Homepagina » Universum » Hebben we een tweede zon aan onze hemel?
Tweede zon wordt wereldwijd gezien

Hebben we een tweede zon aan onze hemel?

Twee jaar geleden meldden diverse Australische media dat de aarde binnenkort een tweede zon zou kunnen krijgen.

Wetenschappers van de University of Southern Queensland hadden berekend dat Betelgeuze, na Rigel de helderste ster in het sterrenbeeld Orion, op exploderen stond.

Volgens de universiteit zou de supernova-explosie tussen nu en een miljoen jaar plaatsvinden. “De oude ster heeft bijna geen brandstof meer,” zei Dr. Brad Carter.

Heldere vlekken

Sinds begin 2010 worden aan het oppervlak van Betelgeuze heldere vlekken gezien die qua omvang groter zijn dan de afstand tussen de zon en de aarde. Ze zijn een teken dat de op één na grootste ster in onze Melkweg aan het einde van haar leven is.

Door de supernova zal de aarde worden gebombardeerd door neutrino’s, wat verder ongevaarlijk is voor de mens. Er is nog een andere supernova die binnenkort kan gaan oplichten.

Gammaflits

Onlangs detecteerde de Swift-telescoop een gammaflits die zich op een afstand van circa 5 miljard lichtjaar moet hebben voorgedaan. Neutrinotelescopen speuren momenteel door de gegevens op zoek naar een signaal van GRB 130427A, die de hemel in gammastraling kortstondig domineerde. Ook wordt de optische tegenhanger in de gaten gehouden aangezien het mogelijk is dat daarin binnenkort de gloed van een klassieke supernova tevoorschijn komt.

Verschillende mensen zeggen op het zuidelijk halfrond nu al een tweede zon te zien. In een aantal landen zou de ‘tweede zon’ inmiddels op camera zijn vastgelegd. Is er een verband? Mensen vragen zich af wat er aan de hand is. Wat zien deze mensen? Op YouTube worden vele filmpjes geplaatst over het fenomeen, zoals hieronder:

Gerelateerd:

 



Vind je deze informatie waardevol? Denk er dan aan het op je social media te delen
NineForNews.nl in je Facebook-nieuwsfeed?

Over Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.

72 reacties

  1. Als er een “tweede zon” wordt gezien is dat een soort luchtspiegeling. Het fenomeen heet heel gewoon sun dogs. Soms is er zelfs een derde zon.

    0 likes
  2. Typisch niet!! We moeten eens wat minder de luchtlagen vervuilen,, zodat er meer ruimte komt om de koude en warme luchtlagen van elkaar af te krijgen,, zodat de spiegeling minder word, er staan idd een aantal supernova s te gebeuren,, maar in de astronomie is 10000 jaar al heel snel,, grappige is het word wel eens gefilmd maar niet elke dag,, wat kan de hemel toch mooi zijn!!

    0 likes
  3. Planeet Niburu a.k.a Blue Kachina of stervende ster of allebij…. my family is returning !

    0 likes
  4. Het zijn schitterende optische verschijningen ,, dit 14 jaar geleden in noorwegen ook al eens gezien,, het blijft een mooi fenomeen,, ook vaak op een bewolkte dag zie je het ook wel eens, dat noemen we lichtspeling,, het blijft gewoon mooi om te zien

    0 likes
  5. een tweede zon, komaan zeg. dat kan niet in ons zonnestelsel, wij hebben er maar één en dat zal altijd zo blijven!!

    0 likes
  6. Wat een onzin! Het zal vast een heel normaal natuurverschijnsel zijn. Alles wat ik tot nu toe gezien heb aan foto’s is fake. Niet bijzonder dus!

    0 likes
  7. [quote name=”redice”]een tweede zon, komaan zeg. dat kan niet in ons zonnestelsel, wij hebben er maar één en dat zal altijd zo blijven!![/quote]
    Klopt want als we een 2 zon hebben worden we of uit het stelsel geknikkerd of onze banen worden flink verstoord

    0 likes
  8. [quote name=”Iris”]Wat een onzin! Het zal vast een heel normaal natuurverschijnsel zijn. Alles wat ik tot nu toe gezien heb aan foto’s is fake. Niet bijzonder dus![/quote]
    Ha! Goede tegen-argumenten ook. En inderdaad, een natuurverschijnsel. Of hoort de zon niet bij ‘natuur’. Ik denk van wel. Dus een Betelgeuze die op exploderen staat en zo een tweede zon kan worden, hoort daar ook bij.

    0 likes
  9. [quote name=”Vonzie”]Als er een “tweede zon” wordt gezien is dat een soort luchtspiegeling. Het fenomeen heet heel gewoon sun dogs. Soms is er zelfs een derde zon.[/quote]
    Dat is toch wel iets heel anders dan wat je ziet in ‘t filmpje.

    0 likes
  10. [quote name=”redice”]een tweede zon, komaan zeg. dat kan niet in ons zonnestelsel, wij hebben er maar één en dat zal altijd zo blijven!![/quote]
    Maar kijk eens met een telescoop naar het 2e sterretje van de steelpan (of terwijl grote beer) of beter gezegd 2e sterretje van de steel,,,, je ziet er 1 maar als je inzoomd zie je een dubbelster mooi om te zien,, 2 zonnen die met brute snelheden om elkaar heen draaien

    0 likes
  11. Zo zie dat de spanningzoekers nu bang worden. Je komt door hun comfort-zone. Die foto’s zijn echt twee hemel lichamen. Op Science Channel zie je nu vaak een tussenfilmpje met die planeet en ze laten ook een vervormde maan zien. Daar is hier nog niet over gepraat. En we hebben nog satelliet foto’s die je een doodsangst kunnen geven. En nu op History Channel vaak dubbele afleveringen van Ancient Aliens ! If you can’t stand the heat, get out of the kitchen. Ga maar aftellen..

    0 likes
  12. [quote name=”redice”]een tweede zon, komaan zeg. dat kan niet in ons zonnestelsel, wij hebben er maar één en dat zal altijd zo blijven!![/quote]
    Een zon kan wel buiten ons zonnestelsel ontstaan. En we hoeven er niet per se omheen te spiralen om het een zon te laten zijn.

    0 likes
  13. Kijk nog eens rustig, zo mogelijk beeldje voor beeldje. Dan zie je dat er maar één zon is, die – zoals bij de polen normaal is – niet ondergaat, maar vrijwel evenwijdig aan de horizon beweegt. De illusie van een tweede zon wordt hier veroorzaakt door twee dingen: overbelichting van het zonsbeeld en een naar de horizon bewegende wolkenband. Hierdoor zie je de heldere lichtvlek even aan de onderrand van de wolkenband “omlaag” gaan en verdwijnen; even later komt ze weer tevoorschijn aan de bovenkant en als je goed kijkt lijkt ze daar ook even “te hoog” te staan. Overigens moet je je realiseren dat een nieuw hemelobject als een tweede zon of een planeet die iemand met het blote oog zou hebben gezien door IEDEREEN moet kunnen worden gezien en niet alleen vanaf een bepaalde plaats of land. Bijvoorbeeld de miljoenen amateurastronomen wereldwijd zouden daar dan massaal melding van hebben gemaakt.

    0 likes
  14. 1. Tweede zon NO WAY .
    2. Toekomstige waarneming van iets wat op een tweede zon zal lijken JA Zeker wel .
    3.Al zou welke ster dan ook exploderen zullen wij en een paar honderd van onze generaties niks zien WHY —> Maakt niet uit welke ster ze staan op een paar lichtjaartjes afstand van ons .Dus wie verspreid al die onzin en waarom .?

    0 likes
  15. Zie nu dat de opmerking over Betelgeuze als tweede zon ook niet kan kloppen. Een supernova kan een maximale absolute (=gestandaardiseerd op 10 pc) magnitude van ongeveer -19 halen. Betelgeuze staat ongeveer 20x zo ver weg, zodat zijn schijnbare magnitude maximaal ongeveer op -12 à -13 kan uitkomen, dat is ongeveer zo helder als de volle maan. Dan hebben we het over maximaal, dus de werkelijke helderheid zal er nog wel een paar onder zitten. Spectaculair genoeg, overdag zichtbaar en zo, maar geen tweede zon.

