Homepagina » Natuur en Milieu » Elektrische auto veroorzaakt 1400 extra zwaargewonden. Dit is de reden
elektrische auto

Elektrische auto veroorzaakt 1400 extra zwaargewonden. Dit is de reden

De elektrische auto zorgt voor meer zwaar letsel in het verkeer. Onderzoeksbureaus Trend-Rx en Automotive Insiders hebben een rapport gepubliceerd waarin onderzoekers uitgaan van ruim 1400 extra zwaargewonden in 2030 door elektrische auto’s.

Dat heeft vooral te maken met de massa van de stekkerauto, legt een onderzoeker van Trend-Rx uit aan Amweb. Een dergelijke auto is gemiddeld 250 kilo zwaarder dan een auto met verbrandingsmotor. De kans dat iemand in het verkeer zwaargewond raakt is bij een elektrische auto drie keer zo groot.

Er zullen volgens de onderzoekers in 2030 in vergelijking met gewone auto’s 11 procent meer schadegevallen zijn. Al deze schadegevallen zijn goed voor 75 miljoen euro extra aan letselschade.

Pakt slecht uit

Ook de rijhulpsystemen zullen leiden tot nieuwe schades, zo is de verwachting. Zo kunnen sensoren verkeerde waardes aangeven en ook kunnen er problemen met de software ontstaan.

Eigenaren van een elektrische auto zijn vaker bij ongelukken betrokken omdat zo’n auto heel snel optrekt. Ze verkijken zich nogal eens op het grote en direct beschikbare vermogen.

De verwachting is dat aan het eind van dit decennium bijna elke nieuwe verkochte auto een elektrische is. In 2030 bestaat ongeveer een kwart van het Nederlandse wagenpark uit stekkerauto’s, schrijft het FD. “Voor de verkeersveiligheid pakt dat slecht uit.”

+
Meld je aan op onze GRATIS NineForNews PUSH meldingen
Aanmelden
+
Volg ons GRATIS NineForNews Telegram kanaal
Volgen
Kom shoppen in de NineForNews Webshop. T-shirts, tassen, caps, mokken, en nog veel meer!

Over Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
  • Nés schreef:

    Dit is wel een zwaar beladen onderwerp 😜

    13 likes
  • Rob schreef:

    Een tijdje geleden waren er al berichten dat een elektrische auto simpelweg een bom is die aan de laadpaal al kan ontploffen. De hitte en schade van een explosie kan gebouwen en funderingen zwaar beschadigen. Dat zegt nogal wat over de kracht van zo’n explosie. Het bleek vooral de samenstelling te zijn van de stoffen. Laadpalen in ondergrondse garages zijn daarbij helemaal gevaarlijk. Brandweerauto’s kunnen veel van die garages niet in omdat de doorrijhoogte te laag is. Je gaat bijna denken dat het expres zo bedacht is door de Cabal die op die manier aanslagen op de bevolking wil plegen.

    10 likes
    • PREDATOR schreef:

      Fijn dan..Geloof maar niet dat deze cijfers in het nieuws komen of ergens anders aan de aandacht….Corrupt smerig landje…Wat is er in godsnaam allemaal aan de hand???.Waarheid is strafbaar tegenwoordig…

      9 likes
    • Jets schreef:

      Ik gebruik de lithium-ion cellen in mijn radiografisch bestuurbare helicopters. Zit er eenmaal een gat in de cellen en de boel vliegt in de fik en is zeer moeilijk te blussen. Laatstaan de cellen die in een elektrische auto gestopt worden.

      De zoveelste MISKLEUN van dit kabinet ….

      3 likes
  • Patricia Müller schreef:

    En dan nog iets: De WDR heeft in een uitzending van “Quarks” geprobeerd, een elektrisch Auto te blussen: Resultaat: Als het brandt, brandt het door! Blussen kan niet. Dus rij je ermee, zit je feitelijk op een brandbom. Lekker gevoel!

    https://www.youtube.com/watch?v=UhdFQFBLd5M

    Vanaf 4. Minute …

    3 likes
  • x

    Check Also

    elektrische auto

    Studie: Elektrische auto verre van klimaatvriendelijk. ‘Grote misrekening’

    In Duitsland is de elektrische auto ‘verre ...

    elektrische auto

    Elektrische auto vervuilender dan groene diesel. Dit zijn de verschillen

    Moderne auto’s die op hernieuwbare diesel rijden, ...

    >