Homepagina » Archeologie » Schokkende oude Egyptische geschriften onthullen bizarre geheimen over Jezus
Schokkende oude Egyptische geschriften onthullen bizarre geheimen over Jezus

Schokkende oude Egyptische geschriften onthullen bizarre geheimen over Jezus

Jezus was een gedaanteverwisselaar die soms onzichtbaar was en kon vliegen. Dat blijkt uit oude Egyptische teksten die zijn bestudeerd door professor Roelof van den Broek van de Universiteit Utrecht.

De teksten, die zijn geschreven door bisschop Cyrillus van Jeruzalem, bevatten een aantal opvallende passages.

Zo zou stadhouder Pontius Pilatus hebben gezien hoe Jezus voor zijn ogen verdween. En in een droom zag hij Jezus vliegen.

Kussen

Ook vroegen de autoriteiten Judas volgens de teksten om Jezus te identificeren door hem te kussen omdat hij van gedaante kon verwisselen.

“Toen zeiden de Joden tegen Judas: ‘Hoe kunnen we Jezus arresteren? Hij heeft niet een enkele vorm, maar zijn uiterlijk verandert.”

“Soms is hij rossig, soms is hij blank, soms is hij rood, soms heeft hij de kleur van tarwe, soms is hij bleek als asceten, soms is hij jong en soms een oude man.”

Niet opgenomen

Het boek van Cyrillus van Jeruzalem werd uiteindelijk niet opgenomen in de Bijbel. Historici menen namelijk dat waarschijnlijk niemand geloofde dat de teksten op waarheid berustten.

Van den Broek zei dat waarschijnlijk zelfs de schrijver van de teksten het niet geloofde. Maar sommige details, bijvoorbeeld het avondmaal met Jezus, geloofde hij mogelijk wel.

Wonderen

“De mensen in die tijd, zelfs de hoogopgeleiden, hadden geen kritische houding,” zei hij. “Wonderen werden mogelijk geacht en waarom zou een oud verhaal niet waar zijn?”

Van den Broek schreef een boek over zijn bevindingen, getiteld Pseudo-Cyril of Jerusalem On the Life and the Passion of Christ.

[Express]


Vind je deze info waardevol? Klik dan hieronder om te delen op Twitter
NineForNews.nl in je Facebook-nieuwsfeed?

Over Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.

41 reacties

  1. Shapeshifting, vliegen en onzichtbaar kunnen worden? En dan laat je je zomaar aan een kruis spijkeren?? Wat was God’s plan met Jezus? Het werkte i.i.g. niet! We zijn nog steeds “The Planet Of Greed” en het is een tranendal voor de meeste mensen.

    15 likes
    • Dat was inderdaad heel kwetsbaar van Jezus. Maar hij deed het ook voor jou. Je moet dan wel zijn offer aannemen. De redding die hij jou en alle anderen daar bracht uit dit tranendal.

      16 likes
      • Jezus….daar gaan we weer…lieve goede vrede terwijl het juist het joodse en christelijke volk zijn geweest die meerdere volken hebben uitgebuit en zelfs bijna uitgeroeid. Ze hebben het mogelijk gemaakt dat Europa naar de kloten gaat omdat ze liever vrede bewaren en alles geloven dan in opstand te komen…dus het illustere plan van een religieus systeem om de mensen te indoctrineren werkt perfect.

        Jaah…sommige dingen vallen niet uit te leggen maar zijn wel echt gebeurd…jahoor. Het staat geschreven en omdat het het volk maken houdt is het een puik staaltje propaganda. En als God het wil dan trekken we er weer op uit om kansloze volken af te slachten en ze te beroven. Want God houdt van Amerika en de EU nietwaar? Want die klampen zich aan angstavllig en opvallende veel vast aan het christendom. Niemand had voor mij hoeven sterven aan een kruis…en ook dat hij dat wel gedaan heeft leef ik nog? Omdat hij stierf heb ik een vrij leven, ben ik vrij van zonde en slavernij? Of ik snap het niet of jullie logica klopt niet. Wat ik zie is dat lui geloven in iets wat geen verschil heeft gemaakt behalve dat ik er vrije dagen aan over houdt…die “christelijke” feestdagen zijn klakkeloos overgenomen door de katholieke kerk en waren voorheen feestdagen van heidense volken. We hebben het alleen een ander naampje gegeven. En waarom? Nou omdat die feestdagen gebruikt werden om heidense goden te aanbidden…iets wat we nu dus nog doen…alleen onder een ander naampje…precies zoals de katholieke kerk van Satan dat wil…eert de God en handel in naam van Satan…iets met openbaringen en valse christenen

        10 likes
    • Lees dan de Christus brieven maar eens Coldshot.