    0 likes
  16. Wel grappig dat alleen zulke foto’s gezien worden. Dat de (tweede) zon altijd in lijn staan met aarde en zon. Aangezien we om de zon draaien en nooit foto’s zien als de (tweede) zon achter de aarde zit… Dus nee er is geen tweede zon

    0 likes
  17. [quote name=”Octane”]Zo zie dat de spanningzoekers nu bang worden. Je komt door hun comfort-zone. Die foto’s zijn echt twee hemel lichamen. Op Science Channel zie je nu vaak een tussenfilmpje met die planeet en ze laten ook een vervormde maan zien. Daar is hier nog niet over gepraat. En we hebben nog satelliet foto’s die je een doodsangst kunnen geven. En nu op History Channel vaak dubbele afleveringen van Ancient Aliens ! If you can’t stand the heat, get out of the kitchen. Ga maar aftellen..[/quote] nou nee,, ancient aliens is pseudo wetenschap,, heb zelf astronomie gestudeerd,, werk zelf aan technologie voor satelieten,, sta in contact met veel astronomen en kan jou met 100 % zekerheid zeggen dat er geen bruine of rooie dwerg in ons stelsel zit,,

    0 likes
  18. [quote name=”Octane”]Zo zie dat de spanningzoekers nu bang worden. Je komt door hun comfort-zone. Die foto’s zijn echt twee hemel lichamen. Op Science Channel zie je nu vaak een tussenfilmpje met die planeet en ze laten ook een vervormde maan zien. Daar is hier nog niet over gepraat. En we hebben nog satelliet foto’s die je een doodsangst kunnen geven. En nu op History Channel vaak dubbele afleveringen van Ancient Aliens ! If you can’t stand the heat, get out of the kitchen. Ga maar aftellen..[/quote]
    Over de feitelijke onjuistheden in ancient aliens: neem even de tijd om naar de 3 uur(!) durende documentaire te kijken op ancientaliensdebunked.com. Een indrukwekkende reeks feitelijk ondersteunde weerleggingen laten niet veel heel van deze crap.

    0 likes
  19. Video’s en verhaal zijn nep denk ik.
    Wat er echt achter zou kunnen zitten:

    Object of Interest As Seen From the Turrialba Volcano.

    http://www.yowusa.com/videos/yowusa/twosuns/

    Direct naar video:

    Blue Kachina and Its Moon
    http://www.youtube.com/watch?v=zElEsWubr4Q&feature=player_detailpage

    In de bovenstaande video staat een verwijzing naar een andere(The00skyview):

    THE FIVE UPLOADED IMAGES FROM THE DANCE OF THE STARS VIDEO – YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=1Jg4L9AsVOc

    0 likes
  20. [quote name=”lauke”][quote name=”redice”]een tweede zon, komaan zeg. dat kan niet in ons zonnestelsel, wij hebben er maar één en dat zal altijd zo blijven!![/quote]
    Klopt want als we een 2 zon hebben worden we of uit het stelsel geknikkerd of onze banen worden flink verstoord[/quote]
    Men heeft het hier ook niet over ons zonnestelsel, maar over de Melkweg (=sterrenstelsel)

    0 likes
  21. Komaan, een 2e zon dat is je reinste onzin en kan gewoon simpelweg niet. Een systeem met een dubbel-ster is niet echt een ideaal gebied om een goed zonnestelsel te laten ontstaan. Het klopt wel dat Betelgeuze aan het einde van zijn latijn is, maar dat wil niet zeggen dat hij binnenkort zou kunnen exploderen. Dat kan namelijk nog heel lang duren, maar in universum-tijd gezien kan dat ook heel kort zijn. Verder staat hij best wel dichtbij zo’n 430lichtjaar maar, kan mischien wel een 2e volle maan opleveren. Zou het best willen meemaken.

    0 likes
  22. [quote name=”Mumu”]1. Tweede zon NO WAY .
    2. Toekomstige waarneming van iets wat op een tweede zon zal lijken JA Zeker wel .
    3.Al zou welke ster dan ook exploderen zullen wij en een paar honderd van onze generaties niks zien WHY —> Maakt niet uit welke ster ze staan op een paar lichtjaartjes afstand van ons .Dus wie verspreid al die onzin en waarom .?[/quote]
    Mumu, je maakt een denkfoutje: inderdaad staan sterren op lichtjaren afstand en zien we ze niet zoals ze nu zijn, maar zoals ze jaren geleden waren. Zo zien we Betelgeuze met een vertraging van ongeveer 600 jaar. Maar dat betekent dat als hij 600 jaar min één dag geleden is ontploft, dat we dat dus morgen zullen zien.

    0 likes
  23. Als je denkt aan het nieuwe model van ons zonnestelsel, namelijk dat we achter de zon aan slingeren en op reis zijn door een deel van ons universum, dan is het dus helemaal niet ondenkbaar dat er ineens nieuwe hemellichamen of sterren aan de hemel opduiken. Waarbij we onszelf dan wel gelukkig mogen prijzen als er geen botsingen van komen.
    We moeten dus af van het statische model en overstappen op het dynamische model.

    0 likes
  24. De tweede zon door een ster? Zou dit een smoes zijn om Niburu te verbergen? Die wordt namelijk ook als tweede zon beschreven. Daarbij is de blauwe planeet al gesignaleerd dat betekend dat de rode planeet Planeet Nibiru op komt is, die we rond de zomer vakantie als de tweede zon zullen waarnemen. Mocht er een tweede zon opkomst zijn, geloof ik meer in de theorie van Niburu dan in deze 🙂

    0 likes
  25. ‘een oude ster die geen brandstof meer heeft….’
    Waarom popt het hoofd van Charley Sheen nu in mijn gedachten op?

    0 likes
  26. [quote name=”Blup”][quote name=”Iris”]Wat een onzin! Het zal vast een heel normaal natuurverschijnsel zijn. Alles wat ik tot nu toe gezien heb aan foto’s is fake. Niet bijzonder dus![/quote]
    Ha! Goede tegen-argumenten ook. En inderdaad, een natuurverschijnsel. Of hoort de zon niet bij ‘natuur’. Ik denk van wel. Dus een Betelgeuze die op exploderen staat en zo een tweede zon kan worden, hoort daar ook bij.[
    beetlegeuze staat lichtjaren hier vandaan dus niet in ons stelsel!

    0 likes
  27. [quote name=”Kheiron”]Komaan, een 2e zon dat is je reinste onzin en kan gewoon simpelweg niet. Een systeem met een dubbel-ster is niet echt een ideaal gebied om een goed zonnestelsel te laten ontstaan. Het klopt wel dat Betelgeuze aan het einde van zijn latijn is, maar dat wil niet zeggen dat hij binnenkort zou kunnen exploderen. Dat kan namelijk nog heel lang duren, maar in universum-tijd gezien kan dat ook heel kort zijn. Verder staat hij best wel dichtbij zo’n 430lichtjaar maar, kan mischien wel een 2e volle maan opleveren. Zou het best willen meemaken.[/quote]

    Geen 2e zon, maar dus wel een 2e volle maan?? En jij bent volleerd astronoom?

    Hopelijk leren mensen toch eens om net zo kritisch te zijn naar het 8 uur journaal, als naar berichten zoals hierboven of over ufo’s. Dan heb ik goede hoop voor ons.

    Overigens, als je het bericht goed leest dan staat nergens dat wij in ene een extra ster/zon in ons zonnestelsel krijgen. Volgens lees ik, ook in de bron, dat de Beatlegeuse zo zal oplichten, dat het daardoor visueel er vanaf de aarde uitziet alsof wij 2 zonnen hebben. Dus van onze ‘eigen’ zon voelen wij warmte en zien wij licht en van de tijdelijke 2e zon (Beatlegeuse) zien wij licht en ontvangen die onschadelijke neutrino’s.

