Gezondheid

Magnesium is hét wondermineraal tegen stress

Help ons door deze informatie met jouw vrienden op je social netwerk te delen!
Er is helaas geen gesproken versie van dit artikel beschikbaar

Magnesium wordt ook wel ‘de vonk van het leven’ of het wondermineraal genoemd. Elk orgaan in ons lichaam – vooral het hart, de nieren en de spieren – heeft dit mineraal ontzettend hard nodig. Magnesium is hét mineraal tegen stress.

Uit onderzoek blijkt dat meer dan 60 procent van de mensen in de westerse wereld een tekort heeft aan magnesium. Dit tekort heeft zijn uitwerking op de gezondheid, want magnesium speelt een rol bij meer dan 300 enzymatische processen. Het mineraal heeft een rustgevende werking en ontspant spieren, bloedvaten en het brein, waardoor je rustig kunt slapen.

---Lees verder na dit advertentieblokje---
https://www.ninefornews.nl/wp-content/uploads/2024/05/eu-dictatuur-of-nexit.png

Door de bodemverarming als gevolg van kunstmestgebruik is het magnesiumgehalte in onze voeding niet meer zo hoog als voorheen. Door de bewerking van voedingsmiddelen krijgen we daarnaast niet meer zoveel magnesium binnen als vroeger. Frisdrank, medicijnen, chemicaliën en suiker zorgen voor een verhoogde magnesiumbehoefte en versnelde uitscheiding van het mineraal.

Een belangrijke oorzaak van magnesiumtekort is stress. Hoe meer stress, hoe meer magnesium wordt verbruikt. Bij een tekort aan magnesium kan meer adrenaline vrijkomen waardoor je lichaam in een alerte staat blijft. Adrenaline vernauwt bloedvaten, verhoogt de bloeddruk en laat het hart sneller kloppen. Hoe meer adrenaline, hoe groter het verlies van magnesium. Dit kan leiden tot paniekaanvallen, depressie, ooglidtrillingen, vermoeidheid, hoofdpijn, migraine, futloosheid, nervositeit, prikkelbaarheid, verstijfde spieren, onrust of veel moeite om op woorden te komen.

Hoe kun je het magnesiumgehalte opkrikken? In deze voedingsmiddelen zit veel magnesium: noten, pompoenpitten, avocado, zonnebloempitten, gedroogde vijgen, makreel, groene groenten (chlorofyl), rauwe cacao, spirulina, chlorella en hennepzaad. Je kunt ook kiezen voor supplementen of magnesiumolie die je op de huid aanbrengt zodat magnesium door de huid wordt opgenomen.

[Telegraaf]

0 0 stemmen
Beoordeel dit artikel

Interessant

Vond je deze informatie interessant?
Deel het met kennissen op je Socials!
+
Meld je aan op onze gratis PUSH meldingen
Aanmelden
?
+
Volg ons op ons gratis Telegram kanaal
Volg Ons
?
+
Steun ons met een vrijwillige bijdrage
Doneer
?

Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
guest

13 Reacties
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Reacties
Alle reacties zien
bikobama
bikobama
10 jaren geleden

Pas een beetje op met magnesium chelaat, sommige mensen kunnen daar niet echt goed tegen.

steez
steez
10 jaren geleden

Wat betreft Magnesium suplemtenten, weet iemand of je ook de goedkope van bijv hema kan gebruiken. Ik kocht eerst relatief dure van orthica, maar hoorde dat het niet uitmaakt of je goedkoop of duurkoop haalt.

dick
dick
10 jaren geleden

en wat denken jullie van gedroogde abrikozenpitten????

CtrlAltDelete
CtrlAltDelete
10 jaren geleden

Jammer dat Keltisch zeezout niet genoemd wordt. Daar zitten maar liefs 84 mineralen in. Al jaren gebruik ik dit grijze ‘wonder’zout wat zelfs bloeddrukverlagend werkt in tegenstelling tot het geraffineerde witte fabriekszout (met droog-middel). Elke dag 2 theelepeltjes Sole in een glas water en je hebt alles wat nodig is binnen. Het is even wennen om dat te drinken want het proeft naar zeewater. Een sole = 1/3 deel Keltisch zeezout mengen met 2/3 mineraalwater (in een glazen potje), goed schudden, klaar. Elke dag 1 of 2 theelepels van deze oplossing.

Back to top button
13
0
We lezen graag je reactie!x