      5 likes
      • Volgens oude teksten was het Judas die aan het kruis hing niet Jezus. Mogelijk is het verhaal helemaal niet zo complex omdat door elitaire figuren stukken worden weg gelaten. Dit soort dingen komst steeds vaker naar voren.

        11 likes
    • Wat heeft Jezus er in gods naam mee te maken dat het hier een tranendal is.
      We hebben hem zelf aan het kruis genageld , dus moet je ook niet zeuren.

      6 likes
    • Pia van de Winden

      Indoctrinatie van 20 eeuwen. Die man of vrouw of ander gedaante bestaat helemaal niet. Zo hielden ze de mensheid onder de duim en konden de rijken leven zoals ze wilden en het klootjesvolk slaven.
      Het hele kruisigingsverhaal is gelogen. Vroeger werden ze aan 1 paal verhangen of gespiest.
      Open de ogen en blijve niet hangen in iets van plusminus 20 eeuwen geleden.
      Zelfs kerstmis klopt niet, want de zg heiland is in maart geboren volgens wetenschappers.

      7 likes
  2. Ingewijden weten dat Jezus het lichaam is waarin de Chrisusgeest is gekomen of ingedaald . Het Christuswezen/ de Christusgeest kon loskomen van het Jezuslichaam en apart verschijnen, er was slechts een klein verschil en dat wisten amper de apostelen want zij vroegen zich zoiets helemaal niet eens af al merkten zij wel soms enig verschil. Zo verschijnt Jezus Cristus ook na zijn dood en graflegging de dag na Pasen aan M Magdalena in het lichaam van de tuinman, maar zij weten nadien wel beter …dat het Hij is ….Ook het over het water vliegen is slechts het etherisch lichaam van de Christus dat verschijnt . Dit is aan niet zoveel mensen bekend en wordt geweigerd te aanvaarden omdat men alles wil vermaterialiseren wat eigenlijk iets geestelijks is . Ook de godsdiensten willen/weigeren dit te erkennen, alleen de ware geestewetenschap kent de waarheid ..

    18 likes
    • Jezus zegt in zijn eigen brieven, dat ie in een ander graf is gelegd, die afspraak had Jezus met Jozef armertiera, en dat ie door zich te materialiseren zich kon laten zien aan de apostelen en de vrouwen. Jezus is nooit !!! in een fysiek lichaam opgestaan. derhalve is het verhaal van Thomas niet !! waar.

      4 likes
      • Het lichaam van Jezus Christus is in het graf gelegd ,en dan is het opgelost op een geheime kosmische manier ,nadat het opgeslokt is door de aarde ,er was op dat momenet eerst een zonsverduistering en ee aardbeving. Dat begint de hellevaart en Christus gaat zijn geestelijk lichaam door de negen lagen van de onderaarde om de tegenmachten te zuiveren en komt opnieuw naar boven (de verijzenis) en herrijst in een nieuwe lichaam zoals hij de dag nadien verschijnt aan Maria Magdalena ,de grootse discipel ingewijde van Jezus ,naast Johannes zijn meest geliefde diesopel ,e dit is de enige waarheid die er is . Er zal dus nooit een graf met beenderen gevonden worden zoals sommigen zouden willen beweren !

        8 likes
        • dan adviseer ik je nogmaals beste Mikaël om de Christus brieven te lezen, daar staat ondermeer, dat Jezus zegt… ik ben niet in een fysiek lichaam opgestaan, wat zou ik moeten met een vast lichaam, in de hoogste sferen, waar de trillingen en de energie heel hoog zijn. ik ben gematerialiseerd om mij te laten zijn aan de getuige.

