Als je denkt dat je veel keus hebt op het moment dat je met je winkelwagen door de supermarkt loopt, heb je het mis. Uit onderstaande afbeelding blijkt dat keuze een illusie is.
Wist je dat de snoepreep van KitKat en shampoo van L’Oréal eigendom zijn van hetzelfde bedrijf – Nestlé? De 10 grootste multinationals bepalen voor het overgrote deel wat mensen over de hele wereld in supermarkten kopen.
Deze corporaties creëren een keten van kleinere merken die zich specialiseren in verschillende producten, maar uiteindelijk gaat het geld van de consumenten naar de top 10.
Toen activisten besloten om Nestlé te boycotten vanwege onethische praktijken, kozen ze er toen ook voor om geen kleding te dragen van Ralph Lauren, Armani of Diesel, of producten te weren van Vichy en Garnier? Het is heel erg moeilijk om iets te boycotten. De bedrijven krijgen hun geld toch wel. Als rechtsom niet lukt, gaan ze linksom.
Yale: alcohol leidt vaker tot misbruik dan cannabis
Steeds vaker woningbrand door ‘groene’ zonnepanelen. Het is kommer en kwel
Schokkend: arts laat zien wat ze in Pfizer-vaccin aantrof – ‘Dit moet nu stoppen’
Whitney Houston slachtoffer van farmaceutische industrie
Deze professor suggereert een wel héél bizarre oplossing tegen ‘klimaatverandering’
Elk land dat weigert om naar de pijpen van Washington te dansen, wordt gedemoniseerd. President Nicaragua zegt waar het op staat
17.000 artsen eisen: stel verantwoordelijken coronaramp aansprakelijk voor schade
Lange Frans en Coen Vermeeren nemen geen blad voor hun mond
Will Smith: mijn zoon vroeg president Obama naar de buitenaardsen (video)