Binnenland

We vragen ons af waarom het treinkaartje zo duur is: ‘Ongelooflijk’

Help ons door deze informatie met iedereen op je social netwerk te delen!

Afgelopen jaar was er veel te doen rond de aangekondigde spitsheffing in de trein, die inmiddels van de baan is. Er kwam veel kritiek op deze zogeheten spitsheffing.

‘Klimaatticket’

NS-baas Wouter Koolmees (D66) zei dat de spoorwegen kijken naar een andere oplossing om treinreizen betaalbaarder te maken. Zelf vindt hij het ‘klimaatticket’ een goed idee. Met zo’n ticket kunnen mensen buiten de spits onbeperkt reizen voor een lagere prijs.

---Lees verder na dit advertentieblokje---
https://www.ninefornews.nl/wp-content/uploads/2025/04/NFN-donatie-banner.png

Groenlinks-PvdA en D66 hadden het klimaatticket opgenomen in hun verkiezingsprogramma’s.

Eerder zei oud-minister Koolmees dat ‘iedereen de rekening betaalt’ als de spitsheffing er niet zou komen.

Voor tonnen in de boeken

Iedereen, behalve hijzelf.

Koolmees staat voor tonnen in de boeken, blijkt uit het NS-jaarverslag 2022. Het vast overeengekomen bruto jaarsalaris inclusief vakantiegeld van de leden van de raad van bestuur van de NS in 2022 was als volgt:


President-directeur Wouter Koolmees zou normaal gesproken bijna 5 ton per jaar krijgen, de overige directeuren ruim 4 ton. Door een loonmatiging is de raad van bestuur tijdelijk met 10 procent gekort.

De vaste jaarbeloning voor de gehele raad van bestuur bedroeg op 31 december 2022 ruim 2,1 miljoen euro.

Over de auteur: Robin de Boer is economisch geograaf. Volg hem hier op Substack.

4.8 116 stemmen
Artikel waardering

Interessant

Vond je dit artikel waardevol?
Klik hieronder en deel het op je Socials!
+
Meld je aan op onze gratis PUSH meldingen
Aanmelden
?
+
Volg ons op ons gratis Telegram kanaal
Volg Ons
?
+
Steun ons met een vrijwillige bijdrage
Doneer
?

Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
Aanmelden
Laat het mij weten wanneer er
guest

71 Reacties
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Reacties
Alle reacties zien
Joyce Ramgatie
Joyce Ramgatie
1 jaar geleden

Koning der Nederlanden STEELT van het volk daarom zijn treinkaartjes zo DUUR…

Rick
Rick
1 jaar geleden

exemplarisch waarom de belastingdruk in NL zo hoog is

Ron
Ron
1 jaar geleden

Het zijn criminelen en het blijven criminelen.
Maar karma komt eraan voor jullie allemaal.

Draak
Draak
1 jaar geleden

Lijkt mij logisch. Denk aan de 15 minuten steden (leefbaar, duurzaam, sociaal inclusief, Kuch) Het mensvee opsluiten en ze wijsmaken dat ze gelukkig zijn.

jessie nameles
jessie nameles
1 jaar geleden

joh. wat een verassing. mats baantje . ?? je kan nu inchecken met je bankkaart? maar als je reis met een trein zakelijk dan moet je de ov kaart hebben om aan je co 2 buget te kunnen verantwoorden bij de belasting . ook voor je personeel . want dat is belasting technisch een voordeel . moet 3 uur s,nachts beginnen ,dan kan je ipv 23 c de km 40 cent krijgen als je op de fiets kom. 50 km is me toch iets teveel . hier word je co2 al verplicht berekend want cash word [zowat ]uitgesloten !!!!

Joop
Joop
1 jaar geleden

Zakkenvullers anders niet ze zijn geil op geld geen weg terug voor de nazi’s Rutte en co je deze landverraders overal terug lareb burgemeesters allemaal ongekozen halve garen die zichzelf verkocht hebben aan WEF cda cu d666 vvd bbb ect.

Hugo
Hugo
1 jaar geleden

Zakkenvullers. Wat maakt het uit U en ik moeten het ophoesten voor dat schorem. Ik walg steeds meer van die vriendjespolitiek…van voor wat hoor wat. De rupsjes nooit genoeg, ik ga maandag wel weer naar de voedselbank, Volgevreten Koolmees. D66

W appie
W appie
1 jaar geleden

Weer een bevestiging waar al t geld 🤑🤑heen gaat over de rug van de burgers walgelijk🤮🤮zich schamen hebben ze nog nooit vangehoord dit alles zegt genoeg Op zouten deze misbruikers over de rug van hardwerkende burgers

Frans
Frans
1 jaar geleden

Begin eens met het ov gratis te maken voor de gepensioneerden en laat de treinen eens op tijd rijden, stelletje graaiers.

