Als je denkt dat je veel keus hebt op het moment dat je met je winkelwagen door de supermarkt loopt, heb je het mis. Uit onderstaande afbeelding blijkt dat keuze een illusie is.
Wist je dat de snoepreep van KitKat en shampoo van L’Oréal eigendom zijn van hetzelfde bedrijf – Nestlé? De 10 grootste multinationals bepalen voor het overgrote deel wat mensen over de hele wereld in supermarkten kopen.
Deze corporaties creëren een keten van kleinere merken die zich specialiseren in verschillende producten, maar uiteindelijk gaat het geld van de consumenten naar de top 10.
Toen activisten besloten om Nestlé te boycotten vanwege onethische praktijken, kozen ze er toen ook voor om geen kleding te dragen van Ralph Lauren, Armani of Diesel, of producten te weren van Vichy en Garnier? Het is heel erg moeilijk om iets te boycotten. De bedrijven krijgen hun geld toch wel. Als rechtsom niet lukt, gaan ze linksom.
“Het is goed dat de Davos-elites beseffen hoe kwaad veel gewone burgers op ze zijn”
‘Bosbessen’ op Mars kunnen wijzen op buitenaards leven
Oud-wetenschapper NASA presenteert bewijs voor bestaan buitenaards leven
Hoe Javier Milei de hele Argentijnse bevolking een loer draaide
Maak kennis met de arts die buitenaardse implantaten verwijderde uit het lichaam van ontvoerden
Heeft China het coronavirus gestolen van Canada en er een wapen van gemaakt?
“Guy Verhofstadt is een politieke kwakzalver. Mensen als hij zullen de crisis niet oplossen, zij zíjn de crisis”
Bedankt Bill Gates: er zijn nu meer poliogevallen door het vaccin dan het wilde virus. Wereldgezondheidsorganisatie trekt aan de bel
Wereldgezondheidsorganisatie: geef experimentele coronavaccins NIET aan kinderen