Homepagina » UFO » Exclusief: “Het mysterie van de Belgische UFO-golf blijft onopgelost”
Exclusief: "Het mysterie van de Belgische UFO-golf blijft onopgelost"

Exclusief: “Het mysterie van de Belgische UFO-golf blijft onopgelost”

Op 29 november 1989 zagen twee Belgische rijkswachters tegen de avond een traagvliegende driehoek met felle lichten op de hoekpunten en een rood flikkerend licht in het midden. De dagen erna getuigden nog honderden mensen een soortgelijk voorwerp gezien te hebben.

Het daaropvolgende jaar werden nog honderden UFO’s gerapporteerd in heel België. De Belgische generaal-majoor Wilfried de Brouwer leidde het onderzoek naar deze UFO’s. Op een opmerkelijke persconferentie gaf hij toe dat in de nacht van 30 op 31 maart zowel met het blote oog als op radar een bizar verschijnsel in de omgeving van Waver vastgesteld kon worden.

Enige tijd geleden gaf de Britse overheid archieven vrij met daarin alle UFO-waarnemingen tussen 1981 en 1996. Ook de Belgische UFO-golf wordt er uitstekend in gedocumenteerd. Uit de Britse archieven blijkt dat het Britse ministerie van Defensie de verklaring van De Brouwer ‘serieus nam’.

Ook de Belgische overheid bevestigde het bestaan van de UFO’s aan de Britten. “De aanwezigheid van onbekende vliegende objecten boven België in 1989 en 1990 kan niet in twijfel getrokken worden. De feiten worden bevestigd door de toenmalige ministers van Defensie Guy Coëme en Leo Delcroix.” Beide ministeries besloten uiteindelijk tot een informatiestop wegens de ‘agressiviteit’ van de media.

Belgische gevechtsvliegtuigen werden er meermaals op uit gestuurd om meldingen van de UFO’s te onderzoeken. De piloten kregen op hun radarscherm wel melding van onbekende tuigen in het luchtruim, maar konden geen fysieke aanwezigheid van mysterieuze objecten vaststellen.

“Het mysterie blijft onopgelost,” aldus De Brouwer. Hij bevestigt dat de piloten ‘iets’ op hun radarscherm zagen, maar niet in staat waren het fenomeen te verklaren. De Brouwer gaat in de video ook in op de controversiële foto die in Petit-Rechain zou zijn genomen.

[OpenMinds]
+
Meld je aan op onze GRATIS NineForNews PUSH meldingen
Aanmelden
+
Volg ons GRATIS NineForNews Telegram kanaal
Volgen
KLIK HIER en zeg NEE tegen een corona-vaccinatie d.m.v. T-shirts, sweaters, mokken, etc.

Over Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
  • Carlijn schreef:

    Deze driehoek UFO’s zijn van menselijke makelij en dus niet buitenaards. Buitenaardsen gebruiken geen stuwkracht onder hun vaartuigen.

    8 likes
    • Nona schreef:

      @Carlijn : Hoe weet u dat zo zeker ? Het vaartuig in die tijd , maakte geen enkel geluid , de snelheid kon men ook niet evenaren , zelfs de dag van vandaag niet.

      4 likes
      • Carlijn schreef:

        @Nona, ik weet 100% zeker dat deze driehoekige objecten van menselijke komaf zijn.
        Sta vrij om mijn woorden te geloven of niet. Ik kan het zien aan een UFO of deze buitenaards zijn want buitenaardse UFO’s hebben een soort energiegloed om zich heen en hebben geen oplift-tech onder het vaartuig (daarom zijn de foto’s van echte UFO’s vaak wazig, hoe helderder je de UFO ziet vliegen hoe nepper het is.). De aanstuw/oplift tech van een buitenaardse UFO zit in het vaartuig zelf en omringt het vaartuig geheel in energie. Ook weet ik uit zeer betrouwbare bron dat menselijke UFO’s altijd driehoek zijn. Ze hebben ook andere vormen maar driehoek is altijd menselijk (driehoek = illuminati symbool). In het diepste geheim zijn er altijd al UFO’s gemaakt door de schaduwmacht, welke begonnen tijdens de 2e wereldoorlog. Daar zijn ze nooit mee opgehouden, deze menselijke UFO’s hebben tech welke niet voor het publiek vrij gemaakt zijn. Deze tech zijn o.a verkregen door het neerstorten van UFO’s maar ook met direct contacten met buitenaardsen in ruil voor diensten.