    Mooi universum leven wij in hè!? Geniet er van!

    0 likes
  28. Ik wil wel een tweede zon aan de hemel (star wars fan 8D)

    0 likes
  29. days of our lives

    [quote name=”Martijn1205″]
    Geen 2e zon, maar dus wel een 2e volle maan?? En jij bent volleerd astronoom?

    Hopelijk leren mensen toch eens om net zo kritisch te zijn naar het 8 uur journaal, als naar berichten zoals hierboven of over ufo’s. Dan heb ik goede hoop voor ons.

    Overigens, als je het bericht goed leest dan staat nergens dat wij in ene een extra ster/zon in ons zonnestelsel krijgen. Volgens lees ik, ook in de bron, dat de Beatlegeuse zo zal oplichten, dat het daardoor visueel er vanaf de aarde uitziet alsof wij 2 zonnen hebben. Dus van onze ‘eigen’ zon voelen wij warmte en zien wij licht en van de tijdelijke 2e zon (Beatlegeuse) zien wij licht en ontvangen die onschadelijke neutrino’s.

    Mooi universum leven wij in hè!? Geniet er van![/quote]

    Qua lichtsterkte een volle maan dus. Dat betekent dat je in het licht net aan een boekje zou kunnen lezen. Als het de sterkte was van een zon, dan zou er geen nacht meer zijn. Hij heeft het dus correct. Het is dan nog interessant te weten dat de “maanhoeveelheid” licht uit 1 puntje komt, en dus pijn zal doen aan de ogen als je er in kijkt.

    Betelgeuze zal evolueren tot witte dwerg, net als wat met Sirius B is een paar 100 miljoen jaar geleden is gebeurd. Daarom kunnen daar geen Salusa’s vandaan komen.

    0 likes
  30. days of our lives

    [quote name=”Henk001″][quote name=”Octane”]Zo zie dat de spanningzoekers nu bang worden. Je komt door hun comfort-zone. Die foto’s zijn echt twee hemel lichamen. Op Science Channel zie je nu vaak een tussenfilmpje met die planeet en ze laten ook een vervormde maan zien. Daar is hier nog niet over gepraat. En we hebben nog satelliet foto’s die je een doodsangst kunnen geven. En nu op History Channel vaak dubbele afleveringen van Ancient Aliens ! If you can’t stand the heat, get out of the kitchen. Ga maar aftellen..[/quote]
    Over de feitelijke onjuistheden in ancient aliens: neem even de tijd om naar de 3 uur(!) durende documentaire te kijken op ancientaliensdebunked.com. Een indrukwekkende reeks feitelijk ondersteunde weerleggingen laten niet veel heel van deze crap.[/quote]

    Inderdaad een aanrader. Ik kijk Ancient Aliens wel eens, maar puur voor het vermaak. Ik hecht geen waarde aan de boodschap. Wel tragisch dat History Channel dit uitzendt. Het kwalitatief goede programma UFO Hunters moest geschrapt worden (nota bene gemaakt door UFO believers, veel debunked, veel kaf van het koren scheiden, een paar zaken bleven overeind staan als “onverklaard”, dat vond ik mooi) en dan komen ze met dit.

    0 likes
  31. Hoezo optische tegen hanger, wie heeft dat nu weer bedacht. Volgens mij is dat gewoon een argument, omdat betelgeuze gewoon nog in orion staat.
    Het is inderdaad een afleiding manoeuvre om de komst niburu te verbergen. Ja wat moet je, als je alles belogen hebt. Ze bedenken allerlei argumenten, om alles te verdoezelen. Een ster kan misschien wel ontploffen, maar dat komt niet door een tekort aan energie. Want er is allang bewezen, dat de energie niet voort komt uit een soort gas, maar ontstaat door magnetische velden. En die blijven gewoon bestaan, maar die kunnen natuurlijk wel veranderen. Dus helemaal weer een fake verhaal.

    0 likes
  32. het is uiteraard zo als we een 2e zon zouden hebben dat deze elke dag onomstotelijk van af elke lokatie van de wereld zichtbaar zou moeten zijn, zo niet dan kan je logischerwijs uitgaan van een reflectie in het medium waar door men filmt dat dat kan een gas zijn of het glas van een ruit de lens etc. is toch logisch… iets over invalshoek en lichtbreking… 😉

    0 likes
  33. [quote name=”john”]De tweede zon door een ster? Zou dit een smoes zijn om Niburu te verbergen? Die wordt namelijk ook als tweede zon beschreven. Daarbij is de blauwe planeet al gesignaleerd dat betekend dat de rode planeet Planeet Nibiru op komt is, die we rond de zomer vakantie als de tweede zon zullen waarnemen. Mocht er een tweede zon opkomst zijn, geloof ik meer in de theorie van Niburu dan in deze :)[/quote] ???? Je doelt op de blauwe kachina uit de hopi profecy? Denk dat jij dat blauwe stipje volgt die gespot word door de webcam die op vulcaan turrialba staat,, raar dat ie alleen daar gespot word, wil alleen zeggen ga niet te veel op marchal masters af ,, of nancy lieder of max hazzelwood want deze mensen verkondigen sinds 2003 alleen maar onzin en bangmakerij zonder enig grondig onderzoek te doen daarbij komt dat deze mensen elkaar debunken en tegenspreken,, skyvieuw team komt ook alleen maar met leugens,, de 1 zegt dat planete wormwood bij neptunis zit de ander zegt weer dat ie in de perihelium van de zon zit,,, pffff nogmaals er is geen bruine of rode dwerg in ons stelsel, geloof wat je wil!! Sta veel in contact met astronomen, zit zelf in dit vak, ga het ook allemaal niet meer uitleggen, maar laat je niet bang maken

    0 likes
  34. Look ppl the planet Niburu has arived in our solar system
    Lets send all our love too the nice planet and give it a warm nice welcome for the beings on them 🙂 out teachers are back and mankind will live again in love and peace

    0 likes
  35. [quote name=”Peter”]Als je denkt aan het nieuwe model van ons zonnestelsel, namelijk dat we achter de zon aan slingeren en op reis zijn door een deel van ons universum, dan is het dus helemaal niet ondenkbaar dat er ineens nieuwe hemellichamen of sterren aan de hemel opduiken. Waarbij we onszelf dan wel gelukkig mogen prijzen als er geen botsingen van komen.
    We moeten dus af van het statische model en overstappen op het dynamische model.[/quote]
    Er is niets nieuw aan dat “model”. Astronomen weten al 100 jaar dat de Zon, net als alle andere sterren door het melkwegstelsel beweegt. We weten ook vrij nauwkeurig welke eigenbeweging sterren in de buurt ten opzichte van de Zon hebben. De eerstvolgende “ontmoeting” zal over ongeveer 8000 jaar zijn met de ster van Barnard, een zwak sterretje die je alleen met en telescoop kunt zien die dan op iets minder dan 4 lichtjaar zal staan. De kans op botsingen met andere sterren is vrijwel nul als je je realiseert hoe gigantisch de onderlinge afstanden zijn, ter vergelijking: als de zon een zandkorreltje zou zijn van 1 mm, dan staat de dichtstbijzijnde ster (ook een zandkorreltje)op ongeveer 25 km afstand. De zon beweegt ten opzichte van de andere sterren met een snelheid van ongeveer 20 km/s (hier is niet de gemiddelde omloopsnelheid rond het centrum van het melkwegstelsel bedoeld, die is ongeveer 240 km/s), dat betekent dat ze in een jaar tijd ongeveer de helft van haar eigen diameter aflegt. Dat schiet niet echt op.

    0 likes
  36. ik heb ooit mee gekregen
    tussen nu en 1000 jaar ofzo ?
    dat wij de tijd hebben om te leven .
    nou maak er snel een film van !

