In augustus kwamen de eerste preludes van 2G al in de besluitvorming voor. Toen heb ik gezegd: jongens, dit ga ik niet meemaken, onthulde oud-staatssecretaris Mona Keijzer woensdag bij De Balie. “Dit is gewoon de opmaat naar een surveillancemaatschappij.”
“En als we nou te maken hadden met een soort ebola en het zou de enige oplossing zijn, maar dat is hier niet het geval,” zei Keijzer. “Dus toen heb ik al gezegd: ik ga dit niet meemaken.”
Stomste wat ik ooit heb kunnen doen
“Op een gegeven moment dacht ik: ik kan dit gewoon niet meer,” zei ze.
Keijzer voegde toe dat ze een krantenabonnement heeft genomen, aangezien ze de krant hiervoor via het ministerie kreeg. “Het stomste wat ik ooit heb kunnen doen, want het eerste wat ik ’s ochtends weer zie is die voorpagina en het gaat er gewoon weer over.”
Gespleten samenleving
“Het eerste halfjaar wil ik vanaf blijven, want toen was het nieuw, toen wisten we niet wat er over ons kwam en we moesten wat,” vervolgde de oud-bewindsvrouw. “Maar op een gegeven moment dacht ik echt: jongens, dit moet op een andere manier, want we komen uiteindelijk in een gespleten samenleving terecht waar mensen tegenover elkaar komen te staan. En dat is nu ook wat je ziet.”
En daar gaan we nog heel erg lang last van krijgen, benadrukte Keijzer.
Blijf op de hoogte & steun onafhankelijke journalistiek
Even voor je naar X gaat
X (voorheen Twitter) toont onze berichten alleen aan ingelogde gebruikers. Als je niet bent ingelogd bij X, krijg je de melding dat @9fornews nog niets heeft gepost — dat klopt niet, ons account is gewoon actief. Log dus in bij X.






Kijk: Frans Timmermans wordt geconfronteerd met zijn zoveelste toneelstuk en leugen
Hier het bewijs dat groei woningbehoefte inmiddels volledig gerelateerd is aan immigratie: ‘Dit weerlegt alle propaganda’
VIDEO: De man die Area 51 linkte aan vliegende schotels
Helende intentie: Hoe behandeling op afstand kankerpatiënten kan helpen
8000 mensen lopen mee in verbindingsmars van Police for Freedom in Barneveld: ‘Prachtig!’
Vitamine B3 helpt superbacteriën te doden
Russische leger trekt Oekraïense steden zonder slag of stoot binnen: ‘Blij dat we zijn bevrijd van criminelen’
Kolonel over sabotage Nordstream: ‘Het waren in ieder geval niet de Russen’
Vroeger… kom je nu eindelijk los van je verleden?