          4 likes
          • Dat Jezus is opgestaan in een fysiek lichaam , dat zeg ik ook nergens Adam , wel in een ‘nieuw lichaam’ hiermee is dan wel bedoeld een ” “etherisch lichaam ” waarin Hij zich gedurende 40 dagen manifesteert op aarde en dit tot aan Onze Heer Hemelvaart ,waarbij hij zich pas definitief heeft verbonden met de ethersfeer van de aarde , zodat elk mens vanaf dan de Christus tot zich kan opnemen in zijn etherisch lichaam via de levensfeer / ethersfeer van de aarde . Nu is het vertonen in een etherisch lichaam soms moeilijk te onderscheiden van het fysieke lichaam want het ziet er van op afstand hetzelfde uit. In de Handelingen wordt er juist daarom ook gezegd dat Christus met zij. 11 discipelen samen was in deze tijd (van 40 dagen) om hen de geheimen van het rijk Gods te openbaren (Handelingen 1:3)

            2 likes
        • Mikaël, de spatie komt ná de komma, niet ervoor!

          0 likes
      • `Jozef van Arimathea was degene die het bloed van Christus in een schaal = dit is de Graalschaal heeft opgevangen . Het bloed van Jezus de Christus is op een heel occulte manier verbonden met de aarde en ook zijn etherische lichaam want hij is de planeetgeest van de aarde ,en de hele aaura van de aarde is sedert dan veranderd , het is een nieuwe aarde geworden , waar elk mens tot het Christusbewustzijn kan komen ,Christus is er voor de gehele wereld/aarde en het Mysterie van Golgotha is het grootste mysterie ooit op aarde en van/voor de geheleaarde ontwikkeling !!dat in de toekomst nog maar zal begrepen worden tenzij je al ingewijd bent ,dussss…..

        0 likes
    • De tuinman? Eerst geen cent te makken en een geboorte in een stal…plots hebben ze geld en daar is de tuinman…

      ik denk dat het figuurlijk bedoeld is en het eigenlijk tuinkabouter moet zijn…strookt ook beter met het verhaal.

      1 likes
  3. Als ik dit lees kan ik alleen maar concluderen dat ze in die tijd ook al aan de paddo’s zaten. Daar kun je hele rare dingen van gaan zien.

    26 likes
    • Denk dat je onbewust heel dicht bij de waarheid zit met je opmerking, bravo

      3 likes
    • Inderdaad…het was in die tijd normaal om psychedelica te gebruiken…sterker nog…ze gebruikten het om in contact te komen met God(en). Als ik alles moet geloven wat ik zie in een trip dan kan ik er ook boeken over schrijven…

      En nog gekker…de 3 wijzen namen mirre mee naar de geboorte van Jezus…mirre is een synoniem voor Marihuana…ook de heilige zalf werd gemaakt van Marihuana.

      2 likes
    • Hahahaha, goeie! 😁

      0 likes
  4. Jezus was een verlichte man, en verlichte hebben alle Siddhi,s vrij, omdat zij een zijn met het goddelijke, er zit geen ego meer tussen. Zij zijn samengevallen met zichzelf.
    Siddhi is sanskriet voor spirituele krachten.
    Helderziendheid is bijvoorbeeld ook een Siddhi Er zij er meer:
    levitatie, op verschillende plaatsen tegelijk zijn, materialisatie van voorwerpen ect.

    22 likes
  5. Gek dat zoveel mensen iemand aanbidden van wie meer onbekend is dan bekend.

    4 likes
    • Zijn leer is bekend, dat is waar het uiteindelijk om gaat.

      7 likes
      • Jezus zou niets ophebben gehad met “de leer”
        Hij had geen leer, maar mensen hebben er een leer van gemaakt.
        Wat je bent kan je niet leren te zijn.

        Dan krijg je van die gecultiveerde eigenschappen en ga je bijvoorbeeld gezalfd praten, of liefdevol doen. Alles wat uit een leer voort komt is nep.
        Het nadoen van je werkelijke staat komt in alle leren voor, zo heb je boeddhisten, zen boedisten, moslims, christenen. Ik kan nog wel even doorgaan. Allemaal zijn ze duidelijk herkenbaar. Maar iemand die gerealiseerd is uniek en authentiek een leeft 100% spontaan in het moment en lijkt op niemand.

