Gezondheid

Homeopathische vaccins in opkomst

Help door dit met je vrienden op je socials te delen!
Er is helaas geen gesproken versie van dit artikel beschikbaar

De Canadese gezondheidsinstanties hebben in totaal tien homeopathische griepvaccins vrijgegeven voor gebruik.

In het land groeit het aantal toegelaten homeopathische vaccins gestaag. Zo zijn er inmiddels homeopathische vaccins voor polio, voor mazelen en voor kinkhoest.

---Lees verder na dit advertentieblokje---
https://www.ninefornews.nl/wp-content/uploads/2025/04/NFN-donatie-banner.png

De nieuwste licenties zijn verstrekt voor een aantal homeopathische griepprikken met de naam Influenzinum. Die worden door verschillende fabrikanten van homeopathische middelen gemaakt, waaronder Homeocan, Boiron en B Jain Pharmaceuticals.

Lobby

De homeopathische vaccins zijn volgens Health Canada, de gezondheidsautoriteit van Canada, ‘veilig en effectief indien ze volgens de instructies op de bijsluiter worden gebruikt’.

De lobby voor de farmaceutische industrie, die voornamelijk bestaat uit sceptici die kwakzalverij willen uitbannen, heeft veel kritiek op het besluit. Volgens Lloyd Oppel, voorzitter van de Raad voor Gezondheidsbevordering in Brits-Columbia, zijn de homeopathische preparaten dusdanig verdund dat er nauwelijks een molecuul overblijft.

Rapport

Afgelopen jaar verscheen de Engelse vertaling van een belangrijk Zwitsers rapport over homeopathie, waarin bewijs wordt geleverd voor de effectiviteit en veiligheid van homeopathische behandelingen.

Dr. Gudrun Bornhöft en professor Peter Matthiessen schrijven in het rapport dat er voldoende bewijs is voor experimentele en klinische effectiviteit, doeltreffendheid en veiligheid van homeopathie.

Bron: Medischdossier.nl

Gerelateerd:

 

0 0 stemmen
Artikel waardering

Interessant

Vond je deze info interessant?
Klik hieronder en deel het op je Socials!
+
Meld je aan op onze gratis PUSH meldingen
Aanmelden
?
+
Volg ons op ons gratis Telegram kanaal
Volg Ons
?
+
Steun ons met een vrijwillige bijdrage
Doneer
?

Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
Aanmelden
Laat het mij weten wanneer er
guest

36 Reacties
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Reacties
Alle reacties zien
Erik
Erik
11 jaren geleden

Goede vordering, nu ligt in ieder geval niet de volledige macht meer in de handen van de grote farmaceutische industrie.
Nog beter is de macht zelf in handen nemen door bijvoorbeeld gezond te gaan eten/schone werkomgeving enzovoort.

Kalki
Kalki
11 jaren geleden

Nu de rest van de Wereld nog!
Als overige regeringen daar een voorbeeld van willen nemen, van Canada, dan is er nog een beetje hoop voor de mensheid.

Linda
Linda
11 jaren geleden

‘Volgens Lloyd Oppel, voorzitter van de Raad voor Gezondheidsbevordering in Brits-Columbia, zijn de homeopathische preparaten dusdanig verdund dat er nauwelijks een molecuul overblijft.’

Ik geloof dit niet.
‘Pharmaceuticals’, zoals hier vermeld, lijkt me niet onder de noemer homeopathie te vallen, om te beginnen.
Homeopathie werkt niet met preventieve vaccins maar gaat uit van de integriteit van het lichaam.
Homeopathie is gebaseerd op ‘de klacht met iets soortgelijks bestrijden’, om het lichaam aan te zetten tot het aanmaken van antistoffen. Dus moet de klacht eerst bekend zijn. Griepen kennen niet vooraf bekende virussen.
Ik weet niet waar de uitspraak ‘homeopathische preparaten dusdanig verdund dat er nauwelijks een molecuul overblijft’ vandaan komt, maar was altijd de reden om het te bestrijden door mensen die er niets van wisten of het snapten, of er geen geld uit konden slaan.
Blijf alert! Als je homeopathie snapt, kan het wonderen verrichten.

