Buitenland

‘Sensationele stukken’ weerspreken conclusies JIT over MH17-ramp. Bekijk ze hier

Help door deze info met jouw kennissen op je social media te delen!
Er is helaas geen gesproken versie van dit artikel beschikbaar

Volgens het Joint Investigation Team (JIT) is vlucht MH17 neergehaald met een Buk-raket die afkomstig was uit Rusland, om precies te zijn de 53e Luchtafweerbrigade.

Bonanza Media heeft twee gelekte documenten naar buiten gebracht die deze bewering tegenspreken.

---Lees verder na dit advertentieblokje---
https://www.ninefornews.nl/wp-content/uploads/2024/02/bezwaarmaker.png

Het zou gaan om officiële documenten van de Militaire Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (MIVD).

Onwaarschijnlijk

Ze zijn te zien in onderstaande video en hieronder te lezen.

Het eerste document dateert van 21 september 2016:

Hierbij maak ik op grond van artikel 38 van de Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten 2002 melding van gegevens die mogelijk van belang zijn voor het strafrechtelijk onderzoek naar het neerstorten van vlucht MH17.

In aanvulling op mijn ambtsbericht van 24 juni 2015 heeft de MIVD op basis van betrouwbare bronnen en analyses van alle in het ambtsbericht van 24 juni 2015 genoemde 9K37M1 Buk-M1 (SA-11A GADFLY) gerelateerde locaties bezien of 9A310M1 radar- en lanceervoertuigen op deze locaties betrokken kunnen zijn geweest bij het neerschieten van vlucht MH17.

Tevens heeft de MIVD naar de overige grondgebonden luchtverdedigingssystemen gekeken die aanwezig waren in de regio in de maand juli 2014 en die qua operationele inzetbaarheid, specificaties, prestaties en locatie in staat waren om vlucht MH17 te treffen.

De Oekraïense strijdkrachten beschikten in juli 2014 over operationele S-300PS Volkhov-M6 (NAVO-aanduiding SA-10B GRUMBLE) systemen. In de grensregio met Oekraïne waren in juli 2014 operationele S-300PM2 Favorit (NAVO-aanduiding SA-20B GARGOYLE) van de Russische strijdkrachten aanwezig.

Vervolgens wordt een overzicht getoond van alle 9K37M1 Buk-M1 luchtverdedigingssystemen die aanwezig waren in de regio: uit welk land ze afkomstig waren, waar ze zich bevonden, of ze operationeel waren en wat hun bereik was.

Uit de tabel blijkt dat vlucht MH17 buiten het bereik vloog van alle onderkende en operationele Oekraïense en Russische locaties waar 9K37M1 Buk-M1 systemen stonden opgesteld.

Gelet op de locatie van de onderkende systemen en de snelheid waarmee deze systemen kunnen worden verplaatst, alsmede de aard, ontwikkeling en conflict- en grenszone van de strijd tussen de separatisten op 17 juli 2014 is het onwaarschijnlijk dat een 9A310M1 lanceervoertuig afkomstig van de Oekraïense strijdkrachten in staat is geweest om tijdig te worden verplaatst zodat vlucht MH17 binnen het schietbereik was en MH17 kon worden getroffen.

Alle onderkende en operationele Oekraïense S-300PS Volkhov-M6 bevonden zich op minimaal 250 km vanaf het punt waar MH17 is getroffen. Het S-300PS Volkhov-M6 systeem heeft een maximaal bereik van 75 km. Op basis hiervan concludeert de MIVD dat een Oekraïens S-300PS Volkhov-M6 systeem niet is gebruikt bij het neerschieten van vlucht MH17.

Het enige onderkende en operationele systeem dat het bereik had om vlucht MH17 neer te schieten, waren twee Russische S-300PM2 Favorit systemen nabij de Russische stad Rostov na Donu. Van deze locaties beschikt de MIVD niet over eigen of partnerinformatie die duiden op het gebruik van de 36N85 (NAVO-aanduiding TOMB STONE) vuurleidingradar ten behoeve van geleiding van en/of het lanceren van een luchtdoelraket uit de 48N6 (NAVO-aanduiding GARGOYLE) serie op 17 juli 2014. Deze locaties liggen in de onmiddellijke nabijheid van bevolkingscentra en het lanceren van een raket vanaf deze locatie zou zeer waarschijnlijk hebben geleid tot berichten op social media of andere publieke media. Dergelijke publicaties zijn bij de MIVD niet bekend.

Op basis hiervan concludeert de MIVD dat vanaf deze twee Russische grondgebonden luchtverdedigingssystemen nabij Rostov na Dona geen raketlancering heeft plaatsgevonden op 17 juli 2014.

Het document is ondertekend door directeur van de MIVD generaal-majoor Onno Eichelsheim.

Bonanza laat weten dat de MIVD geen commentaar wilde geven op het document.

Volledig vernield

Het tweede document dateert ook van 21 september 2016 en gaat over een Buk-installatie die wel in de regio aanwezig was, maar die kapot was:

In aanvulling op mijn ambtsbericht van 21 september 2016, DIS2016012313, maak ik op grond van artikel 38 van de Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten 2002 melding van gegevens die mogelijk van belang zijn voor het strafrechtelijk onderzoek naar het neerstorten van vlucht MH17.