    0 likes
  37. [quote name=”john”]De tweede zon door een ster? Zou dit een smoes zijn om Niburu te verbergen? Die wordt namelijk ook als tweede zon beschreven. Daarbij is de blauwe planeet al gesignaleerd dat betekend dat de rode planeet Planeet Nibiru op komt is, die we rond de zomer vakantie als de tweede zon zullen waarnemen. Mocht er een tweede zon opkomst zijn, geloof ik meer in de theorie van Niburu dan in deze :)[/quote]
    Zou je me kunnen vertellen wat de positie is van die nieuwe planeet (welk sterrenbeeld), dan kijk ik er eens met mijn telescoop naar

    0 likes
  38. [quote name=”Thrive movement”]Video’s en verhaal zijn nep denk ik.
    Wat er echt achter zou kunnen zitten:

    Object of Interest As Seen From the Turrialba Volcano.

    http://www.yowusa.com/videos/yowusa/twosuns/

    Direct naar video:

    Blue Kachina and Its Moon
    http://www.youtube.com/watch?v=zElEsWubr4Q&feature=player_detailpage

    In de bovenstaande video staat een verwijzing naar een andere(The00skyview):

    THE FIVE UPLOADED IMAGES FROM THE DANCE OF THE STARS VIDEO – YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=1Jg4L9AsVOc%5B/quote%5D
    Hierin wordt gesuggereerd dat je een nieuwe planeet alleen vanaf een bepaalde vulkaan zou kunnen zien. Maar als er zo iets aan de hemel staat, dan moeten mensen in de wijde omtrek, zeg maar gerust op het zelfde wereldhalfrond dat ook kunnen zien. Waarom melden (amateur-)astronomen daar dan niets over?

    0 likes
  39. Het neutrino is een elektrisch ongeladen subatomair, elementair deeltje. Het heeft een spin van 1/2 en is daarmee een fermion.Doordat het neutrino zo weinig wisselwerking vertoont met materie, gaat het bijna ongehinderd door gewone materie heen. Een blok lood zou een lichtjaar (circa 9,5 biljoen km) dik moeten zijn om de helft van de neutrino’s die erdoorheen gaan tegen te houden.Dan de woorden van MARTIJN1205:Vervolgens lees ik, ook in de bron, dat de Beatlegeuse zo zal oplichten, dat het daardoor visueel er vanaf de aarde uitziet alsof wij 2 zonnen hebben. Dus van onze ‘eigen’ zon voelen wij warmte en zien wij licht en van de tijdelijke 2e zon (Beatlegeuse) zien wij licht en ontvangen die onschadelijke neutrino’s. HELEMAAL EENS!!!En ons universum is een pracht!!

    0 likes
  40. [quote name=”redice”][quote name=”Blup”][quote name=”Iris”]Wat een onzin! Het zal vast een heel normaal natuurverschijnsel zijn. Alles wat ik tot nu toe gezien heb aan foto’s is fake. Niet bijzonder dus![/quote]
    Ha! Goede tegen-argumenten ook. En inderdaad, een natuurverschijnsel. Of hoort de zon niet bij ‘natuur’. Ik denk van wel. Dus een Betelgeuze die op exploderen staat en zo een tweede zon kan worden, hoort daar ook bij.[
    beetlegeuze staat lichtjaren hier vandaan dus niet in ons stelsel![/quote]
    Betelgeuze is nog niet de supernova en kan dus niet de zgn 2e zon zijn.

    0 likes
  41. Ja de wereld draait maardoor,en ook de poppenkast gaat door.Oh het lijkt hier wel een speeltuin. De een zegt dit de ander dat.En zelf lig ik van het lachen plat!.En wat bijna niemand nog begrijpt.is de kwats die er door sluipt.maar daarom heet het ook een speeltuin.Het rariteiten kabinet,vult die onzin tot en met.want het is nog steeds een speeltuin.en de eenling die dan roept ,zoek naar de waarheid ,maar dan goed!Die wordt uitgejouwd en hoe.Want die roept het in een speeltuin.Als de mensheid toch een wist,dat de waarheid ,die je mist,In ieder zelf altijd zit.Mmaar kom dan eerst eens uit die speeltuin.wat dan oh naar buiten komt is veel mooier dan een droom.En de waarheid bovendien.Oh waarom kon ik dit niet zien,ja ik ben nu uit die speeltuin…. wees een en wees gelukkig

    0 likes
  42. [quote name=”T R Hunter”][quote name=”redice”][quote name=”Blup”][quote name=”Iris”]Wat een onzin! Het zal vast een heel normaal natuurverschijnsel zijn. Alles wat ik tot nu toe gezien heb aan foto’s is fake. Niet bijzonder dus![/quote]
    Ha! Goede tegen-argumenten ook. En inderdaad, een natuurverschijnsel. Of hoort de zon niet bij ‘natuur’. Ik denk van wel. Dus een Betelgeuze die op exploderen staat en zo een tweede zon kan worden, hoort daar ook bij.[
    beetlegeuze staat lichtjaren hier vandaan dus niet in ons stelsel![/quote]
    Betelgeuze is nog niet de supernova en kan dus niet de zgn 2e zon zijn.[/quote]
    http://www.astronieuws.nl heeft onlangs vermeld, dat Betelgeuze Gammaflitsen laat zien.Iets wat gebeurd vlak voor de knal.Zo,n flits,van een uurtje of 8, kan door de atmosfeer optisch bedrog veroorzaken, waardoor het vrij langdurig lijkt, alsof de tweede zon er al is!!!

    0 likes
  43. 25 april 2013 • Atmosfeer Betelgeuze vertoont hete plekken
    Astronomen hebben een nieuwe opname gemaakt van de buitenste atmosfeer van de bekende ster Betelgeuze, een rode superreus in het sterrenbeeld Orion. Op de nieuwe opname, gemaakt met behulp van een netwerk van radiotelescopen in Engeland, zijn onder meer verrassend hete gebieden te zien.In vergelijking met onze zon is Betelgeuze een kolos: hij is maar liefst duizend keer zo groot. Maar ondanks zijn relatief kleine afstand van 650 lichtjaar is hij vanaf de aarde gezien slechts een piepklein lichtpuntje. Alleen door de beeldinformatie van meerdere telescopen – in dit geval radiotelescopen – te combineren kunnen details van de ster en zijn omgeving worden vastgelegd. Aan weerszijden van Betelgeuze zijn nu twee plekken in de sterk opgezwollen steratmosfeer ontdekt die een temperatuur van 4000 tot 5000 graden hebben. Dat is beduidend heter dan het zichtbare ‘oppervlak’ van de ster, dat een temperatuur van iets meer dan 3000 graden heeft. De aard van de hete plekken is nog onduidelijk. Het zouden gebieden kunnen zijn waar gas hoog in de steratmosfeer is verhit door het optreden van schokgolven. Maar het is ook denkbaar dat de atmosfeer ter plaatse simpelweg transparanter is dan elders, waardoor we een dieper, heter deel van de ster te zien krijgen. Op ruime afstand van Betelgeuze (7,4 miljard kilometer) is een boog van gas waargenomen die met een temperatuur van meer dan honderd graden onder nul juist heel koud is. Waarschijnlijk betreft het gas dat in een recent verleden door de pulserende ster is uitgestoten. Aangenomen wordt dat Betelgeuze binnen een miljoen jaar als supernova zal ontploffen.Bron http://www.astronieuws.nl

    0 likes
  44. [quote name=”pietje bell”]Ja de wereld draait maardoor,en ook de poppenkast gaat door.Oh het lijkt hier wel een speeltuin. De een zegt dit de ander dat.En zelf lig ik van het lachen plat!.En wat bijna niemand nog begrijpt.is de kwats die er door sluipt.maar daarom heet het ook een speeltuin.Het rariteiten kabinet,vult die onzin tot en met.want het is nog steeds een speeltuin.en de eenling die dan roept ,zoek naar de waarheid ,maar dan goed!Die wordt uitgejouwd en hoe.Want die roept het in een speeltuin.Als de mensheid toch een wist,dat de waarheid ,die je mist,In ieder zelf altijd zit.Mmaar kom dan eerst eens uit die speeltuin.wat dan oh naar buiten komt is veel mooier dan een droom.En de waarheid bovendien.Oh waarom kon ik dit niet zien,ja ik ben nu uit die speeltuin…. wees een en wees gelukkig[/quote]
    Het verhaaltje van de speeltuin die ik ook heb gelezen.Een zeer bekend verhaaltje, welke door weinigen toegepast en begrepen wordt.