Roswell Grey
Roswell Grey
11 jaren geleden

De fabrikanten van homeopathische middelen willen ook gewoon geld verdienen en dienen dus net zo wantrouwend te worden bekeken als de producenten van reguliere medicijnen. Of dacht u soms dat degene die munt wil slaan uit ziekte het wat uitmaakt of dat met een medicijn of een homeopathisch middel gebeurt?

Verder geldt voor homeopathische middelen net zo goed als voor medicijnen, dat eerst maar eens bewezen moet worden dat ze überhaupt wel werken. Maak niet de fout blind te zijn voor kwakzalverij en ordinair winststreven in de wereld van homeopathie, alleen maar omdat je op volkomen legitieme gronden tegen Big Pharma bent.

Max
Max
11 jaren geleden

if you can’t beat them, join them heeft deze farmaceut gedacht.
Nee dank je. In mij lijf geen spuit.

pietje
pietje
11 jaren geleden

De farmaceutische industrie zal dit zeker niet zo maar accepteren dus we kunnen weer onverwachte doden verwachten een auto ongeluk of een zelfmoord !! M.n Lloyd Oppel en consorten of misschien (optimistisch) geven ze op ! Denk het niet ! We dealen met een maffia en niets anders !

jan
jan
11 jaren geleden

[quote name=”Linda”]

Als je homeopathie snapt, kan het wonderen verrichten.

[/quote]

Het placebo effect kan ook wonderen verrichten.

Aardebewoner
Aardebewoner
11 jaren geleden

Geen vaccins lijkt me een beter idee. No vaccinations ! Vertrouw eens op dat zich ontwikkelende immuunsysteem van mensen.

Henk001
Henk001
11 jaren geleden

[quote name=”Linda”]zijn de homeopathische preparaten dusdanig verdund dat er nauwelijks een molecuul overblijft.’

Ik geloof dit niet.[/quote]
Het is niet een kwestie van geloof, het is een rekensommetje: in een mol van een stof zitten 6 maal 10 tot de macht 23 moleculen. een mol stof heeft een massa in de orde van grootte van tientallen tot honderden grammen. een paar gram van een stof is dus minder dan een mol. als je die gaat verdunnen tot D23 of hoger of C12 of hoger is de kans dat je nog één molecuul van die stof aantreft kleiner dan 50%. Dit zegt natuurlijk nog niets over de werking van homeopathie, om het probleem te omzeilen heeft men wel geopperd dat water een soort geheugen zou hebben voor wat er ooit in heeft gezeten. Het maakt het alleen wel onwaarschijnlijker. Rest niets anders dan dubbelblind onderzoek doen naar de werking, om een eventueel placebo-effect uit te sluiten. En die ontbreken helaas in het onderzoek van Bornhöft en Matthiesen. Sterker nog tegelijk met hun rapport werd ook een meta-analyse van Shang et al en een evaluatie rapport PEK allemaal in opdracht van de Zwitserse regering gepubliceerd (2005). De laatste twee kwamen tot een heel andere conclusie, die er kort samengevat op neerkomt dat de werking niet is aangetoond, maar — baat het niet dan schaadt het niet

Sunshine
Sunshine
11 jaren geleden

Het hele principe van vaccineren klopt niet. Het maakt daarom niet uit of het homeopatisch is of niet.
Een gezonde cel is niet vatbaar voor virussen of bacteriën. De beste bescherming die je jezelf daarom kunt geven is gezond te blijven en je immuunsysteem zo optimaal mogelijk te houden.
Kijk ook de docu ‘The hidden truth about vaccinations’ maar eens.