Draak
Draak
1 jaar geleden

“Barcelona, Bogota, Buenos Aires, Melbourne, Milaan, Portland, Parijs en Utrecht zijn officieel al bezig een 15-minuten-stad te worden, zo laat globalistisch stedennetwerk C40 (The Cities Climate Leadership Group) weten. Het gaat om “een nieuw concept om het Klimaatakkoord van Parijs te halen”, stelt het UNFCCC, de VN-orgnisatie die de jaarlijkse klimaatconferenties organiseert. ”
https://deanderekrant.nl/nieuws/de-15-minuten-stad-komt-eraan-dorpsgevoel-of-gevangenis-2022-12-16

Het mensvee uit de auto pesten en het openbaar vervoer onbetaalbaar maken met geneuzel over dat je het (alweer) voor die ander doet (de krankzinnige ‘elite’ dus). Niet te snel want dan komt er te veel onrust.

Frans
Frans
1 jaar geleden

En juist de spoorwegen is zo’n organisatie die niet al te moeilijk te leiden is. Je hoeft geen risicovolle beslissingen te maken, een nieuw product te starten, R&D te leiden, het is gewoon zorgen dat de treinen rijden, de spullen op orde zijn en er voldoende en capabel personeel op de juiste plekken is. Dat is geen 4 of 5 ton per jaar waard. Ik kan het ook, beter zelfs en ik doe het al voor de helft! 😉

Margie
Margie
1 jaar geleden

👍👍👍👍👍👍

Rosalie
Rosalie
1 jaar geleden

Reizen buiten de spits dus in de daluren, was al goedkoper en is niks nieuws.
Nu doen ze net alsof ze het zelf verzonnen hebben en noemen het een klimaatticket om vooral de klimaatleugen in stand te houden.

Rob
Rob
1 jaar geleden

Ergens tussen 2004 en 2007 zat ik eens in de trein. Ik moest een wat langere reis vanaf de kust naar ergens in de omgeving van Steenwijk maken. Ik zat voor de spits al in de trein en kwam vanaf Utrecht in een volle tweede klas terecht. Letterlijk helemaal vol. Ik liep door naar de eerste klas met het idee om daar tijdelijk te gaan zitten totdat er mensen uit de tweede klas gingen en daar plaats was. Toen de conducteur langs kwam zei die ‘je betaalt niet om te zitten maar om vervoerd te worden’. Inderdaad veevervoer, altijd al geweest.

Sophie
Sophie
1 jaar geleden

God geklaagd, dit soort salarissen! Het OV is onbetaalbaar, slecht en onbetrouwbaar, zo ook haar bazen!

Tech Noir
Tech Noir
1 jaar geleden

Inflatie op de rails. Je kunt nog lopen, maar dan heb je inflatie op schoenen en extra voedsel.

Kans
Kans
1 jaar geleden

Hahaha, kom kom, deze lui moeten toch ook leven zeg, ze zitten niet voor niets bij het satanische d666 clubje, U zult voor onze rijkdom betalen, hahaha, het wordt tijd voor wat balken en wat touw om dat grijpgrage gajes aan op te hangen, ik snap nu de revolutie in Frankrijk wel, hoewel, ook dit werd georganiseerd door de boven laag, want het domme schapen volk gaat uit zichzelf nooooooooooit iets zelf organiseren, daar zijn wij te dom en te laf voor, helaas, daarom, kan dit soort gajes, overal mee weg komen, er verandert pas iets, als wij, het domme volk, eens iets gaat ondernemen !!
🐑🐏🐑🐏🐑🐏🐑🐏🐑🐏🐑🐏🐑🐏🐑🐏🐑🐏🐑🐏🐑🐏🐑🐏🐑🐏
Let wel, ondernemen betekend niet slap demonstreren, dat gaat nergens over, je moet het tuig net zo behandelen als dat zij, ons behandelen, misschien gaat er dan iets veranderen.
🫵🏽👹🫵🏽👹🫵🏽👹🫵🏽👹🫵🏽👹🫵🏽🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🫵🏽👹🫵🏽👹🫵🏽👹🫵🏽👹
Nou, ik heb mijn best weer gedaan vanuit mijn luie stoel, als U dan even de rest voor uw rekening neemt, 😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂😂😂🤣
Wat een wereld, opweg naar de ondergang, dit jaar al 🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚

Mokumer
Mokumer
1 jaar geleden

Helemaal wrang omdat die graaiers hun werk niet behoorlijk doen, er is geen dag dat het gesmeerd loopt bij die NS.