    0 likes
  45. [quote name=”Hunting Wolf”]25 april 2013 • Atmosfeer Betelgeuze vertoont hete plekken
    Astronomen hebben een nieuwe opname gemaakt van de buitenste atmosfeer van de bekende ster Betelgeuze, een rode superreus in het sterrenbeeld Orion. Op de nieuwe opname, gemaakt met behulp van een netwerk van radiotelescopen in Engeland, zijn onder meer verrassend hete gebieden te zien.In vergelijking met onze zon is Betelgeuze een kolos: hij is maar liefst duizend keer zo groot. Maar ondanks zijn relatief kleine afstand van 650 lichtjaar is hij vanaf de aarde gezien slechts een piepklein lichtpuntje. Alleen door de beeldinformatie van meerdere telescopen – in dit geval radiotelescopen – te combineren kunnen details van de ster en zijn omgeving worden vastgelegd. Aan weerszijden van Betelgeuze zijn nu twee plekken in de sterk opgezwollen steratmosfeer ontdekt die een temperatuur van 4000 tot 5000 graden hebben. Dat is beduidend heter dan het zichtbare ‘oppervlak’ van de ster, dat een temperatuur van iets meer dan 3000 graden heeft. De aard van de hete plekken is nog onduidelijk. Het zouden gebieden kunnen zijn waar gas hoog in de steratmosfeer is verhit door het optreden van schokgolven. Maar het is ook denkbaar dat de atmosfeer ter plaatse simpelweg transparanter is dan elders, waardoor we een dieper, heter deel van de ster te zien krijgen. Op ruime afstand van Betelgeuze (7,4 miljard kilometer) is een boog van gas waargenomen die met een temperatuur van meer dan honderd graden onder nul juist heel koud is. Waarschijnlijk betreft het gas dat in een recent verleden door de pulserende ster is uitgestoten. Aangenomen wordt dat Betelgeuze binnen een miljoen jaar als supernova zal ontploffen.Bron http://www.astronieuws.nl[/quote%5D
    dat is dus al 650 jaar geleden gebeurd voor de slimmeriken hier hé!

    0 likes
  46. [quote name=”lauke”]
    …..
    Sta veel in contact met astronomen, zit zelf in dit vak, ga het ook allemaal niet meer uitleggen…[/quote]

    geen hond of kat die daar wakker van ligt

    0 likes
  47. @ HW
    http://www.astronieuws.nl heeft onlangs vermeld, dat Betelgeuze Gammaflitsen laat zien.Iets wat gebeurd vlak voor de knal.Zo,n flits,van een uurtje of 8, kan door de atmosfeer optisch bedrog veroorzaken, waardoor het vrij langdurig lijkt, alsof de tweede zon er al is!!!

    hahaha nog nooit zo gelachen als vandaag
    doe eens klok en klepel zoeken …

    0 likes
  48. [quote name=”Lars H.”][quote name=”lauke”]
    …..
    Sta veel in contact met astronomen, zit zelf in dit vak, ga het ook allemaal niet meer uitleggen…[/quote]

    geen hond of kat die daar wakker van ligt[/quote]
    mijn overleden hond is altijd wakker,en komt zo af en toe binnen wandelen.En blaft zich een hoedje ,van al die onzin hier op de 3 verdieping of is het de 3 de dimensie.En het mooie is volgens haar dat zij nu op de voorste rij zit. En alles goed kan bekijken en zien.En zelf neem ik alles van haar aan.want al die wetenschappelijke aannames hier heb je totaal niets aan.kijk binnen niet al te lange tijd eens uit het raam,en zie de 2 de zon en een gloed nieuwe maan aan de hemel staan.

    0 likes
  49. Het leuke is wel dat veel mensen het als een nieuwe zon of ster interpreteren. Deze misinterpretatie is exact waar een exploderende ster de naam supernova aan dankt.
    Een bestaande oude bekende gezelligerd als Betelgeuze is nu een van de vele stippen aan de hemel. Maar: zodra deze explodeert is deze vele malen groter dan nu. dat zou betekenen dat er een licht ter grote van de zon aan de hemel zou zijn. Dat is dus de grootte die de ster voor ons zichtbaar, op de enorme afstand die de ster van ons heeft heeft.
    Vroeger dacht men dat dit daadwerkelijk nieuwe sterren waren. Vandaar de naam Nova/supernova wat nieuw betekent.

    voor wie een indruk wil hebben van de grootte van betelgeuse: https://www.youtube.com/watch?v=6X47B9x670E

    0 likes
  50. [quote name=”pietje bell”][quote name=”Lars H.”][quote name=”lauke”]
    …..
    Sta veel in contact met astronomen, zit zelf in dit vak, ga het ook allemaal niet meer uitleggen…[/quote]

    geen hond of kat die daar wakker van ligt[/quote]
    mijn overleden hond is altijd wakker,en komt zo af en toe binnen wandelen.En blaft zich een hoedje ,van al die onzin hier op de 3 verdieping of is het de 3 de dimensie.En het mooie is volgens haar dat zij nu op de voorste rij zit. En alles goed kan bekijken en zien.En zelf neem ik alles van haar aan.want al die wetenschappelijke aannames hier heb je totaal niets aan.kijk binnen niet al te lange tijd eens uit het raam,en zie de 2 de zon en een gloed nieuwe maan aan de hemel staan.[/quote] weet zeker dat als ik over 5 jaar uit het raam kijk nog steeds een bewolkte dag zie en als de wolken opgetrokken zijn nog steeds 1 zon zie,, of zouden de wolken dan chemtrails zijn, maar we zullen zien,, het jammere is dat de mensen al 10 jaar onzin over dit onderwerp spuien, kan me herrineren dat we wormwood al vanaf 2003 aan de hemel zouden zien!! 10 jaar later nog steeds niets,, maar iedereen staat vrij wat zij/hij wil geloven

    0 likes
  51. Oh my god, men denkt dat het Niburu is. Verzonnen planeetje door de elite. Wanneer stopt men nou eens met New Age geouwehoer? Sitchin en zijn elitaire vriendjes horen bij de bad guys. Waarom luistert men niet naar zichzelf? Waarom praten wij altijd iemand na? 2012 was ook een verzinsel. Er veranderen altijd dingen. Dat is normaal. Alles is altijd in beweging. Ieder mens is uniek. Er is meer tussen hemel en aarde. Verder is het alleen maar speculeren. Kom eens met feiten. Dit hebben we nu wel gehad.

    0 likes
  52. [quote name=”Henk001″][quote name=”john”]De tweede zon door een ster? Zou dit een smoes zijn om Niburu te verbergen? Die wordt namelijk ook als tweede zon beschreven. Daarbij is de blauwe planeet al gesignaleerd dat betekend dat de rode planeet Planeet Nibiru op komt is, die we rond de zomer vakantie als de tweede zon zullen waarnemen. Mocht er een tweede zon opkomst zijn, geloof ik meer in de theorie van Niburu dan in deze :)[/quote]
    Zou je me kunnen vertellen wat de positie is van die nieuwe planeet (welk sterrenbeeld), dan kijk ik er eens met mijn telescoop naar[/quote]

    hij zou volgens bronnen bij de waterman, tussen de waterman en neptunus, of achter neptunes zich bevinden.