Bovendien heeft een bekende voedingsdeskundige Otto Cargue na veel onderzoek door collega’s en wetenschappers al vastgesteld dat wat wij ziekmakers noemen, feitelijk opruimers van de natuur zijn. Een gezonde cel hoeft niet te worden opgeruimd maar een zieke cel daarentegen wel. Ons ‘ziekteverwekkers’ zitten in ons lichaam om ons lichaam af te breken als wij het niet meer nodig zijn. Het is daarom ook onzinnig om tegen bacterieën e.d te willen vechten die van buitenaf zouden komen omdat ze zich in ons lichaam bevinden en deel zijn van onze natuurlijke staat.

Dus nogmaals; homeopatisch of niet, vaccineren op zich is al onzinnig.

Henk001
Henk001
11 jaren geleden

[quote name=”Sunshine”]Het hele principe van vaccineren klopt niet. […]
Dus nogmaals; homeopatisch of niet, vaccineren op zich is al onzinnig.[/quote]
Difterie 1950 100 doden/jaar; na 1957 minder dan 1
Tetanus 1950 25 doden per jaar; na 1957 minder dan 1
Kinkhoest 1950 200 doden per jaar; na 1957 minder dan 1
Polio 15 tot 100 (bij een uitbraak) doden per jaar na 1957 minder dan 1
Is het toeval dat deze ziektes in 1957 in het RVP zijn opgenomen?

Lil
Lil
11 jaren geleden

[quote name=”Sunshine”]Het hele principe van vaccineren klopt niet. Het maakt daarom niet uit of het homeopatisch is of niet.
Een gezonde cel is niet vatbaar voor virussen of bacteriën. De beste bescherming die je jezelf daarom kunt geven is gezond te blijven en je immuunsysteem zo optimaal mogelijk te houden.
Kijk ook de docu ‘The hidden truth about vaccinations’ maar eens.

Bovendien heeft een bekende voedingsdeskundige Otto Cargue na veel onderzoek door collega’s en wetenschappers al vastgesteld dat wat wij ziekmakers noemen, feitelijk opruimers van de natuur zijn. Een gezonde cel hoeft niet te worden opgeruimd maar een zieke cel daarentegen wel. Ons ‘ziekteverwekkers’ zitten in ons lichaam om ons lichaam af te breken als wij het niet meer nodig zijn. Het is daarom ook onzinnig om tegen bacterieën e.d te willen vechten die van buitenaf zouden komen omdat ze zich in ons lichaam bevinden en deel zijn van onze natuurlijke staat.

Dus nogmaals; homeopatisch of niet, vaccineren op zich is al onzinnig.[/quote]
Heerlijk..Loud and Cleare!
Let the Sun-Shine!.-)

BELLADONNA
BELLADONNA
11 jaren geleden

Placebo effect? Ik zou zeggen neem de proef eens op de som, schaf een buisje ARNICA MK aan, neem iedere week één korrel. Kijk wat er gebeurt. Doe dit een tijdje en neem daarna een tijdje Arnica XMK, één korrel per twee weken.
Ik heb met dit middel hele levens in de positieve zin zien veranderen.

Linda
Linda
11 jaren geleden

Roswell Grey: ‘Maak niet de fout blind te zijn voor kwakzalverij en ordinair winststreven in de wereld van homeopathie,’

Ik spreek uit ervaring, Roswell. Ik weet niet wat je bedoelt met kwakzalverij en ordinair winststreven, maar als ik voor 10,00 een middel koop en binnen een week van de klacht af ben, heb ik nog ruim voldoende over voor meerdere volgende keren. Vergelijk dat maar eens met de middelen van de farmaceutische kant. Of had je die eigenlijk in gedachten.
Met die kwakzalverij heb ik al heel wat mensen geholpen, zonder geld en zonder schade.

alterneut
alterneut
11 jaren geleden

[quote name=”Henk001″]
Difterie 1950 100 doden/jaar; na 1957 minder dan 1
Tetanus 1950 25 doden per jaar; na 1957 minder dan 1
Kinkhoest 1950 200 doden per jaar; na 1957 minder dan 1
Polio 15 tot 100 (bij een uitbraak) doden per jaar na 1957 minder dan 1
Is het toeval dat deze ziektes in 1957 in het RVP zijn opgenomen?[/quote]

autisme en kanker;, na 1950 en sinds de vaccinatie: > miljoenen !