Roze panter
Roze panter
1 jaar geleden

Allemaal schoften de nazi s zijn nooit weggeweest!

A3aan
A3aan
1 jaar geleden

Goed hè, privatisering is goed voor ehhhh Koolmees en zijn mede criminelite.

Bas
Bas
1 jaar geleden

In een normaal welvarend land zou openbaar vervoer gratis zijn en de belastingen laag. Enkel in corrupte failliete landen is alles onbetaalbaar….

Staxx
Staxx
1 jaar geleden

graaiers’666

Anja Heij
Anja Heij
1 jaar geleden

Inderdaad, het is soms zo druk dat je nauwelijks in- of uitstappen kunt en ik heb ook meegemaakt dat mensen niet eens meekonden!

johan
johan
1 jaar geleden

2024 wordt het jaar van de werkelijkheid… en daarbij zullen veel lieden door de mand vallen.
M.a.w. mensen als Wouter Koolmees etc. krijgen belachelijk hoge salarissen uitbetaald…. dat is zo! Maar klopt dit ook?!? 2024 zal het uitwijzen.

PREDATOR
PREDATOR
1 jaar geleden

En waarom? Ik werk harder voor minder!!

Bouke
Bouke
1 jaar geleden

Links lullen, rechts zakken vullen. Geen wonder dat dit land volledig naar de kloten gaat door dit soort incompetente parasieten. Schandalig dat steeds meer burgers van een voedselbank of rode kruis afhankelijk zijn.

Loire
Loire
1 jaar geleden

Openbaar vervoer weer geheel in handen overheid, en geen exorbitante salarissen en bonussen, gewoon volgens fatsoensnorm, geen linkse ex politici als baas voor dit soort functies die op deze manier hun zakken willen vullen, inzetten op maximale capaciteit tegen minimale kosten. Reclame is ook niet nodig.

deze
deze
1 jaar geleden

welk zaad heeft die koolmees gevreten…?!

Lisa
Lisa
1 jaar geleden

De ongeschikte mensen van de politiek belanden bij de NS met een zombie baan.

eindhoven
eindhoven
1 jaar geleden

Soms is het zelfs nog gekker. Wie van Amsterdam naar Boedapest wil, betaalt bij de NS 109,90 euro. Wie identiek dezelfde rit (reis op hetzelfde tijdstip en dezelfde trein) boekt bij MAV-Start, de Hongaarse maatschappij is afhankelijk van het moment van boeken slechts 66 euro kwijt. 

Edwin
Edwin
1 jaar geleden

Wie vind het ook al weer een goed idee om een markt die per definitie een monopolie is te privatiseren? Je lacht je echt rot. Dit kon je mijlen ver aan zien komen!

salvar
salvar
1 jaar geleden

de dwaas zal ook wel gratis reizen natuurlijk.
waarom krijgen de krankzinnigen altijd weer een baan met veel geld , verdienen doen ze het niet.
waarom pakken wij ze als burger niet op om ze te dumpen bij een gekkenhuis ?

Jeroen
Jeroen
1 jaar geleden

Als je bedenkt dat Nederland het land is met de hoogste benzineaccijns ter wereld en je zelfs dan met de auto soms goedkoper uitbent voor een rit (wegenbelasting, verzekering e.d. betaal je ook als je de trein pakt en de auto thuis laat) dan met de trein, zeker als je met meerdere personen reist en dat is al zeker decennia lang het geval, dan kun je jezelf toch wel afvragen of de trein niet veel te duur is. Volgens mij is op grote afstand zelfs een rit over een Franse snelweg (met péage en benzine dus bij elkaar opgeteld) nog goedkoper dan dezelfde afstand met de trein in Nederland.

Officeel is de NS geprivatiseerd, maar daar de staat de enige aandeelhouder is, is het dus in de praktijk nog steeds een overheidsinstelling. Dat we belasting moeten betalen om met de auto over wegen te rijden, kan ik begrijpen. Wegen aanleggen en onderhouden kost geld en dus is het logisch dat wij als weggebruikers meebetalen voor de kosten hieraan. Voor het aanleggen en onderhouden van sporen is ook geld nodig als wel de bouw en onderhoud van treinen en voor salaris van machinisten e.d. Dus dat het geld kost is nog te begrijpen. Maar ik denk dat het onderhand eens tijd wordt daar in dit alles in belangrijke maatschappelijke dienst wordt voorzien, die ook door de overheid beheert wordt, een overheid die in dienst moet staan van de burger, dat het dus ook inzichtelijk wordt hoe het geld voor motorrijtuigenbelasting, benzineaccijnzen en dus ook van treinkaartjes nu precies besteed wordt. Wij, de burger, zijn de werkgever en de overheid de werknemer. Als ik voor een baas kosten maak en deze bij mijn baas zou declareren moet ik dat ook verantwoorden, en terecht.De baas wil tenslotte niet dat ik hem oplicht en ook dat is terecht. Waarom zou dat bij de overheid DIE VOOR ONS WERKT anders zijn?