    0 likes
  53. [quote name=”John”][quote name=”Henk001″][quote name=”john”]De tweede zon door een ster? Zou dit een smoes zijn om Niburu te verbergen? Die wordt namelijk ook als tweede zon beschreven. Daarbij is de blauwe planeet al gesignaleerd dat betekend dat de rode planeet Planeet Nibiru op komt is, die we rond de zomer vakantie als de tweede zon zullen waarnemen. Mocht er een tweede zon opkomst zijn, geloof ik meer in de theorie van Niburu dan in deze :)[/quote]
    Zou je me kunnen vertellen wat de positie is van die nieuwe planeet (welk sterrenbeeld), dan kijk ik er eens met mijn telescoop naar[/quote]

    hij zou volgens bronnen bij de waterman, tussen de waterman en neptunus, of achter neptunes zich bevinden.[/quote]
    Dat is een beetje een wazige aanduiding. Neptunus staat op dit moment in de waterman. Als die nieuwe planeet zich ook in waterman bevindt, dan begrijp ik de aanwijzing tussen waterman en Neptunus niet, en “achter” Neptunus? Hoe dan ook waterman staat voor ons ‘s ochtends vroeg in het zuid-oosten, dus allemaal kijken morgen.

    0 likes
  54. [quote name=”Hr”]Het leuke is wel dat veel mensen het als een nieuwe zon of ster interpreteren. Deze misinterpretatie is exact waar een exploderende ster de naam supernova aan dankt.
    Een bestaande oude bekende gezelligerd als Betelgeuze is nu een van de vele stippen aan de hemel. Maar: zodra deze explodeert is deze vele malen groter dan nu. dat zou betekenen dat er een licht ter grote van de zon aan de hemel zou zijn. Dat is dus de grootte die de ster voor ons zichtbaar, op de enorme afstand die de ster van ons heeft heeft.
    Vroeger dacht men dat dit daadwerkelijk nieuwe sterren waren. Vandaar de naam Nova/supernova wat nieuw betekent.

    voor wie een indruk wil hebben van de grootte van betelgeuse: https://www.youtube.com/watch?v=6X47B9x670E%5B/quote%5D
    Het blijft voor ons blote oog echt een (zeer heldere) stip

    0 likes
  55. [quote name=”Henk001″][quote name=”John”][quote name=”Henk001″][quote name=”john”]De tweede zon door een ster? Zou dit een smoes zijn om Niburu te verbergen? Die wordt namelijk ook als tweede zon beschreven. Daarbij is de blauwe planeet al gesignaleerd dat betekend dat de rode planeet Planeet Nibiru op komt is, die we rond de zomer vakantie als de tweede zon zullen waarnemen. Mocht er een tweede zon opkomst zijn, geloof ik meer in de theorie van Niburu dan in deze :)[/quote]
    Zou je me kunnen vertellen wat de positie is van die nieuwe planeet (welk sterrenbeeld), dan kijk ik er eens met mijn telescoop naar[/quote]

    hij zou volgens bronnen bij de waterman, tussen de waterman en neptunus, of achter neptunes zich bevinden.[/quote]
    Dat is een beetje een wazige aanduiding. Neptunus staat op dit moment in de waterman. Als die nieuwe planeet zich ook in waterman bevindt, dan begrijp ik de aanwijzing tussen waterman en Neptunus niet, en “achter” Neptunus? Hoe dan ook waterman staat voor ons ‘s ochtends vroeg in het zuid-oosten, dus allemaal kijken morgen.[/quote] je kan wel kijken,, maar je ziet niets,, omdat er ook niets is,,, hier een link hoe nancy lieder marshal masters debunkt met zijn “blauwe kachina” , het mooie is niemand zit op 1 lijn , ze schreeuwen maar wat rond, praten elkaar allemaal tegen, vermakelijk is dit,,,,,

    0 likes
  56. http://poleshift.ning.com/m/blogpost?id=3863141%3ABlogPost%3A931445 o ja hier delink nog hoe de een de ander debunkt,, ze weten het zelf niet meer volgens mij

    0 likes
  57. [quote name=”lauke”][quote name=”pietje bell”][quote name=”Lars H.”][quote name=”lauke”]
    …..
    Sta veel in contact met astronomen, zit zelf in dit vak, ga het ook allemaal niet meer uitleggen…[/quote]

    geen hond of kat die daar wakker van ligt[/quote]
    mijn overleden hond is altijd wakker,en komt zo af en toe binnen wandelen.En blaft zich een hoedje ,van al die onzin hier op de 3 verdieping of is het de 3 de dimensie.En het mooie is volgens haar dat zij nu op de voorste rij zit. En alles goed kan bekijken en zien.En zelf neem ik alles van haar aan.want al die wetenschappelijke aannames hier heb je totaal niets aan.kijk binnen niet al te lange tijd eens uit het raam,en zie de 2 de zon en een gloed nieuwe maan aan de hemel staan.[/quote] weet zeker dat als ik over 5 jaar uit het raam kijk nog steeds een bewolkte dag zie en als de wolken opgetrokken zijn nog steeds 1 zon zie,, of zouden de wolken dan chemtrails zijn, maar we zullen zien,, het jammere is dat de mensen al 10 jaar onzin over dit onderwerp spuien, kan me herrineren dat we wormwood al vanaf 2003 aan de hemel zouden zien!! 10 jaar later nog steeds niets,, maar iedereen staat vrij wat zij/hij wil geloven[/quote]

    Ik moet ieders mening en die van jou natuurlijk wel respecteren. En ik wens een ieder succes met zijn of haar vakgebied.

    0 likes
  58. [quote name=”Henk001″][quote name=”Hr”]Het leuke is wel dat veel mensen het als een nieuwe zon of ster interpreteren. Deze misinterpretatie is exact waar een exploderende ster de naam supernova aan dankt.
    Een bestaande oude bekende gezelligerd als Betelgeuze is nu een van de vele stippen aan de hemel. Maar: zodra deze explodeert is deze vele malen groter dan nu. dat zou betekenen dat er een licht ter grote van de zon aan de hemel zou zijn. Dat is dus de grootte die de ster voor ons zichtbaar, op de enorme afstand die de ster van ons heeft heeft.
    Vroeger dacht men dat dit daadwerkelijk nieuwe sterren waren. Vandaar de naam Nova/supernova wat nieuw betekent.

    voor wie een indruk wil hebben van de grootte van betelgeuse: https://www.youtube.com/watch?v=6X47B9x670E%5B/quote%5D
    Het blijft voor ons blote oog echt een (zeer heldere) stip[/quote]
    Je hebt helemaal gelijk! Ik haalde twee dingen door elkaar in mijn enthousiasme over Betelgeuze’s grootte. Dank voor je correctie.

    0 likes
  59. [quote name=”Henk001″][quote name=”Thrive movement”]Video’s en verhaal zijn nep denk ik.
    Wat er echt achter zou kunnen zitten:

    Object of Interest As Seen From the Turrialba Volcano.

    http://www.yowusa.com/videos/yowusa/twosuns/

    Direct naar video:

    Blue Kachina and Its Moon
    http://www.youtube.com/watch?v=zElEsWubr4Q&feature=player_detailpage

    In de bovenstaande video staat een verwijzing naar een andere (The00skyview):

    THE FIVE UPLOADED IMAGES FROM THE DANCE OF THE STARS VIDEO – YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=1Jg4L9AsVOc%5B/quote%5D
    Hierin wordt gesuggereerd dat je een nieuwe planeet alleen vanaf een bepaalde vulkaan zou kunnen zien. Maar als er zo iets aan de hemel staat, dan moeten mensen in de wijde omtrek, zeg maar gerust op het zelfde wereldhalfrond dat ook kunnen zien. Waarom melden (amateur-)astronomen daar dan niets over?[/quote]

    Controle!?!
    Astronomen zijn al vaker gedwongen hun mond te houden als het link begint te worden.
    GOOGLE zoeken: astronomers killed

    ‘Mini-zonnestelsel komt ons zonnestelsel binnen’
    https://www.ninefornews.nl/universum/4449-mini-zonnestelsel-komt-ons-zonnestelsel-binnen
    Dit artikel is een redelijk harde verwijzing naar wat er bij de Turrialba Volcano te zien zou kunnen zijn.

    Trouwens het “The00skyview” team zijn amateur astronomen.

    Gewoon de video van Marshall Masters in zijn geheel bekijken.
    Marshall Masters is hier al meer dan 10 jaar mee bezig.
    In de loop van dit jaar gaan deze zeker steeds zichtbaarder worden.
    Verdiep je eens in de Blue & Red Kachina of Hopi prophecy.