Wesley
Wesley
11 jaren geleden

[quote name=”Linda”]Roswell Grey: ‘Maak niet de fout blind te zijn voor kwakzalverij en ordinair winststreven in de wereld van homeopathie,’

Ik spreek uit ervaring, Roswell. Ik weet niet wat je bedoelt met kwakzalverij en ordinair winststreven, maar als ik voor 10,00 een middel koop en binnen een week van de klacht af ben, heb ik nog ruim voldoende over voor meerdere volgende keren. Vergelijk dat maar eens met de middelen van de farmaceutische kant. Of had je die eigenlijk in gedachten.
Met die kwakzalverij heb ik al heel wat mensen geholpen, zonder geld en zonder schade.[/quote]
Wat voor klacht moet dat wel niet zijn dan?.

Van een griepje of een verkoudheid ben je ook binnen een week af, zonder medicijn.

Rakker
Rakker
11 jaren geleden

Er zijn twee wegen die mensen volgen . Er zijn mensen die gaan voor (blijvende) resultaten en er zijn mensen die gaan voor (beschermende) regeltjes. Mensen uit de wereld van de regeltjes zien de mensen die zich laten leiden door resultaten als een bedreiging voor hun beschermde (wetenschaps)omgeving en ‘ pikken’ op de resultaat-mensen en bestempelen ze als kwakzalvers

Linda
Linda
11 jaren geleden

[quote name=”Wesley”][quote name=”Linda”]Roswell Grey: ‘Maak niet de fout blind te zijn voor kwakzalverij en ordinair winststreven in de wereld van homeopathie,’

Ik spreek uit ervaring, Roswell. Ik weet niet wat je bedoelt met kwakzalverij en ordinair winststreven, maar als ik voor 10,00 een middel koop en binnen een week van de klacht af ben, heb ik nog ruim voldoende over voor meerdere volgende keren. Vergelijk dat maar eens met de middelen van de farmaceutische kant. Of had je die eigenlijk in gedachten.
Met die kwakzalverij heb ik al heel wat mensen geholpen, zonder geld en zonder schade.[/quote]
Wat voor klacht moet dat wel niet zijn dan?.

Van een griepje of een verkoudheid ben je ook binnen een week af, zonder medicijn.[/quote]
Bijvoorbeeld een kaakontsteking, peesontsteking in de schouder, een wond die niet wil genezen. Geen griepjes, want dat is zoals je zegt, van voorbijgaande aard.

magda
magda
11 jaren geleden

Big Pfarma is alles aan het inpikken alle vitamines en mineralen willen ze uit de schappen halen er is een wet nu in de maak dat ervoor zorgt dat alle natuurlijke middelen moeten verdwijnen ivm mogelijkheid van schade aan de mensheid.Omdat het niet bewezen is dat de middelen wel werken, uittesten van al oude remedies kost kapitalen en duurt jaren.Straks word het nog verboden om een potje met kruiden op je balkon te houden.Die Oppel weet echt niet waar hij over praat Hahnemann zei altijd minder is meer .Hij heeft in het verleden injecties gebruikt maar nooit op basis van een vaccin want dat is onzin.

Vonzie
Vonzie
11 jaren geleden

[quote name=”magda”]Big Pfarma is alles aan het inpikken alle vitamines en mineralen willen ze uit de schappen halen er is een wet nu in de maak dat ervoor zorgt dat alle natuurlijke middelen moeten verdwijnen ivm mogelijkheid van schade aan de mensheid.Omdat het niet bewezen is dat de middelen wel werken, uittesten van al oude remedies kost kapitalen en duurt jaren.Straks word het nog verboden om een potje met kruiden op je balkon te houden.Die Oppel weet echt niet waar hij over praat Hahnemann zei altijd minder is meer .Hij heeft in het verleden injecties gebruikt maar nooit op basis van een vaccin want dat is onzin.[/quote]
En daarom handig om nu al te leren (en/of op je computer opslaan) waar welk kruid voor wordt gebruikt.

