De 11-jarige Mikaila Ulmer uit Austin in de Amerikaanse staat Texas verkoopt BeeSweet Lemonade, limonade die naar oma’s recept wordt gemaakt met lijnzaad en honing. Het recept stamt uit de jaren veertig.
Toen Mikaila las over de afnemende bijenpopulatie en het gevaar dat daarvan uitgaat voor onze voedselketen, móest ze iets doen om de bedreigde beestjes te helpen. De meeste wetenschappers denken dat de bijensterfte wordt veroorzaakt door pesticiden die sommige boeren op hun gewassen spuiten, aldus het meisje.
Ze besloot lokale honing toe te voegen aan haar zelfgemaakte limonade en die te verkopen, om dan een deel van de opbrengst aan internationale organisaties te doneren die bijen beschermen.
Tijdens het ABC-programma Shark Tank overtuigde ze Daymond John, directeur van FUBU, om 60.000 dollar in haar bedrijf te investeren. Na haar tv-optreden sloot de piepjonge ondernemer ook een deal met de Amerikaanse supermarktketen Whole Foods om de limonade te verkopen in 55 winkels in vier verschillende staten. Deze maand sloot ze nog een miljoenencontract met United Natural Foods.
“Toen ik vier jaar oud was, werd ik in één week tijd twee keer gestoken door een bij,” vertelde Mikaila aan NBC. “Het deed pijn. Ik was doodsbang voor bijen.” Die angst inspireerde haar om meer te weten te komen over de insecten. Ze besloot haar eigen limonade te maken met lokale honing.
[Metro]
Barmhartige Egyptenaar wil eiland kopen voor honderdduizenden vluchtelingen
Mannen in donkere pakken besturen de VS. Poetin vertelt in dit interview de ongemakkelijke waarheid
Aliens leefden in harmonie met de mens. Journalist doet gewaagde uitspraken in dit interview
Ancient Aliens 6: Buitenaardsen en mysterieuze bergen (video)
Digitale euro ‘is Paard van Troje en droom van elke dictator’
Ex-KGB-agent doet boekje open over UFO’s
Eerste Hollywoodfilm over 9/11 als inside job
Medewerkers Tsjernobyl zagen vlak voor kernramp ‘bovennatuurlijk wezen’. Zo zag het eruit
De 15-minutengoelag: 20.000 mensen in een megastal die je nooit meer hoeft te verlaten