        Deze driehoek objecten zijn 100% zeker te weten menselijke UFO’s.

        7 likes
        • Illuminati schreef:

          @Carlijn:

          Ook weet ik uit zeer betrouwbare bron dat menselijke UFO’s altijd driehoek zijn

          (daarom zijn de foto’s van echte UFO’s vaak wazig, hoe helderder je de UFO ziet vliegen hoe nepper het is.).

          Deze driehoek objecten zijn 100% zeker te weten menselijke UFO’s.

          zucht…… gebaseerd op niks… je eigen fantasie… elke keer weer!!

          4 likes
        • Kalki schreef:

          Zijn het ‘Replica’s’ ontwikkelt in Area51? Zijn het ‘UFO’s’ die hier rampen komen bestrijden (?) , lijkt mij niet echt.

          1 likes
          • Faith schreef:

            Carlijn gaat nog verder lees ik: …in het diepst geheim altijd al UFO’s gemaakt door de schaduw elite…bla bla. Dan kunnen het al geen UFO’s meer zijn Carlijn. Misschien laat jij je serieus klaarstomen voor de zoveelste false flag, deze keer enge halloween achtige schepen in de lucht ofzo. Maar mocht je doelbewust verwarring scheppen of ben je alleen maar dom: alles dondert toch neer wat de elite verzinnen aan false flags of whatever. Kijk wat er met die 2 space shuttles is gebeurd.

            3 likes
        • Roy schreef:

          Toch maar weer eens vragen. Wie is deze zeer betrouwbare bron Carlijn en waarom vindt je deze zeer betrouwbaar? (serieuze vraag)

          3 likes
  • Kalki schreef:

    Zou Belgie het beloofde land worden? En dit wanneer ze de eerste Buitenaardse Ambassade zouden bouwen in de wereld.

    5 likes
  • Marc schreef:

    TR3B-Astra

    4 likes
  • koekje schreef:

    Hoezo mysterie.
    Gewoon verboden om informatie vrij te geven aan het plebs.
    Dat mocht zich eens rare dingen in het hoofd halen.
    Brussel heeft het al zwaar genoeg.

    2 likes
  • Dave schreef:

    Hebben jullie wel eens gedacht aan de Amerikaanse bommenwerper TR-3B?
    Google daar maar eens op. Dit lijkt mij een 1 op 1 match.
    Als dit hem is en dat lijkt mij van wel, dan betreft het een door de USA gemaakt toestel met behulp van ufo technologie.

    Mysterie opgelost!

    2 likes
    • lalalalaria schreef:

      Hallo Dave, bedankt voor het oplossen van dit mysterie waar menig mensen reeds hun leven lang op piekeren. Wil je ook wat verdere toelichting geven: wat deden de TR-3B’s in belgie? Waarom ben je zo zeker dat het TR3B’s betrof? Waarom wordt de technologie van deze toestellen niet ingezet om efficiente en groene energie op te wekken om dus eigenlijk de aarde te redden? Welke “macht” duidelijk niet begaand met ons verbergt dit voor ons?

      0 likes
      • Dave schreef:

        Wat ze deden in belgië, geen idee.
        ik kan het je wel vertellen waarom deze technologie niet wordt gedeeld maar dat doe ik expres niet. Ik wil dat je het zelf ontdekt. Dan ga je namelijk heel veel zien en snappen.Of je daar vrolijk van wordt is een tweede.
        Google op tr-3b en lees alle artikelen erover, speciaal over het project waaruit dit vliegtuig is ontstaan en degenen die dit mogelijk hebben gemaakt. Lees!