M. Brandenburg
M. Brandenburg
11 jaren geleden

http://www.bcmj.org/sites/default/files/BCMJ_55_Vol4_cohp.pdf

De skeptici hebben geen probleem met Homeopathie, maar zoals uit dit document blijkt, hebben zij er een probleem mee dat zoals het hier genoemde artikel dit niet uitvoerig getest wordt, zoals mag worden verwacht bij medicijnen. De reactie van Health Canadian, mag dan ook als er niet toedoent worden bestemeplt, men wijst enkel naar het feit dat als zij een stempel ergens opplaakt dat het dan goed is. Een verwijzing naar de uitgebreide onderzoeken is neregens te vinden en zijn niet openbaar. Het feit dat men aangeeft dat de bijsluiter exact moet worden gevolgd, geeft aan dat er nadelige gevolgen kunnen zijn en dat het product ds ook niet zo veilig is als men wil doen geloven. Dit is eigenlijk alles zeggent.

Elize
Elize
11 jaren geleden

Ik krijg al jaren een homeopatisch vaccin tegen de jaarlijkse griep. Dit wordt gemaakt van het originele vaccin. Dus is ook ieder jaar anders van samenstelling. Nooit de griep gekregen. Vroeger altijd de griep met de gewone griepprik plus ik had het hele jaar dan ook nog eens pijnlijke spieren. Dit middel wordt apart gemaakt op recept van arts.

mb
mb
11 jaren geleden

[quote name=”Henk001″][quote name=”Sunshine”]Het hele principe van vaccineren klopt niet. […]
Dus nogmaals; homeopatisch of niet, vaccineren op zich is al onzinnig.[/quote]
Difterie 1950 100 doden/jaar; na 1957 minder dan 1
Tetanus 1950 25 doden per jaar; na 1957 minder dan 1
Kinkhoest 1950 200 doden per jaar; na 1957 minder dan 1
Polio 15 tot 100 (bij een uitbraak) doden per jaar na 1957 minder dan 1
Is het toeval dat deze ziektes in 1957 in het RVP zijn opgenomen?[/quote]

Aantallen stellen eigenlijk niet veel voor op het geheel. Meer info nodig om te zeggen welke mensen stierven etc.
Hoeveel kosten ea pp ? De opm. mbt eventuele gevolgen is al gemaakt.

Sunshine
Sunshine
11 jaren geleden

@Henk001: hoe worden onderstaande lichaamsvreemde, chemische ingrediënten verondersteld ons lichaam te beschermen?

*Bovine cow serum:
• Sorbitol:
• Gelatin:
• Sodium chloride:
• Egg protein:
* Thimerosal:
• Human albumin:
• Formaldehyde:
• Phenoxyethanol:
• Aluminum phosphate:
• MSG:

Voor de complete uitleg van wat de stoffen doen kijk op http://www.naturalnews.com/035431_vaccine_ingredients_side_effects_MSG.html

Wesley
Wesley
11 jaren geleden

[quote name=”Linda”][quote name=”Wesley”][quote name=”Linda”]Roswell Grey: ‘Maak niet de fout blind te zijn voor kwakzalverij en ordinair winststreven in de wereld van homeopathie,’

Ik spreek uit ervaring, Roswell. Ik weet niet wat je bedoelt met kwakzalverij en ordinair winststreven, maar als ik voor 10,00 een middel koop en binnen een week van de klacht af ben, heb ik nog ruim voldoende over voor meerdere volgende keren. Vergelijk dat maar eens met de middelen van de farmaceutische kant. Of had je die eigenlijk in gedachten.
Met die kwakzalverij heb ik al heel wat mensen geholpen, zonder geld en zonder schade.[/quote]
Wat voor klacht moet dat wel niet zijn dan?.