        Jezus was echt niet een lijdende man met een verdrietig gezicht, hij was extatisch, vreugdevol vol dynamiek.

        En dat is besmettelijk. Jezus leerde je niets, hij sloopte je. Alleen al door in zijn aanwezigheid te zijn,
        kwam zijn boodschap van liefde je muren binnen sijpelen. langzaam maar zeker loste je op en dat is eng Hij had maar en paar echte volgelingen.
        en toen Jezus dood ging, werd het een leer en nu hij 2000 jaar dood is, heeft hij miljoenen volgelingen.
        Mensen hebben liever een leer die ze kunnen volgen, het ego wil doen, nep gedrag maar dat transformeert je niet.

        Wie je wezenlijk bent is ondefinieerbaar, liefde, aanwezigheid en dat kan je niet faken en ook niet bereiken met welke leer dan ook. Het, is je ware aard. Je eerste natuur.

        9 likes
  6. Al die religieuze boeken kloppen niet,geen een geloof , allemaal verhalen en verzinsels , en een moraal en geboden wat hen op dat moment het beste uitkwam……..Zeker bij mannen en culturen. Maar in dit verhaal zit toch wel een stukje spiritueel geschiedenis ….we kunnen allemaal vliegen, en van gedaante wisselen,en van geslacht……allleen dat heet reïncarnatie , als we overlijden, gaat ons energie bolletje ( ziel ) weer terug……en daarna kan je in een andere gedaante weer terug naar de aarde als je dat wil…… Ik denk dat ze in het verhaal hier boven alles door elkaar hebben gehaald.Persoonlijk ben ik meer van de oosterse spirituele gedachten, de hindoe’s…..de oude veda’s de oude chinezen…..die waren duizenden jaren voor al die religie’s geschreven werden al veel verder spiritueel ontwikkeld en wisten toen al veel over leven en dood.”…..

    15 likes
  7. Jezus was een Alien met een knipperlicht !

    5 likes
  8. Misschien bedoelde men daarmee, dat men zijn gedachtegoed steeds door blijft geven. Jezus was/is een spirituele soldaat. En dat het goede in de mens om kan slaan in een moment/gebeurtenis.(Ying/Yan in jezelf)
    Denk nog steeds dat Jezus een kind was van Julius Ceasar en Cleopatra.(hadden een affaire) Via Jezus kon men Egypte/Jeruzalem samenvoegen met Rome. Het gedachtegoed komt van een hoogpriester.
    Door de gehele geschiedenis heen zijn er veroveringen om macht en de meeste ruzies werden opgelost/gestuurd door hoge priesters. Bekijk bv. de series: The last Kingdom/Vikings etc.
    Hoogpriesters(alchemisten) zijn mensen met alle kennis(natuur en scheikunde) Alchemisten zijn tovenaars. Zoals we die nu kunnen zien op tv. Hans Klok/mindfuck programma etc. Destijds maakte ze mensen er bang mee.
    Wat interessanter is: Jezus valt onder stam Josef bij de 12 stammen van Israël. Het bewijst dat het jodendom in verbinding staat met het christendom.(via abraham bloedlijn) De islam stamt ook af van Abraham. De drie geloven staan in verbinding met elkaar door het verdrag des verbonds. De tempelberg is voor alle drie belangrijk. En de tempel(met zeven lagen) die daar ooit stond wordt pas weer opgebouwd als de ruzie tussen deze drie geloven is opgelost.
    Hoogpriesters zijn/waren de rechterhanden van de machthebbers/koningen etc. Zij werden richteren genoemd. Het woordje rechter komt hier vandaan. Mensen die de boel dus sturen. Via hegeliaanse dialectiek.
    Hedendaags wordt er nog steeds gebruik gemaakt van schaken tussen mensen om macht te behouden. Hierdoor ontstaan vaak bastaard kinderen. Die kinderen worden dan opgeleid als nieuwe leider. vb: Obama en Poetin. Volgens mij was Jezus ook zo’n kind.
    Het is een feit dat wij ook gestuurd worden door het systeem. De oorsprong is hierboven beschreven.
    Je hebt drie pausen(hoogpriesters). De witte paus.(brengt het goede) De grijze paus(bedenkt/besluit/stuurt de richting) en de zwarte paus(doet het slechte). Gezamenlijk komen ze tot hetzelfde doel. De 12 stammen hebben veel macht in/op hun eigen vakgebied. Subgroepen zijn de 12 apostelen etc.
    Stam Levi zorgt voor de wetten. Reuben voor internet/databedrijf globalswitch.com. etc Deze stammen hebben ieder hun sterrenbeeld en hun eigen steen.(zonnerad/cabala etc). Vandaar dat ze de uitverkorende zijn.
    Zij voeren het(NWO/agenda21/30)dus uit. Gebaseerd op eeuwenoude zon/maan en sterrenkalenders.
    Grote vraag blijft: waarom deze agenda? Waarom 1 wereld?
    1.Is het om het systeem van groei op te lossen incl. mens? 2. Is technologie een middel om Polen(noord en zuid) in balans te houden? 3. is het om een hightech wereld op te zetten en om de mens in cyborgs te laten veranderen(totale overname)? Of alle drie tegelijkertijd?