Leo the lion
Leo the lion
1 jaar geleden

Waar rijdt de trein de op !! op zonne energie , windmolens !! 😂😂 laat me niet lachen 🎭

nico
nico
1 jaar geleden

Tja , d66 die leven in een paralelle wereld.

Julia
Julia
1 jaar geleden

Koolmees is toch ook zo een linkse D66 zak die aan een topbaan is geholpen. Hij had voor zijn topfunctie bij de NS nimmer gebruik gemaakt van de trein Wouter Koolmees. Tussen 2017 en 2022 was Wouter minister in het kabinet-Rutte III. In 2019 en 2020 was hij tijdelijk vicepremier. Koolmees is een stapelaar: via de mavo en de havo is hij opgeklommen naar een universitaire studie. Tja een stapelaar maar wel met een D66 mentaliteit namelijk het opstapelen van problemen.

Marianna
Marianna
1 jaar geleden

het lijkt er warempel wel op dat dit de tijd van de Openbaringen is.

Eleonora
Eleonora
1 jaar geleden

Ach ja, kleinigheidje hou je ….

Rinus
Rinus
1 jaar geleden

Tuurlijk pakken ze de spits mensen, die werken en moeten wel met de trein, zijn gewoon criminelen die ingehuurd worden om mensen af te persen. Als iedereen die met de spits moet reizen zich een week ziek melden mogen de werkgevers het betalen en oplossen want hun steunen deze criminelen

Grens
Grens
1 jaar geleden

Great Reset kost klauwen vol met geld .

Thomas het Chagrijntje
Thomas het Chagrijntje
1 jaar geleden

Wacht ff hoor, hoezo is een D66’er de topman van een nutsvoorzienend bedrijf? En hoezo krijgt iemand op zo’n dergelijke positie een salaris van 5 ton?
De NS is er toch juist om vervoer voor elke burger mogelijk te maken zodat je naar je werk kan en af en toe een betaalbaar familiebezoek kan plegen?

Dit is dus het ware gezicht van Duivels66, op TV aaien ze de pruillipjes van snikkende Brammen maar achter de coulissen naaien ze reizende burgers.

Zet daar ajb iemand neer die graag zo’n baan heeft maar dan onder een modaal salaris zoals die van de gemiddelde reiziger!

ape.c-age
ape.c-age
1 jaar geleden

Dit is toch wel jammer. Zo blijven bepaalde groepen de lachende derde.
Mensen die zich te verheven voelen om met de trein te gaan.
Ook al die stoeries met dikke auto’s, omdat veel vrouwen stoeries met auto’s willen.

Lexy
Lexy
1 jaar geleden

Het gemiddeld volk ambieert zoveel mogelijk te willen lijken op de geldwolven.

malion
malion
1 jaar geleden

Ja waarom niet, we zijn zo’n beetje het land waar alles het meeste kost, omdat we zo’n rijk land zijn zegt Rutte toch. Daar kun je via alles goed jatten dat kleine mooie landje is een bestolen land van de elite geworden. En wij pikken het allemaal door alles maar zo te laten.

Ernest
Ernest
1 jaar geleden

Koolmees is een grootneus, daarom..

Liegebeest
Liegebeest
1 jaar geleden

Gewoon betalen groene linkse sukkels met je steenkolen treinen en metros en bussen op diesel. Ubers op diesel. Gewoon sokken of thuis blijven smerige hippies.

Cato.
Cato.
1 jaar geleden

Daarom gingen veel treinstations de laatste jaren op de schop.

Hido
Hido
1 jaar geleden

Nederlandse Spoorwegen.
De Nederlandse Spoorwegen zijn ook van BEA dit NSB-eatrix bedrijf dat tijdens de lockdowns iedereen, bejaarde mensen, zieke mensen etc. uit het Openbaar Vervoer zette of hun weigerde omdat ze geen ‘niet-werkende maskers’ op hadden tijdens de WEF Plandemie.
Alle mensen konden alleen gebruik maken van de NS als zij zich aan deze satanische regels zouden houden.

GOD’s creaties weigeren om vrij te kunnen reizen schending UVRM Art. 13.

Moeder maatschappij en dochter ondernemingen Totaal 545 + 424 bedrijven die bestaan uit Koninklijke geschenken, giften, donaties aan Bea 🙃

Anno
Anno
1 jaar geleden

Graaicultuur

Back to top button
71
0
We lezen graag je reactie!x