Van een griepje of een verkoudheid ben je ook binnen een week af, zonder medicijn.[/quote]
Bijvoorbeeld een kaakontsteking, peesontsteking in de schouder, een wond die niet wil genezen. Geen griepjes, want dat is zoals je zegt, van voorbijgaande aard.[/quote]
Dat zijn ontstekingen in veruit de meeste gevallen ook.

Heb zelf ook een peesontsteking in mijn schouder gehad, nooit medicijnen voor gebruikt is ook over gegaan.

Dat is bij jou waarschijnlijk ook gebeurd.

theo
theo
11 jaren geleden

[quote name=”Sunshine”]@Henk001: hoe worden onderstaande lichaamsvreemde, chemische ingrediënten verondersteld ons lichaam te beschermen?

*Bovine cow serum:
• Sorbitol:
• Gelatin:
• Sodium chloride:
• Egg protein:
* Thimerosal:
• Human albumin:
• Formaldehyde:
• Phenoxyethanol:
• Aluminum phosphate:
• MSG:

Voor de complete uitleg van wat de stoffen doen kijk op http://www.naturalnews.com/035431_vaccine_ingredients_side_effects_MSG.html%5B/quote%5D

Als je het over lichaamsvreemde stoffen hebt, kijk eens wat in homeopathische middelen zit?
Of is lichaamsvreemd dan ineens géén argument tegen een middel?

Speeksel van hyena. Licht van Venus. Wel oneindig verdund, dus er zit geen molecuul (hoewel je daar bij licht niet van kan spreken) van deze stoffen in.
Maar al met al, niet echt lichaamseigen. 🙂

Linda
Linda
11 jaren geleden

Wesley: ‘Heb zelf ook een peesontsteking in mijn schouder gehad, nooit medicijnen voor gebruikt is ook over gegaan.
Dat is bij jou waarschijnlijk ook gebeurd.’

Tja Wesley, dat weet ik niet. Het was bij iemand die ik hielp. Hij kon zijn arm ondertussen niet meer bewegen en had antibiotica van zijn arts gekregen, met veel bijwerkingen. Dat wilde hij niet gebruiken. Binnen 4 dagen met homeopathie was het over.

Linda
Linda
11 jaren geleden

[quote name=”Elize”]Ik krijg al jaren een homeopatisch vaccin tegen de jaarlijkse griep. Dit wordt gemaakt van het originele vaccin. Dus is ook ieder jaar anders van samenstelling. Nooit de griep gekregen. Vroeger altijd de griep met de gewone griepprik plus ik had het hele jaar dan ook nog eens pijnlijke spieren. Dit middel wordt apart gemaakt op recept van arts.[/quote]
Lijkt mij dat de griepprik verantwoordelijk was voor je klachten. Ik heb ook nooit griep, maar ook nooit zo’n griepprik gehad. Probeer het eens zonder. Pharmacie laat ons graag geloven dat we potentiële ziektepoelen zijn, en maken dat waar waar ze maar kunnen. Geloof in een gezond lijf. En je gaat echt niet dood van een griepje. Je bouwt antistoffen op.

Martin
Martin
11 jaren geleden

In het artikel wordt gesproken over homeopathische vaccins en de homeopathische griepprik. Dat is nonsens. De middelen die worden genoemd zijn homeopathische profylaxen en geen vaccins. De middelen zorgen dan ook niet voor de aanmaak van antistoffen, zoals het doel is van een vaccin. Wel wordt het immuunsysteem geactiveerd, waardoor het lichaam (nog) beter voorbereid is om de ziekteverwekkers aan te pakken.