    3 likes
    • Het is dus nu niet meer van belang om te weten of Jezus nu wel of niet bestaan heeft. In feite heeft ie/het gedachtegoed de taak volbracht. Het westen(Europa/Amerika) overnemen.(veel mensen/denk aan indianen/vikingen/boeren etc. waren voorheen natuur mensen/heidenen en zijn allemaal overgenomen door richtingen van het christendom via hoogpriesters/macht overnames). Dit verklaart ook dat feestdagen met elkaar vermengd zijn. Hier begint al het gedachtegoed van 1 wereld.
      We zijn inmiddels al veel verder in het proces.(men breekt alle groeperingen/het christendom/bestaande geloven weer af/behalve de global groeperingen)En dat vind ik belangrijker/interessanter. Wat wil men nu van ons gewone mensen? Iedereen “de singulariteit” in duwen?

      5 likes
  9. Eerst maar eens bewijzen dat die zogenaamde ‘Jezus’ wel heeft bestaan.

    5 likes
  10. Daar gesuggereerd word dat Jezus in weze een hybride Annunaki was en dezelfde eigenschappen, talenten en wijsheid had verkregen als eerdere tijdsgenoten van de Somerische Kingslist (Toth, Enki, Virocoatcha, e.d.)die terug gaat naar tijdgeest van meer als 250.000 BC…. kunnen we misschien meer duidelijkheid krijgen in de agenda die 2000 jaar geleden zich afspeelde! Waarin onze aannames wie of wat Jezus was en de geschriften welke zijn nagelaten in perspectief te gaan zien! Er zijn meerdere verhaal lijnen over zijn afkomst…. of herkomst maar als je vanuit de hemel komt zoals vele geschriften in allerlei culturen hun savoir ook omschreven (Vedische, Hindoe en Maya) en dezelfde gaves als Jesus bezaten, dan mag je veronderstellen dat hij geen aardse bewoner was maar een decendant from a nother planet!

    Mag toch duidelijk zijn dat we worden misleid en dom gehouden ter behoud van geloofsovertuigingen die in de wereld leven….. gewoon lekker alles buiten jezelf plaatsen en niet ontwikkelen naar wat de potentie van de hedendaagse mens is! En maar afvragen hoe we elkaar de koppen in blijven slaan uit zelfbehoud en ingebouwde angst receptoren…. Bluhhh het kruisbestuivingsprogramma wat al meer als miljoenen jaren hier op aarde plaats vind is toch 1 groot fiasco….

    4 likes
  11. Scizo’s en psychoten zijn altijd fun!

    4 likes
  12. Geweldig!
    Een beter bewijs dat onze werkelijkheid een hologram is, krijgen we niet.
    ArjunA

    3 likes
  13. Jezus heeft nooit bestaan, het is een zoethoudertje. https://www.youtube.com/playlist?list=PLEpr4aa9rk9q_lnJ5cse6eqM3C_rWfmPv

    3 likes
  14. Als die professor Roelof van den Broek, de Christus brieven zou kennen, zou hij dit niet zeggen. Inderdaad Jezus verteld in zijn eigen brieven, die een opneemster heeft geciteerd, dat Jezus in de woestijn van gedaante veranderde, omdat Hij doorstraalt werd met Goddelijk licht, en ook zich heel licht voelde. zijn eigen gewicht niet meer voelde.