        0 likes
  • Kevin schreef:

    Er was toch ergens een kwiet die had toegegeven dat de foto’s getrukeerd waren ?
    Dat stond niet zo heel lang geleden in de gazetten, bv. hier http://www.standaard.be/cnt/dmf20110726_153.
    Ik zeg niet dat alle waarnemingen dan ineens vals zijn. Het kan zijn dat dit individu vorige waarnemingen in de sightings tussen ’89 en ’91 als inspiratie heeft gebruikt om zijn foto te faken. Ik heb in die periode nooit iets zien vliegen, maar ‘s nachts lag ik meestal wel in bed, ja.

    1 likes
    • days of our lives schreef:

      Klopt. Die foto is nep.
      De waarnemingen, die destijds met videobeelden op alle journaals te zien waren, zijn, gezien het grote aantal getuigen, zeer waarschijnlijk wel echt. Wat dat dan was is weer een andere kwestie.

      1 likes
  • Ludwig schreef:

    De plaats waar het object op de de grondradars zichtbaar werd was op zich al specifiek, ter hoogte van Wavre heb je een overlapping van drie grondradar. Als je zeker op radar wilt gezien worden is dat de plaats waar je moet gaan vertoeven. Het object bleef min of meer op deze locatie hangen totdat er één van de twee F16’s een loc’on uitvoerde op het object. ( Loc’ on is je boordradar fixeren op het doel ) Vanaf dat moment schoot het object snel fors omhoog en verwijderde zich heel snel van deze locatie. Dit enkel vastgesteld op radar en niet visueel. Van deze bewegingen zijn er geen visuele getuigen. Het object is ook uit het niks daar opgedoken, dus moet het zich zeker onzichtbaar kunnen maken hebben voor de radars om daar te geraken zonder opgemerkt te worden.
    En dat is technisch nu wel mogelijk, als je toestel over een geavanceerde ECM techniek beschikt (ECM : electronic counter measurement, misleiden van de radar ) en je over stealth technologie beschikt kan je de ander radars doen geloven dat je wegvliegt of de gekste toeren uithaalt, terwijl je eigenlijk ter plaatse blijft of de ander kant uitvliegt.
    Enkel jaren later komt die gebeurtenis ter sprake met een luchtcontroleur die mij vertelde dat hij deze bewuste avond van dienst was in het luchtcontrole centrum van Semmerzake. Een goed uur voor de gebeurtenissen kwam er een voor hem ongekende luchtmacht kolonel binnen met twee engelstalige bugers in zijn kielzog. Zijn kwamen de werking van de dienst eens bekijken.
    De hele duur van de waarneming en interventie blijven zij aanwezig en zijn achteraf zonder enige commentaar terug voort gegaan. Later heeft hij deze personen nooit terug gezien.
    Wij zijn van mening dat dit een test was om de efficiëntie van hun toestel ( misleiden en onzichtbaar zijn voor en van radars )uit te testen. Van wie, daar hebben wij ook het gissen naar !
    Blijft nog de talloze sluitende getuigenissen waaronder rijkswacht waaruit men moet vaststellen dat het object blijkbaar nog meer kan dan enkel de radars misleiden.

    2 likes
  • Ludwig schreef:

    Ik kan met 100% zekerheid beamen dat er in deze bepaalde periode wel degelijk is in het Belgisch luchtruim vertoefd heeft dat we niet konden thuisbrengen. ik was in die bewuste periode werkzaam als avoinics F16 technieker (radar, radio en navigatie systemen ) te Beavechain 1W. De basis die de twee F16 erop uitstuurde na waarneming op radar boven Wavre. Ikzelf was geen directe getuige maar heb wel de radarbeelden van de F16 achteraf gezien.
    De plaats waar het object op de de grondradars zichtbaar werd was op zich al specifiek, ter hoogte van Wavre heb je een overlapping van drie grondradar. Als je zeker op radar wilt gezien worden is dat de plaats waar je moet gaan vertoeven. Het object bleef min of meer op deze locatie hangen totdat er één van de twee F16’s een loc’on uitvoerde op het object. ( Loc’ on is je boordradar fixeren op het doel ) Vanaf dat moment schoot het object snel fors omhoog en verwijderde zich heel snel van deze locatie. Dit enkel vastgesteld op radar en niet visueel. Van deze bewegingen zijn er geen visuele getuigen. Het object is ook uit het niks daar opgedoken, dus moet het zich zeker onzichtbaar kunnen maken hebben voor de radars om daar te geraken zonder opgemerkt te worden.
    En dat is technisch nu wel mogelijk, als je toestel over een geavanceerde ECM techniek beschikt (ECM : electronic counter measurement, misleiden van de radar ) en je over stealth technologie beschikt kan je de ander radars doen geloven dat je wegvliegt of de gekste toeren uithaalt, terwijl je eigenlijk ter plaatse blijft of de ander kant uitvliegt.
    Enkel jaren later komt die gebeurtenis ter sprake met een luchtcontroleur die mij vertelde dat hij deze bewuste avond van dienst was in het luchtcontrole centrum van Semmerzake. Een goed uur voor de gebeurtenissen kwam er een voor hem ongekende luchtmacht kolonel binnen met twee engelstalige bugers in zijn kielzog. Zijn kwamen de werking van de dienst eens bekijken.
    De hele duur van de waarneming en interventie blijven zij aanwezig en zijn achteraf zonder enige commentaar terug voort gegaan. Later heeft hij deze personen nooit terug gezien.
    Wij zijn van mening dat dit een test was om de efficiëntie van hun toestel ( misleiden en onzichtbaar zijn voor en van radars )uit te testen. Van wie, daar hebben wij ook het gissen naar !
    Blijft nog de talloze sluitende getuigenissen waaronder rijkswacht waaruit men moet vaststellen dat het object blijkbaar nog meer kan dan enkel de radars misleiden.

    1 likes
    • Nona schreef:

      Een goed uur voor de gebeurtenissen kwam er een voor hem ongekende luchtmacht kolonel binnen met twee engelstalige bugers in zijn kielzog. Zijn kwamen de werking van de dienst eens bekijken.

      @Ludwig , dan zou Generaal De Bouwere dat toch ook geweten hebben en zou hij niet klakkeloos over UFO s gesproken hebben.

      0 likes
      • Ludwig schreef:

        Nona, ten tijde van de gebeurtenissen was De Brouwere nog kolonel, en ik kan je verzekeren er zijn heel veel hogere officieren binnen defensie, zij kennen ook niet iedereen en toegang tot bepaalde informatie is zelfs op die hoogte enkel maar indien noodzakelijk voor de dienst. Dus kan ik mij goed voorstellen dat De Brouwere geen toegang zal gehad hebben tot informatie die door andere met gelijke rang wel hadden.
        Als hij nu ondertussen als generaal wel toegang zou hebben zullen ondertussen wel al andere belangen meespelen die hem aan het oorspronkelijke verklaring zal doen houden.

        1 likes
    • Marc schreef:

      Bedankt voor het ooggetuigenverslag, Ludwig

      0 likes
  • Nona schreef:

    @ Carlijn : hoe weet u dat zo zeker ? U kan gelijk hebben , maar een vaartuig dat stil blijft hangen , geen geluid maakt , vliegt aan een topsnelheid , hebben ze vandaag de dag nog niet uitgevonden.

    1 likes
  • Faith schreef:

    Carlijn is als eerste met de stellige zekerheid dat het een menselijke UFO is. Maar dat kan helemaal niet. Raar woord, menselijke UFO’s. Ze zijn al geidentificeerd als zijnde door mensen gemaakt dus zouden het FO’s (Flying Objects) moeten heten. Want er is een club mensen die weten wat het precies is omdat ze het ontworpen en gemaakt hebben en mensen die de besturen, al dan niet vanaf dat vliegend voorwerp. Carlijn zal wel een grapje maken.

    1 likes
  • Antonio schreef:

    De meeste piloten die ik ken hebben tijdens hun werk een of meerdere keren dingen gezien die zij niet konden verklaren met aardse technologie, ook niet met geavanceerde en geheime aardse technologie. Acceleratie, deceleratie en richtingsveranderingen gaan soms zo snel dat hierbij krachten van boven de 100 G moeten optreden. Als het toestel dat al aankan, dan kunnen aardse bestuurders/passagiers dat nog steeds niet.
    In ingewijde militaire kringen is het een feit dat wij door voertuigen en wezens van buitenaardse afkomst bezocht worden. Er zijn twee redenen om dit “onder de pet te houden”:
    – om geen paniek te veroorzaken,
    – het streven om door reverse engineering aandrijving, afweer- en camouflage als eerste te doorgronden en zo een enorme militaire voorsprong op de rest van de wereld op te bouwen.