    Op yowusa.com.

    Niburu komt er aan… zonder .NL 🙁
    O, het is Nibiru… ach die ene letter.

    Deze crisis is er niet voor niets…
    Planet X moet de hamer gaan vormen voor de NWO in wording, zo hoopt de Elite.
    Dat is en was het GROTE PLAN!

    0 likes
  60. Aan Thrive movement:
    Je begrijpt mijn argument niet: een hemelobject dat kennelijk met het blote oog zichtbaar is, is voor iedereen zichtbaar, of het nou een bakker in Zuid-Afrika, een metselaar in China of een amateur-astronoom in Nederland is. Dat kun je niet verborgen houden en daar heb je ook geen you-tubefilmpjes of teams van onderzoekers voor nodig. Ik heb het desbetreffende filmpje bekeken en ik was niet onder de indruk.

    0 likes
  61. Tijd bestaat niet,Alles wat je ziet is een Hologram .En niets is wat het lijkt te zijn.want het is niets! Alleen een gedachten patroon.M.A.W. zolang de massa de gedachten vasthoud bestaat het in hun gedachten patroon.laat de massa die gedachten los IS er niets meer.en is het totale plaatje leeg.dus niks nothing nada.niente.en voor alle doem denkers als de massa geen Derde wereld oorlog wil en die gedachten vasthoud,kunnen die 1% die het wel wil voor eigen gewin en macht,het wel vergeten.En dat weten zij maar al te goed.vandaar die opgevoerde poppenkast steeds weer opnieuw,wat zij maar al te goed beseffen is dat hun illusie nooit waarheid kan worden omdat de illusie van die 99% positieve gedachten waarheid wordt.

    0 likes
  62. [quote name=”Henk001″]Aan Thrive movement:
    Je begrijpt mijn argument niet: een hemelobject dat kennelijk met het blote oog zichtbaar is, is voor iedereen zichtbaar, of het nou een bakker in Zuid-Afrika, een metselaar in China of een amateur-astronoom in Nederland is. Dat kun je niet verborgen houden en daar heb je ook geen you-tubefilmpjes of teams van onderzoekers voor nodig. Ik heb het desbetreffende filmpje bekeken en ik was niet onder de indruk.[/quote]

    Nibiru zou zich tussen Zon en Aarde bevinden heb ik begrepen, waarvan de meeste zichtbaarheid van Nibiru door het zonlicht aan het blote oog onttrokken word. De SOHO ruimtesonde die als functie heeft om de Zon te observeren laat geregeld een object zien wat Nibiru zou kunnen zijn.

    0 likes
  63. [quote name=”Lars H.”][quote name=”Henk001″]Aan Thrive movement:
    Je begrijpt mijn argument niet: een hemelobject dat kennelijk met het blote oog zichtbaar is, is voor iedereen zichtbaar, of het nou een bakker in Zuid-Afrika, een metselaar in China of een amateur-astronoom in Nederland is. Dat kun je niet verborgen houden en daar heb je ook geen you-tubefilmpjes of teams van onderzoekers voor nodig. Ik heb het desbetreffende filmpje bekeken en ik was niet onder de indruk.[/quote]

    Nibiru zou zich tussen Zon en Aarde bevinden heb ik begrepen, waarvan de meeste zichtbaarheid van Nibiru door het zonlicht aan het blote oog onttrokken word. De SOHO ruimtesonde die als functie heeft om de Zon te observeren laat geregeld een object zien wat Nibiru zou kunnen zijn.[/quote] of venus of mercure,, en als er al een bruine/rode dwerg in ons stelsel zit dan zou je dat zeker al moeten zien aan de banen van onze planeten,,die zouden flink verstoord moeten zijn!! Dat is niet het geval

    0 likes
  64. [quote name=”lauke”][quote name=”Lars H.”][quote name=”Henk001″]Aan Thrive movement:
    Je begrijpt mijn argument niet: een hemelobject dat kennelijk met het blote oog zichtbaar is, is voor iedereen zichtbaar, of het nou een bakker in Zuid-Afrika, een metselaar in China of een amateur-astronoom in Nederland is. Dat kun je niet verborgen houden en daar heb je ook geen you-tubefilmpjes of teams van onderzoekers voor nodig. Ik heb het desbetreffende filmpje bekeken en ik was niet onder de indruk.[/quote]

    Nibiru zou zich tussen Zon en Aarde bevinden heb ik begrepen, waarvan de meeste zichtbaarheid van Nibiru door het zonlicht aan het blote oog onttrokken word. De SOHO ruimtesonde die als functie heeft om de Zon te observeren laat geregeld een object zien wat Nibiru zou kunnen zijn.[/quote] of venus of mercure,, en als er al een bruine/rode dwerg in ons stelsel zit dan zou je dat zeker al moeten zien aan de banen van onze planeten,,die zouden flink verstoord moeten zijn!! Dat is niet het geval[/quote]
    beste lauke Dit is een foute veronderstelling of aanname. Er ligt al meer dan 2 jaar een bruine dwerg ster bij Venus.schuil.en zelfs nog veel meer,en ook nibiru of 2 de zon .Dat de astronomen met of zonder apparaten dit niet zien.of niet willen of mogen zien,is een geheel ander verhaal.zelfs toen ik de foto,s nam was dit door het licht rond Venus duidelijk te zien.en als er een foto gemaakt wordt om 8 uur s,morgens van de zon en er verschijnt in de onderste zonnestraal een medaillon met een vrouwen gezicht ben ik zelf niet eens meer sprakeloos en val niet eens meer om van verbazing.(foto,s bekend bij de redactie van de beide Niburu website,s maar het probleem bij de mensheid is nog steeds,zelf niet gezien,bestaat dus niet.

    0 likes
  65. Denk aan een enorme bestuurde UFO (natuurlijk!) want een zon van deze omvang zou door astronomen al veel eerder opgemerkt moeten kunnen worden en niet alleen met meetinstrumenten waargenomen, maar vooral ook in de menselijke en biologische beleving in het algemeen.

    0 likes
  66. @ pietje bel,, beste piet,, een bruine/rode dwerg kan zich niet schuil houden in ons stelsel, het is 30% massa van onze zon,, dat verberg je niet! En al helemaal niet al bij venus,, venus zal flink verstoort moeten zijn of zelfs uit zijn baan gestoten zijn,,,maar goed,, ik geloof in andere demensies en parralele universa s, maar dat heeft niets te maken met deze internet hoax omtrent nadering van deze hyphothese, jij maakt foto s met je tell toch? Ben ik van mening dat je daar geen goede foto s mee maakt en het verkeerde instrument om dit allemaal te onderzoeken eigenhandig, met alle respect je kunt niet uitgaan van nancy lieder, max hazelwood, marshal masters, die verkondigen al 10 jaar van allerlei kwats en bangmakerijtjes waar niets van uitkomt en zonder gegrond bewijs,, een fijne dag verder

    0 likes
  67. Lees nou veel over een nadering van een black star in dit zonnestelsel en dat deze voor veel problemen gaat zorgen ,, onderzoek van terral croft. Deze debunkt ook met goede argumenten dat de blauwe kachina op de marshal masters video gewoon een lens flare is http://m.youtube.com/#/watch?v=MBbh3ThfOV0&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DMBbh3ThfOV0