M. Brandenburg
M. Brandenburg
11 jaren geleden

[quote name=”Linda”][quote name=”Elize”]Ik krijg al jaren een homeopatisch vaccin tegen de jaarlijkse griep. Dit wordt gemaakt van het originele vaccin. Dus is ook ieder jaar anders van samenstelling. Nooit de griep gekregen. Vroeger altijd de griep met de gewone griepprik plus ik had het hele jaar dan ook nog eens pijnlijke spieren. Dit middel wordt apart gemaakt op recept van arts.[/quote]
Lijkt mij dat de griepprik verantwoordelijk was voor je klachten. Ik heb ook nooit griep, maar ook nooit zo’n griepprik gehad. Probeer het eens zonder. Pharmacie laat ons graag geloven dat we potentiële ziektepoelen zijn, en maken dat waar waar ze maar kunnen. Geloof in een gezond lijf. En je gaat echt niet dood van een griepje. Je bouwt antistoffen op.[/quote]
[quote name=”Linda”][quote name=”Elize”]Ik krijg al jaren een homeopatisch vaccin tegen de jaarlijkse griep. Dit wordt gemaakt van het originele vaccin. Dus is ook ieder jaar anders van samenstelling. Nooit de griep gekregen. Vroeger altijd de griep met de gewone griepprik plus ik had het hele jaar dan ook nog eens pijnlijke spieren. Dit middel wordt apart gemaakt op recept van arts.[/quote]
Lijkt mij dat de griepprik verantwoordelijk was voor je klachten. Ik heb ook nooit griep, maar ook nooit zo’n griepprik gehad. Probeer het eens zonder. Pharmacie laat ons graag geloven dat we potentiële ziektepoelen zijn, en maken dat waar waar ze maar kunnen. Geloof in een gezond lijf. En je gaat echt niet dood van een griepje. Je bouwt antistoffen op.[/quote]
Als er iets onnodig is dan is het een griepprik. En dan maakt het geen donder uit wie de antigriep onzin verstrekt!

Elize
Elize
11 jaren geleden

Ik krijg wel degelijk longontsteking van de griep. Dit door gevoeligheid longen. Astma. Bij het innemen van de homeopatsche griepkorrels, nooit last meer gehad.

Henk001
Henk001
11 jaren geleden

[quote name=”Sunshine”]@Henk001: hoe worden onderstaande lichaamsvreemde, chemische ingrediënten verondersteld ons lichaam te beschermen?

*Bovine cow serum:
• Sorbitol:
• Gelatin:
• Sodium chloride:
• Egg protein:
* Thimerosal:
• Human albumin:
• Formaldehyde:
• Phenoxyethanol:
• Aluminum phosphate:
• MSG:

Voor de complete uitleg van wat de stoffen doen kijk op http://www.naturalnews.com/035431_vaccine_ingredients_side_effects_MSG.html%5B/quote%5D
sodium chloride is keukenzout
human albumine is menselijk bloedeiwit
beide zijn niet lichaamsvreemd; de rest moet ik even rustig uitzoeken
heb de website bekeken. als ik lees dat vaccinatie min of meer een als een complot van Nazi-Duitsland is begonnen, dan vrees ik dat dit geen site is die objectieve wetenschappelijke vergelijkingen maakt

Sunshine
Sunshine
11 jaren geleden

[quote name=”theo”][quote name=”Sunshine”]@Henk001: hoe worden onderstaande lichaamsvreemde, chemische ingrediënten verondersteld ons lichaam te beschermen?

*Bovine cow serum:
• Sorbitol:
• Gelatin:
• Sodium chloride:
• Egg protein:
* Thimerosal:
• Human albumin:
• Formaldehyde:
• Phenoxyethanol:
• Aluminum phosphate:
• MSG:

Voor de complete uitleg van wat de stoffen doen kijk op http://www.naturalnews.com/035431_vaccine_ingredients_side_effects_MSG.html%5B/quote%5D

Als je het over lichaamsvreemde stoffen hebt, kijk eens wat in homeopathische middelen zit?
Of is lichaamsvreemd dan ineens géén argument tegen een middel?

