Audi is begonnen met de productie van een synthetische brandstof die wordt gemaakt van water en CO2. In samenwerking met het bedrijf Sunfire werd de eerste lading e-diesel succesvol gemaakt in een fabriek in Dresden.
In eerste instantie wordt groene stroom gewonnen via zonnepanelen, windenergie en waterkracht. Hiermee wordt water verhit tot boven de 800 graden Celsius. Elektrolyse zorgt er vervolgens voor dat de stroom gesplitst wordt in zuurstof en waterstof. Daarna wordt waterstof geïsoleerd en vermengd met koolstofdioxide.
Het CO2-neutrale alternatief kan probleemloos in bestaande auto’s worden gegoten. E-diesel is omgedoopt tot ‘brandstof van de toekomst’. Het vooruitzicht van auto’s die op water en lucht lopen is aantrekkelijk, maar nog wel toekomstmuziek. De komende maanden verwacht Audi hooguit 3000 liter e-diesel te produceren.
De brandstof zorgt er niet alleen voor dat de motor van je auto stiller wordt, maar ook dat je tijdens het rijden minder schadelijke stoffen uitstoot. Sunfire mikt op een prijs van tussen de €1 en €1,50.
“Door CO2 op grote schaal als grondstof te gebruiken, kunnen we een cruciale bijdrage leveren aan de bescherming van het milieu en het efficiënte gebruik van hulpbronnen,” zei de Duitse minister van Onderwijs en Onderzoek Johanna Wanka. “Zo leggen we de basis voor een groene economie.”
[DeMorgen]
“Chemtrails kunnen Bijbelse zondvloed veroorzaken en de mensheid wegvagen”
India geeft geld rechtstreeks aan de armen
Baanbrekend toneelstuk over 9/11 ‘ontmaskert duistere krachten achter onze overheden’
De wereld vergaat maandag toch niet. Numeroloog vertelt wat er volgens hem dan wel staat te gebeuren
Aliens leefden in harmonie met de mens. Journalist doet gewaagde uitspraken in dit interview
Piloot JFK sprak met de president over UFO’s en aliens. Wat wist Kennedy meer?
‘Onnatuurlijke structuren’ op de maan zijn bewijs voor ‘basis die NASA verborgen houdt’
‘Lockdown is een schande, bijna alles stinkt’: Verontruste burgers dagvaarden Nederlandse staat
Boven ‘topgeheim’ heb je nog meerdere niveaus. Waarom zelfs presidenten geen toegang hebben tot UFO-geheimen