    Amerikaanse Psy-Ops afdelingen laten bewust beelden van “geheime militaire vliegtuigen” lekken, het stelt namelijk mensen gerust die bang zijn voor buitenaardse wezens: “zie je wel, het is niets buitenaards”.
    Daarnaast wekken ze met hun Thunderbirds plaatjes onbewust het vertrouwen op van de VS als militaire kampioen en hopen een eventuele vijand bang te maken met iets dat ze nog achter de hand hebben.

    Wat ik jammer vind is dat op een website als deze één van de best gedocumenteerde en door autoriteiten bevestigde UFO-waarnemingen door de lezers ontkracht wordt. Als je dit al onderuit kunt halen is het natuurlijk kinderspel om alle andere UFO-waarnemingen weg te wimpelen.

    Carlijn, Marc en Dave en anderen verspreiden deze info waarschijnlijk gratis en voor niets omdat ze er stellig in geloven; de “niet-openbare afdelingen” van het militair apparaat van de VS mogen jullie erg dankbaar zijn.

    1 likes
  • garriet60 schreef:

    zo iets heb ik een jaar of vier geleden ook gezien eerst met een lichtpunt en even daarna met alle drie de punten e4n hij was binnen een tiental seconden verdwenen . het hing ergens boven den helder met een beetje richtings gevoel heb ik ook ooit door gegeven aan jullie .

    0 likes
  • wolfje schreef:

    ‘het is gewoon niet waar/verkeerde observatie/weather balloon/gebrek aan zuurstof/het was venus’ (etc., etc.), gaat in dit geval niet op. dit was echt.

    0 likes
  • Ad Knops schreef:

    Die driehoeken zijn op veel verschillende plaatsen all over the world gezien Al vele jaren lang. Zelfs boven Parijs
    Inderdaad, zoals Dave al eerder reageerde, zoek eens op you tube naar TR-3B UFO-OVNI USA

    Of type TR-3B op Google bijv.

    0 likes
  • Ad Knops schreef:

    Hier ben ik nog even. Zwaartekracht opheffen, levitatie enz. Het artikel wat mij het meest aansprak hierover was over Coral Castle in Florida.
    De beeldentuin van geweldige blokken van fossiel koraal in Florida. Men zegt dat die blokken geplaatst zijn mbv een apparaat dat de zwaartekracht kan opheffen.

    0 likes
  • Doom schreef:

    De rakettechnologie staat al bijna 70jaar stil.
    Ze gebruiken nog steeds die oude techniek.

    Ze zijn al veeeeel verder dan dat.
    Maar zolang je met geld alles kan kopen op deze wereld zal dat niet bekent worden gemaakt.

    0 likes
  • Cleopatra schreef:

    Ik denk ook dat 99% te verklaren is maar er blijft altijd 1% over

    0 likes
  • GianlucaM schreef:

    @kevin
    zoals de man zegt in de video Ufo waarnemingen waren echt, foto bleek later jammer genoeg nep te zijn.

    0 likes
  • max schreef:

    en uit welke uithoek van ons dimensieversum zij zei nu weer afkomstig het regent buitenaardse toeristen tegenwoordig en we verdienen er niks aan

    0 likes
  • new atheist world order schreef:

    Aleen jammer dat telkens weer deze fake foto gebruikt wordt als het om dit verhaal gaat.

    0 likes
  • x

    Check Also

    belgische

    1400 Belgische artsen en zorgprofs trekken aan de bel: ‘Er is geen sprake van een killervirus’

    Ruim 300 Belgische artsen en 1100 zorgprofessionals ...

    artsen

    800 (!) artsen in verzet tegen coronamaatregelen: ‘Nu is het genoeg’

    Ook in België groeit het verzet tegen ...

    >