Speeksel van hyena. Licht van Venus. Wel oneindig verdund, dus er zit geen molecuul (hoewel je daar bij licht niet van kan spreken) van deze stoffen in.
Maar al met al, niet echt lichaamseigen. :)[/quote]

Ik snap je reactie niet. Ik praat nergens over het feit dat homeopathische dingen wel goed zouden zijn. Maar evengoed. Volgens mij is het veiliger om water met geen enkele andere molecuul inzit in te nemen dan de chemische cocktail die in reguliere vaccinaties zit.

Sunshine
Sunshine
11 jaren geleden

[quote name=”Henk001″][quote name=”Sunshine”]@Henk001: hoe worden onderstaande lichaamsvreemde, chemische ingrediënten verondersteld ons lichaam te beschermen?

*Bovine cow serum:
• Sorbitol:
• Gelatin:
• Sodium chloride:
• Egg protein:
* Thimerosal:
• Human albumin:
• Formaldehyde:
• Phenoxyethanol:
• Aluminum phosphate:
• MSG:

Voor de complete uitleg van wat de stoffen doen kijk op http://www.naturalnews.com/035431_vaccine_ingredients_side_effects_MSG.html%5B/quote%5D
sodium chloride is keukenzout
human albumine is menselijk bloedeiwit
beide zijn niet lichaamsvreemd; de rest moet ik even rustig uitzoeken
heb de website bekeken. als ik lees dat vaccinatie min of meer een als een complot van Nazi-Duitsland is begonnen, dan vrees ik dat dit geen site is die objectieve wetenschappelijke vergelijkingen maakt[/quote]

Keukenzout is wel degelijk lichaamsvreemd! En albumine is net zo goed lichaamsvreemd als het van een ander dan jezelf komt en het in je bloedbaan wordt gespoten.
Dat je de site in de link niet serieus neemt kan ik me voorstellen. Er staan te veel dingen op die je niet passen.

Job
Job
11 jaren geleden

Wat is een homeopathisch vaccin? Het hele idee van een vaccinatie is dat je een specifiek virus pakt, dit vele malen verdund en dit in het lichaam brengt zodat je immuunsysteem deze antigen kan overwinnen door antistoffen aan te maken. Je geheugencellen onthouden dit proces en zijn zo eerder voorbereid op dat specifieke virus. Homeopathie is gebaseerd op het stapsgewijs verdunnen van de geneesmiddelen. Maar wat is dan het verschil tussen een ordinaire vaccin en een homeopathische vaccin?

Jantje
Jantje
11 jaren geleden

Volgens mij kun je Homeopathie het best vergelijken met kwantumfysica. Alles is energie en heeft een trilling, zo ook de zoutverbindingen die gebruikt worden in de homeopathie in een lage dosering en daarmee energie (trilling) afgeven. In de natuurkunde wordt de kwantumfysica (nog) niet helemaal begrepen, maar er wordt genoeg overgespeculeerd en nagedacht; en het is er! Iets om over na te denken? [quote name=”Linda”]’Volgens Lloyd Oppel, voorzitter van de Raad voor Gezondheidsbevordering in Brits-Columbia, zijn de homeopathische preparaten dusdanig verdund dat er nauwelijks een molecuul overblijft.’

Ik geloof dit niet.
‘Pharmaceuticals’, zoals hier vermeld, lijkt me niet onder de noemer homeopathie te vallen, om te beginnen.
Homeopathie werkt niet met preventieve vaccins maar gaat uit van de integriteit van het lichaam.
Homeopathie is gebaseerd op ‘de klacht met iets soortgelijks bestrijden’, om het lichaam aan te zetten tot het aanmaken van antistoffen. Dus moet de klacht eerst bekend zijn. Griepen kennen niet vooraf bekende virussen.
Ik weet niet waar de uitspraak ‘homeopathische preparaten dusdanig verdund dat er nauwelijks een molecuul overblijft’ vandaan komt, maar was altijd de reden om het te bestrijden door mensen die er niets van wisten of het snapten, of er geen geld uit konden slaan.
Blijf alert! Als je homeopathie snapt, kan het wonderen verrichten.[/quote]

Back to top button
36
0
We lezen graag je reactie!x