
De artsen vragen zich af of dit proportioneel is. Ze wijzen erop dat er geen mensen zijn overleden en dat bijna 100 procent van de patiënten is genezen door de toegepaste medicatie. Daar is overigens niet eens naar gevraagd door de inspectie bij het inwinnen van informatie.
Normaal gesproken zouden eerst andere maatregelen, zoals een verbeterplan of verscherpt toezicht, worden getroffen alvorens een boete zou worden opgelegd, meldt Zelfzorg Covid-19.
Uitvoerende macht van het ministerie
Ondertussen worden artsen niet beboet voor het voorschrijven van andere off-label medicatie. “IGJ heeft het gezondheidsbelang volledig naast zich neergelegd en functioneert slechts als uitvoerende macht van het ministerie van Volksgezondheid. Door werkende en veilige vroegmedicatie niet toe te staan is er voor veel mensen geen hoop op volledige genezing wanneer men covid krijgt (ongeacht of men wel of niet gevaccineerd is), aldus Zelfzorg Covid-19.
Tweede Kamerlid Wybren van Haga is boos. “Artsen die off-label medicatie voorschreven, worden gecriminaliseerd en krijgen hoge boetes. En dit terwijl nu uit Wob-verzoeken blijkt dat voor de coronamaatregelen van de overheid elke wetenschappelijke onderbouwing ontbrak,” reageert hij.
En dan dit:
Dus de Koning laat een cokedealer vrij omdat de partij van de verantwoordelijke minister Weerwind – D66 – snuiven niet zo’n probleem vindt? Waanzinnig. Als de gewone man zijn belastingaanslag of energierekening niet betaalt is er geen genade. #D66 is ziek.#masmeijer #d66isziek
— Geert Wilders (@geertwilderspvv) July 20, 2022
Blijf op de hoogte & steun onafhankelijke journalistiek
Even voor je naar X gaat
X (voorheen Twitter) toont onze berichten alleen aan ingelogde gebruikers. Als je niet bent ingelogd bij X, krijg je de melding dat @9fornews nog niets heeft gepost — dat klopt niet, ons account is gewoon actief. Log dus in bij X.






Dit totaal onrechtvaardige beleid zorgt ervoor dat uw spaargeld verdwijnt
Documentaire moet uitsluitsel geven over buitenaardsen op de maan
BBB stemt tégen motie van wantrouwen tegen Von der Leyen: ‘U keurt hiermee schandelijke dictatoriale praktijken goed’
Burgemeester Halsema snoert David Icke de mond: ‘Dit is precies waarom je op de Dam wil zijn’
Helemaal van het padje: Professor wil klimaatontkenners laten vervolgen
Karel van Wolferen legt uit hoe jij effectief verzet kunt plegen: ‘Dit is van ongelofelijk groot belang’
Brief van Einstein over buitenaards leven opgedoken
Jonge arts raakt verlamd na coronavaccin van Pfizer, familie luidt noodklok
Fidel Castro vergelijkt NAVO met nazi’s, “Terreurgroep IS opgezet door VS en Israël”