De MIVD heeft op basis van betrouwbare bronnen en analyses de inzetbaarheid van het 9A310M1 radar- en lanceervoertuig aanwezig op de locatie Donetsk (48° 05’58”N 037° 45’13”E) beoordeeld. Het daar regulier gestationeerde Oekraïense 9K37M1 Buk-M1 (NAVO-aanduiding SA-11A GADFLY) bataljon (het 1ste bataljon van de 156ste bridgade/veldpost nummer A1402) heeft de locatie Donetsk sinds maart 2014 verlaten en is verplaatst naar Vasilokovka. Er zijn daarbij vijf 9A310M1 radar- en lanceervoertuigen en één 9A39M1 herlaad- en lanceervoertuig verplaatst. Op de locatie Donetsk zijn twee 9A39M1 herlaad- en lanceervoertuigen en één 9A310M1 radar- en lanceervoertuig achtergebleven.

In de periode rondom 17 juli 2014 is er geen activiteit van de locatie Donetsk waargenomen van een 9S35 (NAVO-aanduiding FIRE DOME) vuurleidingradar die is gemonteerd op het 9A310M1 radar- en lanceervoertuig.

De locatie Donetsk ligt ten opzichte van het moment dat MH17 werd getroffen door de raket, buiten het bereik van de bij het 9K37M1 Buk-M1 systeem in gebruik zijnde 9M38 (NAVO-aanduiding GADFLY) serie luchtdoelraketten. De MIVD concludeert op basis van beschikbare informatie dat het 9A310M1 radar- en lanceervoertuig en de twee 9A39M1 herlaad- en lanceervoertuigen die aanwezig waren op de locatie Donetsk in de periode 11 tot en met 22 juli 2014, niet zijn verplaatst en het niet mogelijk was om vanaf de locatie Donetsk met deze voertuigen een luchtdoelraket uit de 9M38 serie te lanceren en vlucht Mh17 te treffen. Op de, van internet afkomstige, bijgevoegde foto’s is een 9A310M1 radar- en lanceervoertuig zichtbaar waarvan de elektronicasectie in de achterzijde van de toren volledig is vernield.

Op basis van de beschikbare informatie beoordeelt de MIVD dat het hier gaat om het 9A310M1 radar- en lanceervoertuig dat in de periode 11 tot en met 22 juli 2014 aanwezig was op de locatie Donetsk.

Ook dit tweede document is ondertekend door directeur van de MIVD generaal-majoor Onno Eichelsheim.

Bekijk de video hieronder:

[Bonanza Media]

0 0 stemmen
Beoordeel dit artikel

Interessant

Vind je deze info belangrijk?
Klik hieronder en deel het op je Socials!
+
Meld je aan op onze gratis PUSH meldingen
Aanmelden
?
+
Volg ons op ons gratis Telegram kanaal
Volg Ons
?
+
Steun ons met een vrijwillige bijdrage
Doneer
?

Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
guest

5 Reacties
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Reacties
Alle reacties zien
Exegese
Exegese
4 jaren geleden

Nou dat is dan overduidelijk en onweerlegbaar bewijs. MH17 is dus door gevechtsvliegtuigen uit de lucht geschoten. Precies zoals de vele getuigen die zijn doodgezwegen hebben verklaard. Dan kan nu worden overgegaan tot de werkelijke dader NL. Oekraïne !

Bewust
Bewust
4 jaren geleden

Laat dit rapport Rutte zijn kop kosten en Timmermans zijn stal , stelletje liegebekken .Meeheulen met de verraders!

Rob
Rob
4 jaren geleden

Wederom een onderzoek dat concludeert wat er niet is gebeurd. Wanneer gaat iemand eens onderzoek doen naar wat er WEL is gebeurd. De getuigenissen worden weg gemoffeld dus die moeten dan wel waarheid inhouden. Waar moet je naar kijken om uit te vissen wat er gebeurd is? Het wrak, niet allerlei documenten die van alle kanten worden geleverd en waarop informatie over wapens staat vermeld. Het wrak laat de beschadigingen zien. Maar niemand wil de waarheid aan het daglicht hebben in de politiek want dan hangen ze. Het betreft ook met dit voorval globalistische belangen. Dat zijn de enige belangen die gerelateerd zijn aan alle grote gebeurtenissen.

Freba
Freba
4 jaren geleden

Oekraïne heeft een enorme voorraad aan mineralen, onder andere de grootste titaniumvoorraad ter wereld, de op twee na grootste ijzerertsvoorraad en 30% van de wereldvoorraad mangaanerts. Verder beschikt Oekraïne over voorraden uranium, kwik, nikkel, kwik, kalk, zout, zwavel, grafiet en wat goud.
Kolen zijn nog steeds verantwoordelijk voor ca. 40% van de binnenlandse energieproductie. Er werken nog ca. 400.000 mijnwerkers in meer dan 200 mijnen, vooral rond Donetsk en in de Donbasregio. Door slecht onderhoud en gevaarlijke productiemethoden komen mijnwerkers om het leven.

Meer dan 75% van het aardgas is afkomstig uit het buitenland, vooral uit Rusland en steeds meer uit Turkmenistan. Oekraïne is voor zowel olie als voor gas en belangrijk transitland.
De pijpleidingen voor aardolie en -gas hebben een totale lengte van ca. 14.000 km. Vanuit Dasjava vertrekken aardgaspijpleidingen naar Kiev, St.-Petersburg en Moskou. De ‘Vriendschapspijpleiding’ vervoert door het westen van Oekraïne aardolie van Almetjevsk via Oezjgorod naar de Donaulanden.
https://www.volkskrant.nl/economie/bodemschatten-lonken-voor-shell-in-strijdgebied-oekraine~bdbf1cd1/

Daarom Dus……………https://www.landenweb.nl/oekraine/economie/
Politiek is nu eenmaal het smerigste bedrijf op Aarde.

Back to top button
5
0
We lezen graag je reactie!x