Het kabinet is niet van plan om de coronapas in november te schrappen als de druk van coronapatiënten op de zorg ‘blijft zoals die nu is’, zeggen bronnen bij het kabinet tegen De Telegraaf. Je hebt een coronapas nodig om toegang te krijgen tot de horeca, theaters en sportwedstrijden.
De pas schrappen, vindt het kabinet onder de huidige omstandigheden ‘te ver gaan’. Je kunt er niet meer naar teruggrijpen als de pas eenmaal is afgeschaft en de ziekenhuizen alsnog worden overladen met coronapatiënten, is de achterliggende gedachte.
Veel mensen uiten kritiek op de ontwikkelingen. Zo zegt PVV-voorman Geert Wilders: “Hou op met die vreselijke vrijheidsbeperkende en tweedeling veroorzakende coronapas. De coronacrisis is voorbij dus geef Nederland eindelijk zijn vrijheid terug, Rutte en De Jonge!”
En dan vanaf september 2022 weer
“Precies zoals ik al voorspelde,” reageert FVD-leider Thierry Baudet. “We zitten dus zeker tot mei 2022 vast aan de apartheidspas. En dan vanaf september 2022 weer. Voortaan nog maar drie maandjes per jaar ‘vrijheid’. Tenzij het toch ‘veiliger’ is om hem nooit af te schaffen natuurlijk.”
Ook zijn mensen niet verbaasd dat de pas niet wordt geschrapt. “Wat we al dachten toch?” zegt artiest en ex-verpleegkundige Marga Bult. Neuroloog Jan Bonte voegt toe: “Goh. Iemand verbaasd?”
Er is geen druk op de zorg door corona!
“Verrassend! Geen afschaffing van de coronapas, door zorgen om ‘druk op de zorg’,” twittert journalist Annelies Strikkers. “Zestien procent van de IC-bezetting bestaat uit patiënten met een positieve PCR-test. Eén procent van de ziekenhuisbedden wordt bezet door patiënten met een positieve test. Er is geen druk op de zorg door corona!”
“En zo gaat het precies zoals verwacht: de discriminerende en stigmatiserende coronapas heeft hoogstwaarschijnlijk geen effect op de ‘besmettingen’, maar toch zitten we er tot in de lengte der dagen aan vast vanwege de ‘druk op de zorg’,” stelt docent en jurist Raisa Blommestijn.
Blijf op de hoogte & steun onafhankelijke journalistiek
Even voor je naar X gaat
X (voorheen Twitter) toont onze berichten alleen aan ingelogde gebruikers. Als je niet bent ingelogd bij X, krijg je de melding dat @9fornews nog niets heeft gepost — dat klopt niet, ons account is gewoon actief. Log dus in bij X.






Waarom je je gezondheid niet aan Pfizer moet toevertrouwen
Door de overheid opgericht netwerk lanceert campagne tegen ‘medische desinformatie’ en dat levert deze bizarre situatie op
Baudet stapt naar de rechter vanwege ‘bizarre beschuldiging’ van de NPO. ‘Schandelijke leugens bij Buitenhof’
‘NAM-top daagt Amerikaanse hegemonie uit’ (video)
Geheime ruimtevaart: De Soyuz-samenzwering (video)
Zika-hoax: Virus niet de oorzaak van misvormde baby’s maar insecticiden
Hoogleraar: het kan gewoon niet dat we nog veel langer gaan leven
Palestina lid van Unesco, VS stoppen direct financiering
De UFO met ‘Saturnusring’ boven Da Trindade (video)