    0 likes
  68. [quote name=”lauke”]@ ,,,maar goed,, ik geloof in andere demensies en parralele universa s, maar dat heeft niets te maken met deze internet hoax omtrent nadering van deze hyphothese, jij maakt foto s met je tell toch? Ben ik van mening dat je daar geen goede foto s mee maakt en het verkeerde instrument om dit allemaal te onderzoeken eigenhandig, met alle respect je kunt niet uitgaan van nancy lieder, max hazelwood, marshal masters, die verkondigen al 10 jaar van allerlei kwats en bangmakerijtjes waar niets van uitkomt en zonder gegrond bewijs,, een fijne dag verder[/quote]
    iedereen mag denken wat hij of zei wil.en zelf ga ik niet uit van anderen.,maar mijn eigen innerlijk weten,En wat er door mij aangeven wordt is zeker geen kwats en of bangmakerij.en als jij iets niet geloofd zonder gegrond bewijs,wat wel degelijk bestaat of daar is.zal jij het ook nooit te zien krijgen.of pas op het moment ,dat jij zo ver ben.tot die tijd veel liefde .maar vooral inzicht gewenst.Want dat zullen al de genen die denken de wijsheid in pacht te hebben straks hard nodig hebben.alles is illusie,en mogelijk.En wat jij een hoax noemt bestaat misschien recht voor je neus wel degelijk.maar dat kan je alleen niet met je aardse ogen zien en ook niet begrijpen.en als wetenschapper moet je ook weten dat het grote universum uit leegte bestaat,die heel gemakkelijk door hogere wezens of beschavingen , gemanipuleerd en zelfs ingevuld kan worden.en dat hoeven wij ,met onze kleuterklas hersentjes en ogen niet te zien of te snappen.En nog wat Nancy Lieder heeft wel degelijk een punt,als die idioten Iran of Libie met atoom of chemise troep gaan bestoken.ZET moeder aarde zelf daar alle olievelden in brand.dan is het over uit en sluiten voor al het leven hier.En dan mag jij en al die z,g wetenschappers, alleen maar hopen dat de hogere intelligentie,s net op tijd gaan ingrijpen. want olie en gas zijn de aders van de aarde.Die de planeet stabiel houden.en in haar baan houden.

    0 likes
  69. [quote name=”lauke”]Lees nou veel over een nadering van een black star in dit zonnestelsel en dat deze voor veel problemen gaat zorgen ,, onderzoek van terral croft. Deze debunkt ook met goede argumenten dat de blauwe kachina op de marshal masters video gewoon een lens flare is http://m.youtube.com/#/watch?v=MBbh3ThfOV0&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DMBbh3ThfOV0%5B/quote%5D
    beste alles in de kosmos zijn lens flare,s zo ook de mensheid leeft in die illusie.Alles is illusie en niets is wat het lijkt,deze avond nog een paar foto,s gemaakt van de zon wel raar dat die lens flare al 2.6 jaar op dezelfde plaats links naast de zon zit.en steeds groter wordt de laatste weken.of zou de zon in jouw ogen soms ook een lens flare zijn?

    0 likes
  70. [quote name=”pietje bell”][quote name=”lauke”]Lees nou veel over een nadering van een black star in dit zonnestelsel en dat deze voor veel problemen gaat zorgen ,, onderzoek van terral croft. Deze debunkt ook met goede argumenten dat de blauwe kachina op de marshal masters video gewoon een lens flare is http://m.youtube.com/#/watch?v=MBbh3ThfOV0&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DMBbh3ThfOV0%5B/quote%5D
    beste alles in de kosmos zijn lens flare,s zo ook de mensheid leeft in die illusie.Alles is illusie en niets is wat het lijkt,deze avond nog een paar foto,s gemaakt van de zon wel raar dat die lens flare al 2.6 jaar op dezelfde plaats links naast de zon zit.en steeds groter wordt de laatste weken.of zou de zon in jouw ogen soms ook een lens flare zijn?[/quote] klopt dat is heeel raar ja dat ie al zolang langs de zon hangt, dat bewijst dus dat het niet echt is want planeten volgen een baan en blijven niet 2,5 jaar lang onder de zon hangen,, maar trouwens stuur eens wat foto s op die jij maakt ,san kan ik ze eens bekijken,, mijn mail [email protected], een fijne dag verder

    0 likes

Laat een bericht achter

Let op! Als je een reactie achterlaat ga je automatisch akkoord met onze spelregels. Klik hier om onze spelregels te zien.

Je e-mail adres wordt niet getoond.Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*

x

Check Also

Het onzichtbare fenomeen dat je dwarsboomt

Het onzichtbare fenomeen dat je dwarsboomt

Ken je het verschijnsel dat je weet ...

Machocultuur zorgt ervoor dat we met z'n allen veel te lange werkdagen maken. Internetondernemer laat zien dat het anders kan

Veel te lange werkdagen als gevolg van machocultuur maken ons ziek. Internetondernemer laat zien dat het anders kan

We maken met z’n allen veel te ...

Een werkweek van 4 uur: hoe doe je dat? Deze fulltime internetondernemer laat het je zien

Een werkweek van 4 uur: hoe doe je dat? Deze fulltime internetondernemer laat het je zien

Een werkweek van 4 uur, dat zou ...

Het is nu wetenschappelijk bewezen dat meditatie de gezondheid van het brein verbetert. Kijk wat de effecten zijn

Het is nu wetenschappelijk bewezen dat meditatie de gezondheid van het brein verbetert. Kijk wat de effecten zijn

Yoga en meditatie kunnen je psychisch welbevinden ...

euro-2976515_1280

Dit is het beste voornemen voor 2018

Het nieuwe jaar ingaan, gaat altijd gepaard met goede ...

Advocate raakte baan kwijt omdat ze opstond tegen Macron en bruut politiegeweld. In deze video onthult ze wat er werkelijk gebeurt in Frankrijk

Advocate raakte baan kwijt omdat ze opstond tegen Macron en bruut politiegeweld. In deze video onthult ze wat er werkelijk gebeurt in Frankrijk

De onafhankelijke mediaorganisatie UK Column heeft een ...

Mysterieuze streep van lichtjes aan Nederlandse hemel leidt tot talloze UFO-meldingen

Mysterieuze streep van lichtjes aan Nederlandse hemel leidt tot talloze UFO-meldingen

In de nacht van vrijdag op zaterdag ...

Ervaar de diepste
ontspanning ooit
  • Voel je snel 100% beter met de heerlijkste, diepste ontspanning ooit
  • Geniet snel van een fijne, intens diepe rust en krijg meer energie
Je meldt je hiermee aan op de 100% gratis en vrijblijvende Trancewerk nieuwsbrief. Je kunt je altijd weer afmelden.
Trancewerk stuurt gegarandeerd nooit spam en je gegevens blijven beschermd.
50%
Dankjewel voor je aanmelding.

Er is een e-mail verstuurd met een bevestigingslink.

Deze e-mail is afkomstig van Trancewerk.nl. Zij stellen de sessie 'Diepe Ontspanning' gratis ter beschikking.

Ga naar je mailbox en open de e-mail.

Klik op de bevestigingslink en je ontvangt binnen enkele minuten instructies...

Heel veel plezier!


P.S.: Dit geschenk kost normaal € 49,99.
Je krijgt dit gratis, omdat je je aanmeldt op de Trancewerk nieuwsbrief. Dit is 100% vrijblijvend, kost niets en je kunt je altijd weer afmelden.
Leer wat de échte oorzaak is van je overgewicht en los dit op
Bijna klaar...
Ontdek waarom een dieet NOOIT blijvend werkt en wat wél werkt
Krijg onbetaalbare tips en trucs die tot een permanent slank lijf leiden
Je meldt je hiermee aan op de 100% gratis en vrijblijvende Trancewerk HypnoSlank e-cursus. Je kunt je altijd weer afmelden.
Trancewerk stuurt gegarandeerd nooit spam en je gegevens blijven beschermd.
50%
Dankjewel voor je aanmelding.

Er is een e-mail verstuurd met een bevestigingslink.

Deze e-mail is afkomstig van
Trancewerk.nl. Zij stellen de e-cursus 'HypnoSlank' gratis ter beschikking.

Ga naar je mailbox, open de e-mail
en klik op de bevestigingslink en je
ontvangt binnen enkele minuten
les 1...

Heel veel plezier!


P.S.: Met deze gratis e-cursus loop je
het 'gevaar' dat je binnenkort je
garderobe kunt vervangen met
kleinere maten!
REGISTREER JE VOOR DIT WEBINAR
Wanneer?
donderdag, 2 mei 2019
20:00 uur (CEST)
Wie?
*
*
Je gegevens zijn naar de organisator gestuurd. Je wordt verder via e-mail op de hoogte gehouden.