    2 likes
  15. Oke…………. Als iemand hier geloofd dat papieren, die in Egypte gevonden zijn, door een bisschop van Jeruzalem zijn geschreven, nodig ik je uit om dat hard te maken. Bovendien hebben we het hier over DROMEN EN NIET OVER WETENSCHAP. Dit kun je gewoon niet serieus nemen.

    2 likes
  16. Jezus is nog steeds een teleporterende.

    2 likes
  17. Jezus was een paddestoel, vandaar de veranderingen in uiterlijk. Niet alles letterlijk nemen, nietwaar?

    1 likes
  18. mij doet het denken aan de celestijnse belofte van James Redfield…

    0 likes
  19. Jezus is 100 %Bewust Zijn,Goddelijke energie,I AM that I AM exodus 3:14.it,s all in the bible,My God is awesome He can move mountains .Bij God is Niets onmogelijk .
    God bless you all

    0 likes

Laat een bericht achter

Let op! Als je een reactie achterlaat ga je automatisch akkoord met onze spelregels. Klik hier om onze spelregels te zien.

Je e-mail adres wordt niet getoond.Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*

x

Check Also

Leven na de dood: professor vertelt wat er volgens haar gebeurt nadat we sterven

Leven na de dood: professor vertelt wat er volgens haar gebeurt nadat we sterven

De Amerikaanse professor Nancy Murphy heeft in ...

Oorlogspropaganda: Jezus verzonnen door Romeinen om Joden rustig te krijgen. Bijbelonderzoeker deelt bevindingen

Oorlogspropaganda: Jezus verzonnen door Romeinen om Joden rustig te krijgen. Bijbelonderzoeker deelt bevindingen

Het christendom is een Romeins complot, dat ...

Ervaar de diepste
ontspanning ooit
  • Voel je snel 100% beter met de heerlijkste, diepste ontspanning ooit
  • Geniet snel van een fijne, intens diepe rust en krijg meer energie
Je meldt je hiermee aan op de 100% gratis en vrijblijvende Trancewerk nieuwsbrief. Je kunt je altijd weer afmelden.
Trancewerk stuurt gegarandeerd nooit spam en je gegevens blijven beschermd.
50%
Dankjewel voor je aanmelding.

Er is een e-mail verstuurd met een bevestigingslink.

Deze e-mail is afkomstig van Trancewerk.nl. Zij stellen de sessie 'Diepe Ontspanning' gratis ter beschikking.

Ga naar je mailbox en open de e-mail.

Klik op de bevestigingslink en je ontvangt binnen enkele minuten instructies...

Heel veel plezier!


P.S.: Dit geschenk kost normaal € 49,99.
Je krijgt dit gratis, omdat je je aanmeldt op de Trancewerk nieuwsbrief. Dit is 100% vrijblijvend, kost niets en je kunt je altijd weer afmelden.
Leer wat de échte oorzaak is van je overgewicht en los dit op
Bijna klaar...
Ontdek waarom een dieet NOOIT blijvend werkt en wat wél werkt
Krijg onbetaalbare tips en trucs die tot een permanent slank lijf leiden
Je meldt je hiermee aan op de 100% gratis en vrijblijvende Trancewerk HypnoSlank e-cursus. Je kunt je altijd weer afmelden.
Trancewerk stuurt gegarandeerd nooit spam en je gegevens blijven beschermd.
50%
Dankjewel voor je aanmelding.

Er is een e-mail verstuurd met een bevestigingslink.

Deze e-mail is afkomstig van
Trancewerk.nl. Zij stellen de e-cursus 'HypnoSlank' gratis ter beschikking.

Ga naar je mailbox, open de e-mail
en klik op de bevestigingslink en je
ontvangt binnen enkele minuten
les 1...

Heel veel plezier!


P.S.: Met deze gratis e-cursus loop je
het 'gevaar' dat je binnenkort je
garderobe kunt vervangen met
kleinere maten!
AANMELDEN GRATIS WORKSHOP
Wanneer?
donderdag, 21 november 2019
20:00 uur
Wie?
*
*
Je gegevens zijn naar de organisator gestuurd. Je wordt verder via e-mail op de hoogte gehouden.