Buitenland

Onderwijsdeskundige: “Meeste huiswerk is volstrekt zinloos”

Help door deze info met vrienden op je socials te delen!
Er is helaas geen gesproken versie van dit artikel beschikbaar

Door nieuwe maatregelen van de Britse onderwijsinspectie Ofsted moeten leerlingen ‘volstrekt zinloos’ huiswerk maken. Dat heeft een leraar en onderwijsexpert gezegd.

Tom Bennett schrijft in de Times Educational Supplement dat het meeste huiswerk dat leerkrachten aan hun leerlingen geven, compleet zinloos is. Zijn uitspraken worden tot dusver voornamelijk positief onthaald.

---Lees verder na dit advertentieblokje---
https://www.ninefornews.nl/wp-content/uploads/2024/02/bezwaarmaker.png
https://www.ninefornews.nl/wp-content/uploads/2024/03/open_the_door_to_your_heart.jpg

“Ik ben niet tegen huiswerk, het kan heel nuttig zijn, maar vaak moeten leerlingen gewoon wat antwoorden aanvinken zonder dat ze daarbij iets bijleren,” schrijft Bennett, die onlangs werd genomineerd voor een Global Teacher Prize. “Ik heb geen probleem met nuttig huiswerk dat de leerlingen uitdaagt, maar ik ben wel tegen een beroving van hun vrije tijd om aan bepaalde criteria of huiswerkquota te voldoen.”

Bennett deelde zijn mening met de wereld nadat de OESO bekend had gemaakt dat Britse leerlingen meer huiswerk krijgen dan hun Finse, Duitse, Zweedse en Oostenrijkse leeftijdsgenoten. In Polen, Ierland en Italië spenderen kinderen nog meer tijd aan huiswerk.

Britse kinderen lopen achter op leerlingen in Rusland, Singapore en Shanghai in China, die de meeste tijd kwijt zijn aan huiswerk.

[Independent]

0 0 stemmen
Beoordeel dit artikel

Interessant

Vond je dit interessant?
Deel het met kennissen op je Socials!
+
Meld je aan op onze gratis PUSH meldingen
Aanmelden
?
+
Volg ons op ons gratis Telegram kanaal
Volg Ons
?
+
Steun ons met een vrijwillige bijdrage
Doneer
?

Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
guest

10 Reacties
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Reacties
Alle reacties zien
Hawks
Hawks
9 jaren geleden

Ik citeer: ‘Britse kinderen lopen achter op leerlingen in Rusland, Singapore en Shanghai in China, die de meeste tijd kwijt zijn aan huiswerk.’.

Huh? Dat betekent dan toch dat meer huiswerk geven ervoor zorgt dat ze minder achter zouden lopen in Britannie?

Pascal
Pascal
9 jaren geleden

Ik denk dat Huiswerk niet zo zeer het probleem is. Ik denk dat te veel verplichte vakken die niet de interesse hebben waardoor veel huiswerk ontstaat het probleem is.

Als je iets wilt waar de interesse is moet je het daarbij houden maar veelal komen er verplichte vakken bij die geheel niets met de interesse van de student te maken heeft. Op die manier ontmoedig je ook de student en zijn echte interesse!!

Wellicht gaat het nog dieper maar ik heb me daar nooit in verdiept.

Joris
Joris
9 jaren geleden

Moderne leraren geven als huiswerk op de ze de lessen moeten volgen op Youtube oid.
Kun je pauzeren, of nog eens luisteren als je dat wilt.

In de klas behandel je dan vragen en doe je de opgaven en kun je direct hulp vragen.
Presentaties en discussies van leerlingen hebben dan ook meer tijd.

Kortom: draai het om!

Jaap
Jaap
9 jaren geleden

Er zou veel meer gebruik gemaakt moeten worden van Video Onderwijs via het Internet ter ondersteuning van het leerproces. Bijkomend voordeel is dan dat het voor een veel breder publiek toegankelijk gemaakt kan worden. Helaas zijn er geen prikkels in de onderwijswereld om hier voortvarend aan te gaan werken (eerder negatieve prikkels…)

Back to top button
10
0
We lezen graag je reactie!x